(30-06-2009, 00:12 AM)kass69 Kirjutas: äkki saaksid täpsemalt seletada et mis kuhu ja kuidas
Aga ma seletasin ju piidsavalt täpselt. Aga OK, püüan siis veel pikemalt.
Sul on akul kaks klemmi. Ühe klemmi küljest läheb juhe üsna otse keresse, teise küljest läheb juhe tarvititesse. Kuna Sa rääkisid "emmist", siis ma eeldan, et tegemist on M-72-ga, millel läheb aku plussklemm keresse ja miinusklemmist kulgeb juhe tarvititesse ehk siis ülejäänud elektrisüsteemi. (Päris uutel ja moodsatel autodel ning mootorratastel on küll vastupidi, miinusklemm läheb keresse on keres ja pluss läheb tarvititisse, aga see selleks.)
Kui soovid oma tsiklile lisada ampermeetri, pead võtma selle juhtme, mis kulgeb akust tarvititesse (M-72-l siis miinusklemmi küljest), tegema selle juhtme katki ning panema talle vahele ampermeetri, nii et vool, mis enne läks otse mööda juhet akust tarvititesse, läheb vahepeal läbi ampermeetri. Tehniliselt võiks see välja näha selliselt, et selle juhtme, mis varem kulges tarvititest akuklemmi, pead akuklemmi asemel viima ampermeetri ühe klemmi külge. Ja ampermeetri teisest klemmist viid uue juhtme akuklemmi. Nii läbib kogu akusse minev ja akust tulev vool ampermeetrit ja Sa näedki, kas aku laeb või tühjeneb.
(30-06-2009, 00:12 AM)kass69 Kirjutas: ja ampermeeter läheb lenksu peale, täpselt keset vahtimist. kõik aeg nina all.
et oleks kontroll
Siin ei oska muud soovitada, kui et pead ise leidma talle koha ja tegema kinnitused. Vanemal Jawal näiteks asetseb ampermeeter paagil, emmil paikneb keset paaki aga hoopiski tööriistakast.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel