Pobeda vend Zim / Pobeda's Big Brother Zim
#1

Tervitus (summary is in English below),

Pobi-maania edasiseks süvendamiseks annan teada, et puhtast sportlikust huvist aetuna õnnestus lõpuks Venemaalt hankida täitsa inimlikul viisil korralik komplekt Pobi suurema venna Zim'i tööjooniseid.

Seletan - kuna alati kui küsid ühe v teise detaili kohta asjaomastelt spetsidelt mõne tehnilise detaili v teema kohta täpsustavaid nüansse, saad vastuseks, et 'mul on nii, a olen näinud ka nii ja naa..' või 'peaks olema nii..', 'kirjandus väidab, et oli nii ja nii ja nii...', 'vaata sealt v sealt..' jms. Sestap otsustasin välja uurida kuidas näiteks Zim'i kui ühe omaaegse korraliku esindusmasina puhul nägi masin välja konstruktorite arvates. Et paneks paika nö Kroonlinna nulli. Cool

Seega, kui kellegil on mõne konkreetse teema osas vaja abi, andke teada, teen taastamiseks koopia joonisest. Samas - palun mõista väikseid seonduvaid kulusid ja minust koopiamasina-liidest mitte teha, sest printsiibis pole see kraam mõeldud müügiks vaid töiseks kasutuseks.

(Kirjutan sama ka inglise keeles, juhuks kui kogu maakera (v vaid meie regiooni) kodanikud-elanikud eesti keelt veel ei tönka. Kui kellegil on vene keelt rääkivate sõprade hulgas huvilisi, saatke link v aadress, ma kirjutan neile ise).

K, infoühiskonna kiirteedelt
PS Kui see sobib mõnesse olemasolevasse foorumisse paremini, siis vast foorumlane Kuldsaar on nii lahke ja tõstab selle sinna.

Dear all,
there is little new help available now for all the guys interested in Pobi's bigger brother Zim (Gaz 12).

It is highly usual situation for restoration process (and involved participants) to find itself/themselves in the middle of drawn-out debate (: and waste of time) as to how an old car may have/may not have looked like in its original form. This is esp true if something needs to be restored or re-produced entirely, and there have been number of modifications. So, I decided to figure out how Zim - in all the details - was meant initially to look like on the constructors drawing-board. Cool

After certain time and certain efforts, I found entirely proper source to get a full set of technical drawings (copies of originals) of this car. So - if you are in process of restoring this solid piece of history, feel free to contact and ask for copy of a needed unit/topic. Please note that this is meant for guys with actual work at hand, and not for re-selling purposes.

Best wishes,
K
Vasta
#2

On sul äkki mõni näide millised need joonised välja näevad. Kas need on tööjoonised koos kõigi vajalike mõõtudega?

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#3

Täpselt nii, kõigi mõõtude ja tehniliste nüanssidega nagu konstruktoritel kombeks /a la - joonis, mõõdud, lõiked, neile lisaks on täpsustavad viited - puurida avad nii ja nii, kinnitada sealt, katta pinnad selliselt ja selliselt/, ning samuti on muidugi viidatud millal on algset lahendust modifitseeritud.
Näiteks, ütleme, on algne lahendus antud novembris 1949, siis on seda muudetud 1950, mõnel puhul ka veel 1956.
Katsun korraliku fotokaga pilte teha mõnest kergemini loetavast osast - kandevkere, sildade detailid v roolimehhanism - siis on huvilisel kohe pilt selge.
Hetkel on pakkuda vaid telefoniga tehtud paar pilti, a need on tiba kontrastivaesed.
k

(01-06-2009, 22:26 PM)pkuldsaar Kirjutas:  On sul äkki mõni näide millised need joonised välja näevad. Kas need on tööjoonised koos kõigi vajalike mõõtudega?
Vasta
#4

Järgnevalt jutuks olnud tööjoonistetst mõned näited:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
               

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#5

Täienduseks veel, et joonistega kaasaskäiva muu tehnilise info hulgast leiab järgmiseid huvitavaid momente:

- näiteks on 1950.a. kinnitanud isand Krõlov (: NL Auto- ja Traktoritööstuse ministri asetäitja) tehnilised tingimused, mille autoriteks on peainsener Strokin ja peakonstruktor Borissov. Neist selgub selline tore fakt tulevasele autoomanikule, et tema G-12 puhul nähakse ette kütusekuluks (arvestusliku hobujõu kohta) 245 grammi tunnis.

Huvitav, miks selline peen mõõdik tänapäeval kasutust ei leia? Big Grin

- leidub ka selgitus nimetatud ajastu autohuvilistele, et Gorki tootjafirma on teinud mitmeid pingutusi tehnika 'suupärastamiseks', mis võimaldab transportida sõidukit - näiteks kasti pakituna - sellistele kaugetele ja saladuslikele maadele nagu Belgia Kongo, Portugali Aafrika, Lääne-Pakistan, Transjordaania ja Põhja-Austraalia Liit..

- hiljem, juba peainsener Kisseljovi toel, on tulnud gorkilastele mõte, et mitte kõik sõbralikud ostjamaad ei pea saama ühteviisi ilusaid rehve. Nii on sõpradele Bulgaariast, Mongooliast ja Poolast võimalik eraldada rehve, mil vaid on must rõngas valgel v kollasel taustal, ent Norra, Soome, Saudi Araabia ning Egiptuse kaupmehed & asjapulgad aga saavad kumme, mil must rõngas on omakorda asetatud mustale sõõrile (samade taustadega)...

- samuti on isandad Armand ja Zubarev (sama ministeeriumi tehnilisest peavalitsusest) teinud 1953 aastal omapoolse julge pakkumise kodusele ja ulgumaisele kliendile - teie masina töökorras olek on kindlalt garanteeritud kuni 15,000 km verstaposti läbimiseni Toungue Toungue
Ja mis eriti tore - seda rakendatakse mitte ainult G-12 seadmetele-agregaatidele vaid lausa ülal jutuks olnud ilusatele rehvidele...

k, tervitades



(02-06-2009, 21:40 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Järgnevalt jutuks olnud tööjoonistest mõned näited:
Vasta
#6

Paneme sellest johtuvalt kõigile huvilistele südamele ikka põhjalikult algmaterjaliks olevaid jooniseid-pilte-tekste uurida ja eriti teiste õpetussõnu kuulata Big Grin
k

[quote='Aspelund' pid='227493' dateline='1244616216']
Eelkõige puudusid sobivad õlid, samuti oskus kaste hooldada/remontida.
Vasta
#7

Et asi liiga ameerika autode keskeseks ei kisuks,siis ka ZIM teemalisi fotosid:
[Pilt: 2449555018_8cafa940cb.jpg?v=0]
Siin peaks siis olema ZIM koos originaal tulevõrudega!
[Pilt: 757_48f7cd8f3e612.jpg]
Üks foto salongist,raadio ja peegel ei ole ilmselt originaalid!
[Pilt: 196-3.jpg]
Mul sellest joonisest raske aru saada kas tegu siis manuaal või pool-automaatkäigukastiga? Kommentaar kõrval oli selline: Гидромуфта и сцепление ГАЗ-12. 1950 г.
http://tehno.claw.ru/shared/auto/information/1-185.htm
sellel leheküljel on asjalik info ilmselt kuid ei oska ise venekeelt, äkki keegi võtab nõuks ja tõlgib ära!


Vasta
#8

(18-07-2009, 22:47 PM)Maz500 Kirjutas:  Mul sellest joonisest raske aru saada kas tegu siis manuaal või pool-automaatkäigukastiga?
Tegu tegelikult täiesti tavalise manuaalkastiga, millele siduri ja mootori väntvõlli vahele on paigutatud hüdromuhv. Viimase asja tööpõhimõte sarnane ka tänapäevasemate automaatkastide sarnase osaga. Asja ülessandeks siis ülekande sujuvamaks muutmine ja käiguvahetuste vajaduste vähendamine (madalatel pööretel annab selline muhv ikka päris palju "läbi libisema" ehk laseb kõrgemal käigul vajadusel veereda ka selleks tavaülekande juures ebareaalsetel kiirustel, pöörete tõstmisel libisemine väheneb. Mälu järgi pidavat selle muhvi läbilibisemine mootori täispööretel olema 3%, maksimaalset ei mäleta. See info kuskil tollaaegses autojuhi õpikus kirjas(hetkel pole aega kirjandust uurima minna).
Keegi vanematest meestest rääkis veel, et selle muhviga kannatas autot ühendatud siduriga ja tühikäigul töötava mootoriga aeglasemal käigul(mitte 3ndaga) piduriga paigal hoida(ristmikul või manööverdades) ja pidurit lahti lastes ja gaasi lisades minema "söösta".
Vasta
#9

Tere,
See on sisuliselt vedeliksidur, kus vedava ja veetava (väikeste labidakestega) ketta/taldriku vahel, mis asuvad kinnikeevitatud ümaras metallkestas, on piisava viskoossusega õli. Üks saab oma pöörded mootori väntvõllilt ja annab need edasi - õlis tekkiva ringvoolu abil - teisele ja sealt siis edasi pikendatud (võrreldes Pobiga) esimese võlliga käigukastile. Nii saavutatakse olukord, kus masina paigaltvõtt jms sõidukiiruse muutused on väga, väga sujuvad. Samuti polnud neid tolleaegsele tavaautole iseloomulikku suurt müra ja vibratsiooni, millele aitas kaasa väga korralik salongitihendite ning kattematerjalide kvaliteet.

Need momendid on ka G12 ühtedeks põhilisteks iseloomujoonteks. Ja sealt tulenevalt on ka käiguvahetus tõepoolest palju muretum, aga tegu on ka algse ülesande püstituse järgi nn 'teenistus- v ametiautoga' (sluzebnaja mashina) kõrgematele partei-ja tootmisettevõtete juhtidele. Ehkki see ei puutu otse asjasse, siis ühes äsjases retrofilmis 'Autojuht Vera jaoks' on seda viimast momenti ka hästi näha Toungue
Mis puudutab salongimaterjale endid, siis kasutati pehmet velüür- ja nn ohvitserisineli (õhuke vanutatud vilt) riiet ametiautodes, ja dermantiini takso ning kiirabi versioonides. Samuti oli viimases klaasist eraldussein juhi selja taga, ning paremal pool ääres kaks üksteise taga asuvat üksikut istet (vasakule asetati patsient kanderaamil). Kirjandusest on teada, et vähemalt Vene- ja Ukrainamaal kasutati neid tänu jutuks olnud kuulsatele sujuvatele sõiduomadustele aga ka kergele remonditavusele veel 80-tel aastatel.

Kuna siin listis on G12 päriselt sõitjaid, siis nad võivad seda limusiinile sobivat sujuvuse asja konkreetsete näidetega kommenteerida. Ainuke, mis eelkirjutatute juures pole ehk õige, on too sõna 'sööstma'. Seda antud mudelilt küll pole oodata.Big Grin
k
ps ja kui on huvi, ma võin nagu teistelegi huvilistele on tehtud, teha väikse raha eest väga suuremõõtmelise joonise koopia, kus kogu see lugu hästi näha on. Kui kaasfoorumlane on kaugema kandi mees, viskan heameelega asja ka posti.

(19-07-2009, 11:42 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(18-07-2009, 22:47 PM)Maz500 Kirjutas:  Mul sellest joonisest raske aru saada kas tegu siis manuaal või pool-automaatkäigukastiga?
.............vajaduste vähendamine (madalatel pööretel annab selline muhv ikka päris palju "läbi libisema" ehk laseb kõrgemal käigul vajadusel veereda ka selleks tavaülekande juures ebareaalsetel kiirustel, pöörete tõstmisel libisemine väheneb.......
(ristmikul või manööverdades) ja pidurit lahti lastes ja gaasi lisades minema "söösta".
Vasta
#10

Vastan alltoodud küsimustele üheselt - jah, on. Pilt on selgem ja detailid - pea sees, sestap - sobivad omavahel paremini Toungue

Mis puutub salongi materjale, siis vastus on ilmseselgelt 'jaa', sest kasutati ju ohvitserisineli riiet (tavaliselt kas hall v helehall), mis on ikka vildi ja kalevi segu. Seda odavamate masinate ja lihtsama rahva peale, üldjuhul, ei raisatud.

Rooli plastmaterjalist kate (metallrõngal) peaks olema sama mis G20 ja G21, ja sestap samuti päiksele söödav. Tänapäeval on küll juba vana-tehnika spetsidel aega ka matriitsvorme teha selliste asjade jaoks ning lihtsalt valada plastsegust uus rool aluseks olevale metallrõngale.

Rehvide osas peaks olema nii, et algselt toodi küll suurem osa, sh ka valgete küljeribadega Ühendriikidest, ent kiiresti ehitati industrialiseerimise käigus üles ka rehvide tootmise vabrikud kohapeal.

Üks peaks kuulus tehas peaks olema Tuulas, millest Hrus'ts'ov oma mälestustes mõnuga pajatab. Nimelt oli ta käinud isiklikult Kõigi Rahvaste Isa käsul asja parendamas (siis kui ta veel ameti poolest Moskva linna parteipealik oli), kuna riigijuhtide autojuhid olid kord kaevanud, et rehvid ei pea sugugi vastu ja lõhkevad ruttu. Lähemal uurimisel tehases selgunud, et Hrus'ts'ovi endine ülemus Kaganovitsh (teede ja sideminister tänases mõistes) oli heaks kiitnud varem kohapeal tehtud rats-ettepaneku vähendada koordi sisse minevate kummikihtide arvu. Eks Nikita siis andis uue, vastupidise käsu ja raporteeris omakorda töövõidust, kuna pärast seda hakkasid rehvid seda tööd tegema, milleks nad olid toodetud Big Grin.

k


[quote='Maz500' pid='229611' dateline='1247941050']

Teema algatajale on küsimus,et kas algmaterjali siis jooniste uurimine mingeid tulemusi ka andnud on?
Küsin kuna ei taha olla ainuke, kes siin teemas tarka jutt ajab!Wink
...............................................
Teema jätkuks:
Mind on huvitanud alati, kas ZIM-i koostamisel kasutati paremaid
......................................................
Teine asi, mis tuleneb kohe esimesest küsimusest,et kuidas on rooli plastmassiga lood, ..
Vasta
#11

Veidi huumorit ka antud teemas, seda siis küll konkreetse näite varal, mitte ainult joonistest, ja seda otse kuulsast nupumeistrite linnakesest Voronez Big Grin Et kuna revolvripühad (vn nimega oktoobripühad) pea tulemas, siis hea võimalus shnitti võtta, kuidas kaaslinlasi valitud peopäevadel rõõmustada. Eriti südantsoojendav on see salongisisustuse kokkupaneku lõik Big GrinBig GrinBig Grin
k

Автомеханик из Воронежа восстановил легендарный лимузин ЗИМ 1956 года 5 июня 2008 г. время публикации: 08:01 kp-avto.ru

Автомеханик из Воронежа Виктор Копытин, увлекающийся восстановлением старинных автомобилей, поразил местных жителей новым творением. Он реконструировал легендарный лимузин "ГАЗ-12" 1956 года выпуска, или по-другому ЗИМ, известный как "машина министра". Причем цвет для восстановленного ЗИМа он подобрал очень необычный - ярко-розовый, пишет "Комсомольская правда".

Впервые новый "старый" лимузин розового цвета выехал на улицы Воронежа 9 мая, в день Победы. "Люди от неожиданности стояли с открытыми ртами! Еще бы - этакий "розовый слон" на улице!", - говорит Копытин.

На реставрацию ЗИМа автомеханик потратил около полутора лет, собирал его буквально по крупицам - использовал запчасти от другого ЗИМа, двигатель и трансмиссию позаимствовал у ГАЗа, сиденья – у BMW, люк на крыше - у Volvo.

Подходящие детали не всегда можно было найти. Так, довольно долго Копытину пришлось подгонять к своей машине стеклоподъемники.

В ход шли и совсем неавтомобильные детали - дверные ручки в салон были куплены в мебельном магазине, хромированные клепки для обивки заменили обычные пуговицы, а потолок обтянут трикотажем, который используют для шитья костюмов для бальных танцев.

Это не первое восстановленное творение мастера. На счету Копытина уже есть BMW-340 1952 года, которую он выкупил у хозяина всего за 2 000 рублей. Сейчас в гараже автомеханика стоит и дожидается реконструкции еще одна BMW, довоенная - 321-я модель, 1937 года выпуска. Пока найти для нее запчасти не удается, зато с цветом мастер практически определился: выбор стоит между кирпично-ржавым и фиолетовым.


[quote='Maz500' pid='233353' dateline='1253433618']
Tükk aega pole sõna võtnud,kuid nüüd leidsin põhjuse.
Vasta
#12

Kaheldamatult on selleks omaniku rahakotist kütusele minev vermitud metalli kõlin Toungue Toungue Toungue
[/quote]
Huvitav kas Buicki ja siis volga-ZIM puhul midagi 1:1 ka vahetatav on?



Väike tänu siinkohal ka kõigile antud teemas (ja automoto's üldisemalt) toimetajatele - nimelt on järjekordne uunikumide-spets ühest Euroopa suuriigist palunud omalt poolt südamest eestvedajaid ja osalejaid tervitada.


Siit ka vastav tehasevärske sõnum:

"18 november 2009 21:47
Tere pдevast ...,
today we visited your forum and have to state that we are very impressed. What a large number of car guys and what a wealth of car knowledge!
And besides - we'll travel your country in two weeks for having a look for old iron.
Your link unerringly led us to the mentioned wonderful drawings. Thank you very much ..."

k
Vasta
#13

Foorumlane Maz 500,
ole nüüd hea mees ja katsu silmas pidada, et antud foorumi konkreetne teema on G-12, ehk 'Pobeda suur vend Zim'. Katsu sellest kinni pidada.

Foorumi strukturaalse teema-põhisuse ülesehituse mõte ongi selles, et me kogume a-i-n-u-l-t otse antud teemaga seotud infot/pilte, mis võimaldab meil ja teistel seda infot uuesti leida ja kasutada - nii et kui jutt käib gasellist, siis gasellist, mitte sinna vahele elevantidest, kährikust või boamaost.

Pln süvene automoto.ee üldteemade valikusse, seal on veoautod ja rasketehnika eraldi rubriik täiesti olemas ja tõsta kogu see Zil'i isekallutajate jutt siit sinna ümber . Kui ei õnnestu, palu moderaator Kuldsaarelt abi. Sellel ei ole mitte mingit seost G12-nega, isegi mitte kaudset.


Ja nüüd kiiresti tegudele!
K

[quote='Maz500' pid='237200' dateline='1259264201']
General motors vs Lihhatsov ja teised

Lihhatsovi nimeline tehas, paljudele tuntud masinad nagu ZIL 164, 130 on
nii mõnegi kogenud vanakooli autojuhi ustavad kaaslase olnud.
Isegi minu jaoks on nad jätnud kustumatu mulje.
Vasta
#14

Hüdromuhvi ja tavasiduri kooslust on kasutatud ka teistel ja uuematel masinatel, tean sellist varianti diiselmootoriga sõiduautol Mitsubishi.
Vasta
#15

(28-11-2009, 05:19 AM)miilits Kirjutas:  Hüdromuhvi ja tavasiduri kooslust on kasutatud ka teistel ja uuematel masinatel, tean sellist varianti diiselmootoriga sõiduautol Mitsubishi.

Läheb jälle totaalselt OT-ks, aga selline lahendus on kasutusel ka nt. Kaitseväe veoautodel MAN-4510/4520/4620/4540. Oma keerukuse tõttu põhjustab see vanadel masinatel teinekord veidraid probleeme, näiteks olen kokkupuutunud masinaga, mis rikkis gaasipedaali lukustussüsteemi tõttu oli võimeline kiirendama ainult väljakeeratud süütega. Nimelt on masinal peal selline süsteem, mis takistab korraga vajutamast siduri- ja gaasipedaali.
Kaitseväes levinud arusaama järgi on sellistel autodel poolautomaat käigukast, kuid ise kaldun arvama, et nn. "käiguvahetuse" jõnks madalal kiirusel on hoopis turbiini lukustumine, mitte reaalne käiguvahetus.
Vasta
#16

Tervit,

tore on see kaasaegne tehnika-ja-neti-maailm, leiab oma ala spetsialiste ja saab nendega head kontakti ilma silmast-silma nägematagi. Nimelt tuli ühel eriti külmal talvepäeval mu postkasti teade ühest kaunis kallite masinate taastamisega tegelevast klubiliikumisest. Teate sisuks, vaatamata autori(te) üsna peenest ametist ja tööst, oli reibas tervitus ning kiitus G12 Zim'i originaaljooniste neti-tutvustamise idee eest. Big Grin

Sestap kleebin sõbralike restauraatorite abil nüüd siinsesse G12 jooniste teemasse ühe veebisaidi, millel leiduvast failist kõik usinad huvilised võivad oma teadmisi veelgi süvendada. Sedakorda on tegu (varu)osade originaalkataloogiga, kus ka mõned asjakohased pildid-joonised man.
Tõsi, isegi (väga) hästivarustatud autokaupluste riiulitelt ei pruugi neid kõiki esimese hooga leida. Toungue

Hüva lugemist ja kasutamist:
http://narod.ru/disk/16773480000/%D0%9A%...C.rar.html

(Sõltuvalt arvutist on mõnel puhul vaja enne laadida oma arvutisse vastav faili lugeda suutev programmike, a see pole eriti ei aega- ega kettaruumi nõudev. Muul viisil nii mahukat dokumenti siia foorumise ei 'transpordi' kohe mitte mingi trikiga).
K
Vasta
#17

Et kevad hakkab kätte jõudma ja inimtegevus samuti sestap lume alt välja sulama, siis panen sel puhul üles ühe huvitavat verstaposti meenutava pildikese.

Nimelt on selle trükitud teatenupu alusel - pärit tänaseks juba ühest ammu-ununenud ajakirjast v -lehest - võimalik väita, et selle aasta sügisest saab juba 55 aastat päevast, mil esimesed Zim'id sahisesid Tallinna linna avaratele boulevardidele-kõrvalteedele taksoteenust osutama.

Olgu see pildike ja saabuv aastapäev ergutuseks kõigile, kel nimet mudeli kallal töö pooleli v juba valmis. Poleks paha mõne kuu pärast seda aastanumbrit Nizni Novgorodi autoinseneride austajate poolt ka tähistada Cool Nagu pildilt näha, polnud hoolimata kutsuvast taksohinnast sõitjaid just liiga palju.

Nii et midagi ikka kordub taas, isegi riigikorra muutudes... Toungue Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#18

(18-03-2010, 17:26 PM)koterman Kirjutas:  Olgu see pildike ja saabuv aastapäev ergutuseks kõigile, kel nimet mudeli kallal töö pooleli v juba valmis. Poleks paha mõne kuu pärast seda aastanumbrit Nizni Novgorodi autoinseneride austajate poolt ka tähistada Cool Nagu pildilt näha, polnud hoolimata kutsuvast taksohinnast sõitjaid just liiga palju.

Aga kuidas,me seda päeva siis tähistame ja mis moodi? Kas sa vihjad üritusele Ettevaatust auto 2010? Või teevad ZIM omanikud ja huvilised eraldi ürituse?
CoolCool


Vasta
#19

Koterman kirjutas:
Olgu see pildike ja saabuv aastapäev ergutuseks kõigile, kel nimet mudeli kallal töö pooleli v juba valmis. Poleks paha mõne kuu pärast seda aastanumbrit Nizni Novgorodi autoinseneride austajate poolt ka tähistada Cool

Miks ka mitte teha vabariigi zimmide kokkutulek?! Ürituse õnnestumiseks peaks neid kogunema ikka palju.Kuigi minu zimmike on hetkel taastamise ootel ,siis sellisest üritusest võtaksime kindlasti osa.NB!Arvestades minu auto visuaalset ja tehnilist seisukorda, BRONEERIKS koha rivi lõppu!Tänud.
Vasta
#20

No näed sa meil on juba kolm huvilist/auto omaniku olemas mina, koterman ja vanemuine.
Ksf vanemuine,mul jätkuvalt küsimus: millal saab siis teie ZIM taastamisest ka lugeda? Kas siis kui auto on valmis?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne