Ons veel Eestis kolmerattalisi autosid?
#1

Sissejuhatuseks märgiksin, et juhtusin lapsega veelkordselt mr Beani-filmi vaatama ja kellelegi pole uudiseks Beani eriline suhe kolmerattalistesse autodesse.
Kolmerattalised autod on omal ajal turusektori leidnud tänu sellele, et kolmerattalisi maksustati näit. Saksas oluliselt madalama maksumääraga kui neljarattalisi autosid. Ühesõnaga kolmerattaline kvalifitseeriti mootorrattaks, kuigi tal olid mõnikord lausa väikese veoauto mõõtmed. Mäletan niisugust kolmerattalist veomasinat 60-date lõpul või 70-date algul ETKVL-i Tallinnas Rahumäel asunud kauplust teenindamas. Marki muidugi ei mäleta enam. Võis olla mingi Saksa DV oma või sõjasaak. Hiljem ei ole midagi taolist juhtunud nägema, kui siis ainult mõnes vanemas filmis. On veel selliseid imeelukaid kuskil konutamas? Panen mälu värskendamiseks juurde brittide saidi, kuigi siin kunagi nähtud veoautot ei silmanud. http://www.3wheelers.com/enter.html
Eberhard

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

Klubi Unic üritustel liikus kaheksakümmnendatel selline kolmerattaline veok, nimeks oli tal \"Tempo\" (äkki tehtud Eestis?) Ise näinud ainult piltide peal. Auto pärines mälu järgi kolmekümmnendate teisest poolest.
Vasta
#3

Oli see vist Pealtnägija kus oli vestlus selle veoauto taastajaga - kindlasti teate - ja teemasse sissejuhatusel sõitis intervjueeritav hoovipeale Reliant kolmerattalise pirukaga... see plastikkerega inglane...

Vasta
#4

Kolmerattalised Tempod peaksid olema Saksa masinad:
http://www.logicnet.ru/~len/ab/m/tempog.htm
Pole kuulnud küll, et Eestis midagi kolme rattaga ehitatud oleks.
Vasta
#5

Ei kvalifitseeru vist küll auto alla aga hakkasin alles hiljuti 3rattalise postiveoki taastamisega tegelema (õigemini on alles puuduvate osade otsimise staadium)... tegu on kabiiniga ühekohalise muroveiga. Kabiin seisab mul praegu kodus hoovis... aga uksed on kahjuks puudu... nii, et kui keegi kuskil selliseid klaasplastist uksi (või ka selle masina muid osasid) teab saadval olevat andke palun teada....
Vasta
#6

TO: unu
See on hoopis Amica, 90 -ndatest ning variaator ülekandega. Mootor 49 cm2, max kiirus 40 km/h nii et, sellega sõites ei ole vaja juhiluba ega liikluskindlustust e. nagu roller ainult et kahekohaline.
http://www.hot.ee/vana7/amica.jpg
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: TAR
Kolmerattalised Tempod peaksid olema Saksa masinad:
http://www.logicnet.ru/~len/ab/m/tempog.htm
Pole kuulnud küll, et Eestis midagi kolme rattaga ehitatud oleks.
Arvan, et just see 1939 a. Unicu kleebisega Tempo oli see, mida 70-date algupoolel Nõmmel kauplusi varustamas nägin.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: oldmoped
Ei kvalifitseeru vist küll auto alla aga hakkasin alles hiljuti 3rattalise postiveoki taastamisega tegelema (õigemini on alles puuduvate osade otsimise staadium)... tegu on kabiiniga ühekohalise muroveiga. Kabiin seisab mul praegu kodus hoovis... aga uksed on kahjuks puudu... nii, et kui keegi kuskil selliseid klaasplastist uksi (või ka selle masina muid osasid) teab saadval olevat andke palun teada....
See on küll tänuväärt tegevus! Kas \"Igrushkide\" vastava numbri leidsid üles? Seal oli just posti-kolmerattaline helesinine(?) ja kindlasti diagonaaltriibuga. Pane siis ka mõni pilt välja!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#9

Kui ma õieti mäletan, siis anti Tempode tootmine mingil hetkel Indiale üle ja seal toodetakse neid vist veel praegugi.

Aga üks tore riistapuun on Bond Bug, sellega üle 100 km/h lennataka võiks päris huvitav kogemus olla.

[Pilt: xpw901h_2.jpg]

Asp
Vasta
#10

to: eberhard

kahjuks ei saanud sellest Sinu\"Igrushkide\" jutust aru... äkki seletad täpsemalt (olen vist täna raske taipamisega...)
kuna igasugune info on väga väga vajalik... kuna ehitan masinat osadest ja komplektset olen näinud ja mäletan ainult lapsepõlvest Haapsalu haigla korpuste vahel toitu vedamas ,
Vasta
#11

kurtnas oli kah selline roller väljas, 3K vist ja lännu ta oligi. mul oli küll kade meel...
Vasta
#12

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: oldmoped
to: eberhard

kahjuks ei saanud sellest Sinu\"Igrushkide\" jutust aru... äkki seletad täpsemalt (olen vist täna raske taipamisega...)
kuna igasugune info on väga väga vajalik... kuna ehitan masinat osadest ja komplektset olen näinud ja mäletan ainult lapsepõlvest Haapsalu haigla korpuste vahel toitu vedamas ,
Vabandust , ma mõtlesin et oled juhtunud ehk lugema varasemaid viiteid siin foorumis selle ajakirja \"Igrushki dlja bolshih\" nr-le 15 kus on motorolleritest juttu ja pilte. Uuemate Muraveide kohta peaks ka mingeid käsiraamatuid liikuma. Nendest võib olla abi, kuna on võimalik, et teatud detailid on ka uuemale masinale üle tulnud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: klaabu
kurtnas oli kah selline roller väljas, 3K vist ja lännu ta oligi. mul oli küll kade meel...

kurtnas oli müügil hoopis teistsugune asi... tegu oli nii-öelda murovei baasil ehitatud bussiga... ;-)
Aga postiveo masinad olid tavalised kongiga murovei rollerid, aga juhil oli ilmastiku eest kaitseks klaasplastist kabiin ümber...
Vasta
#14

andke nõu, kuskohast seda ajakirja leida võib!
Vasta
#15

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Aga üks tore riistapuun on Bond Bug, sellega üle 100 km/h lennataka võiks päris huvitav kogemus olla.

aga täiesti võimalik Smile
[Pilt: santa17.jpg]
Vasta
#16

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: oldmoped
andke nõu, kuskohast seda ajakirja leida võib!
Võib leida hotell Centrali majas töötavast reisibüroost \"Balti expressreisid\" Küsida võib Valdist.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#17

käisin seal neid ajakirju otsimas - ainus, mis puudu oli, oli nr15 :-(
Äkki keegi headest inimestes, kes Tallinnas pesitseb, oleks nõus oma eksemplari mulle mõneks päevaks lugeda anda?
Vasta
#18

jajah, see kurtna oma oli ühe suure metallist kabiiniga. uh, jälle tuleb pisar silma...
Vasta
#19

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vana
TO: unu
See on hoopis Amica, 90 -ndatest ning variaator ülekandega. Mootor 49 cm2, max kiirus 40 km/h nii et, sellega sõites ei ole vaja juhiluba ega liikluskindlustust e. nagu roller ainult et kahekohaline.
http://www.hot.ee/vana7/amica.jpg

kus sellist osta saaks? väga tore ja humoorikas masin! mulle sellised meeldivad!
Vasta
#20

[/quote]See on küll tänuväärt tegevus! Kas \"Igrushkide\" vastava numbri leidsid üles? Seal oli just posti-kolmerattaline helesinine(?) ja kindlasti diagonaaltriibuga. Pane siis ka mõni pilt välja! [/quote]

Tegin eile kabiinist paar klõpsu... jutt juurde tuleb hiljem....
http://www.hot.ee/oldmoped/mopeedid/murovei.htm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne