Must number
#81

(02-10-2009, 23:19 PM)Sm. Volgahuviline Kirjutas:  Kuna mina olin esimene, kes siin niiviisi "ämbrit kolistas", siis muidugi ma vabandan oma kõneviisi pärast kõigi asjaosaliste ees. Sama vabanduse saab ka sõiduki omanik.
Värvitahvlite ärapleekimise koha pealt jään vastuse võlgu, kuna ei tegele trükikunstiga.

Senimaani on vastavad "vanatehnikatõbised" juba harjunud ja iseenesestmõistetavaks võtnud, et musta numbri väärilisi autosid tähistatakse registreerimismärgil "A" tähega ja mootorrattaid "M"-ga.
Kumma variandi kohta on lihtsam väljastatud numbrite kohta ülevaadet pidada ? Kas näiteks A 015, A 016, jne. Või näiteks M 410, P 959, S 500, jne. jne.
Ma kaldun arvama, et see esimene variant.

Selle lisatasu eest omale ükskõik missuguse meelepärase musta numbri ostmine oligi põhjus, millest kogu see segadus alguse sai.
Kui oleks näiteks vanatehnika.ee lehel, musta numbri alarubriigis must-valgel kirjas olnud, et musta numbri vääriliseks tunnistatud sõiduk ja selle omanik ei pea tingimata kasutama üldlevinud varianti(näit. A 222) vaid auto saab omaniku soovi korral omale meelepärase tähe- ja numbrikombinatsiooniga registrimärgi, siis poleks selle auto kohta siin ka mitte mingit verbaalset poriloopimist toimunud.
Mina igatahes sellist meelepärase numbri tellimise klauslit siit lehelt küll ei leidnud.
Vasta
#82

Huvitaval kombel kaasfoorumlane Väravamehaanik see ongi nii, olen ka leidnud mitme ameerika maa auto värvitoonide skaalast enda masinatele üsna 1:1 analoogi? Kas kokkusattumus? Võibolla samas ma ei imesta. Maailma on alati täis üllatuis ja huvitavaid seoseid!


Vasta
#83

(05-10-2009, 12:25 PM)Maz500 Kirjutas:  Huvitaval kombel kaasfoorumlane Väravamehaanik see ongi nii, olen ka leidnud mitme ameerika maa auto värvitoonide skaalast enda masinatele üsna 1:1 analoogi? Kas kokkusattumus? Võibolla samas ma ei imesta. Maailma on alati täis üllatuis ja huvitavaid seoseid!
Ei seal ole üllatavat midagi. Du Ponti vanadest kataloogidest, mida Eestis ilmselt kuigi vanu siiski ei leidu, tuleb üles otsida kataloog, kus automargid on nimepidi esindatud. Kümmekond aastat vanas kataloogis on LADA täies mahus kogu palettiga esindatud, sellist kataloogi olen Eestis näinud ja see ei peaks olema haruldane. Veel varasem kataloog sisaldab ka Moskvichi toone, mis on varasemate Mossede osas erinev (metallikvärvid), aga paljuski LADA-ga sarnane värvivalik. Ilmselt on margijärgses Du Ponti paariaastakümne taguses kataloogis ka Gorki autotehase värvivaliku lehekülg (kõik Volgade-Pobedade värvid mahuvad ühele lehele).
Kui nüüd minna värvi poodi, siis arvutis istuv jõmm ütleb loomulikult, et nõukogude toone tema öelda ei oska. Temal ei ole lihtsalt vanu margijärgseid katalooge arvutis. Temal on kõik need samad toonid aga toone ei ole rühmitatud kasutusel mitteolevate autodena. Arvuti on täis igasugu Kiasid ja muid junne, lisaks veel samade autode pleekimise varjundid. Loomulikult on arvutis 1:1 toonid ka nõukogude autodele, kuid keegi arvutiprogrammi kasutaja lihtsalt ei tea, milline neist on õige.
Packardi huvilised on oma margile vajalikud paberkataloogi lehed välja noppinud ja kodulehele http://www.packardclub.org/ ja sealt edasi Reference, üles riputanud. Enne wwII aegsetel Packarditel esines ka metallikvärve, nõnda näitab kataloog. Kui keegi meist leiaks kusagilt maailmast sama kataloogi õige aasta Mossede ja Volgade lehekülje üles, siis oleks värvimüüjatega ja musta numbri taotlejatega oluliselt lihtsam suhelda. Sest värvitoonid on alati maailmas olemas olnud ja varasemad koodid on teisaldatavad kaasaegsteteks kui teaks vaid õiget koodi.
Ja lõpeks, ega need nõukogude värvimeistrid nii andekad ka ei olnud, et nad ise oleks värvi leiutanud. Loomulikult võeti koos ZIS 110-ga ka mingi osa värvitööstust ameeriklaste Packardilt "vastastikuse abistamise korras" üle. Lisaks veel diagonaalrehvid ja ristpeakruvid. Sakslastelt võeti muidugi ka huvitavaid asju...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#84

(29-09-2009, 21:53 PM)Sm. Volgahuviline Kirjutas:  [quote='sm.Poljakov' pid='233827' dateline='1254248373']

Musta numbri puhul selline tegevus "tänapäeval on kõik ostetav" lõhnab igatahes "suure kella külge paneku" järgi. Must number peaks olema eelkõige ühe või teise, viimse seibini autentselt taastatava masina puhul antud kontekstis see nö. tipp, või kõrgeima taseme tunnustus, mille nimel nähakse vaeva.
Mitte et see on mingisuguste "teatud summade või teenete eest" vabalt kättesaadav kaup.


Tere.

Olles asjaga otseselt seotud, võtan endale õiguse lisada siia paar remarki.
1. ARK-i poolt väljastatava musta numbri kohta käivas määruses ei ole üheselt keelatud standardist erineva tähe-numbrikombinatsiooni kasutamine nagu see on lubatud valgele numbrile. Seega sellise soovi esitamisel, tekkis ARK-s personali hulgas poleemika, mis päädis pärast tundi aega tulemusega I 958. See on igati legaalne, riigiasutuse poolt väljastatud number, millele eelnes Vanasõidukiks tunnustamine ( vt. akt. nr. 75).
Minu küsimus teile: mille poolest on A 053 ( ARK järjekorras olev number ) parem kui I 958. Kui veel oleks väljastatud vastavalt aktile A 075 ? Samas Imperial Crown 1958-i iseloomustab I 958 märgatavalt paremini (visualiseerige see pilt silmade ette). Ju see on siis minu "vaimupimedus ja raha jõud".
2. Mis puutub Imperial "räigesse briljantrohelisesse" ( mujal kutsutakse seda värvi türkiis), siis särab ta vaatamata poriga loopimisele.
Lisaks nimetatud Imperialclub.com-s toodud 50. aastat luitunud ja siis skaneeritud värvikaardile on olemas ka muid allikaid, näiteks mclellansautomotive.com, kes müüb kõikvõimalike autode originaalkatalooge ja kus on värvid oluliselt tõepärasemalt esitatud.
Siit ka see värvivalik. ( NL autode katalooge ei ole seal kohanud)
Lisan juurde vaid fakti, et selle aasta Imperial Crown 4HT toodeti vaid 4146 tk, seega ei ole tegemist laiatarbekaubaga, vaid tolle ajastu luksusautoga, mida iseloomustab lisaks metallikvärvile ka täiselekter, nahk sisu, valgeäärega rehvid ja toonklaasid.

Kallid sõbrad.
Miks pööratakse tähelepanu vaid numbrile ja värvile, aga värvialusest ei huvitu keegi ?

Lugedes siin käsitletud teema kohta käivaid arvamusi ja kommentaare, tekib paratamatult mulje, et kui ei ole tegemist iseenda kätega, öötundide arvelt ja kõhu kõrvalt aastate pikkuse töö tulemusena valminud, luitunud värvi ja kehvapoolse tehnikaga nõukaaegse rahvaautoga, siis igasugune teistsugune ja muul moel taastatu ei väärigi tunnustamist. Välismaine ja võõras on saatanast ?


Tõepoolest, see auto ei ole omaniku kätega taastatud, vaid sellesse on panustanud oma aja ja oskused eesti paremad US-autode tundjad. Sellesse taastamisse on suhtutud täie tõsidusega. Juba nimetatud tunnustamise aktis on tema originaalsus 99,3 %, mis minu arvates 50. aasta vanuse auto kohta on vägagi hea. Selle akti ja piltidega oli teil võimalik tutvuda.

Kui sellest tõesti ei piisa, siis jääb mul üle konstateerida vaid seda, et siin räägib kaasa eht eestaslik kadedus ja võime kõikvõimalikel juhtudel näha vandenõuteooriad.

Eks igaüks mõtleb oma rikutuse astmest lähtudes.

Ilusat sügist kõigile.
Vasta
#85

(05-10-2009, 15:37 PM)I958 Kirjutas:  Kallid sõbrad.
Miks pööratakse tähelepanu vaid numbrile ja värvile, aga värvialusest ei huvitu keegi ?
Ära pane pahaks, aga püüa harjuda sellega, et ka naistes nähakse vaid välist ilu ja see kas ilusal naisel on ka neerupuudulikkus või maksakahjustus ei ole ka suurematest spetsialistidest koosnevale komisjonile alati näha. Veel vähem on näha see töö, millega istmik ilusaks saadakse.

Aga numbrile 007 on alati rebimine olnud ka nende "mustanumbriliste" hulgas, kes senisesse A või M seeriasse on ära mahtunud. Ülejäänutele selgituseks, et numbrikombinatsioone väljastab ainuisikuliselt ARK ja kõik pretensioonid tuleks esitada neile. Musta numbri komisjon väljendab oma aktiga ainult seda, kas sõidukile anda must number või mitte. Komisjoni ekspertide jaoks on järjekord siiski juhuslik ja nemad ei tea, millises järjekorras aktid ARK-i jõuavad. Põhimõtteliselt on võimalik tellida misahes sõna musta numbri alusele.
Kunagi tundus endalegi jube popp kirjutada midagi auto numbrile, aga tegelikult ei viitsi alati õigesti parkida ja muid liikluseeskirju täita, ning mingisugune suvaline 274 AJX või 937 MAC on sellisel puhul suureks abiks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#86

(03-10-2009, 12:51 PM)olevtoom Kirjutas:  Esiteks olid 50. aastate ameeriklastel valdavalt kasutusel pastelsed toonid (pesuroheline-elevandiluu, nagu vene autodelgi 50. lõpus ja 60. alguses). Teiseks, kümnendi lõpus ilmus küll kõvasti eredaid toone, kuid metallikvärvid jäid sündsalt tagasihoidlikeks.

53. aasta Packard Caribbean oli tumeroheline metallik värv olemas, 50 aastat luitumist oli küll teinud oma töö aga algselt oli see ilmselt päris efektne värv olnud.

Dad.
Vasta
#87

(05-10-2009, 10:23 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  
(04-10-2009, 22:10 PM)valdo Kirjutas:  
(04-10-2009, 21:10 PM)krjaak Kirjutas:  Kust võiks sellist värvitabelit leida Moskvich 400/401 kohta?

Pole olemas.

Nõukaajal olid nn laiatarbesõidukitel kasutusel väike hulk tüüpvärve. Alma-Mossed olid nt hallid, hallikasvalged (belaja nochj), beeþid, pruunid, helesinised, tumerohelised. Samad värvid, mis Pobilgi, st kogu riigis unifitseeritud.
Kummalisel kombel on Du Pontil need kõik olemas. Järelikult teadsid Ameerika luurajad rohkem Nõukogude autotööstusest, kui nõukogude inimesed ise.
Ehk iga värviletitöötaja ei oska ammendavalt vastata, aga kõrgema taseme Du Ponti müüja peaks suutma aidata ja arvutis ei pruugi infot olla, küll aga paari aasta taguses paberkataloogis (ei pidavat hetkel müügitöös kehtima) on kõik nõukogude sõiduautod esindatud. Nimelt pidid ju nõukogude autode edasimüüjad tegema kuidagi garantiiremonti välismaal ja ilmselt tehti seda Du Ponti värvidega.

Täna vihje eest DuPontil on küll "välismaaautod" nimekirjas( need mis siis väljaspool usa on tehtud) aga Moskvichi mitte, pealegi nii vana pole, kõige vanem Lada oli 73-76 ja opel alates 1966 nii et ma ei teagi mis teha, tahaks ikka auto beeziks teha aga....

Tervitades

Jaak

krjaak1@gmail.com

C4 ja 401-420
Vasta
#88

(10-10-2009, 16:01 PM)krjaak Kirjutas:  ... ma ei teagi mis teha, tahaks ikka auto beeziks teha aga....

Mul on 1949. aasta Pobeda beeþ värviproov olemas. St tükk metalli laigukese originaalvärviga. Kui tahad, võtan Tallinnasse kaasa, saad tooni põhjal koodi määrata.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#89

Meelde tuleb lapsepõlvel külastatud üks väike linn Kostromskaja oblastis.

Seal oli peamiseks tööandjaks raudteevagunite remondidepoo - ning kohe oli maja järgi näha, millises tsehhis kes töötas - neil kes töötasid reisiveeremiga majad olid võõbatud helesinist värvi, nendel, kes aga töötasid kaubavagunitega - pruuni.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#90

(10-10-2009, 23:41 PM)valdo Kirjutas:  
(10-10-2009, 16:01 PM)krjaak Kirjutas:  ... ma ei teagi mis teha, tahaks ikka auto beeziks teha aga....

Mul on 1949. aasta Pobeda beeþ värviproov olemas. St tükk metalli laigukese originaalvärviga. Kui tahad, võtan Tallinnasse kaasa, saad tooni põhjal koodi määrata.

oleks palunud küll!

Tervitades

Jaak

krjaak1@gmail.com

C4 ja 401-420
Vasta
#91

Oleks üks päevakohane küsimus üldsusele: Mis sündmuse tagajärjel kamp isehakanuid on rahvale sellised karmid nõuded ette dikteerinud, mille sarnaseid naljalt mujal maailmas ei leidu...

Rootslased ja soomlased irvitavad meie üle et sellise "saksa täpsusega " paragrahvides järge ajame. Sad Endalgi hakkab juba vaikselt imelik et proovin järgida kõiki neid... kohati tekib küsimus et mis neil "asjatundjatel" (nagu nad ise end nimetavad) viga on?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#92

Olen ka seda meelt,et nõudeid võiks natuke leebemaks teha.


Vasta
#93

(11-10-2013, 22:21 PM)mlsluik Kirjutas:  Oleks üks päevakohane küsimus üldsusele: Mis sündmuse tagajärjel kamp isehakanuid on rahvale sellised karmid nõuded ette dikteerinud, mille sarnaseid naljalt mujal maailmas ei leidu...

Rootslased ja soomlased irvitavad meie üle et sellise "saksa täpsusega " paragrahvides järge ajame. Sad Endalgi hakkab juba vaikselt imelik et proovin järgida kõiki neid... kohati tekib küsimus et mis neil "asjatundjatel" (nagu nad ise end nimetavad) viga on?

Täpsustan,et nimetatud asjatundjad on ikka kogemustega mehed,kellel on aimu vanatehnikast. Ei saa ju sellise ameti peal olla juhuslikud inimesed. Vastasel juhul sõidaksid üritustel ringi musta numbriga sõidukid..... näiteks Ford TT millel GAZ-69 uksed ja UAZ-veokasti lukud küljes..... ja mina kui auto omanik laulaksin kõigile"Kõik on 100 prossa originull." Ja kõik usuksidki.....Big Grin
Vasta
#94

Aga miks mitte lisada "musta numbri" seeriasse veel paar katekooriat. Hot-rod´id ja custom masinad nagu ei oleksi vanatehnika..

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#95

Kunagi tekkis mul sihuke mõte,et musta numbri võiks ka anda nendele autodele,mis on kõvasti ümber ehitatud. Näiteks vene ajal lapiti meil neid vanu autosid lõpmatuseni,et saada sõita. Topiti suvalisi mootoreid,sildu jne. alla,et saada masin sõitma. Oli ju vanasti autode puudus ja igal ühel polnudki võimalus uut autot saada. Seega oli selleks mõjuv põhjus. Ja ma arvan,et vast mujal maailmas niipalju ei punnitatud,et autot käigus hoida. Ja mis kuritegu see oleks,kui sellised autod ka esineksid. Selge on see,et välimus peaks ikka normaalselt vaadatav olema,sest ega korrast ära sõidukiga ikka liikuda ei saa... Ja kui must nr. liiga hea on,võiks sellistele kasvõi kollane olla....Big Grin
Ja paljusid autosid ei saagi enam kunagi lõplikult originaali viia,seda just suurte ümberehituste või ka osade puudumise tõttu. Näiteks,kui oleks taastatud 30 ndate Opel Kapitän,millel siis all Pobeda sillad,ja muu käiguosa,kuid originaalne kere ja välimus osaliselt. Ja kui vene ajast on selline auto säilinud siiamaani. Sellisel kujul taastatuna oleks ju asi päris põnev......----ja kirja saaks selline tekst----vene ajal ümberehitatud ja seeläbi käigus hoitud auto.
Igaljuhul oleks parem variant see,et " koera poolt ära karatud kass" oleks säilinud ja kõigile nähtav!
Muidugi arvatavasti lööks selline mõte mõra musta numbri ilusse aga seda tasuks asjaosalistel arutada. Plusspool oleks see,et seltskond suureneks ja nii mõnigi masin saaks sõitma.... See muidugi minu arvamus ja mõte. Ja muidugi kas tahetakse veel ühte eestit tekitada....Big Grin
Vasta
#96

Arvan, et kui kord on juba selline tee valitud siis tuleb seda jätkata. Enamus vanatehnika huvilised on ka sellega juba harjunud.
Hakata nüüd neid tingimusi muutma oleks ülekohtune ka neile kellel suurte pingutustega see must number saadud.
Vasta
#97

Ja paljusid autosid ei saagi enam kunagi lõplikult originaali viia,seda just suurte ümberehituste või ka osade puudumise tõttu. Näiteks,kui oleks taastatud 30 ndate Opel Kapitän,millel siis all Pobeda sillad,ja muu käiguosa,kuid originaalne kere ja välimus osaliselt. Ja kui vene ajast on selline auto säilinud siiamaani. Sellisel kujul taastatuna oleks ju asi päris põnev......----ja kirja saaks selline tekst----vene ajal ümberehitatud ja seeläbi käigus hoitud auto.



No aga tee ettepanek halli numbri kasutuselevõtuks ja siit edasi minnes võiks neid halle toone päris mitu olla, mida tumedamaks läheb, seda rohkem originaali.
Vasta
#98

Samas on must number pigem siiski ainulaadne tunnustus tehase kondistsiooni taastatud sõidukile, millise staatuse sarnast ei peagi mujal maailmas olema.

Eriti peensustesse minnes saaks ju veel vaielda selle üle, kas sõiduk on originaalosadega ja originaalvärvi (mille "parandamine" on kindasti raskem kui kogu sõiduki üle värvimine) või siis värske värvkatte ja mõningate replica toodete v. isetehtud osadega komplekteeritud, aga sellist vahet õnneks ei tehta.

Samas hall number võiks ju küll olla "uunikumi" või "vanasõiduki" universaalne number, mille saab originaalset üldjoont järgides.

Nõukogude inimese autoga nt. Pobi sildade ja Volga mootoriga kinniseks ehitatud Maybahi v. Packardi või kasvõi Fordi/Opeliga probleeme ju ei tohiks olla kui taasteremondi TA-6-1 musta numbri saab? mille käigus omal ajal originaali jälgiti nagu siga kägu, naela ja nätsuga ilma haamri pistmata.

Kahjuks tänapäeva "viska vana ära-osta uus" maailmapildis oleks selline "vana eelistamine" raske kui mitte võimatu saavutada. Mõtle mis tahad, aga produktiivne turumajandus elab ikka nt. uue müüdud Corolla pealt, mitte 72`aasta mudelile korra aastas varuosi müües.
Vasta
#99

Äkki keegi tahaks lahti seletada miks üldse peaks inime tahtma endale musti halle vms iganes värvi numbreid. Näed seda autost seest kui söidad selle numbriga vöi?

Endale jääb see numbrifetish veidi vööraks, vahetpole mis värvi ta seal küljes on.
Mustast numbrist ja selle jahtijatest saan veel aru, et töesti pärast suht konstruktiivset tööd on vöimalik selline asi autasuks teenida endale, a mis need muud värvid tähendada vöiks? Et tänaval inimesed aru saaks et see on 64a cadillac mitte 2012 avensis?

Ma pole just köige terasem kriit a isegi mina suudan neil vahet teha ilma numbrit vaatamata, ja pahatihti on see nii ka teiste inimestega.

Et mis point oleks?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(11-10-2013, 23:06 PM)ladybird Kirjutas:  Enamus vanatehnika huvilised on ka sellega juba harjunud.
Hakata nüüd neid tingimusi muutma oleks ülekohtune ka neile kellel suurte pingutustega see must number saadud.
Huvitav kus see enamus on, kellest jutt käib? Siiani olen oma keelt hammaste taga hoidnud aga mida aeg edasi läheb, seda enam ilmneb,et on tekkimas konflikt nende vahel. Kes on võimekamad musta numbri taotlemisel ja nende vahel,kellel selleks võimalusi on vähem. Mulle tundub,et % on rohkem musti numbreid Harjumaal,kus on ka paremad töö ja rahateenimise võimalused kui mujal.

Ma ei usu,et natuke järele anda või siis tõesti mingi eraldi UNIC seeria teha vanadele 30.a vanadele sõidukitele, väga ära nulliks nende tööd,kes kulutavad XXXX suuruses summasid autode taastamisele.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne