Rahvusvaheline kaubavedu.
#1

Küsimus, kui lähed rahvusvahelist kaubavedu vedama kas siis on mingeid eri nõudeid ka või kõik on nagu tavaline eesti sisene vedu?Et nagu mingeid seadusi ja nõudeid?
Vasta
#2

Alusta ERAA lehelt. http://www.eraa.ee/?op=body&id=1013&art=5019#art5019
Muidu pmst samad nõuded, kui Eesti siseselt, ainult rhv klauslitega. Alustades rhv ülevaatusest autodele, litsents firmale, sõidukikaardid autole, rhv. koolitusega veokorraldaja jm. Kui õieti mäletan, siis kohe ei saanud rhv litsentsi firmale, enne pead olema mingi aja Eestis vedudega tegelenud.
On ka võimalus alustada mõne "katusfirma" all, litsents neilt, autod renditud "katusfirmale", et sõidukikaardid saada jm. Kui asi toimima saab, siis juba oma litsentsid jms.
Ilma litsentside ja kaartideta "proovimine" on 5000€ maksma läinud...

tervitustega
hulgus, ex veokorraldaja


Vasta
#3

Oh, hea teema, ma just uurin seda asja. Hulgus, kas sa oskad öelda kust jookseb piir, pärast mida seda trianglit, litsentse ja muud vaja on?

Ehk siis mida mul on vaja kui ma:
a) ostan veoauto ja näiteks kolin oma elamise Lätti (ise roolis)?
b) ostan veoauto ja kolin oma elamise kuuks ajaks Jurmala randa või Rivierasse ning pärast tagasi?
c) ostan veoauto, topin sinna sisse näiteks laste batuudi, sõidan Jurmala randa, panen batuudi üles ja kasseerin raha, pärast korjan batuudi maha ja sõidan koju (auto ja muu kola on firma nimel)
d) ostan veoauto (jälle firma nimele), topin kamajahu täis, sõidan Jurmala turule, müün jahu maha kuna Lätis on selle turuhind kõrgem, ja sõidan koju

Ehk siis lühidalt kui ma otseselt ei paku kaubaveoteenust, vaid mu pakutava toote või teenuse eelduseks või oluliseks lisakasumi allikaks on mingi kola teise kohta toimetamine, või kui ma lihtsalt vean oma manti ühest kohast teise, siis kas mul on kõiki neid samu litsentse ja värke vaja?

Piisaks ka lihtsalt viidetest õigetele seadustele vms, ma ei oska nagu kuskilt otsimist alustada.
Vasta
#4

Mis asi on rahvusvaheline kaubavedu?

A. Kui ma viin mõne ruumi lõhutud küttepuid Penuja alt mõne kilomeetri eemale Arastele (läti k Arakste)?

B. Kui ma toon koorma põhku Härgmäe (läti k. Ergeme) juurest mööda kitsukest 1000 aasta vanust ajaloolist kauba- ja sõjateed ca 6 km kaugusele Koorküla Valgjärve kanti? Vahepeal meenutab küll roobasteed (piiri kohal oli tee 19 aastat suletud, piirikraav on peale Schengenit omaalgatuslikult täidetud), aga läbi pääseb, alles käisin seoses Viljandimaa mõisatest raamatu kirjutamisega Wink

C. Vean tuttava mööblit Valga linna ühest servat teise, kuid vahepeal läheb kõht tühjaks, põikan sisse läti Valka (Postimaja pubi Eesti poolel põletati ju maha, mõnus koht oli, nüüd käin Valgas olles ikka "sealpool" söömas...), söön seal kõhu täis ja siis tulen mööblikoormaga Eesti poole tagasi?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Kui sa saad tasu transporditeenuse eest siis on vajalikud litsentsid ja muud jutud.
Kui sa suudad tõestada et teostad vedu oma kuludega siis ei ole midagi vaja peale vastava kategooria juhilubade.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#6

Mis see "suudad tõestada" endast kujutab?

Tegelt öelge keegi parem lihtsalt et mis selle seaduse nimi on, mis antud valdkonda reguleerib, mul on mingi ajulukk peal vms, ei suuda leida otsinguga RT-st.
Vasta
#7

Tänan sain päris palju abi.
Vasta
#8

Bikernieki rajale vedades olen ma ainult sõidumeerikut täitnud. Sul lihtne ka, näitad oma bemmi lube ja ongi tõestus olemas.

Kõik need asjad peaks ka loogiliselt võttes liiklusseaduses ja eeskirjas olemas olema.
Vasta
#9

Eesti liiklusseadus vaevalt Lätis kehtib... maksimaalselt võib see teemaks olla, kui lätlane meile tuleb.
Vasta
#10

Õhtust,
Oliver on asja õieti kokku võtnud: kui tegu on tasulise kauba/reisijateveoga, siis on litsenseeritav tegevus, on see kodus või väljamaal.
Minu koolitustest on väga kaua möödas, kui keegi leiab ebatäpsuseid, palun parandage.
Jesperil ja Valdol on muidugi äärmuslikud ja piiripealsed juhtumid. Aga oletame, et tõsi taga, autod reg. massiga üle 3500kg ja nina käib üle piiri, siis:
http://www.eraa.ee/?op=body&id=1013&art=5020#art5020
http://www.eraa.ee/?op=body&id=1068
Ehk saate lihtsamalt formaalsused jne. (Jesperi viimased 2 näidet, kalduvad vägagi tasulise veo poole, vt. allpoolt).
Sama kehtib ka tühja auto kohta. Kunagi oli ka küsimus, et kas eraisik siis kuidagi lihtsamalt ei saa, vastus oli üks: seaduse silmis on era ja jur. isik võrdsed. (õige kah, muidu oleks kohe "tankistid" platsis)
Kui on tegu eriotstarbelise veokiga (suvila, puksiir, tehnoabi, aga ikka üle 3500kg v. 8+1 koha), siis olete pmst väljaspool seda seadust ja sõitke kus ja kuidas tahate, ainult kasvõi tühje euroaluseid ärge peale unustage.
Aga...
Kui on oma kauba vedu, siis (ikka üle 3500 kg ja 8+1 kohta) alalisest asukohast kaugemale kui 50km (kas on see piiriülene või mitte), peate täitma AETR, ehk töö ja puhkeaja seaduse nõudeid, st. tahhograaf, kettad, kui uuem kui 01.05.2006 siis digi tahho jne.
N. sõber veab oma traktoriga küttepuid, mulle (25km) saab muretult ära tuua, aga oma vennale (70 km ja ikka tasuta) viimiseks peaks nagu traktoril tahhograaf peal olema. Jabur?, aga nii on.

Elulisi näiteid.
Veab kodanik ärilistel eesmärkidel oma Caravellega turiste Euroopas. Bussis 8+1 kodanikku. Iga kord kui kinni peetakse on sõprade seltskond. Korra läks õnneks, teisel läks, kolmandal korral tõestati Saksas ära, et tegu on tasulise veoga ja asi läks paragrahvi alla, mis siis, et pmst sõiduauto.

Vedas talunik (OÜ) oma kartuleid laiali, (küll ainult Eestis, aga vahet pole) oleks nagu oma kauba vedu, aga tehti selgeks, et see on ettevõtluse lahutamatu osa, mis siis, et transpordi eest raha ei saa ja tulid järjest: litsentsid, kaardid, tahhograaf...

tervitustega
a.


Vasta
#11

Suur tänu, nende kahe lingi pealt sai asi palju selgemaks ja sain algdokumendi kah lõpuks kätte: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13062111

Kokkuvõtvalt võib öelda, et paberimajandust ikka natuke on, aga see pole ületamatu, nende viie tingimuse sisulise täitmisega probleeme vast ei teki. Iseasi muidugi, mis reaalne elu endast kujutab.

Üks huvitav aspekt koorub sealt veel välja, kui ma panen kaubikule käru taha ehk koostan BE kati autorongi üle 3,5t täismassiga, siis läheb see autoveo alla:
Tsitaat:Käesoleva peatüki sätteid kohaldatakse oma kulul korraldatavale sõitjateveole autoga, milles koos juhikohaga on üle üheksa istekoha, ja oma kulul korraldatavale veoseveole auto või autorongiga, mille täismass ületab 3500 kilogrammi.
Seega kui ma laenan sõbralt väikebussi, rendin käru, kärule viskan oma punase küna, teise sõbra panen kettasse ja kavatsen üle piiri sõita, siis pean ma vormistama esimese sõbraga rendilepingu, teise sõbraga töölepingu, võtma selle veokaardi ja võimalik et veel midagi tegema. Ja hoidku ma oma nahk, kui kaubikus mõni mutrivõti mulle ei kuulu, samuti on ebaselge, kellena koheldakse salongis olevaid reisijaid. Kui need kaks sõpra on juhuslikult sama isik, siis ilmselt läheb suuremaks kammimiseks, sest siis on justkui tema juba litsentsita autovedaja.

Päris karm.
Vasta
#12

Et siis paar asja on mida arvesse võtta enne kui sõitma hakata
Vasta
#13

Jesper, enne Sa tahtsid sihvkasid vedada, aga nüüd "punast käru"! Smile
Vihje sellele, et sihvkad müügiks on kaup ja business, aga "punane käru" on motosport ja hobi. Selle peaks saama tehnoabi jms ridade alla paigutada. Pole veel kuulnud, et autosportlased erilise bürokraatiaga võitleks, kui Sa muidugi seda müügiks ei vea.
Kunagi oli üks hea kontakt ERAA-s, kes seda juriidikat jagas, aga nüüdseks kadunud. Igal juhul soovitaks enne sõitu või äritegevuse alustamist ERAA-ga ühendust võtta, sealt saab täpsemaid vastuseid kui minult.

edu,
a.


Vasta
#14

Ma ei näe seadust lugedes ausalt öeldes erilist vahet, mis seal kastis täpselt on, batuudi näide oligi seda arvestades konstrueeritud. Vean midagi, teen sellega midagi mis on ettevõtte põhitegevus, vean tagasi. Ja mul on viisakalt öeldes teatud eelarvamus meie vennasvabariikide ametivõimude erapooletuse suhtes, seega mida rohkem pabereid mida aknast välja ulatada, seda parem.

Hobi... nojah. Pärnus ühes hotellis pandi meile viimati need sisse kirjutamise ankeedid ette kuhu tuleb märkida reisi eesmärk ja kogu kamp tegi suurema mõtlemiseta ja üksteist vaatamata linnukese kasti "töö", mille peale administraatoril muidugi palju nalja oli. Ma arvan et see võtab asja päris hästi kokku Smile
Vasta
#15

Tere. mul oleks plaanis minna firmasse tööle autojuhiks rahvusvahelisi vedusid vedama, aga kas mina pean endale ka enne midagi muretsema mingeid lubasid või midagi sellist?
Vasta
#16

No eks selleks on köigepealt vaja CE juhilube, ja siis ka ametikoolituse tunnistust. Ehkki viimast ntx Rootsis ei nöua keegi....Soomes jälle pidavat nöudma, olen kuulnud.
Samuti, olenevalt kauba iseloomust, on vaja ADRi tunnistust, kui keegi kogemata värvipurgi koormasse on laadinud ntx.
Ja uuematel autodel veel ka digitaalset juhikaarti vaja.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#17

No siis enmavähem on siis teada!
Vasta
#18

Hi to all.
New for the site. I do not find suitable forum. Sorry for that.
Thanks to the moderator for allowing me to be here and happy Christmas in advance.
It is good to be here.
Vasta
#19

Kui keegi on minemas suuremat sorti transpordiga Krimmi või kasvõi Odessa kanti ja nõus mõistliku hinnaga peale võtma üht tsikliromu (dokumentidega, arvelt maas), andke teada - olen selle tsikli lubanud Jaltas elavale sõbrale, aga mõistliku hinnaga transporti netu Sad



5265561 või PS

Daniil
Vasta
#20

(05-12-2009, 19:30 PM)Rekkamees Kirjutas:  Tere. mul oleks plaanis minna firmasse tööle autojuhiks rahvusvahelisi vedusid vedama, aga kas mina pean endale ka enne midagi muretsema mingeid lubasid või midagi sellist?
"Rekkamees", ära solvu, aga kui oled juba natukenegi kogenud Eesti sisest transporti, siis ei saa sul tekkida küsimust: "...Kas mina pean endale ka enne midagi muretsema mingeid lubasid või midagi sellist?" Küll, aga ooviks püsivust ja kui oled koolid-kursused läbikäinud, eks siis kohtume.

Hetkel on turu seis selline, et see oleks küll töö, mida viimasena soovitaks.
*Vedusid on vähe, hinnad on nagu nad on ja autojuht ei ole mitte teps viimane kelle seissetulek väheneb.
*Tööturu amet korraldab töötutele pidevalt täiendkoolitust, ikka C+E, täiendkoolitus ka ja "rekkamees" valmis. Selge, et igastühest asja ei saa, aga kui oled oma raha eest end koolitanud, siis selle raha tagasisaamiseks pead midagi muud tegema. Viimasel täiendkoolitusel oli kirjas ca 50 juhti, kellest 38 olid tööturuameti kaudu lähetatud...
*See töö ei ole mitte teps "keera rooli ja vaata kaugeid maid": võitled, maksad, kaupled, meelitad, jälle maksad, matad oma Ego sügavale tööriistakasti põhja ja unustad kodu kui sellise. Nüüd on küll sedajagu lihtsam, et Euroopas piirid puuduvad, kuid muud nõuded on sedajagu karmimaks läinud, et need kes koolitusel silma looja lasid, võivad rahuga koju jääda. Tuleb odavam.

Nädalajagu tagasi kohtusin Stockholmis, peaaegu südalinnas Poola autojuhiga, kes Euroopa kaart! näpus, sulaselges poola keeles oma muret kurtis. Õnneks on karta, adressa ja Loreal rahvusvaheliselt arusaadavad ja sai talle siis navist õige teekond ette näidatud, paberile legend kirjutatud ja teeots kätte näidatud. Mees oli juba ca 100km vales suunas uhanud, aga nagu sellest veel vähe, keeras ta kohe kaubanduskeskuse ringilt nina 180 kraadi vales suunas ja läks... Kindel et samal päeval ta enam kohale ei jõudnud, aga logistikas loetakse tänapäeval saabumist 15 min täpsusega...

St, igast mehest kes käiku suudab vahetada ja enam-vähem joonte vahele mahtuda, ei pruugi veel autojuht saada.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne