minitraktor mtz 05 - väga hädaline
#61

(19-06-2009, 13:45 PM)Pyhaw Kirjutas:  
(11-06-2009, 19:03 PM)Necro Kirjutas:  Kas keegi oskab öelda miks käigud ei taha hästi sees püsida?

MTZ-05 käigud fikseeritakse vedru ja lukustuskuuliga, kui vedru on väsinud või kuul kulunud/katki, siis käigud sees ei püsi. Ühele vedrule ja kuulile saab ligi, kui jõuülekande pealmine kaan maha võtta, teine on (vasaku, kui traktor töötab õiget pidi) külgmise kaane all. Lahti võttes on lootust tihendid ära lõhkudaSmile Muidugi võib probleem olla ka kulunud hammasratastes vms, aga esimesena tasuks seda fiksaatorit kontrollida.

- Aga oskaksid öelda kuskohast uut kuuli ja vedru saada? Sain need kätte aga nad on küllaltki ära kulunud -. Aga tihenditega polnud probleemi - Üks jäi terveks aga teine oli vaja uus teha. Kuulid sain kätte suruõhu abil - aga seal peab ettevatlik olema, sest niimoodi on väga lihtne need kuulid ära kaotada.
Vasta
#62

(03-06-2009, 10:27 AM)Necro Kirjutas:  Peaks kuskilt uue karpa ja magneeto kah vaatama.

Karpa õnnestub ka hea õnne korral foorumi ärinurgast leida. K-16 on suht levinud veel. Näiteks uuematel zid'i mootoritel on peal. Erinevusi võib olla ainult ujuki kambri kaanes- mtz'it on seal vasktoru tuts ja seguklapi all kuhu põõrete regulaator kinnitub aga kõik on tehtav.
Kuule ja vedrusid peaks äkki kuskilt agraartehnika kauplustest leidma.


Minupoolne küsimus oleks aga kas klapide ja nookutite vahel "kübar" peaks mõlemal klapil olema. Minu omal on kübar ainult väljalaske klapil... ja kulumisjäljest on näha, et sisselaske nookur on töötanud otse klapi otsal- kas see peabki nii olema?

Teine asi kas silindri ja silindri kaane vahel on tihend ette nähtud?
Vasta
#63

(27-06-2009, 12:36 PM)Necro Kirjutas:  
(19-06-2009, 13:45 PM)Pyhaw Kirjutas:  
(11-06-2009, 19:03 PM)Necro Kirjutas:  Kas keegi oskab öelda miks käigud ei taha hästi sees püsida?

MTZ-05 käigud fikseeritakse vedru ja lukustuskuuliga, kui vedru on väsinud või kuul kulunud/katki, siis käigud sees ei püsi. Ühele vedrule ja kuulile saab ligi, kui jõuülekande pealmine kaan maha võtta, teine on (vasaku, kui traktor töötab õiget pidi) külgmise kaane all. Lahti võttes on lootust tihendid ära lõhkudaSmile Muidugi võib probleem olla ka kulunud hammasratastes vms, aga esimesena tasuks seda fiksaatorit kontrollida.

- Aga oskaksid öelda kuskohast uut kuuli ja vedru saada? Sain need kätte aga nad on küllaltki ära kulunud -. Aga tihenditega polnud probleemi - Üks jäi terveks aga teine oli vaja uus teha. Kuulid sain kätte suruõhu abil - aga seal peab ettevatlik olema, sest niimoodi on väga lihtne need kuulid ära kaotada.

Ei oska kahjuks öelda, kas kusagil täpselt samasuguseid kuule/vedrusid müüakse. MTZ-05 juppe müüakse Türil, nagu eelpoolgi mainitud, aga kas seal selliseid väikseid jubinaid ka on, seda ma ei tea. Kuuli ilmselt võib mingi suvalise laagrikuuli panna, mis samas mõõdus on ja vedru ehk leiab ka mingi sarnase, ei pea tingimata originaal olema. Mõnes vanakooli varuosapoes tõenäoliselt ikka leidub selliseid tükke. Oleneb muidugi, kuskandis sa asud, aga päris hea pood on näiteks Raplast natuke maad Türi poole välja sõites, vasakut kätt, vanasti oli seal mingi Agrovaru vms, selline suur punane ladu. Tallinnas Volga poes on ka igasugu vidinaid müügil...
Vasta
#64

(27-06-2009, 14:45 PM)Huck Kirjutas:  
(03-06-2009, 10:27 AM)Necro Kirjutas:  Peaks kuskilt uue karpa ja magneeto kah vaatama.

Karpa õnnestub ka hea õnne korral foorumi ärinurgast leida. K-16 on suht levinud veel. Näiteks uuematel zid'i mootoritel on peal. Erinevusi võib olla ainult ujuki kambri kaanes- mtz'it on seal vasktoru tuts ja seguklapi all kuhu põõrete regulaator kinnitub aga kõik on tehtav.
Kuule ja vedrusid peaks äkki kuskilt agraartehnika kauplustest leidma.


Minupoolne küsimus oleks aga kas klapide ja nookutite vahel "kübar" peaks mõlemal klapil olema. Minu omal on kübar ainult väljalaske klapil... ja kulumisjäljest on näha, et sisselaske nookur on töötanud otse klapi otsal- kas see peabki nii olema?

Teine asi kas silindri ja silindri kaane vahel on tihend ette nähtud?

Kübar peaks olema jah ainult väljalaske klapil.
Tihend peaks silindrikaane vahel kindlasti olema, kui ma ei eksi.
Vasta
#65

(29-06-2009, 15:24 PM)Necro Kirjutas:  Kübar peaks olema jah ainult väljalaske klapil.
Tihend peaks silindrikaane vahel kindlasti olema, kui ma ei eksi.

Selge. Jäljest oli näha, et sisselaskeklapi nookur on otse klapi otsal töödanud. Nii siis peabki olema.

Tihendit mõtlesin ikka silindri ja silindripea(plokikaane) vahele- kas seal ei käi mingi vask või alu rõngas? Kas mõtlesidki seda Necro? Klapikaane all on jah tavaline kummikas.
Vasta
#66

Ahjaa - ma mõtlesin jh klapikaant. Minu viga Smile.
Vasta
#67

Aitäh siis kõigile, kes aitasid.
Ma sain lõpuks käigukasti korda ja homme teen arvatavasti proovisõitu, et teada saada kuidas siis ikkagi on. '
Käisin täna Türil Bel-Est-is ja seal oli märkimisväärslet juppe ainuüksi MTZ-05-le
Bensupaake oli paar tükki - jalatugesid , magneetosid kah paar tükki - tätsa uued ja kergemad kui vanemad mudelid. Ja oli ka teisi juppe aga ei pannud nii hästi tähele milliseid täpselt. Niiet kui tahate kuskilt sellele traktorile juppe, siis sinna võiks kindlasti minna.

Aitäh veelkord abi eest. Toungue
Vasta
#68

Tere,

Minul tekkis ka selline mõte et paneks ise ka oma minitraktori tööle .
Kahjuks on ta seisnud u 2-3a ja ei oskagi täpselt mõelda mida seal vahetada ära tuleks .
Proovisin käima panna , aga silindri kohas ,kus käib küünal vinti on ära kulunud ja oleks vaja uut silindri pead (äkki saab türilt ? või sobib mõne teise masina oma sinna ?) Masinal on säde muidu vägev ,aga tundub et vist on süüde vale , et tuld sumpsist välja lööb? ei ole ise selline asjatundija et teaks kohe mida teha .
Kas saaled ja klapid mõjutavad ka masina tööleminekut ?

Tänud abi eest
Robi
Vasta
#69

Küünla avas peaks vahepuks sees olema. Ilmselt M18 keemega avasse M14 küünla jaoks. Vähemalt minu masinal on näha puksi krae kui küünal välja keerata. Keskmine treial teeb selle puksi vabalt uue.
Vasta
#70

(03-07-2009, 12:08 PM)Huck Kirjutas:  Küünla avas peaks vahepuks sees olema. Ilmselt M18 keemega avasse M14 küünla jaoks. Vähemalt minu masinal on näha puksi krae kui küünal välja keerata. Keskmine treial teeb selle puksi vabalt uue.

Eks ma proovin treiali juurde viia
tänud,aga kas paukumine on tingitud süütest ja klappide asendist ?
Vasta
#71

Mul tekkis jälle uus jama Big Grin.
Ma võtsin käigukasti remondi ajal bensupaagi maha ja lasin muidugi vana kütuse välja, et see ära värvida. Aga vana kütus mis seal sees oli, oli vist 76. Ma siis valasin 95-e sisse ja alguses ei hakanud tööle, aga lõpuks sain käima. Siis tekkis järgmine probleem.Natuke sain edasi sõita ja mootor suri poole sõidu pealt välja. No proovisin uuesti käima panna, aga sädet kontrollides sädet ei olnud. Kas uus kütus võib kuidagi seda probleemi tekitada? Magneeto ei anna üldse sädet enam. Tal on seal mingid kontaktid vist, mis ei puutu kokku vms. ei oska paremini seletada.
Vasta
#72

Kütus nüüd küll sädeme puudumist ei saa tekitada. Big Grin Kontaktivahet saab reguleerida, aga kuidagi kahtlane, miks ta sul üldse paigast läks, muidugi võibolla tõesti ainult kruvi oli lahti.
Kellelgi kellel mõni MTZ-05 seisab ja oleks pakkuda "jala" vedrut, siis andke teada. Smile Võib pakkuda ka teisi juppe. Haakeseadmetest võib pakkuda niidukit.
Vasta
#73

Pole niiduk korras - aga ikakgi ise seda kasutada ei saa. Paak on kõrgemale tõstetud.

Aga ma soovitan sul selle jalavedru küll ära unustada. See käivitusviis on hukas - mul on hambad ära kulunud. Aga mitte vändal.

Käigud ei taha ikkagi sisse jääda.
Vasta
#74

"Jala" vedru all ma mõtlesin selle "jala" oma, mis ees raami küljes on, mille peale seisma saab panna kui käru taga pole, see oli üsna roostes ja läks katki mul. Smile Mis niidukil viga on?
Vasta
#75

Mul kuuriall niidukist olemas see ülemine osa,pole vikatit,kui pakub huvi kõlla.
Vasta
#76

Ah see vedru Big Grin - Selle saab vast mingi muuga asendada - aga käru pidurid võtavad väga hästi. Niiduk oli vist juppideks - vähemalt siis kui ma teda viimati nägin.
Vasta
#77

Esialgu püüan komplektse ja töökorras niiduki otsida, kui tõesti pole saada, siis võibolla saab 2 mitte töökorras olevat hankida, millest saaks ühe kokku. Samas ega ma pole seda niidukit üldse näinudki ja ei tea kuidas ennast õigustab.
Suhteliselt pikk ja tugev vedru peab olema, ei leidnud asenduseks sobivat.
Vasta
#78

Ma vaatan homme üle mis vedru sinna läheb ja annan teada, mida asenduseks pakun. Selle niidukiga on see värk, et roolisammas tuleb ära keerata teisele poole, muidu ei saa niita - Aga ise pole veel sellega niitnud. Tahaks traktori enne korda saada ja siis vaadata. Äkki aretab veel kuidagi starteri peale.

Aga kuidas sul endal selle traktoriga on?
Kas kõik on ikka korras ja kas käivitub hästi?
Vasta
#79

Algul oli ventika tiivik katki (peaaegu kõik labad murdunud) ja see põhjustas suurt vibratsiooni. See sai vahetatud, uus oli kaasas (vahetamine ei olnud just väga lõbus). Kütusepumba membraan samuti lekkis, panin uue pumba (oli vene ajast mingi auto oma seisma jäänud, täpselt samasugune), peale pumba vahetust siis tuli see karburaatori üleujutamise probleem esile. Enne vist pump ei jõudnud anda nii korralikult, et üle ujutada oleks jõudnud.Rolleyes Väga hästi ei käivitu, aga ma loodan et põhiliselt ongi see sellest karburaatorijamast põhjustatud, ega päris kindel ei saa olla muidugi.
Muud asjad nagu tunduvad enam-vähem ok. Käigud lülituvad, difrilukk ka, jõuvõtuvõll samuti. Mootori sees kuulamise ja arendatava jõu järgi mingit riket ei oska täheldada, ega samas pole suur spetsialist ka. Ahjaa, kärul pidur ei tööta, pole jõudnud seda veel lammutama hakata ja ei tea mis täpselt viga. Saab ka ilma, sest põhiliselt sõita vaja heinamaal ja metsas ja üsna kiiresti jääb seisma kui sidur lahutada.
Vasta
#80

omal ka huvi MTZ-05 niiduki vastu, mida olen ainult pildi pealt näinud. Kas keegi on seda ka pikemalt töös kasutanud, kuidagi väga imelik tundus, käib jõuvõtuvõlli otsas, siis mingid raskused ilmselt vibra kompenseerimiseks ja sõrmede asemel latil mingid plekitükid. Kas trakats ka pikemat niitmist kannatab või laguneb laiali? Kunagi väikse tsehhi blokiga kümneid hektareid niidetud, oli küll suht hea käsitlusmugavusega ja töökindel riist
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne