25-01-2010, 17:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2010, 18:04 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Ma olen seuhke "loll" inimene ja meeldib "statistikat" teha. Eks ta ole ajendatud ka linnamaasturi valimise teemast, kus mõni tuntud mark kohe mitte sõita ei taha...
Mugavuskoefitsent on 1, tegu on siis elementaarautoga, kus sees vaid pidurivõim, pisut turvalisust ja mugavust. Lada/Mosse oleks 0,5 ning Ford-A jms 0 ehk neid enam ei saa tavaautodega võrrelda. Mugavus maksab ja seda peab arvestama. Ideaalse auto kasutuskilomeeter võiks maksta 1 kroon.
Päris põnev oleks teada mittekäivituva liisingu-linna"maasturi" kilomeetrikulu
(ärgu selliste omanikud nüüd vihast siniseks mingu).
Sellise mugavuskoefitsent võiks olla 2 ehk võrreldava numbri saamiseks võib kilomeetrikulu jagada pooleks ehk ~2 krooni reaalne kulu. A'la Audi A6 oleks 3, S-klass/A8 4 ja Rolls/Maybach 5. Seda kõike standardvarustuses. 3 juurde jäävad ka maailma parimad maasturid, olgu nad kuitahes mugavad, on nad siiski veoautolaadsed traktorid nagu ei saa Avensis kunagi olla 3 täis. Ta võib olla kõikide lisadega 2,99 aga Audiks saa ta kunagi. Nagu ei ole X5 või Cayenne kunagi siiski S-klassiga võrdne.
Lisaks loeb mugavuses ka selline "pisike" fakt, et paljud bussilaadsed ja maasturid ei saa mitte kohe igalepoole (maa-alustesse) parklatesse sõita ja võivad tihti ka laevade peal hoopis karmima hinnaga klassi sattuda, rääkimata jääteedest jms. See ei ole mugavus, sestap nad ka natuke "alandatud" klassides.
Jagaks autod klassidesse aga nii, et selle lisa kuni 0,99 saab kätte vaid tõesti täislisadega kõige kõvema diisli või bensukaga 4WD + autonoomne küte + sisenavi jne. Kui 4WD puudub, siis oleks lagi +0,7. Igaüks siis paneb realistliku koefitsendi oma masinale, millega lõpus kulu läbi jagada.
1. Väikeauto/linnaauto 1-1,99, siin ei teagi maksimumi näidet tuua, sellist äkki polegi? Kõvas varustuses Swift 4WD, Panda 4WD etc võiks olla 1,5 ja võibolla mingi ulmevarustuse ja mootoriga Yaris hädapärast 1,6. Koefitsent 1 võiks olla Peugeot 107 "entry level", tõeline hetke moodne ja turvaline elementaarauto ilma roolivõimuta. Tata Nanot ei tahaks veel nagu autoks pidada...
2. Golf-klass 2-2,99 koos linnamaasturite, bussilaadsete ja avensiste-matstakuutega. Selle viimase saab kätte tõesti siis kõige-kõige täispauk Golf R mk.IV või silmini täis tuubitud BMW X3. Ehk tagumine ots on juba kolm KORDA parem auto, kui võrdlusmomendi Poekott 107 Urban-varustuses ja see on juba tohutu vahe, mida reaalsuses pole olemas. Mitte üks auto k.a. Veyron pole kolm korda kiirem (157 on antud) jne ehk seegi on juba subjektiivne.
3. suurem pereauto 3-3,99 koos suuremate maasturitega. Lagi võiks olla Superb Elegance 3,6 FSI 4x4 DSG + veel enamus saada olevast lisavarustusest, samasugune A6 Allroad või Cayenne Turbo.
4. Suured esindusautod. 4-4,99. Lagi? Siin polegi 4WD enam oluline, lagi nende hulgas on ju S 65 AMG L aga ta ikkagi pole Maybach vaid "tavaline" Mersu.
5. Ja siis kõik muud, millest me siin enamuses vaid unistame, 5- Veyron. See on hetke ajaloo "lagi" kõiges ehk hetkel lõpmatus
Mis võiks olla realistliku hindamise muud tingimused: auto uuest peast alates ja vähemalt 12 kuud käes (mõni tuhat oli ees, pole ju vahet) ning läbisõit vähemalt 30 000 km. Auto hinda ei arvesta aga kuludena läheb arvesse nii intressi summa kui kasko + kõik muud kulud. Pesemine ja hoiustamine mitte. Intress ja kasko muudavad väga palju kilomeetrihinda ja sealt võib "kooruda" välja palju põnevat.
Mida pikem kogemus, seda täpsem tulemus tuleb. Tegelikult tuleks kuludesse arvestada ka garantiiasjad aga seda ei pruugi ju täpselt teada summaliselt. Minul on see 0 krooni ja esimene ning ainus hooldus Vehos oli tasuta.
Teen otsa lahti:
Saxo 3d 1,1. Elementaarauto, koefitsent 1. "Lisa"varustuses 2 turvapatja ja istmesoojendus ning ka 2 kõlariga magnetoola. Kulu 1 kroon 20 senti kasutuskilomeeter.
Kuna seesama putukas on algusest peale meie käes, siis saan ma välja arvutada tema sõidukilomeetri hinna. Auto vana 108 kuud, ls. 160 000. Kõik mittebensiini kulud - remont, 14 rehvi, 1 aku, kindlustused, aknapesuvedelik, pirnid, ülevaatused koos tulekustuti taatlemisega etc - on läinud maksma selle aja jooksul ~50 000 krooni ehk 460 eek/kuus. Ei ole ei liisingu intressikulu ega kaskokindlustust.
Läbisõiduks kuus 1480 km ehk 2,5 paagitäit ehk 100 liitrit. Seda julma varuga, mis kompenseerib jälle "remondi"kulu viga. Kogu 9 aasta keskmiseks bensuhinnaks võtan 13 eek/liiter, seega ~1700-1800 eek/kuus. Kogu ajaloo kilomeetrihind seega 50000+(13*(100*108))/160000=1,19 eek/km. Kuna kõike on varuga, ümardame sellegi üles: 1 kroon 20 senti kilomeeter on mede siiani lolli-pommikindla putuka kulu. See 20 senti üle "normi" tuleb täpselt ühe erakorralise suurremondi pealt: 8000 eek läks maksma tuntud nõrga koha, kompakttagasilla, remont.
Mugavuskoefitsent on 1, tegu on siis elementaarautoga, kus sees vaid pidurivõim, pisut turvalisust ja mugavust. Lada/Mosse oleks 0,5 ning Ford-A jms 0 ehk neid enam ei saa tavaautodega võrrelda. Mugavus maksab ja seda peab arvestama. Ideaalse auto kasutuskilomeeter võiks maksta 1 kroon.
Päris põnev oleks teada mittekäivituva liisingu-linna"maasturi" kilomeetrikulu

Sellise mugavuskoefitsent võiks olla 2 ehk võrreldava numbri saamiseks võib kilomeetrikulu jagada pooleks ehk ~2 krooni reaalne kulu. A'la Audi A6 oleks 3, S-klass/A8 4 ja Rolls/Maybach 5. Seda kõike standardvarustuses. 3 juurde jäävad ka maailma parimad maasturid, olgu nad kuitahes mugavad, on nad siiski veoautolaadsed traktorid nagu ei saa Avensis kunagi olla 3 täis. Ta võib olla kõikide lisadega 2,99 aga Audiks saa ta kunagi. Nagu ei ole X5 või Cayenne kunagi siiski S-klassiga võrdne.
Lisaks loeb mugavuses ka selline "pisike" fakt, et paljud bussilaadsed ja maasturid ei saa mitte kohe igalepoole (maa-alustesse) parklatesse sõita ja võivad tihti ka laevade peal hoopis karmima hinnaga klassi sattuda, rääkimata jääteedest jms. See ei ole mugavus, sestap nad ka natuke "alandatud" klassides.
Jagaks autod klassidesse aga nii, et selle lisa kuni 0,99 saab kätte vaid tõesti täislisadega kõige kõvema diisli või bensukaga 4WD + autonoomne küte + sisenavi jne. Kui 4WD puudub, siis oleks lagi +0,7. Igaüks siis paneb realistliku koefitsendi oma masinale, millega lõpus kulu läbi jagada.
1. Väikeauto/linnaauto 1-1,99, siin ei teagi maksimumi näidet tuua, sellist äkki polegi? Kõvas varustuses Swift 4WD, Panda 4WD etc võiks olla 1,5 ja võibolla mingi ulmevarustuse ja mootoriga Yaris hädapärast 1,6. Koefitsent 1 võiks olla Peugeot 107 "entry level", tõeline hetke moodne ja turvaline elementaarauto ilma roolivõimuta. Tata Nanot ei tahaks veel nagu autoks pidada...
2. Golf-klass 2-2,99 koos linnamaasturite, bussilaadsete ja avensiste-matstakuutega. Selle viimase saab kätte tõesti siis kõige-kõige täispauk Golf R mk.IV või silmini täis tuubitud BMW X3. Ehk tagumine ots on juba kolm KORDA parem auto, kui võrdlusmomendi Poekott 107 Urban-varustuses ja see on juba tohutu vahe, mida reaalsuses pole olemas. Mitte üks auto k.a. Veyron pole kolm korda kiirem (157 on antud) jne ehk seegi on juba subjektiivne.
3. suurem pereauto 3-3,99 koos suuremate maasturitega. Lagi võiks olla Superb Elegance 3,6 FSI 4x4 DSG + veel enamus saada olevast lisavarustusest, samasugune A6 Allroad või Cayenne Turbo.
4. Suured esindusautod. 4-4,99. Lagi? Siin polegi 4WD enam oluline, lagi nende hulgas on ju S 65 AMG L aga ta ikkagi pole Maybach vaid "tavaline" Mersu.
5. Ja siis kõik muud, millest me siin enamuses vaid unistame, 5- Veyron. See on hetke ajaloo "lagi" kõiges ehk hetkel lõpmatus

Mis võiks olla realistliku hindamise muud tingimused: auto uuest peast alates ja vähemalt 12 kuud käes (mõni tuhat oli ees, pole ju vahet) ning läbisõit vähemalt 30 000 km. Auto hinda ei arvesta aga kuludena läheb arvesse nii intressi summa kui kasko + kõik muud kulud. Pesemine ja hoiustamine mitte. Intress ja kasko muudavad väga palju kilomeetrihinda ja sealt võib "kooruda" välja palju põnevat.
Mida pikem kogemus, seda täpsem tulemus tuleb. Tegelikult tuleks kuludesse arvestada ka garantiiasjad aga seda ei pruugi ju täpselt teada summaliselt. Minul on see 0 krooni ja esimene ning ainus hooldus Vehos oli tasuta.
Teen otsa lahti:
Saxo 3d 1,1. Elementaarauto, koefitsent 1. "Lisa"varustuses 2 turvapatja ja istmesoojendus ning ka 2 kõlariga magnetoola. Kulu 1 kroon 20 senti kasutuskilomeeter.
Kuna seesama putukas on algusest peale meie käes, siis saan ma välja arvutada tema sõidukilomeetri hinna. Auto vana 108 kuud, ls. 160 000. Kõik mittebensiini kulud - remont, 14 rehvi, 1 aku, kindlustused, aknapesuvedelik, pirnid, ülevaatused koos tulekustuti taatlemisega etc - on läinud maksma selle aja jooksul ~50 000 krooni ehk 460 eek/kuus. Ei ole ei liisingu intressikulu ega kaskokindlustust.
Läbisõiduks kuus 1480 km ehk 2,5 paagitäit ehk 100 liitrit. Seda julma varuga, mis kompenseerib jälle "remondi"kulu viga. Kogu 9 aasta keskmiseks bensuhinnaks võtan 13 eek/liiter, seega ~1700-1800 eek/kuus. Kogu ajaloo kilomeetrihind seega 50000+(13*(100*108))/160000=1,19 eek/km. Kuna kõike on varuga, ümardame sellegi üles: 1 kroon 20 senti kilomeeter on mede siiani lolli-pommikindla putuka kulu. See 20 senti üle "normi" tuleb täpselt ühe erakorralise suurremondi pealt: 8000 eek läks maksma tuntud nõrga koha, kompakttagasilla, remont.