Kiivri valik.
#1

Seoses läheneva talveralliga ja sellest tingitud treeningvajadusega otustasin uurida saadaolevaid kiivreid. Kriteeriumiks võtsin , et kiiver peaks vastama E nõuetele. E nõuded on kohustuslikud näiteks jääraja võistlustel. Samas huvitas ka, et kiivirt saaks hiljem tsikli seljas kasutada. Kaubandusvõrguga esmatutvusel leidsin kõige odavamad kiivrid Tondi motopoest hinnaga 790.- Poola päritolu. Kiivrite taustaga tutvumiseks soovitati : http://www.wima.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=116
Tahaks arvamusi ja soovitusi kiivri valikul.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#2

Tsiklikiivri soetamisel tegin nii, et läxin poodi, valisin ca 6 tuhande kroonise mudel välja. A la proovisin pähe ja valisin õige numbri, seejärel ütlesin müüjale viisakalt aitäh, läksin koju ja tellisin ebayst natukene rohkem kui poole odavamalt sama asja. Boonuseks oli veel see, et ebay-s oli decalite valik tunduvalt laiem, kui siinse kaupmehe juures.
Natukene alatu küll Eesti kaupmeeste suhtes, aga mis teha, kui rahakott puuga seljas ei ole.

Kassisõber
Vasta
#3

Kui on soovi tsikliga kasutada (ma küll ei tea millega sa täpselt sõidad) siis tuleks kiiver ikka sellest lähtuvalt valida. Kuigi: iga kiiver on läbinud testid ja peaks kaitsma samahästi kui kallim kiiver ja muu siuke blaa-blaa-blaa. On asi suuresti selles, et kukud sa selle kiivriga võib-olla üks kord (loodan, et mitte sedagiWink ) ja seepärast loeb eelkõige mugavus minu meelest - sest kõik nad peaks olema ju ühtviisi turvalised. Ühtlasi loeb ka tuulutusklappide, visiiride jmt. saadavus. Ostsin paar aastat tagasi endale Heldi Cobra või Püüton või Scorpion vms, sest siis lihtsalt polnud võimalik midagi muud valida majanduslikus plaanis. Kui seda kõrvuti käes aga hoida nt. mingi V-can või V-maxiga...
Müra on V-l rohkem, seeskasutatavad materjalid on nagu nad on. Ei kujuta ette pikka sõitu kui kiivri polstri asemel on mingi poolkõva ollus. Välja võiks see ka ikka käia - pesemiseks. Sõbral oli see V-kas, järgmiseks ostis Schuberti ja noh, plaan on ka sinnapoole... Üldiselt ilmselt biker.ee mehed oskavad rohkem midagi soovitadaSmile
Vasta
#4

Kui tsikliga kasutada, tuleb vist jah vaid tsiklikiivreid vaadata. Kui vaid autoga rahvasporti sõita, julgeks Sparco Clubi julgelt soovtada. 2K eest on ikka kiiver!
Pole üldse tsiklimees aga Held-kiivriga on lähedalt vaadatud kogemus olemas. Kunagi ATV testimiseks võtsime kujundaja tuliuue rollerisõidu jaoks soetatud korraliku avatud Heldi (kas oli Kosar või Heros, ei mäleta). Ikkagi saksa kvaliteet. Ja siis panigi kõige kogenum sõitja täislaksult üle nipli ja otse pea ees lõhatud kividest kiviaeda ning suisa otse sellisesse nurka. Selle kohta ongi absoluutselt täpne väljend - laubakas. Tulemus: üliraske peapõrutus, klassvisiir pooleks aga kiivril vaid õrnad täkked. Vaevalt Schubert oleks peapõrutuse ära hoidnud aga ei tea muidugi... aga fakt on küll see, et millegi sitemaga sõites poleks mees äsja isaks saanud ja mõistlikult edasi elanud.

Edit: tuli meelde, et tegin ju pilte ka ja ei olnud avatud, kinnine "astrokas" ikka.
       
Vasta
#5

Veidi OT:
Sparco kiivrist odavam on OMP Star ECE 22.05
Hind: 1050,00 suurus: S-XL
http://www.racingexpert.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=155

Aga lisaks vöiks ka peasukka kiivri alla panna, sest see hoiab pea ja kaela osa soojana ning kiivri puhtamana.
näide:
[Pilt: 001481%20White.jpg][Pilt: 31GoxkvrtgL._SL500_AA280_.jpg]
Kui peasukk liiga kallis on, vöib ka säästu varjandi, osta Big Grin http://www.kroonuait.ee/1peakatted.htm
[Pilt: HAT25.jpg][Pilt: 2008_River_Road_Balaclava_Black.jpg]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#6

Esimestel piltidel kujutatud Nomexist peasukk küll tavamõistes eriti mugav ja mõnus ei ole... rääkimata hinnast. Samuti ei ole "aluspükste" tüüpi silmaaukudega sukk igaühele maitse järgi. Mugavaid puuvillaseid sukkasid saab tsiklipoest, minuarust maksid 100-200 krooni vahele.
Vasta
#7

Hm, ma võin siis oma Heldiga end turvaliselt tundaBig Grin

Üldiselt tasuks motopoodi jalutad aja oma mure ää rääkida. Kui autosõidul pole müra ja ventilatsioon nii olulised, siis mootorratta või ATV otsas istudes küll. Seega, kui tahad motokiivrina kasutada, siis ikka motopoest. Mina oma Heldi ostsin Seewaldi Selveri juures olevast motopoest - sattus olema sooduspakkumine ja mulle sobiv (loe: ebatavaliselt suur) number kohapeal olemas. Tondil oli suuri numbreid vaid heade (ja kalliste) mudelite puhul...

E-sert peaks neidl kõigil olema, kuid homologeeringut kohe kindlasti mitte! Kellele see viimane siis oluline on...
Vasta
#8

(29-01-2010, 10:03 AM)v6sa Kirjutas:  Mina oma Heldi ostsin Seewaldi Selveri juures olevast motopoest - sattus olema sooduspakkumine ja mulle sobiv (loe: ebatavaliselt suur) number kohapeal olemas.
IRW, täpselt sama seis oli tolle Heldi ostmisega, nr.60-61 kolule anti seal kiiver poole hinnaga Big Grin
Vasta
#9

Uurisin eile terve õhtu biker.ee kiivrite teemat. Kuna olles endale võtnud eesmärgiks soetada kiiver mis sobib kasutada ka tsikli seljas sai välja valitud http://www.motopost.ee/detailid.php?1779 Pood asub Tallinnas Telliskivi tänava otsas. Tegu vanema mudeliga kus hinna ja kvalteedi suhe väga hea. Saadaval oli ka suuremaid numbreid. Müügil ka tavalised kiivrisukad 50.- tükist.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#10

Tere

Probleem siis järgmine:

Mul on korralik klaasiga kiiver.
Kui sõidan avatud klaasiga, siis lähevad 80kmh juures silmad vesiseks.
Kui panen klaasi ette, siis lähevad prillid hingeaurust uduseks.

Big Grin

Kas on olemas mingit lahendust peale aeglaselt sõitmise?

Näha on vaja, hingata ka XD
Vasta
#11

(06-11-2011, 23:16 PM)tõnn Kirjutas:  Tere

Probleem siis järgmine:

Mul on korralik klaasiga kiiver.
Kui sõidan avatud klaasiga, siis lähevad 80kmh juures silmad vesiseks.
Kui panen klaasi ette, siis lähevad prillid hingeaurust uduseks.

Big Grin

Kas on olemas mingit lahendust peale aeglaselt sõitmise?

Näha on vaja, hingata ka XD
Kiivril puudub tuulutus kui klaasiga sõites uduseks läheb.Või on teised hingeaurust uduseks minemise probleemidBig Grin

Vasta
#12

Visiiridele on olemas spets vedelikud uduseks minemise vältimiseks/vähendamiseks.
Ma arvan, et peaks olema prillidele ka. Tasub optikapoodidest uurida.

Kas visiiri ei anna jätta veidi avatud seisu? Või on 2 asendit - kinni/lahti? Mis kiiver muidu?
Kui sellist asendit ei ole, äkki liimida/teipida väike kummitükk, mis visiiri veidi avatuna hoiaks?


Vasta
#13

Käepärastest vahenditest sobib klaaside uduseksminemise vastu väga edukalt Fairy nõudepesuvahend. Määrid klaasipinnad kergelt sisse, lased veidi kuivada ja eemaldad üleliigse. Sain idee Soome võidusõitjatelt ja see teenis edukalt pea 20 aastat nii visiiril kui ka prillidel. Ükski proovitud spetsvahend ei olnud parem. Tänavasõidus ei ole proovinud, seetõttu ei oska öelda, kui kaua mõju kestab. Võidusõitude 20-30 minutit töötas väga hästi.
Vasta
#14

Küsiks nn. retrokiivrite saadavuse kohta - kas Eestis keegi neid ka pakub? Natuke imelik on vana rattaga sõita mingi ultramoodsa peakattega.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#15

Mis on retrokiiver? Periooditi võis kiivrite välimus olla radikaalselt erinev, 70-ndate jet vs 50-ndate munakoor.

Aga näiteks Schuberth J1 on piisavalt diskreetne ja piisavalt turvaline. Üks Indiani mees kohalikul kontinendil sõidab just sellega.

[Pilt: images?q=tbn:ANd9GcQJi5I1GJbZmtIkF-WNQUY...rQWrasZlOQ]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#16

Sihukene retrokiiver:
http://www.davida.co.uk/type.php?id=Classic
Vasta
#17

Ilus kiiver, aga tootja kodulehel on selline hoiatus: "
The Davida Classic Helmet does not conform to any current helmet safety standards"

Sama hoiatus näib olevat ka nende Speedster seeria kiivrite juures. Ehk siis ei ole neil vajalikku E tähist. Ja ei ole seetõttu, et kiiver ei vasta isegi turvalisuse miinimumnormidele. Kas Sa oleksid valmis seda endale pähe panema?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#18

Disain oleks juba enam-vähem, aga kuna ei vasta standarditele, siis tekib küsimus: kus neid siis üldse kasutada saab ja miks neid toodetakse? Vaevalt et garaazi riiulisse. Disain on juba selline, et tekib küsimus: kas ongi kellegi tootja antud stiilis kiiver üldse E-märgistusega? Kui siiski võtan julguse kokku ja panen selle pähe osalemiseks avalikus liikluses, kas saan kohe trahvi ära? Ega tegelikult retrorattaga igapäevases liikluses ei olegi plaanis osaleda - rohkem ikka nö. poolkinnistel klubiüritustel-sõitudel, kus ta võiks tegelikult asja eest olla. Vast on standardid viimasel ajal nii karmiks aetud, et kõik kiivrid lähevad ühe mõõdupuu ja katsemetoodika alla (kahjuks ei tunne seda teemat).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#19

aga vaata palju riike on maailmas, kus üldse pole kiivrikandmine kohustuslik, sinna saab seda kaupa eksportida küll ja veel ja ostjaid on palju. Vanade Norma munakoorte puhul pole imeks panna seda, kui kukkumisel kiivrikoor puruneb ja kiivrikild tungib läbi kolju.
Vasta
#20

Kahjuks oli hiljuti kurb lugu meedias, kus USA mootorrattur, kes osales kiivri kohustusliku kandmise vastasel meeleavaldusel, sai surma, kuna tal polnud väikesel kiirusel kukkudes kiivrit peas. Kiivriga oleks püsti tõusnud ja edasi kõndinud, tõdesid meedikud hiljem.

Kiivritele eksisteerib kindel testimismetoodika, mille käigus hinnatakse nende turvalisust. Selle tulemusel saavad nad endale tüübikinnituse.

Eks see on igaühe enda otsustada, kas ja millal ta tahab kiivrit kasutada. Vanasõidukiga üritusel ei pruugi tõepoolest midagi juhtuda, aga Murphy sekkub ikka siis, kui plätude ja nokatsiga poe poole jõristad.

Ma vaataks mõne musta jet'i (Nolanil on erinevaid: http://www.loodusinvest.ee/motokaup/?grupp=19&alamgrupp=27&page=3). Ise sõidan ma ringi sarnase N42'ga, mu veidi moodsama arhailise sõidukiga kärab küll.

A.



Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne