Keevitus

Mul on vaja see kaadervärk peale töö lõpetamist kokku pakkida ja tuppa luku taha viia. Seepärast igausugu Vene megatrafod ja tööstusvoolsed langevad ära - ma ei saa neid turvaliselt säilitada. Seda eriti praegusel ajal..Sad Igasuguseid aferiste liigub...

Ning mugav oleks võimalus vajadusel teha keevitustööd vajalikus kohas, mitte lohistada iga kord keevitatavat asja keevituse manu.

Ja kui juba osta selline üleminekukeevitus, siis pigem portatiivne ja mitte eriti kallis. Pikemas perspektiivis (peale poolelioleva lukustatava ruumi valmimist helges tulevikus) tekib mulle niikuinii 3f MIGRolleyes.

Too rendimasin (100+ A Kemppi) andis kindluse, et oma vähesed keevitused saan valgusvoolumasinaga tehtud küll. Lihtsalt hea masin peab olema. Ehk tolle Stokkeri pakkumise jätan kasutamata ja hakkan jahtima kasutatud firmamasinat, mil rohkem jaksu.

Tänud igatahes, nüüd on pilt selgem.
Vasta

http://www.rapidwelding.com/dynamic/Disp...?c=6102150

Telli sealt, saad tunduvalt parema hinnaga kui siit.........
Vasta

(31-01-2010, 21:03 PM)meli666 Kirjutas:  
(31-01-2010, 11:23 AM)ahtos Kirjutas:  Kasutatud traadikeevitustest kiidan kõige rohkem Poola päritolu aparaati,nime ei mäleta,aga kui vaja võin järgi uurida.

Huvitaks ennastki, mis aparaadiga tegu on. Pole nagu kuulnudki midagi Poola keevitustest.

Poola on Eestiga võrreldes suurriik (elanike arv 38 miljonit veerand Venemaa omast või siis pool Saksamaast) ja seal liigub/toodetakse palju huvitavat, mida meie tihtipeale näinudki ei ole.

Tuletagem meelde kasvõi seda, et riigis on aastakümneid olnud korralik ja mitmetahuline autotööstus - veoautod Star ja Jelcz, bussid Autosan, pisibussid Nysa, kaubikud Þuk jms... Rääkimata kohalikest "putukatest", FSO toodangust (Polski Fiat, Polonez) jt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

Torkaks enda küsimuse ka siia vahele. Mis on kõige peeneb elektrood on mida meil poest osta saab? Siiani olen ainult 2.0 ja üles poole näinud.
Vasta

Üks algaja taastaja- keevitaja küsib, et mis arvatakse TIG keevitusest.
Vaja hetkel sapaka ja traktori õlitorustiku keevitamiseks.Omab MIG keevitust ja algset keevitusoskust.Küsib mult palju:kui hea,mis maksab,jne.
Omal pole kogemust ,loodan teie abile.
Loodetavasti hakkab ise foorumi kasutajaks ja oskab ise täpsemalt küsida.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

(31-01-2010, 21:03 PM)meli666 Kirjutas:  
(31-01-2010, 11:23 AM)ahtos Kirjutas:  Kasutatud traadikeevitustest kiidan kõige rohkem Poola päritolu aparaati,nime ei mäleta,aga kui vaja võin järgi uurida.

Huvitaks ennastki, mis aparaadiga tegu on. Pole nagu kuulnudki midagi Poola keevitustest.

Kuskil 1985 või 86 paiku ilmusid Poolas toodetud Minimag 161 ja vist ka Minimag 160. Vähemalt 161 oli suht normaalne aparaat. Käepide 3m pikk, otsa sai pöörata suvalisse asendisse, ei pidanud ebamugavas kohas kätt ''väänama''. Kolm funktsiooni: pidev, katkendlik, ''punkt'' so reguleeritava pikkusega impulss. Sai kasutada 0,8...1,2mm keevitustraati. Kannatas keevitada plekki millest enam suurt midagi järel polnud, samuti sai normaalselt 10mm paksust materjali keevitada. Varustuses oli veel reduktor,gaasieelsoendus ja rotameeter.
Vasta

Oligi Minimag 161 sai vahetatud tutika Metdok 180 vastu mis osutus aga üsna viletsaks aparaadiks.
Vasta

(01-02-2010, 10:27 AM)jurka Kirjutas:  Üks algaja taastaja- keevitaja küsib, et mis arvatakse TIG keevitusest.
Vaja hetkel sapaka ja traktori õlitorustiku keevitamiseks.Omab MIG keevitust ja algset keevitusoskust.Küsib mult palju:kui hea,mis maksab,jne.
Omal pole kogemust ,loodan teie abile.
Loodetavasti hakkab ise foorumi kasutajaks ja oskab ise täpsemalt küsida.

Sellekohane teema foorumis olemas juba
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...g+keevitus
jätkaks seal. Mindki huvitab väga
Vasta

Ootaks ka kaasfoorumlaste arvamust järgnevas küsimuses.
Nimelt järiest enam tõstab pead soov endale lähiajal MIG keevitus osta.
Keevitada palju plaanis pole, masstööd ei plaani. Mõni aias- ehituses vajalik detail vahest vaja kokku lasta ja hakata vaikselt kätt harjutama auto kere peal. Voolu taha ei tohiks asi jääda- alajaam üle aia, uued liinid ja kaablid, 3faasi 25A.
Olen vaadanud odavama otsa asju.
Kasutatud masinaid eriti ei liigu, vaatasin ja mõtlesin siin näiteks BIMAX 4.135 TURBO 230V peale. Algseades küll täidistraadiga, aga saab lisada ka ballooni ja kasutada tavalist traati. Vähemalt müügimehed ja koduleht nii väidavad...
On väga rumal mõte?
Vasta

(04-02-2010, 22:21 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ootaks ka kaasfoorumlaste arvamust järgnevas küsimuses.
Nimelt järiest enam tõstab pead soov endale lähiajal MIG keevitus osta.
Keevitada palju plaanis pole, masstööd ei plaani. Mõni aias- ehituses vajalik detail vahest vaja kokku lasta ja hakata vaikselt kätt harjutama auto kere peal. Voolu taha ei tohiks asi jääda- alajaam üle aia, uued liinid ja kaablid, 3faasi 25A.
Olen vaadanud odavama otsa asju.
Kasutatud masinaid eriti ei liigu, vaatasin ja mõtlesin siin näiteks BIMAX 4.135 TURBO 230V peale. Algseades küll täidistraadiga, aga saab lisada ka ballooni ja kasutada tavalist traati. Vähemalt müügimehed ja koduleht nii väidavad...
On väga rumal mõte?


Ei ole väga rumal mõte.
Ise hankisin justnimelt 3 aastat tagasi umbes samasuguse aparaadi käeharjutamiseks. Kodusesse majapidamisse aitab sellest küll. Loomulikult ei ole jõud ja eriti just täpsus samast klassist suurte 3 faasiliste aparaatidega aga keevitatud saavad pea kõik asjad. Ise enda aparaadiga teinud nii autoplekki kui kergemaid konstruktsioone.
Täidistraadist soovitaks küll suure kaarega mööda käia ja leida võimalus ikka päris Co2 kasutusele võtta.

Muide mul jääb selline aparaat:
http://www.telwin.com/webtelwin%5Csite.n...|821012|81

nädala-kahe pärast üle. Veidi üle ühe rulli traati läbi lastud, väga heas korras, näeb välja nagu uus. Paar pisiasja veidi paremaks modifitseeritud. Kui huvi on, võid ühendust võtta.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta

(08-02-2010, 10:38 AM)valts Kirjutas:  Täidistraadist soovitaks küll suure kaarega mööda käia ja leida võimalus ikka päris Co2 kasutusele võtta.

Sooviks infot, miks täidistraat halb on? Mitte et ma seda kiidaks, aga hetkel mul kasutuses täidistraat - pole küll keevitaja, aga asi tundub päris viisakas olema, algajale. Keevituseks mul lincolni 170 amprine isend. Mis vahe tekib siis gaasil ja täidistraadil?
Vasta

Osta ees päris rikkalik valik keevitusi müügis,hinnad suht normaalsed.
Vasta

(08-02-2010, 11:40 AM)taavi Kirjutas:  
(08-02-2010, 10:38 AM)valts Kirjutas:  Täidistraadist soovitaks küll suure kaarega mööda käia ja leida võimalus ikka päris Co2 kasutusele võtta.

Sooviks infot, miks täidistraat halb on? Mitte et ma seda kiidaks, aga hetkel mul kasutuses täidistraat - pole küll keevitaja, aga asi tundub päris viisakas olema, algajale. Keevituseks mul lincolni 170 amprine isend. Mis vahe tekib siis gaasil ja täidistraadil?

Puhtalt minu isiklik kehv kogemus sellega. Sit...us ja pa...ndas nii mis jube, tükid jäid küll kokku aga eriti usaldusväärsed välja ei näinud. Ilmselt see ka traadi kvaliteedis ja aparaadis kinni.

... aga kui ma nüüd õigesti mäletan siis nägin kuidas sõber ka Lincolni 1 faasilisega ja täidistraadiga proovis muruniidukit remontida ja ei tahtnud temalgi see väga hästi õnnestuda.

Asja ajab kindlasti ära kui muud võtta pole, aga korra juba päris gaasiga keevitanud, ei taha täidistraadist kuuldagi.
Oma aparaadiga annan ostes kaasas olnud täidistraadi kaasa, vähemalt saab ostja kohe kätt harjutama hakata...

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta

"Gaasivaba" täidistraadiga keevitades on toss taevani ja pole näha miskit.
Pluss on see, et keevitada saab ka tuulega.
Vasta

Ise mõtlen kah just keevituse peale.Mitte laenata Smile
vaatasin espaki poes tallinnas.kaare tee või mis ta nüüd on.
Tööstusvoolu keevitus nii 9000 eek.Ja sealt saab headel päevadel alla 20 %.Kas kellelgi on selline olemas ja kas tasuks osta?
kuulsin juba .et käpp on jama ja ka kellad kindlasti...tegelikult ei tea kas kellad üldse kaasas on.
Kui keski oskab nõu anda ?
Või kui keski müüb ehk korralikku??
Vasta

Roland - liigutasin Su postituse siia teemasse.

teema on suht "mammut", aga nagu ikka, algab ost vajaduse määramisest (mul mootorsae osas praegu see käsil - keeeeeruline...). Ses osas soovitaksin võtta aluseks põhimõtte, et amatööri plekikeevitamised ning ka igapäevase kodumajapdamise nokitsemised saab 1f keevitusega kenasti tehtud - võit nii hinnas kui gabariitides / portatiivsuses. 1f on ok muidugi vaid juhul, kui elektrivarustus normidele vastab. Kui mitte või on lihtsalt vajadus sama keevitusega ka 4+mm terast kokku siristada, tuleb tõesti 3f poole vaadata.

Teet,
oli veel mõni aasta tagasi kategooriline 1f keevituste mittetunnistaja, nüüd aga ei oska 3f keevitusele enam otstarvet leida (muidugi TIG ehk elektroodkeevitus katab haruharvad tõsisemad tööd)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Tervist foorumlased. Räägiks ka oma kogemustest,nimelt 1faasilisele traadikeevitusele on võimalik väljundisse panna suure mahtuvusega alalisvoolu elektrolüütkondensaatorid.See nimelt ühtlustab tugevalt keevitusvoolu ja tekib pea 3faasile keev.efekt, nimelt selline ühtlane keevitus.elektrolüüdid peavad olema suure mahtuvusega(mida suuremad,seda parem efekt) ja 50v alalispinget vähemalt+piisavalt jämedad ühendusjuhtmed - 10mm2,sest kondekatesse ja tagasi liiguvad suured voolud.Lisaks sai ehitatud suure rulli hoidja taha,läbi seina isoleeritud auk traadi läbiviimiseks. Keevituseks oli Telwini üsna odav 1f mudel. 0,8 traadiga 4mm rauakeevitamine täisvõimsusega pole küssa,ainult ülekuumenemise andur lükkab aparaadi peale 5min välja,aga noh paksu rauda suht arva vaja siristada.
Vasta

Väga huvitav,
pane palun võimalusel mingi pilt enda keevitusest just sellest kondeka osast.
Mis marki kondekaid täpselt kasutasid ja kust neid leida võib?
Vasta

Tere. Pilti panna pole võimalik,kuna keevitus jäi Tartusse ja ise elan juba 7aastat Järvamaal. Aga asi ise lihtne,alalisvoolu kondekaid müüakse elektroonika poodides. Ise omalajal sai Tartu turult sodimüüjalt ostetud. Mul õnnestus see kondekate pakk keevituse sisse ära mahutada. Ostad mingid
10000mF 50v kaks tükki(näiteks) ja paned paraleelselt(tinutad juhtmed),et mahtuvus oleks 10+10=20tuhat jämedate juhtmetega keevituse väljundi + - külge.Selline pakk ühtlustab väljundpinget,hoiab paremini leeki üleval ja ei ole niipalju pritsimise effekti . Tähtis on kondekate pinge,kuna keevituse tühijooks kuskil 36v juures ja madalama pingega konded võivad lõhkeda. Koolifüüsikast peaks mäletama,et ühefaasiline aladatud vool kõigub maksimumi ja nulli vahet, vot kondekatest jookseb tühjendusvool sel ajal kui faasipinge nullis,see aitabki keevitusleeki paremini üleval hoida Ja kui segab kondekatesse jääv pinge,siis võib paraleelselt + - panna mingi paarisaja oomise keraamilise takisti või mingi 40w 220v väikese pirni,mis tühjendab kondekad laengust kui ei keevita.Muidu lihtsalt traadi ja massi vahel käib selline väike pliks,mind see ei seganud.
Vasta

kas oled mõtelnud oma leiutise müümisest KEMPPI tootjatele?Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 22 külali(st)ne