Uunikute Talveralli 2010 - järelkaja
#81

Head Vabariigi aastapäeva, talverallurid!

Aga siis lisakatsete ajad, kohad ja karistuspunktid. Kindlasti tahavad mõned vaid neid vaadata Big Grin

Jaanimäel sai selgelt "liiga" tehtud varastele startijatele aga see ongi sportlik ebaõnn. Paar kiiret RWD-masinat saanuks oluliselt kiiremad ajad kirja lõpupoole sõites. "Õnneks" sattusid need olema kõik rohkem-vähem "omad joped" - Tõnis, Margus, Kaspar ja ka Alo Nuia-UAZ'iga.
Peale lükkamist sõitsin Opeliga üksinda sellise 80% peal ajagraafiku jaoks "target time" 3:31,06 ja sealt saanuks veel palju alla.

Edasi läks juba jälle kord suhteliselt suvalisemalt ja seda on ka kohe tulemustest näha, sest rajad ei muutunud kiiremaks. Selge on ka see, et Talverallidel ruulivad tagaveod ja Saabid, ainus vähegi tulemusi näidanud edevedu oli Harti Golf aga see pole "tavaline" vaid puurita ralliauto. Ja teiseltpoolt: vana Mustang, kui on ettevalmistatud nii nagu peab ja nagu kunagi Mustangeid-Falconeid rallidele tehti (korralik pada koos võlliga, Auburni blokkdiffer, korralikud pidurid, vedrud, amordid ja shift-kit), teeb säru igale eurole. Kui sinna kettasse veel ka "sportlane" panna... ei tasu bemmimeestel liiga palju "möliseda", vana USA-raud suudab vajadusel VÄGA KIIRESTI kurve sõita. "Nothing beats cubic inches"

Ühesõnaga, hakake valmistuma juba tõsisemalt võetavaks sportklassiks(deks) ja sportlikumaks Talveralliks. Vana Hea Talveralli jääb alles, FUN säilub igal juhul seiklejatele-krusadele-bussidele aga 10.Talveralli saab osadele soovijatele juba pisut tõsisem sekundite tagaajamine olema. Peamiselt muidugi täpsussekundite, kus minut on "kalender" ja AKP iga sekund tähendab samapalju karistuspunkte ja katsetulemused võivad rohkem määrama hakata.
Ehk nii, nagu seda arenenud autospordikultuuriga riikides tehakse. 9.Talveralli näitas, et ka Eesti ning vanatehnika omanikud-sõitjad on valmis sedasorti üritusteks.

Nüüd närin lõpuni ootamatu ja AKP'd ja siis lõpptabel.
PS: meil hakkas lõpuks soe Big Grin

EDIT: LK-3 ja koondid muudetud ja nüüd õiged. Rohkem aegasid meil pole kusagilt võtta, sai ükshaaval üle loetud.
EDIT2: Veelkord üle vaadatud just see pimeduses/tormis/väsimuses kirjutatud jäärada ja ka meelde tuletatud. Nr.635 aeg parandatud ("Võitles" kinni-istunud nr.204'ga ja sestap ka ajad pisut sassis) ja nr.65 ise ju võtsin aga kohtunik oli autonumbri kirjutamata jätnud. Aga seda ma mäletan, et Muhuklubi sõitis aegasid paarikaupa, seega oli see esimene paar ja suvaline 2:17 nr.65 oma lehenurgas... Aga nüüd onb küll kõik läbi nämmutatud ja meelde tuletatud, et nr.78 ehk Veiko Vilu oli kõige viimane rajal ajapeale sõitmas peale poolassi keevitamist ja teda me ootasime...

.pdf LK-1 Jaanimäe.pdf Suurus: 25.88 KB  Tõmbamised: 690
.pdf LK-2 Taali.pdf Suurus: 25.57 KB  Tõmbamised: 616
.pdf LK-3 Jäärada.pdf Suurus: 24.73 KB  Tõmbamised: 645
.pdf Lisakatsed kokku.pdf Suurus: 33.32 KB  Tõmbamised: 700
.pdf Lisakatsed kokku ajad.pdf Suurus: 22.3 KB  Tõmbamised: 542
Vasta
#82

Tore, et me oma Taali-piruetiga päris viimaseks ei jäänud Big Grin Väike parandus nime osas, kui tohib norida, Andrus EeSmaa, just nigu Enn ja Sirje.
Vasta
#83

[Pilt: istockphoto_437828_giant_smiley_big_smile.jpg]

Lisakatsete aja kokkuvõtetega ma väga rahul. Ikkagi oleks pidanud plokkdifri ja naastud orgunnma tagasillale. Nüüd on aga aasta autot ehitada, et Juubelil hästi esineda.
Vasta
#84

Priit, Sa oled õigel teel.
Eile sai Hartiga just sellel talveralli teemal mõeldud, miks mitte asja rahvusvaheliselt vähe reklaamida? Kindlasti oleks ka mujal huvi ja see ralli osalemistasu ei pea ju selline olema, et korraldaja peale pikka päeva tuisus passimist tühjade taskutega jääb. Naise huulepulgaga enda ülevärvimine vast eriti peale ei lähe, aga korralduspoolele pole ju tegelikult põhimõtteliselt midagi olulist ette heita.

Osade kaasvõistlejate käitumine tekitas ka natuke imestust, see, et vigu tehakse mis kraavis lõppevad võib igaühega juhtuda. Aga tõesti kui tee pealt iga natukese aja tagant väljas käiakse tuleks midagi muuta.

Üldiselt päevaga rahul olev nr 7 Golfi piloot vr.
Vasta
#85

Ka ekipaaz nr 8 tänab korraldajaid ja kaasosalejaid väga hea ürituse eest. Päris sellistes tingimustes polegi varem sõitnud. Libedaga oleme juba harjunud, aga niisugust kinnituisanud teed viimasel ülesõidul Pärnusse, kus tuli kümnete meetrite kaupa labidaga autole teed teha, läbisime esimest korda. Aitähh taganttulnud Mossetiimile, kellega koostöös saime autod läbi pressitud.
Olgugi, et õhtul oli väsimus suur, läheks iga kell uuesti. Ootame pikisilmi järgmist aastat.

Üks tähelepanek ka tulemuste osas. Vaatasime lisakatsete aegu ja millegipärast on meil jääraja aeg märkimata jäetud. Läbisime selle kõige viimaste hulgas koos Villu Koppeli Ford Taunusega ning kohtunik edastas aja kindlasti ka kõrvalolnud maasturisse.
Vasta
#86

Mänguautol nr.500 sõitnud on ka lõpuks üles sulanud. Suured tänud korraldajatele, lahketele abistajatele, kes hangedest läbi murda aitasid. Eriline tänu ProZ-le uue kraabitsa eest, sest vana oli ära väsinud intensiivsest klaaside seestpoolt kraapimisest.
Sõit 0-jõulise ja jääkülma autoga oli paras katsumus, kui aga võrrelda 2005 aasta tuisuga ja 2008 poriralliga, siis sel aastal oli veel täitsa mönus.
Mustale autole ei meeldi punased read lõpuprotokollis, ma saan aru küll, et oleme liiga väikesed ja võime kohtunikele märkamata jääda, aga ikkagi sooviks sportlikust huvist teada viimase katse aega. Protestimaks - üks suur õlu -antakse peakorraldajale üle esimesel võimalusel Smile
Kuna järgmine ralli on juba vähem kui aasta pärast, siis sai eile alustatud võistlusmasina ettevalmistusega, vaja ju ikka põhi alla teha, muidu võib veel kallis kaasa teel kaduma minna. Ja kui järgmine aasta juba plaanitakse sportlikumalt asja läbi viia ega siis muud üle jää kui tuleb ka endal 0-jõulise mootori võimu kahekordistada (0x2=...) Toungue

Cinquecento
Vasta
#87

(23-02-2010, 20:38 PM)masinist Kirjutas:  Vaatasin just Reporterit ja osavõtjate pilte, ning kadetsen ja kahetsen, et seekord starti ei jõudnud, väga hull ettevõtmine ikka toimus teil.
(24-02-2010, 15:09 PM)villuro Kirjutas:  Priit, Sa oled õigel teel.
Eile sai Hartiga just sellel talveralli teemal mõeldud, miks mitte asja rahvusvaheliselt vähe reklaamida? Kindlasti oleks ka mujal huvi .......
Ei oleks nagu põhjust sõna võtta, kuna ei osalenud kõigiti kordaläinud ja vahval üritusel. Aga reporterit vaadates jäi küll mulje mingist jobude kokkutulekust.
Teades paljusid osavõtjaid, nende tehnikat ja ka korralduse kõrget taset, siis seda reporteri lõiku võib küll pidada antireklaamiks, mis peaks tõsisemaid osavõtjaid häirima.
Loodame et see ei sega ürituse rahvusvaheliseks muutumist, sest vaevalt vanauto rallide osavõtjad sellise nurga alt kajastatud üritusest eriti huvitatud oleksid.
Igatahes jõudu korraldajatele.
Vasta
#88

Missuguseid tösiseid rallimehi?
Selle ürituse point on ju fun ja veelkord fun.
Mina ei leidnud selles klipis midagi imeliselt halba.
Kogu k2 reporteri saade on ju ülesehituselt selline et inimesel oleks häbi seda vaadata, selle taustal polnud ralliklipp midagi üllatavat.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#89

Suurepärane ralli oli, tänu Gaz 21 tiimi poolt korraldajatele ja kaasvõitlejatele!
Poleks uskunudki, et sellise vanakesega kiiruskatsetel nii hea tulemuse saime! Taktikaks oli kindlapeale läbisõita.
Üldiselt sujus sõit hästi, pidevalt kaabitsaga akent puhastades. Kuban naiskonna käest saime poole ralli ajal uue kaabitsa kingiks, Enda oma oli rinigsebimise ja teiste lükkamise käigus kuhugi kadunud. Korra vajusime ka küljega hange, teeperv oli liialt pehme. Ei jõudnud veel õieti autost väljagi kui abikäed lükkamas jaTõpratohtrite buss meid sikutamas.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#90

Pisikese musta Fiati aja leidsin tõesti aga nr.8 ... on äkki siis hoopis meil numbriga 99??? Me olime ometi ligi 9 tundi külmetanud...
Ühesõnaga sai helistatud ja veelkord käsikirjalist asja kontrollitud. Mul oli ka nagu meeles nii Fiat kui lõpus Saab. Teen jäärajas muudatused, mis teevad pisut korrektuure. Ja teise sõnaga on juba kaks suurt õlut ootamas Big Grin

PS: Vanaema kass...
Vasta
#91

Suured tänud ka Team 635 poolt korraldajatele, kelle jaoks see võis üpris piinarikas päev olla. Esiteks külma ja tuisuse ilma tõttu ning tõenäoliselt oleks iga korraldaja soovinud üritusel mingis liikuris kaasa teha. Kõik oli super, ilm (vist mitte tsiklistidele), korraldus, osalejad.
Mõne naljamehe Raimo Aasa naljad (ehk siis naljad millest humorist ainult ise aru saab) olid vähe raskesti mõistetavad, kuid see võis olla ka mingitest psühhotroopsetest ainetest.
Eraldi tuleks tänadada Uduvere kandi Sahapoisse, kes olid teede sahkamisega nii hoogu läinud, et olid lahti lükanud kohati meetri laiuselt kraavi kohalt, millest ka meie väike insident (õnneks esmakordne kogemus). Siinkohal olen ma sunnitud vabandama kõigi võistlejate ees, kellel meie järgi oodates kindel esimene koht vett vedama läks. See vabandus oli mõeldud tegelikult avalikuks esitamiseks õhtusel bunketil, kuid peale õhtusööki murdis väsimus nii kõvasti ja ees ootas järgmine sport-hasart üritus Tartu maraton. Kus ma lõpetasin küll hea ajaga (enne Veerpalut), kuid juba teises kontrollpunktis, kolme päeva peale 9h und tegid oma töö.
Veel tänaks kõiki, kes asjaliku nõu ja jõuga abiks olid ja oma abi pakkusid aparaadi välja sakutamisel ning kõiki neid, kes võimaldasid möödasõitu võimaluste piires. Tehnika pidas ilusti vastu, arvestades seda, et sellega 5 aastat sõidetud ei oldud.
Loodame, et järgmine aasta sobib ajaga vähe paremini, et mõlemad talve suurüritused edukalt lõpetada.
Vasta
#92

Ervin, kas 6-eril jäi esisild sirgeks ikka? Väljatõmbamise käigus ühendati ju köit kõikvõimalike sillajuppide külge kordamööda. Vahepeal pakuti ka paremaid ühenduskohti välja, aga need ei läinud käiku õnneks Big Grin
Vasta
#93

Ervin, teie kuuene oligi minu nähtud kraaviskäinutest ainuke auto millega oskuslikult sõideti. Seega hea sõidu üks apsakas mingit vabandamist küll ei vaja.
Vasta
#94

Sõites küll midagi tunda ei andnud, tundub, et jäi paika. Ainukesed kaotused olid esimesed tõmbamise aasad kuna nende olukorraga ma ei olnud eriti kursis (pole eriti nööri pill olnud). Viimasel jää katsel ei julgenud ka väga sõita, kuna esimestes lainetes lõi hoo pealt esi spoileriga vastu jääd (sellel eest lõug nii pikk), et seda mitte lagundada kelgutasime sealt niisama vaikset läbi.
Vasta
#95

(24-02-2010, 18:05 PM)villuro Kirjutas:  Ervin, teie kuuene oligi minu nähtud kraaviskäinutest ainuke auto millega oskuslikult sõideti. Seega hea sõidu üks apsakas mingit vabandamist küll ei vaja.
Villu, enamus väljasõite saab panna ühe nimetaja alla - kogenematus. Kogemus on ka see, et sahamehed lükkavadki teid lumetormides suhteliselt suvaliselt lahti. Lihtsalt sai Ervin pisut vanemana (ja suurelt kiiruselt) antud elukogemuse osaliseks Big Grin Ja ka PAZiga kraavi sõitmine on kogenematus: pange Väino "Vanakoolimees" Karu rooli, kes on vist suvaliste Jaroslavli pasteldega juhitamatute nõukogude aparaatidega kokku rohkem talvekilomeetreid läbinud, kui keskmine Talverallil osaleja üldse autoroolis olnud on ja ei lähe ükski buss kraavi.

Või Tõnis: sünniaastaga 1991 ei saagi mingit suurt talvekogemust tahta, rääkimata teadmisest, et Ääsmäe-Hageri tee on ka peale "euro"remonti kummis, et seal on 2 hüpekat vahel ja äärtes nüüd ka sügavad kraavid, kuhu äärde ei tasu ronida. Seega mina ei pahandaks küll sellistes ilmaoludes mitte ühegi eksinu peale. Kes meist vigadeta on? See ongi Talveralli mõte: just nii need "meie"suguste vanade pussude kogemused tulidki - protirehvidel Mossega lumetormides ja seda sõna otseses mõttes. 18 talve tagasi peaaegu identsetes oludes sai sõidetud, "oopelimees" tunneli peal seismas. Peale seda Saabi ostes tundus, et sellise autoga polegi võimalik teeepalt välja sõita.

Pahandada võiks, kui igasuguseid sportrallisid veo- ja sõiduautodega sõitnud Künnap oleks oma Lada lepikusse lennutanud. Või ka tugevalt üle keskmise talverallitaja vanusega hr.koolidire oleks õpilastele halba eeskuju näidanud Big Grin JNE aga noorte meeste peale pahandada ei tohi.
Vasta
#96

Ega ma tegelikult ei pahandagi, lihtsalt tüütuks muutus samasid autosid pidevalt erinevates kraavides näha Big Grin
Aga enne järgmist aastat on küllalt aega harjutada, kulub meile kõigile ära.
Busside teemal parem sõna ei võta, väga tõenäoliselt oleks ise ka sellisega kraavis.
Vasta
#97

PlyVal64 Kirjutas:Peamiselt muidugi täpsussekundite, kus minut on "kalender" ja AKP iga sekund tähendab samapalju karistuspunkte ja katsetulemused võivad rohkem määrama hakata.

Mida see tähendab? Võrreldes toimunud talveralliga?
Kuidas seekord muidu oli?
Ma pole ise kordagi osalenud ja seepärast küsin. Jaanimäel oli näha, kuidas rahvas kogunes ja jooksis kaarte AKP punkti viima, kuid siis tuli nagu välja, et pole vaja.
Nagu aru saan, siis katselt katsele sõitmiseks on migi kindel aeg.
Näiteks Laagri Maksist Jaanimäele x-arv minuteid. Kui aga sinu ees startinud ekipaaz teepeal risti ees on ja hilined, siis on trahv? Sportrallidel ei hakata kaasvõistlejaid kraavis välja aitama, pigem raiutakse võidusõidutehnikaga võimaluse korral kõrvalt mööda.
Kuidas järgmisel aastal suhtutakse olukorda, kui kitsal lõigul on chevrolet maasturil diisel hangunud?
Kas sportlased hakkavad rohkem pignutama ja peamiseks saab õigeaegselt AKP'sse jõudmine, või mismoodi see asi tegelikult toimib.

Palun ärge arvake, et ma kritiseeriks või noriks. Ma lihtsalt ei tea/saa aru kuidas see ralli tegelikult käib. Ja järgmisel aastal võimaluse korral soovin ka osaleda.
Vasta
#98

Muchos Gracias, Amigos La Rallye De Los Coches Antiguos!

Buenos dias - nüüd on siis hetk tekkinud, mis võimaldab kõigile antiguos rallye hulludele sinjooridele ja senjoriitadele
avaldada ka kogu selle toimunu osas palavad tervitused mehhikost bussiga otse saabunud Los Bandidos meeskonna poolt.
Kliimaga harjumine, intregreerumine ja migratsiooniameti paberimajandus võttis oma aja.

Minu esmane tähelepanek oli et va sõrmeküüned olid arvatavasti bussist kinnihoidmisest 48tunniga megalt juurde kasvanud
- arusaadav, lihtsalt mehhikos on teised meetmed, kuidas soovi ja mittesoovi korral "bussipeatust" tekitada.

behmeltöeldes oli tegu hullumeelse vanatehnikaüritusega omas mahlas:
- 2nädala ettevalmistuse osast ei tasu rääkidagi alates viimasel hetkel ootamatust bussirehvi vahetuse vajadusest,
kuni selleni et rallile eelneval õhtal avtobusi trükisoojadest disainkiledest oli osa puudu - mis nõudis hilisõhtal kellegi trükimasina käimajooksmist.
- hommikul saime vuntside kammimise saatel Laagri Statoilini - kus viibisime toredad 3h ettevalmistuses, et nitro ära ühendada (süüte säde kadus tagant ära, ühendasime teatud vidina otse).
- jõudsime miskist KP-d otsima. selgus et kuna keegi kohalesaabunutest ei leia, siis kulgesime sisetunde järgi tundmatus suunas.
- peale lõunatamist önnestus 7min söita ja esimene ca 1,5h-ne "bussipeatus" ka teostada kuna lähedal neid polnud. amigod evakueeriti osaliselt Halingale tagasi.
- siis sai välja ja veel 5min söitu tagasi Halinga poole ja oleee - 20km/h kiiruse pealt juba järgmine 1,5h-ne "bussipeatus" tuli kurvist koos toreda mersuga.
- päevane kõrbeseiklus oli nii kreisi, et kl 01.00ks olid Bandidod peale ühe kõik juba tequila doosid kätte saanud ja siestal.
- hommik tuli mootorisse loomulikult Zili abil & trossi otsas, siis läksime keema hetkeks (apjät Laagris), männikul sai korra kütus otsa
ja saabudes eriautobaasi oli garaaz totaalselt kinni tuisanud terve terriooriumi raames, mida me siis 1,5h koos Kubani rahvaga tsivilisatsiooniga ühendusse kaevasime.

[Pilt: bnds-1.jpg]

kokkuvõttes on A-76 lõhnad siiani ninas (kütusekulu tuli ca48L/100-le) ja väikeste õlle-dega espanoli “kiirkursusted” kõrvus, mis toimusid bussi Cervecerias (tölkes "öllekas")!
nb. ainus reaalne kadu oli pakk nachosid, mis hävines teise "bussipeatusega".

otsustatud on ka juba ringvaate montaazi korraldamine õppevideofilmi näol, ja meiegi fotod peatselt vast üleval (2000+tk - annab töödelda).

ja lõpetame meie ühe amigo los bandido kuldsete sõnadega:
Head Vabariigi aastapäeva, vintsked juurikad!

- lp sm jaamakorraldaja -
¡Viva Rallye de Invierno de los Coches Antiguos!
Vasta
#99

Alguse ajad ei läinud arvesse kuna tee oli mingi aeg läbimatu.
Aga seisma jäänud autode aitamine ja nende taha takerdumine on tehnikasport, õnn mängib oma osa ja juht ise otsustab mis teeb.
Vasta

(24-02-2010, 18:35 PM)PlyVal64 Kirjutas:  [quote='villuro' pid='243234' dateline='1267023938']
Ja ka PAZiga kraavi sõitmine on kogenematus: pange Väino "Vanakoolimees" Karu rooli, kes on vist suvaliste Jaroslavli pasteldega juhitamatute nõukogude aparaatidega kokku rohkem talvekilomeetreid läbinud, kui keskmine Talverallil osaleja üldse autoroolis olnud on ja ei lähe ükski buss kraavi.

no amigodele eraldati ikka välispoliitbüroo poolt väga kogenud (ca30a) nõukogude ajastu väljaõppega siseministereriumi süsteemi operatiivtöötaja - nii, et kui ikka tee on nii palju äärest lahti lükatud, et vasak ratta alla jääb "õhk" ehk kraaviosa - siis ei päästa Sind ei joogatunnid ega vanakool, lihtsalt maa külgetõmbejõud teeb oma töö. kiirus oli ju olematu, vajud lihtsalt külili.
ega siin vist muud üle ei jää - pakun välja paziga samale teele lennata, ning teostada soovijatele osavussõidud vastavas kategoorias - vaatame, kudas läeb. niiöelda afterparty Smile

ütleme, et paziku tulemusele aitas püüdlus liigse viisakuse näol,
ning järeldada jääb vaid seda, et bussid toda endale lubada ei tohi.

- lp sm jaamakorraldaja -
¡Viva Rallye de Invierno de los Coches Antiguos!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne