Skif käru.
#1

Sooviks infot skif kärude kohta.Täpsemalt soovin teada millal alustati nende tootmist,kas neist on erinevaid modifikatsioone?Olen kuulnud telgiga versioonist,kuid näinud olen ainult tühje kärusid.
Küsimus ajendatud ostusoovist,aga teadmine endal nende kohta väga kesine.Väga teretulnud on foto materjal.Vastustes lähtuge palun sellest,et soovin soetada käru hobiautole nö aksessuaariks ja orginaali tundmine seega väga oluline.
Vasta
#2

Skife oli kahte sorti. Veovariant ja telgiga.
Veovariant oli kaetud kunstnahkse kattega ja äärtes olid koormakinnitusaasad.
Telgiga variandil oli peal kõva kaan, mis lahti tehes muutus magamisvoodiks. Kaane avades tõusis telk välja. Tuli tõsta ainult seest ribistik üles ja võis sisse kolida. Magamiskoha sai valmis umbes 5min peale seismajäämist. Rohkem võttis aega veranda ette panemine. Siis oli päris suvila valmis. Osadel telgiga kärudel oli lisavarustusena kaasas ka kokkupandav köök. Kõigil kaasas ka madratsid ja kokkupandav laud koos 4 tooliga. Sees oli magamiskohti 3. Kolm mahtusid ka diivanile istuma. Oli ka kaks taburetti (rattakoopa pealsed).
Vene aja kohta oli tegu väga hea asjaga. Olen palju reisinud sellise käruga.
Kuna vene ajal oldi rõõmus selle üle, mis kätte saadi, siis kasutati paljusid telgiga kärusid veovariandina. Tänu sellele on kindlasti leida täiesti uusi Skifi telke (meie ostusoovile vastas kolm inimest).
Skifi mittesaamisel oleks teinud omale tavalisest veokärust ise mingi taolise asja valmis. Kauase ootamise/otsimise põhjus oli aga sõidukiirus. Skif oli vene ajal ainuke käru, millega võis sõita 90km/h. Teistel (zubrjonok, Maz, ...) oli kiirus piiratud.
Kui midagi detailselt huvitab, küsi.
Vasta
#3

Millal algas skifide tootmine,kas 1973 aastal olid nad juba olemas?
Vasta
#4

[attachment=27557][attachment=27558]

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#5

motamees Kirjutas:Skife oli kahte sorti. Veovariant ja telgiga.
Veovariant oli kaetud kunstnahkse kattega ja äärtes olid koormakinnitusaasad.

Ma ühega kokku puutnud, millel kate oli presendist ja eriti sedamoodi välja ei näinud, nagu oleks ise tehtud. Aga noh, võis ka ju olla, et proffidel kuskil haltuurana teha lastud. Käru sugulasel siiani kasutuses. Kuni 70 km/h kannatas ilusti, üle selle hakkas igasugu trikke tegema juba oma pisikeste rollerirehvide peal.
Vasta
#6

pppp Kirjutas:Kuni 70 km/h kannatas ilusti, üle selle hakkas igasugu trikke tegema juba oma pisikeste rollerirehvide peal.

Olen sellise käruga oma 30 000km läbi vuranud ja selliseid ilminguid küll ei olnud. Väga hästi püsis taga ka suurematel kiirustel. Tänu kõvakaanele oli tuuletakistus pea olematu. Sellepärast sõites eriti ei tundnudki käru taga olevat. Rollerirattad teenisid truult, vaatamata käru ülekoormusele. Diisli peal on tal tehasest kohe tagavararatas ka olemas. Ükskord õnnestus üks kumm ära lõhkuda ka. Ennem aru ei saanud, kui järelsõitev masin tuledega märku andis. Siis polnud selle kummiga enam teha midagi. Tagavara läks alla ja järgmisest ettejuhtuvast autopoest sai uus kumm osteteud (õnneks rolleri kummide puudust sel ajal polnud).

Ilmselt olid selle sugulase kärul amortikad (mootorratta Dnepr omad)läbi. Nüüd, kui poeg Skifiga sõidab, ilmnes ühe amordi rike. Aukudest läbi sõites olid kuulda amordi väljasirutuse laksud. Niipalju sõitnud pole, et näha teelpüsivust.
Muide, kes ei tea, siis Skifil on kandevkere ja sõltumatu (reguleeritav) vedrustus.
Vasta
#7

Kas need veoskifid olid suvilaskifidest oma ejituselt ja kujult ka erinevad?

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#8

Kandevkere ja vedrustus sama.
Kasti ääres oli rant (seda telkkärul polnud), mille taha jäi kinni pehme kate. Randi sees kõite kinnitusaasad.
Vasta
#9

Ei olnud aimugi,et see telk nii vägev on ja veel lisavarustus ka! Nüüd enam vähemaga ei lepi ja seda http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pild...36&view=30 ei hakka isegi vaatama minema.

Kuidas nende tootmis aastatega siis lood on,pakkuge kasvõi mälu järgi,olid nad näiteks 1973-1975 juba olemas?
Vasta
#10

janek555 Kirjutas:Kuidas nende tootmis aastatega siis lood on,pakkuge kasvõi mälu järgi,olid nad näiteks 1973-1975 juba olemas?
Kui nii küsitakse, siis arvan 73 aastal neid veel polnud. Tootmist ehk alustati 70date lõpul.
Vasta
#11

Motamees. Kus sa kuulutasid, et sulle lausa kolme kasutamata telki pakuti? Mul oleks vaja eeskoda ja toolide-laua komplekti aga ei oska kuhugi kuulutust panna.
Vasta
#12

SIIN pakutakse ühte Skifi müügiks.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#13

Ma leiunurka kirjutasin, Pärnus Metsa tn ääres, Mai parkla kõrval autoplatsil telgiga Skif müügis. 6000.- lipik küljes.

loll on loll olla.
Vasta
#14

Ee Uu Ma tahaksin osta AINULT eeskoda koos toolide ja lauaga(kui pakutakse kogu telgiosa, siis norm. hinna korral ostaks kogu telgi). Skif-M1 on mul juba olemas.
Vasta
#15

peps7 Kirjutas:Motamees. Kus sa kuulutasid, et sulle lausa kolme kasutamata telki pakuti?

Kohalikus lehes.
Vasta
#16

Tere, ega kellelgi ei ole jooniseid. On kunagi vanaisa käest saadud skif käru, aga telgi osa ja eestkoja osad põletatud. Sooviksin selle taastada.

Aitähh igasuguse abi eest.
Vasta
#17

(18-05-2010, 17:29 PM)raigos28 Kirjutas:  Tere, ega kellelgi ei ole jooniseid. On kunagi vanaisa käest saadud skif käru, aga telgi osa ja eestkoja osad põletatud. Sooviksin selle taastada.
Aitähh igasuguse abi eest.

Ehk saad SIIT mingit abi.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#18

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=33378

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#19

Panen ka oma lapsepõlve komplekti müüki.
Haagis remontivajav. Telk terve. Olemas verandaraam ja telki sisseastumise aste.
Näha saab Tallinnas Nõmmel.
Lisan veel, et haagise arvelolek on võimalik ARK-s taastada.

www.kingibaar.ee | firmatekstiil ning äri- ja reklaamkingitused aastast 1994 üle EESTI!

Vasta
#20

Osta.ee-s jäi kokkupandav köök silma, ehk huvitab kedagi http://www.osta.ee/13300058
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne