Pleki kaitsmine / korrosioon
#21

(07-06-2010, 08:19 AM)DioX Kirjutas:  Küsimus ,et kas keegi teab sellist roostesurma mis kantakse plekkile ja roostes kohtadele ning mis kuivades muutub selliseks sinakas-lillaks. Olen küll pilte näinud kuidas maalrid kasutavad seda aga vot ei tea mis asi see olla võiks ja kust seda saada on.

Ehituspoest saab, Riia värvitehase roostemuundur, pooleliitrise klaaspudeli sees.

Do'nt panic
Vasta
#22

(07-03-2010, 21:16 PM)pen.skar Kirjutas:  Nii et raamile ja kandevkerele ei sobi.

Jutt läheb aina targemaks.

Just sai tellitud sihuke asi kuumtsingituna:

[Pilt: chassispic.jpg]

Vanad on 23 aastat Land Roveri raame teinud ja kõik vannist läbi lasknud; tsingitud raamidega autod maksavad turul u. £500 naela rohkem; nende raamidega autod kestavad suht igavesti ja nüüd selgub, et ei sobigi...Cool
Lahe.
Vasta
#23

Võtke oma raamaturiiulist prof. H.Lepiksoni "Masinaehitaja käsiraamat" II köide lk 723- 730. Iseasi muidugi kui seda raamatut või pole -riiulitki... Madal noolutamine 150-220, keskmine nooutamine 300-450 ja kõrge noolutamine 500-650 kraadi juures. Mõju sõltub terase margist, eelnevast termilisest töötlusest jne. Midagi hakkab toimuma, mis rallikale on tähtis aga sellise mul on, sul ei ole asja juures mittemärgatav või väga kasulikki (rooste eest kaitstud, noolutatud detailides vähenevad sisepinged, väheneb pragudetekkeoht kuid ka jäikus). Stihli osutatud Richardson tundub olevat tuuningufirma, mitte raamitootja, seega suunitlus teine. Sama teenuse hind Kiiul= det kaal X 10 eek.
Vasta
#24

Buvanol on see riia imekeemia



Kasutatakse ka oksüdeerimist.Seda kihti lahti ei murra.Lihtsamalt seletades pidurdatakse metalli pindmistes kihtides hapnikuga jne seotud protsessid.Saad ilusa musta pinna.Kui keegi nüüd veel mäletab siis vene masinate poritiivad poodides(mustad)olid kõik musta oksiidi kihi all.Sellist oksüdeerimist kasutatakse ka tööstustes, tarvikute pinnakatted jne ja hea näitena saab tuua siinkohal relvad, mustad poldid näiteks kui poes trehvad oeh jne jne

Oksüdeerimine on iseenesest lihtne ja kemikaali segamine ei ole raketiteadus
Detaile "keedad"lahuses ca 120`C juures ca 30 min.Vaja läheb lahust, anumat, küttekeha, termomeetrit, (äädikat, vett-äädikalahust 5% detaili loputamiseks), respiraatorit, või gaasimaki
Võimalik ka sama meetodit kasutada alumiiniumi juures(näitena maglite taskulambid jne jne)
Kui on asja vastu huvi saad retsepti ja täpsema protsessi kirjelduse.
Ja eelnevalt roostest puhastatud pindasid puhasta oblikhappega.
Saad mesinike käest või vastavast mesindusega seotud poest.


Kui aus olla, mina kasutaks seda meetodit, krundiks ja valiks vastava värvi ja jätaks mootoriruumis üldse mastiksiga mökerdamise vahele ja kasutaks lisaks põhjakaitsmeid
Vasta
#25

Lugupeetud Forged eksib " veidi", arvates, et vene autode varuplekid olid mustaks oksüdeeritud, nagu relvad. See oli ikka must kruntvärv.
Ning kuidas näeks välja mootoriruumi mustaks oksüdeerimine nimetatud lahuses ? Respiraator ja termomeeter on olemas...

Tervitab Veteran.
Vasta
#26

Karksi-Nuias hinnalt 115.- alandatud 45.- kroonini 375 ml potsikud Soome Maston`i firma roostetõrje kruntvärvi "Löwe AutoRost Primer". Põhjus- parim enne lõppes 31.03.10. Ettevaatlikuks teeb et tärpentiiniga vedeltatav ja pintsliga pealekantav ja vene keeles nimetatakse hoopis antik. aerosoolvärviks. On kellegil kogemusi autopõhja tegemisel? Või ei tasu lasta momendil soodsal hinnal ära meelitada?
Vasta
#27

100% olid poritiivad oksiidi kihi all ka.Isegi leiaks kui otsida yhe sellise näidiseks.

Kuidas välja näeb see oksüdeerimine mootoriruumis.Eks ikka oksiidi vannis.
Aga jah, üldiselt ikka väiksemad detailid.Paras mässamaine on sellega.
Teema algataja küsimus oli.........


Ja autopõhja alla kui ei leia head kraami, pane suusatõrva, aja suht palavaks.Pintsliga alla ja rajale.Mööda kruusateed anna põhjagaasiga minna nii, et tolmupilv taga.Sõida tolm kinni põhja külge.Mingi aeg see asi natuke haiseb aga see on mööduv.
Niipalju kui mina neid vene masinaid näinud olen ja sinna alla suusatõrva pandud on, plekk on nagu eile vabrikust pandud seal.
Vasta
#28

Suusatõrv oli väga hea nii põhja alla kui poltidele keerme vahele, kuid kas samasugust, nagu omal ajal tuubides müüdi, mingil kujul saada on? Mu laiad Turist-puusuusad, millega metsas kooserdan, vajavad ka ammu tõrvamist. Sporditarvetes laiutatakse käsi. Ehitustarvetes on immutamiseks tõrvalahus- ka ei sobi ei auto põhja ega suusale.
Vasta
#29

(08-06-2010, 21:31 PM)pen.skar Kirjutas:  Suusatõrv oli väga hea nii põhja alla kui poltidele keerme vahele, kuid kas samasugust, nagu omal ajal tuubides müüdi, mingil kujul saada on? Mu laiad Turist-puusuusad, millega metsas kooserdan, vajavad ka ammu tõrvamist. Sporditarvetes laiutatakse käsi. Ehitustarvetes on immutamiseks tõrvalahus- ka ei sobi ei auto põhja ega suusale.

Kusagilt lugesin tõrva saamise õpetust. Oli vist kinnises anumas kuumutada kaseklotse, no praktiliselt grillsöe tegemisel kõrvalsaadus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#30

Suusatõrva saab vast saaremaa meeste käest, tõrvavad paate seal.
Pärnust leiab ka kui natuke otsida
Vasta
#31

(07-03-2010, 21:16 PM)pen.skar Kirjutas:  Väga tore koht kuumtsinkimiseks on Kiiul. ///

Äkki täpsustad (kõnealuse firma nimi, aadress...) - oleks tõenäoliselt endalgi kunagi vaja nende teenust kasutada... ?
Vasta
#32

Kuumtsinkimine:
GALV-EST AS
Kuusalu vald 74604
Kiiu Harjumaa
Tel +372 60 35 770
galv-est@galv-est.ee

Klienditeenindus:
Tel +372 603 5773
GSM +372 53 33 0093
Vasta
#33

(08-06-2010, 21:31 PM)pen.skar Kirjutas:  Suusatõrv oli väga hea nii põhja alla kui poltidele keerme vahele, kuid kas samasugust, nagu omal ajal tuubides müüdi, mingil kujul saada on? Mu laiad Turist-puusuusad, millega metsas kooserdan, vajavad ka ammu tõrvamist. Sporditarvetes laiutatakse käsi. Ehitustarvetes on immutamiseks tõrvalahus- ka ei sobi ei auto põhja ega suusale.
Poltide vahele on saadaval Würthi tõrvasprei. Ongi mõeldud poltliideste vahele. Haiseb ka nagu vana hea suusatõrv.
Vasta
#34

(07-03-2010, 21:16 PM)pen.skar Kirjutas:  Nii et raamile ja kandevkerele vast ei sobi.

Raamile "mittesobiv" tsingikiht peal, sain Land Roveri raami kätte:

[Pilt: IMGP5419.JPG]

Üldvaade:

[Pilt: IMGP5418.JPG]

Made in England, aga samasuguse katte oleks ka Kiius või Paldiski tsingipajas paari tuhande kohaliku raha eest saanud.
Kes väga tahab, võib näpuga katsuma ka tulla; varsti läheb värvi alla ja siis pole enam näha.
Ja värv läheb peale eelkõige dekoratiivsel eesmärgil, sest kes ikka tahab päikese käes helkiva raamiga ringi kihutada....Smile



Kuna samasuguseid "raamatutarkasid" on võibolla veelgi, siis ilmselt peaks auto kokkupaneku ja taastustööde kohta taas blogi hakkama pidama.
Kui vaid aega üle jääks...Cool
Vasta
#35

läheb vist siia teemasse..

buvanol - kas tootmine on lõpetatud? või on uued ja asjalikumad vedelikud peale tulnud? mitte kuskilt ei leia..
Vasta
#36

On veel saada kuid on ka uus toode nimega Antirust vaata www.rilak.lv.
Vasta
#37

Tartus Sepa turul autopoes on buvanol olemas ja Viljandi mnt Raunexis samuti.
Vasta
#38

(08-06-2010, 17:31 PM)Forged Kirjutas:  100% olid poritiivad oksiidi kihi all ka.Isegi leiaks kui otsida yhe sellise näidiseks...

Kuna marki ja tootjat pole nimetatud, siis suhtuks ikka väga ettevaatlikult selliste numbrite loopimisse.
Kunagi veel kroonieelsel ajal oli põhitööks asjade otsimine-ostmine. Selle käigus sai ikka väga erinevaid ladusid külastatud ja erinevate sõidukite kereplekkide hunnikuid läbi soritud.
Miskipärast oli palju neid kriimustatud "oksiidikihiga" detaile, millel juba roostet paistis. Ka oli palju keretööde tegijaid, kes enne kruntimist selle musta kihi "nulliga" siledaks lükkasid, sest ei tahtnud uuema aja värvidega nakkuda ja kippus kobrutama.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne