Ausi 80 kepsusaalte vahetamine
#1

Kas lihtsalt ostan k.saaled ja vahetan ära või käib mingite mõõtude järgi?
Vasta
#2

Alustaks sellest, miks Sul neid üldse vahetada vaja on? Kepsusaaled ei ole õlifilter, et vahetatakse iga n kilomeetri tagant. Ja kui on juba põhjus kepsusaalesid vahetada, siis on vast mõistlikum teine mootor peale panna (kui tegemist ei ole projektikaga) Smile Tundub kole, või mis?

1) Kui mootor kokku jooksis, tuleb kindlasti väntvõll üle lihvida ning remontmõõdus saaled panna. Kokkujooksnud mootorile originaalmõõdus uute saalede panemine on tulutu ettevõtmine, proovitud-nähtud. Kui tõesti on tegemist mingi väga korraliku mootoriga, siis võib piisata ka ühe kaela lihvimisest (kui ainult ühest kohast saale rändama läks), aga see selgub ainult pärast põhjalikku inspekteerimist.
2) Kui mootor on muidu nii hõre, et õlirõhku enam ei pea (ka vahetatud õli korral), siis tuleb tõenäoliselt kogu väntvõll lihvida, samuti ka silindrid üle puurida (või vähemalt hoonida), see tähendab mootori kap.remonti, see aga tähendab $$$. Loomulikult, olen lugenud eranditest, kus 350 000 sõitnud mootorile lükatase sisse originaalmõõdus saaled ja originaalmõõdus kolvirõngad, aga see on selgunud alles pärast mootori osandamist ja jällegi, odav lõbu see ei ole (ise tehes - ajalises mõttes, teha lastes - rahalises mõttes).
3) Niisama lõbu pärast, lisaks karterikaane tihendile, võib ka loomulikult saalesid vahetada, aga sellisel juhul peaks olema selge, mida teha ja kuidas teha.

Nii et ma jään enda juurde: kui on mootoril selline probleem, et tuleb ilmtingimata saalesid vahetada, siis on antud juhul lihtsam teine mootor otsida, sest neid VAGi mootoreid on oi-oi kui palju veel liikvel.

Palun julgelt parandada, kui millegagi pahasti läks, saan ma ka targemaks Smile
Vasta
#3

Mina küll ei julge teisele ilma vänta mõõtmata öelda et saalede vahetusel
mõtet pole.
Mõtekas on kaelad mikromeetriga mõõta ja kui kaelad pole koonuses ja ka suuri
sooni sees pole siis miks mitte vahetada?
Vändakaelu on ilma vänta välja võtmata keeruline mõõta, kuid ka selleks on abinõud.Näiteks õhukeseks lihvitud otstega nihik.
Kui selle mootoriga just sporti ei tehta ja kummi ei vilistata, siis pole pisut suurem lõtk veel maailmalõpp.
Paksema õliga sõidab see mootor veel pikka aega ja võibolla mädaneb enne kere ära kui mootor otsa saab.
Vasta
#4

(14-06-2010, 20:57 PM)41Degree Kirjutas:  Alustaks sellest, miks Sul neid üldse vahetada vaja on? Kepsusaaled ei ole õlifilter, et vahetatakse iga n kilomeetri tagant. Ja kui on juba põhjus kepsusaalesid vahetada, siis on vast mõistlikum teine mootor peale panna (kui tegemist ei ole projektikaga) Smile Tundub kole, või mis?

1) Kui mootor kokku jooksis, tuleb kindlasti väntvõll üle lihvida ning remontmõõdus saaled panna. Kokkujooksnud mootorile originaalmõõdus uute saalede panemine on tulutu ettevõtmine, proovitud-nähtud. Kui tõesti on tegemist mingi väga korraliku mootoriga, siis võib piisata ka ühe kaela lihvimisest (kui ainult ühest kohast saale rändama läks), aga see selgub ainult pärast põhjalikku inspekteerimist.
2) Kui mootor on muidu nii hõre, et õlirõhku enam ei pea (ka vahetatud õli korral), siis tuleb tõenäoliselt kogu väntvõll lihvida, samuti ka silindrid üle puurida (või vähemalt hoonida), see tähendab mootori kap.remonti, see aga tähendab $$$. Loomulikult, olen lugenud eranditest, kus 350 000 sõitnud mootorile lükatase sisse originaalmõõdus saaled ja originaalmõõdus kolvirõngad, aga see on selgunud alles pärast mootori osandamist ja jällegi, odav lõbu see ei ole (ise tehes - ajalises mõttes, teha lastes - rahalises mõttes).
3) Niisama lõbu pärast, lisaks karterikaane tihendile, võib ka loomulikult saalesid vahetada, aga sellisel juhul peaks olema selge, mida teha ja kuidas teha.

Nii et ma jään enda juurde: kui on mootoril selline probleem, et tuleb ilmtingimata saalesid vahetada, siis on antud juhul lihtsam teine mootor otsida, sest neid VAGi mootoreid on oi-oi kui palju veel liikvel.

Palun julgelt parandada, kui millegagi pahasti läks, saan ma ka targemaks Smile

Nõus hea 68 Degrii.Aga kui mootoril pole enam õlirõhku,siis enamasti kepsusaalede vahetamine seda tagasi ei too.Raamid on siin ikka põhilised.Vanast mootorist saab uue küll ja isegi väga lihtsaslt,eriti kui tegu on hülsitud mootoriga-st kui on vahetatavad hülsid.Aga mõte vaid ühe raami või siis kepsu saale aluse kaela lihvimiseks pole ka eriti mõtekas.siis juba kogu vänt viia ühte mõõtu.
Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne