Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
05-07-2010, 11:18 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-07-2010, 11:23 AM ja muutjaks oli
diesel.)
ma lenksu teemal veel päriks. kas see käepideme osa oma tehnilise lahendusega ka kuidagi ajastut määrata aitab? sääl siis see vähene küljes olev jupp on miskine tumedat karva asi, võimalik, et äkki bakeliidist ja toru otsa tihedalt istutamiseks on vahele keritud pappi. kusjuures ma tudeerisin seda papivärki ja see pole küll kodus näpuvahel keeratud asi.
ja numbrist ka. küljes oleval nummeril on taga jah tsinkplekist taust ja ühtki kirjet tagaküljes pole. minul massomanduses nummreid põle, üks seuke on, kus aastarv ka pääl, oli vist 57, seega vähemasti sel ajal aastaarv vähemasti ühele nummerile on pääle pandud.
ja et siia ühte postitusse veel kenasti üks vahetriip tekitada, siis ilmselt täitsa teemavälisena küsin kella kohta. nimelt mul üks pealtnäha üsna nõukogude kell, a "nupul" on kirjad pääl küll. ehk täpsemini on ovaali sees k täht. mõistab keegi kommenteerida?
Postitused: 5,095
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
166
Lenksu käepidemetega on nii, et neid nimetati "tselluloidist" olevateks. Seda nii 20-ndatel kui ka 30-ndatel, nii et ega eriti ei määra jäänuste ja kirjelduse järgi ajajärku. Papp õhukese tselluloidi kihi all on tüüpiline lahendus.
Pumbahoidjate "näpitsate" kohta on jah näiteks Saare kataloogis - nikeldatud või mustad, pakuks ikkagi, et ka mustaks oksüdeeritud - aga fakte ei ole esitada.
Aastaarv kadus numbrilt kas 60-ndate lõpul või 70-ndatel ?
Nõukogude kelladel kohtab mitmesuguseid sümboleid ja tähti, ühegi tähendust ei oska pakkuda, ka "K" tähe kohta mitte.
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
Kuuris vedeleb mul üks 37a. "Miele" meesteratta jäänus millel on ülimalt sarnane lenks ja lenksupost. Samas on rattale külge poogitud ka mõned läti (Omega kirjaga) osad, seega ei tea kas seesinane laiavõitu ja peene diameetriga torust "leistang" on antud rattal originaalne või mitte. Lisaks anti kaasa üks "nõukogude inimese jalgratta" lõhkilõigatud raam (54a. MMVZ) millele oli alla poogitud eelpool kirjeldatud võlliaukudega kahvel. Kas tegu võib olla ka eestis valmitatud jalgrattalt pärinevaga või leidus selliseid ka meil müüdud importratastel ?
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
jutt kisub laiali küll, a peris huvitav on ka. jätkake julgelt.
mis aga osadesse puutub, siis mulle võib ka lahkeste osi pakkuda. pretendeeriksin teemaks oleva ratta külge käivatele ja eelkõige neile, mis puudu komplektsusest.
lähiajal peaksin saama pantone lehvikuga rattale ligineda, üritab siis värvitoonid ka tuvastada, et asi ikke õigesti saaks tehtud.
ja värvi teemal ka küsimus, kui matt või läikiv toona uue ratta värv olla võis?
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
tehniline küsimus. mismoodi on lahendet selle ära käiva tagakahvli kinnitus altpoolt? mudu sääl poldipea 10 võtme jaoks, aga seespool näikse olevat poldi ots laiaks "pekstud". ühe poole oma kusjuures käib näpuga ringi ja teine ei liigu üldse. kas tuleb seestpoolt maha puurida-viilida või mingid muud kavalused?
keti saab küll muidu ka maha, sääl mõned "naelaneediga" jätkud, neid hää viilida. keti teemal küsiks, kas toona lukuga kette ei pruugitud?
ja ketist veel, kuda ma määran kas kett üldse veel kõlbulik on? olen küll kuulnud külgsuunas painutamisest ja suure hammaka peal eemale tõstmisest, aga kui kui palju miskis suunas asi "loksuda" võib, seda ei tea mitte. paluks nõu. igatahes on teine üsna loksuv küll juba.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
lgp ksf! kass-i jutu pääle läeb suu vägisi kõrvuni.
aitüma.
kahvel tagant on väljastpoolt küll kuuene polt, a sees on sileda pinnaga ja raamiga tasa olev ots. üks neist poltidest käib näpuga ringi ja ää ei tule. ilmselt siis raami sees ikke keere ja kui vaadata materjali paksust siis usutavasti mingi peenema sammuga. samas on see sile ots silma järgi vast 10mm lai, ehk võiks eeldada, et on miskit ikke laiaks ka "pekstud". no tont temaga, küll ma lahti leiutan ja vaatab edasi.
ratas tuleks teha kindlasti sellisesse tehnilisse korda, et võiks julgeste kasvõi külapoes piima järge käia. seega kett peaks kindlaste olema korralik.
silma järgi näikse kett üsna tänapäevane olevat, kas on tegu hilisema paigaldusega? või on tolleaegsed ketid standardiseeritud kraam?
mõne aja eest oli juttu, et kuskilt saksast saab üht-teist osta. kas tegu internetis kauplemisega, ehk võiks küsida koguni mingeid viiteid lehekülgedele?
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
vat nüüd vanainimese mälu. toda saksa lehte olen juba näinud ja suutnud ka täiesti unustada. a nüid laadisin kataloogi kohe tööarvutisse sisse.
igatahes miljon tänu!
samas suurt miskit säält vist eesti toodetele ei saa.
a süveneda ikka vaja.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
raam nüüd viimse pulgani lahti võetud ja miljon korda pestud ja leotatud ja jälle pestud. üsna palju sai veel kõntsa alt kätte neid kaunistuse triipude fragmente. värvid sai nii täpselt määratud kui võimalik ja triipude ja muu värviteema kohta "sabloonid" tehtud. nüüd siis vist võib raami haljaks lasta. mõnda kohta vaja ikka keevitusega täita ka, aga üldiselt suht söödav.
huvitav on see, et ilmselt on tollmõõdus keermed au sees olnud. märgi kinnituskruvid ligikaudu 2,4mm läbimõõdus, keerme samm umbes 40 niiti tollile. silm on nii tönts, et seukste pisikeste ja nässakate asjade pääl ei seleta mitte selgeste. keskjooksu määrdenippel umbes 4,7mm ja kuskil 24-26 niiti tollile. ja tagakahvli poldid olivad läbimõõdus umbes 7,4mm ja 26 niiti.
küsiks mõned asjad ka teadjamate käest. põhiline teema, kas kroom või nikkel? või kasutati läbisegi? teema oluline, kuna muist asju ilmselt vaja nagunii välismaalt soetada ja sääl on sageli mõlemad variandid valikus.
siis kodarad. iseenesest on teised üsna söödavad kui väljanägemist mitte arvestada. mis kattega kodarad peaks originaalis olema?
ma sellest saksa kataloogist pole veel peris aru saand, keelt ju ei mõika ja google tõlgib nii hästi, et ta ise ka aru ei saa. igatahes pole veel säält kodaraid tuvastand, kuigi loogiline oleks arvata, et küllap ikke on. aga jah, põhjusmõtteliselt peaks olemasolevaistki asja saama.
keskjooksu laagri kausid (kui on õige nimi, no need, mis raami sisse pressitakse) on kuulide jooksurajalt kõvasti kulunud ja väljaspool rada ka mitmeid imelikke kraapse. kas neid kõlbab kasutada? raua paksust on veel küll ja koonusega saab laagri igatahes kuivalt ilusti jooksma.
lenksu piduri polt on kõver ja lömmis, aga tõmmas lindi ilusti pingali asendisse. kas ta peabki seuke vildak olema või on aja jooksul haiget saand?
siis veel imelik küsimus. keskjooksu august näen, et taha minevate kahe peene toru sees on ilusti keskel mõlemil mingi traat põiki ees, misasjaga tegu võiks olla?
ja lõpuks nimetaks puudu olevad jupid, mille taastamiskõlbulike isendite pakkumised oleks väga oodatud.
puudu põhjusmõtteliselt kogu "esisild" välja arvatud lenks, ja seegi veidi nässakas ja suisa närakas porilaud on ka olemas. puudu veel vasak vänt ja pedaal. 7 kujuline sadula toru ja sadul ise ka. õiged rehvid on vajaka. tagumine helkur võiks ka vahetusse minna, kuna olemasolev on katkine ja klaasi ma lappida ja taastada ei mõista. nipet näpet ilmselt veel, eks täpsustab tööde käigus.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
...keskel mõlemil mingi traat ees...
Tehnoloogia oli selline, et konduktori vahel koostati raam ja muhvidest puuritud avadesse stihvtidega fikseeriti raam. Seejärel joodeti vasega.
Tervitab Veteran.