Spirit SQ50 tühikäik
#1

Sai siis kahe aasta eest ostetud omale mopeed nimega Spirit (see Monkey kloonmootori ja 4 käiguga isend). Seni on töötanud ta hästi, läbisõit ligi 3000 km, kuid nüüd on tekkinud probleemid tühikäigu ja pöörete osas. Ühel hetkel kadus jõud lihtsalt ära ja mopp suri välja. Käima läks, aga nigu gaasi kasvõi natuke andsid, suri koheselt välja. Bensu oli, kuid jõudu mitte. Lükkasin masina koju ja otsustasin tal natuke seista ja jahtuda. Huvi pärast monteerisin ka õhupuhasti maha, kuid see oli puhas.Panin tagasi. Peale seda läks masin käima, kuid raskesti. Gaasi andes ära ei surnud, sai isegi 5 km ring tehtud, kuid tühikäik on kadunud(sureb, kui gaas lahti lasta) ja pöörded on "hilinemisega", st käigu vahetamisel, kui gaasi lahti lasen, jäävad need umbes 1-2 sek veel ülesse ja vist sureb seejärel välja, kuid käivitub peale siduri allalaskmist inertsi mõjul uuesti. Samuti läheb mootor üsna kuumaks. Mõtlesin, et viga on karburaatoris ja monteerisin selle maha, kuid kõik düüsid on puhtad, õhuklapp töötab ja ka gaasitross on täiesti lõtkuvaba. Segukruvide jm karbussi küljes olevate regulaatorite seadistamisest, mis siinkohal samuti vajalikud võiksid olla, pole paraku abi olnud. Kas kellelgi on olnud sarnast probleemi? Ise hakkan kahtlustama juba elektroonikat, kuigi ma ei usu, et viga otseselt selles võiks peituda. Otseselt see probleem muidugi sõitmist ei takista (eile 20 km), kuid foori taga peab kogu aeg trõnn-trõnn gaasiga mängima, et ära ei kooleks.
Vasta
#2

(24-07-2010, 21:55 PM)Sojourner Kirjutas:  Sai siis kahe aasta eest ostetud omale mopeed nimega Spirit (see Monkey kloonmootori ja 4 käiguga isend). Seni on töötanud ta hästi, läbisõit ligi 3000 km, kuid nüüd on tekkinud probleemid tühikäigu ja pöörete osas. Ühel hetkel kadus jõud lihtsalt ära ja mopp suri välja. Käima läks, aga nigu gaasi kasvõi natuke andsid, suri koheselt välja. Bensu oli, kuid jõudu mitte. Lükkasin masina koju ja otsustasin tal natuke seista ja jahtuda. Huvi pärast monteerisin ka õhupuhasti maha, kuid see oli puhas.Panin tagasi. Peale seda läks masin käima, kuid raskesti. Gaasi andes ära ei surnud, sai isegi 5 km ring tehtud, kuid tühikäik on kadunud(sureb, kui gaas lahti lasta) ja pöörded on "hilinemisega", st käigu vahetamisel, kui gaasi lahti lasen, jäävad need umbes 1-2 sek veel ülesse ja vist sureb seejärel välja, kuid käivitub peale siduri allalaskmist inertsi mõjul uuesti. Samuti läheb mootor üsna kuumaks. Mõtlesin, et viga on karburaatoris ja monteerisin selle maha, kuid kõik düüsid on puhtad, õhuklapp töötab ja ka gaasitross on täiesti lõtkuvaba. Segukruvide jm karbussi küljes olevate regulaatorite seadistamisest, mis siinkohal samuti vajalikud võiksid olla, pole paraku abi olnud. Kas kellelgi on olnud sarnast probleemi? Ise hakkan kahtlustama juba elektroonikat, kuigi ma ei usu, et viga otseselt selles võiks peituda. Otseselt see probleem muidugi sõitmist ei takista (eile 20 km), kuid foori taga peab kogu aeg trõnn-trõnn gaasiga mängima, et ära ei kooleks.

Ega suhkrut paaki pole sokutatud?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Ega suhkrut paaki pole sokutatud?
[/quote]

Tavaliselt praen ma seal friikartuleid.
Vasta
#4

(25-07-2010, 11:57 AM)Sojourner Kirjutas:  Ega suhkrut paaki pole sokutatud?

Tavaliselt praen ma seal friikartuleid.
[/quote]

Jutt on siiski tõsine, 67 ndal aastal juhtus nii ühe Jawaga ja tundemärgid klapivad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Noh, aga äkki räägiksite, kas see suhkur on siis mingiks "sümboliks" ja kuidas te oma Jawa uuesti tööle saite. Ise uurisin ja puurisin mootorit ka täna ja ikka jamab edasi. Vaikselt hakkan juba käega lööma, sest otseselt ta sõitmist ju ei välista. Muideks müüdimurdjate saates näitas, et suhkru paaki valamine mootorit ei seiska. http://mythbustersresults.com/episode15
Vasta
#6

(25-07-2010, 15:04 PM)Sojourner Kirjutas:  Noh, aga äkki räägiksite, kas see suhkur on siis mingiks "sümboliks" ja kuidas te oma Jawa uuesti tööle saite. Ise uurisin ja puurisin mootorit ka täna ja ikka jamab edasi. Vaikselt hakkan juba käega lööma, sest otseselt ta sõitmist ju ei välista. Muideks müüdimurdjate saates näitas, et suhkru paaki valamine mootorit ei seiska. http://mythbustersresults.com/episode15

Suhkur ära ei põle, kitib kolvi ja rõnga kinni, kuumeneb hõõrdumise tõttu üle ja jookseb kinni, jahtudes käivitub raskelt, sõidab 10 km ja uuesti kinni. Jõudu pole. Algul oli kahtlus, et töötas puhtal bensul aga õli lisamine asja ei parandanud. Lahti võttes kõik tahmase siirupine ja magus maitse. Aitas pesuremont.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#7

Halba ei teeks klapivahede üle mõõtmine ja vajadusel korrigeerimine. Millal see viimati toimus?
Lisaküsimus, kas bensiini pealevoolu ka kontrollisid, ning ujuki nõela pidamist?
Vasta
#8

Karpa sai täiesti lahti võetud ja kontrollitud, sadest polnud haisugi. Samamoopi oli kraanieelne sõel puhas. Muidu see masin sõidab, olen juba sõitnud üle 50 km, ei tödise ega midagi- seega bensu on enam kui küllalt. Ainult käima läheb raskelt (ilma õhuklapi ülestõmbamiseta mitte üldse, kuigi varem läks). Läbisõit on masinal peaaegu 3000 km ja klappe pole keegi kunagi puutunud, sest klõbinat ju ei kostu ja antud vahemaa ei tohiks olla ju väga suur. Ja mis puudutab suhkrut, siis on see ilmselt teatud tüübile pähe löönud.Toungue
Vasta
#9

. Ja mis puudutab suhkrut, siis on see ilmselt teatud tüübile pähe löönud.Toungue
[/quote]

Noortel mehehakatistel ei tasuks niimoodi ülbitseda!

Tervitab Veteran.
Vasta
#10

Ma soovitaks siiski klapivahed üle vaadata, kui neid ostmisest saadik pole reguleeritud. Klõbiseb siis, kui vahe on suur aga erinevate protsesside tulemusena (klapi/klapipesa kulumine) võib vahe hoopis väheneda ja klapp ei sulgu enam korralikult - sealt kehv käivitus ja jõud ning ülekuumenemine.

Kuigi ma võin täiega pange panna, sest neljataktilise praktikat vähe.
Vasta
#11

Noortel mehehakatistel ei tasuks niimoodi ülbitseda!
[/quote]

Paagikork on mul lukus (pätt, kes 67dal Jawa rikkus, minu mopile ligi ei saa), filter on vahel ja suhkur pealegi bensiinis ei lahustu. Ja isegi keegi oleks mulle sellise käru tahtnud keerata, ei saaks masin lihtsalt bensiini kätte.


Aga klapid on juba täiesti reaalne probleemiallikas. Ega mina pole ka varem neljataktilistega kokku puutunud, kuigi 3000 km tundub klappide reguleerimiseks liiga lühike maa olevat. Iseasi muidugi, kas bensiin, mida ma kasutanud olen, on hea kvaliteedega. Küünal on ilus kohvipruun.
Eks ma puhkepäevadel võtan asja uuesti käsile, kuigi heameelega ma kodus klappe lahti ei kisu (pole manuaale ega jooniseid). Aga noh, kui nüüd ise jagu ei saa, siis jääb üle vaid võimalus töökotta viia.
Vasta
#12

Klapivahede kontrollimiseks on vaja lehtkaliibrit ja tavalist 17 (soovitavalt kuuekandilist padrun või silmus) võtit, reguleerimiseks lisa sinna juurde 9-ne silmusvõti (häda korral käib ka tavaline) ning näpitsad, täpne käsi. Väljalaskeklapile vaheks 0,08 ja sisselase 0,05, vähem ei ole hea aga natukene rohkem ei ole katastroof (mul näiteks vahepeal olid mõlemad 0,08 tingituna õigete kaliibrite puudumisest).

Väike jutuke ka: keera väntvõlli nii, et kolb oleks survetakti lõpus ülemises surnud seisus (klapid suletud), seejärel ava silindripea küljes peal ja all olevad ümmargused (tavaliselt läikivad) korgid ja nookurid paistavad sealt. Alumise korgi avamisel võib tulla gramm või paar õli välja, mis ei sega. Kui need lahti, siis näed ja arvatavasti tajud juba ise kuhu panna kaliiber ja mida peale-maha keerata. Rolleyes
Vasta
#13

Selge, kõigepealt proovin tööriistad leida.
Vasta
#14

Nüüdseks on mopp jälle korras. Nimelt oli viga hoopiski sisselasketorus, mille alumise kinnitusflantsi keevitus oli dehermetiseerunud ja mootor sai seeläbi lisaõhku. Vigane oli ka tihend, mis sai paraniidist uus lõigatud.
Vasta
#15

(30-07-2010, 20:33 PM)Sojourner Kirjutas:  
Veteran Kirjutas:Noortel mehehakatistel ei tasuks niimoodi ülbitseda!

Paagikork on mul lukus (pätt, kes 67dal Jawa rikkus, minu mopile ligi ei saa), filter on vahel ja suhkur pealegi bensiinis ei lahustu. Ja isegi keegi oleks mulle sellise käru tahtnud keerata, ei saaks masin lihtsalt bensiini kätte.



Suhkur mitte, aga siirup teeb mootoriga sellist imet küll. Ja on seda varem tehtud ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne