14-09-2010, 19:44 PM
Esimest korda nägin Pobedat Kärdla miilitsajaoskonna ees, olin siis umbes 4 aastane. Pobeda kuju oli nii erinev teistest sela ajal liikunud autodest, et see kohtumine on mulle siiani meelde jäänud.
2009 aasta sügisel leidsin vanaisa kuurist presendi alt neli uut Pobeda kummi, oli ta need ilmselt kunagi Niva jaoks ostnud. See leid pani mind jälle mõtlema sellest väiksena nähtud ilusast autost. Nii hakkasingi vaikselt Pobedat otsima. Mõttes oli kolmanda seeria auto, et ei oleks hiljem vaja mingeid haruldasi osi, mida kusagilt enam võtta pole. Juhtus aga nii, et 2009 detsembris pakuti mulle 1948 aasta Pobedat. Peale selle nägemist hämaras kuuris muu kola vahel ei tahtnud ma kolmandast seeriast enam midagi kuulda. Autot nägin paremalt küljelt ja aknast paistis originaalne põral asuv käigukang, rohkemat auto seisukorrast eriti ei teadnud. Kuna ka hind sobis siis nii ta minu omaks sai. Talvel sai teda vahel natuke nodi vahelt piilumas käidud ja igasugu Pobedaga seonduvat infot kogutud. Augustis 2010 õnnestus auto päiksevalguse kätte veeretada. Peale bensiini paaki valamist ja aku paigaldust õnnestus ta ka käima saada.
Ajaloost tean kahjuks vähe.
Auto on müüdud Hiiumaale 2002 aastal Nõvalt peale peremehe surma. Eelmine peremees oli auto ostnud samast külast 1966 või 67 aastal. Varasema päritolu kohta on kahjuks raske infot saada.
Tegemist siis esimese ehk eelseeria autoga. Tehasest väljunud 1948 aastal, kerenumber 2182. Suuremas kapitaalremondis auto ilmselt kunagi käinud ei ole. Küll on aga gaasikeevitusega igapäevast kereremonti tehtud.
Pobi seismas Nõval
Pobi sadamas, ootamas pääsu Hiiumaale
2009 aasta sügisel leidsin vanaisa kuurist presendi alt neli uut Pobeda kummi, oli ta need ilmselt kunagi Niva jaoks ostnud. See leid pani mind jälle mõtlema sellest väiksena nähtud ilusast autost. Nii hakkasingi vaikselt Pobedat otsima. Mõttes oli kolmanda seeria auto, et ei oleks hiljem vaja mingeid haruldasi osi, mida kusagilt enam võtta pole. Juhtus aga nii, et 2009 detsembris pakuti mulle 1948 aasta Pobedat. Peale selle nägemist hämaras kuuris muu kola vahel ei tahtnud ma kolmandast seeriast enam midagi kuulda. Autot nägin paremalt küljelt ja aknast paistis originaalne põral asuv käigukang, rohkemat auto seisukorrast eriti ei teadnud. Kuna ka hind sobis siis nii ta minu omaks sai. Talvel sai teda vahel natuke nodi vahelt piilumas käidud ja igasugu Pobedaga seonduvat infot kogutud. Augustis 2010 õnnestus auto päiksevalguse kätte veeretada. Peale bensiini paaki valamist ja aku paigaldust õnnestus ta ka käima saada.
Ajaloost tean kahjuks vähe.
Auto on müüdud Hiiumaale 2002 aastal Nõvalt peale peremehe surma. Eelmine peremees oli auto ostnud samast külast 1966 või 67 aastal. Varasema päritolu kohta on kahjuks raske infot saada.
Tegemist siis esimese ehk eelseeria autoga. Tehasest väljunud 1948 aastal, kerenumber 2182. Suuremas kapitaalremondis auto ilmselt kunagi käinud ei ole. Küll on aga gaasikeevitusega igapäevast kereremonti tehtud.
Pobi seismas Nõval
Pobi sadamas, ootamas pääsu Hiiumaale
Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.