b&s 17,5 jama
#1

mul siis viidatet mootoriga mtd naljatraktor. sai täna teisele veidi valu antud, niitsin läbikasvand kesa ja samal ajal ka profileerisin niidukiga pinnast. punn põhjas ja tasahilju liikudes jaksas toimetada. mingil hetkel aga poos kone kinni. ilma niidukita läks veel korraks käima, a sõitagi ei jaksand ja siis kooles uuesti maha. ka peale pikka jahtumist enam konet ringi ei võta ja rihmarattast ka keerata ei anna. eks vaja siis laiali võtta ja ilmselt saalesid vahetada. imelik on aga see, et õlivarda otsas on miskine valge paks möga. nigu linnuke oleks vardale sirtsutand. mis mögin see olla võiks? kas äkki saaled seuksest materjalist, et sulavad üles? või ehk kolb nii süldist materjalist? ons kellelgi kogemust ehk? igasugu näpunäited oleks vägagi teretulnud.
Vasta
#2

Ei ole seal mingeid saalesid.
Ilmselt sõi mootor viimase õli ära ja siis jooksis väntvõll mootoriplokki kinni.
Kui on hülsiga mootor on kolvi kinnijooksmine väheusutav.Küll aga ilma hülsita mootoril.
Kepsu minekul oleks tulnud kolin ja varsti ka keps välja.
Üldiselt pole erilist lootust remontida.
Vasta
#3

1. Võta mootor lahti. B&S pole õli suhtes tundlik,aga kui karteri ikka kuiv oli siis häda majas.

2. Üldiselt ainukene asi mis neil mootoritel kohe kiirelt järgi annab on kepsu alumine silm ja väntvõll.

3. Kuna raha puu otsas ei kasva siis soovitan väntvõlli üle lihvida ja kepsu silma panna saaled või lõikad ise laagripronksist kaks saalet välja. Tuletan meelde,et tegemist on äärmiselt robustse mootoriga.
Vasta
#4

12,5hp mootorile oli näiteks ka +1.0mm remont kepsu olemas (~1200kr Hortuluses, internetis vähem).
Kui seal viga, siis pääseb ehk lihtsalt lihv + uus keps.
Vasta
#5

nii, võtsin kone maha, keerasin tagurpidi ja kruvisin otsakaane lahti. küljest ära sai nii, et naabrimees hoidis mootorit õhus ja mina andsin vända otsa kuvaldat. tükk aega sai vemmeldada, oli ikke kinni küll. peale lahti saamist selgus, et keik muud asjad on jonksus, ainult alumine puks oli vändaga ühinenud. ilmselgelt oli põhjseks madal õlitase. ah ja muidugi oli süüde 10 kraadi vale kuna kodanik kuskil ameerikas oli nuka valesse hambasse pannud. see viga sai likvideeritud.
600-ne paber õliga märjaks ja jupp aega nühkimist ja asi klaar. sai keik kokku laotud ja kone uuesti trakatsile pääle ja võtit. tahtsin enne ilma toorest ja gaasi andmata proovida, kas üldse ringi käib, a asjandus otsustas kohe matsust käima minna. ja kui hästi veel, lausa lust kuis kone nurrub. süüte paika panemine ilmselgelt oli abiks liigutus. simmer peab ka ilusti õli põle välja tilkund. seega vedas ja edaspidi peab ikka õlivarrast sihipäraselt kasutama.
sõitma aga ikke ei saand, kuna ma ei suuda oma vähese taibuga kuidagi välja mõelda, kudamoodi sääl allpool need rihmade pingutused käivad. netist mõmmigi leida ei suut, seega vaja minna mõnipäe linna poodi ja uuemate aparaatide alt püüda snitti võtta.
sellest asjast siis omakorda õpetus seuke, et kui miskit laiali katkuda siis vaja ikke meeles pidada kuda pärast kokku panna.
Vasta
#6

niiviisi, asi nüüd sedasi, et minul mõistus otsas. sai käidud ka stokkeris uurimas, kuna aparaat säält ostetud, a nemad ei mõistnud ka palju abiks olla. kuskil poodides põle ka sarnase sisteemiga trakatsit silma jäänd, et saaks snitti võtta.
seega paluks laiema üldsuse abi.
muud asjad keik kombes, aga vikati lüljutamise vändal on pikk loks sees. lüljutada saab küll ja töötab ka, seega rohkem põhimõtte ja mugavuse asi. käivitamiseks peab ainult ise käega "nulli" tõmbama vända, kuna iseenese tarkuse järgi läeb vänt "poolde vinna" ja siis starteri ahelas olev vidin ei lase voolu läbi.
[Pilt: 166773332f3715_t.jpg]
esimesel pildil siis ülevaade hetke seisust. vabandan kehva kvaliteedi pärast, mobla paremat ei suutnud kahjuks.
järgmisel on ligemalt see vikati lüljuti alumine ots. jämmu vedru läeb siis sinna vända otsa "sidurisse" ja see on igati õiges asendis. koostamisel ainsana üle jäänud pisem vedru on probleem, ei mõista seda kuhugi panna. hetkel on ta niisama otsapidi teise vahele topitud, et saaks suurusest aimu. kuskile suht samasse suunda võiks ta tööasend ka olla ja siis likvideeruks see hoova loks ka kenasti ää.
[Pilt: 166773276530c2_t.jpg]
paar klõpsu veel, mis suht samasugused, valgustatuse ja teravuse vahe põhiline.
[Pilt: 16677329371a32_t.jpg]

[Pilt: 166773316922d1_t.jpg]
mõistaks keegi juhatada, kas see pisem vedru peaks sääl käima ja kui nii, siis kuhu teine ots võiks minna? ehk kellelgi juhtub olema rooli kõrvalt pöördhoovaga lüljutatava vikatiga mtd ja saaks ehk oma masinalt vaadata? või peaks see vedru hoopis kuskil mujal olema? kõik vihjed väga oodatud.
Vasta
#7

Olen küll kokku puutunud murutraktoritega kuid praegu hästi ei jõua sinu probleem kohale.

Igatahes kogu rihmamajandus töötab neil põhimõttega,et rihm jookseb vedava,veetava ning pingutusrulliku vahel tühjalt KUNI sa tõmbad kangi ning siis pingutad rihma ära ehk hakkab vedama.

Vedrud on selleks,et tõmmata pingutusrullikud tagasi. Kui sul tagasi ei tõmba siis on loogiline vaadata üle trossi teekond ning vb lihtsalt paned uue&tugevama vedru. Määri ka kõike liikuvat(va rihm). Lisaks vaata üle igast kronsteinid jne sest kui need ära paindunud ka asjad ei tööta normaalselt. Murutraktor on ikkagi suht õhukesest plekist .
Vasta
#8

väljendusoskus pole mu tugevaim külg, vabandan.
proovin uuesti ja selgemalt.
mootori võtsin kiirustades maha ja nüüd siis probleem asjade tagasi ladumisega.
põhimõtteliselt jäi see pisem vedru üle. ja sümptomite järgi võiks ta ehk vikati lülitamise vända külge käia. selles ahelas oleks sobivaks üks ots kinnitada sama seibi-splindi alla kus suur vedrugi kinnitub. aga teisele otsale pole mitte kuskil sobivat kohta. seega sinna ta ilmselt ei käi. kuskilt igatahes vedru üle jäi ja mina ei suuda kohta leida.
kirjeldan kogu lahtivõetud osa ka sõnades. väntvõlli otsas on kaks rihmaratast, teine neist on jäigalt küljes ja teine läbi "kuulsiduri". pidevalt külges olev rihmaratas veab ringi tagasilla hüdropumpa. selle ahela kõik rullid ja pingutid ja vedrud on kenasti paigas.
see teine ratas siis on siduri otsas. vikati lüliti vänt on rooli kõrval ja välja lülitet asendis näitab vasakule, sisse lülitades keeratakse vänt veerand pööret päripäeva, ehk siis otse ette. vända alumine ots on piltidel kenasti näha. selle veerandpöördega siis tõmmatakse läbi suure vedru siduri kuulid pessa kinni ja rihmaratas hakkab pöörlema ja vikatit ringi ajama. mingeid trosse ja muud kahtlast kuskil ei käi.
enne lahti võtmist seisis vikati vänt mõlemas asendis kenasti ja fikseeritult paigas. nüüd ongi ainus erinevus varasemaga see, et vikati vänt välja lülitet asendis töllerdab suvaliselt, kuna tal ju mingit pinget peal pole. seepärast ise arvangi, et kõnealune vedru võiks kuskil seda vänta "nulli" poole sikutada. aga no pole kuskil sobivaid kohti .
muid asju lahtivõtmisel trakatsi kõhu alt ei puutunud. kui nüüd keegi mulle sikku ei teinud ja üleliigset vedru muu nänni hulka ei sokutanud, siis mina ei mõista talle asukohta välja mõelda. loomulikult pole probleemi kuskile ise mingi kinnituskoht ratsida. aga targemate nõu küsin lihtsalt põhimõtte pärast.
Vasta
#9

Mnjah kahjuks minul ka nüüd mõistus otsas.

Võin puht loogiliselt ainult nii palju nõu anda,et tee korraks siis mingi ajutine vedrukinnitus ning vaata kas 0 asendis kaob loks ära või mitte.

Kui ei kao siis vb oled hoopis mujalt võtnud ning pool kogemata. Näiteks kuidas sa lõiketerade kangi nö sisselülitatud asendisse jätad,seal peab ka mingi fiksaator/vedru süsteem olema.

Üldiselt ja mis on KÕIGE tähtsam,et MTD firma on juba sellinne kus lahendused ning kasutatud võtted mõnikord jäävadki tavainimese jaoks mõistmatuks. Ehk siis sul võib vedru olla kinnitatud mitte spetsiaalsesse avavusse vaid lihtsalt mingi umbmäärase serva taha. Näiteks meh. veoga mudelitel on tagumine variaator kinnitatud mitte poltide vaid PLEKI KRUVIDEGA ja laagrid seal sees juba tehasest tulevad defektiga. Laagri kummitihendid(või mis iganes oleks õige sõna kinnise kuullaagri kohta millel on kummalgi poolel tihendid) on puudulikud ja mõne aja möödudes roostetab see lihtsalt kinni ja kui kasutaja asjale kiirelt jälile ei saa siis rikub ka veorihma ära.

[/align]
Mnjah kahjuks minul ka nüüd mõistus otsas.

Võin puht loogiliselt ainult nii palju nõu anda,et tee korraks siis mingi ajutine vedrukinnitus ning vaata kas 0 asendis kaob loks ära või mitte.

Kui ei kao siis vb oled hoopis mujalt võtnud ning pool kogemata. Näiteks kuidas sa lõiketerade kangi nö sisselülitatud asendisse jätad,seal peab ka mingi fiksaator/vedru süsteem olema.

Üldiselt ja mis on KÕIGE tähtsam,et MTD firma on juba sellinne kus lahendused ning kasutatud võtted mõnikord jäävadki tavainimese jaoks mõistmatuks. Ehk siis sul võib vedru olla kinnitatud mitte spetsiaalsesse avavusse vaid lihtsalt mingi umbmäärase serva taha. Näiteks meh. veoga mudelitel on tagumine variaator kinnitatud mitte poltide vaid PLEKI KRUVIDEGA ja laagrid seal sees juba tehasest tulevad defektiga. Laagri kummitihendid(või mis iganes oleks õige sõna kinnise kuullaagri kohta millel on kummalgi poolel tihendid) on puudulikud ja mõne aja möödudes roostetab see lihtsalt kinni ja kui kasutaja asjale kiirelt jälile ei saa siis rikub ka veorihma ära.

Masina mudeli ja aastaarv oleks abiks igatahes.
Vasta
#10

mudeli ja aastaga on probleeme. minu teada oli aparaadi nimi mtd sgh 175, aga stokker ei tea sellist marki üldse. samas paberites nõnna kirjas oli. aastaarvuga on veel kehvem. mootoril oli mitmel pool 2007 sisse valatud. a ise pakuks pigem 2005 sügise poole ostmist. paberitest kuupäeva ei leidnud, tshekki alles pole.

tänud igatahes kaasa mõtlemast, eks peabgi talupoja mõistusega asjale lähenema.
Vasta
#11

Sikku pole ilmselt keegi teinud- http://www.powertoolspares.com/mtd-mtd-l...-23405.htm

Ainuke häda on see, et sel skeemil pole ka teist kinnituskohta välja toodud.
Vasta
#12

oh sa poiss, mina nii asjalikku pilti iseenese tarkusest küll netist leida ei suut. küll on tore, et pädevad inimesed ikke abiks on.
au ja kiitus ja sügav kummardus!
nüüd siis klaar, et koht õige ja tekitan talle siis rahuliku südamega mingi omaloomingulise kinnituse, kui just kuskile raami serva taha ei juhtu sobima.
Vasta
#13

kergitan oma vana teemat.
aparaat sai kevadel talveunest äratet ja igatsugu töid juba hulka tehtud.
kohati võis aimata sumpsist tulevat õrna sinist õlipõletamise vinet.
a nüid paaril viimasel korral on asi segaseks läind.
räme paks sinine suits tuleb sumpast. õli tase langeb maksimumist alla miinimumi umbes veerand tunniga. mudu kone käivitub ja käib suht viisakalt, päris maksimaalselt tuuri ei läe. tossab pahvakutena. vabalt võib ka minutikese ehk normaalselt käia ja siis täitsa lambist valatakse justkui kulbiga lörts õljumit silindrisse põletamiseks.

kui kellelgi kogemust sarnase olukorraga siis võiks mind juhmi juhendada.
a mudu on teretulnud ka keik vähem või rohkem sürrid ja suisa utopistlikud teooriad.

eks sikutan lähiajal kone maha ja laiali. loogika ütleb, et õli saab silindrisse ainult läbi rõngaste või klapisäärte. mõlemad aga võiksid anda pigem ühtlase sinise mitte pahvakutena.
mudu võiks ju niimoodu edasi lasta, õljumit on ka vaadiga varuks, a pagan, kohati on selle asja sees suht võimatu hingata. positiivse poole pealt mainiks, et keik sääsed hoiavad vägagi aupaklikusse kaugusesse.
Smile
Vasta
#14

(08-06-2011, 12:31 PM)diesel Kirjutas:  ...
päris maksimaalselt tuuri ei läe. tossab pahvakutena. vabalt võib ka minutikese ehk normaalselt käia ja siis täitsa lambist valatakse justkui kulbiga lörts õljumit silindrisse põletamiseks.
...

Teades Sinu toimetamisi, siis on see pakkumine ehk solvavgi... Aga ei saa juhust kasutamata jätta - kas õhufilter ikka kenasti läbi käib?

Sellel on ju paberelement? Ehk on mõni tükk lahti ja poob aeg-ajalt siselaske kinni.Rolleyes
Vasta
#15

filtrist unustasin kirjutada.
tegin katse ilma filtri(te)ta, olukord sama.
kuigi filtrid muidugi samad, mis tehasest tulles, a õhku lasevad läbi küll.
samuti on nad terved ja miskit üleliigset sisselaskesse pole läind.
Vasta
#16

Karterituulutus umbes??? Umbropsu pakun, pole seda mootorit kunagi näinud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

Juhi karteri tuulutus kuhugi pudelisse ja vaata mis sinna koguneb.
Vasta
#18

tuulutus umbes ei ole. katkusin eila asja laiali. tuulutuse lohvist ajas ka mõnuga paksu lebra välja. aga sumpsist jätkus tulemine endiselt.
seega tuulutuse kaudu vähemalt kogu protsess ei toimu.

tuulutusse tuleb ködi siis ku karteris tummine surve, ehk siis võiks järeldada, et rõngaste teema ikkagi. ühtepidi lasevad surve karterisse ja teisipidi õli põlemiskambrisse.

võiks vast arvata, et minevaaastane kokkujooksmine on põhjuseks. paiskõlitust polnud, silinder jäi kuivaks ja rõngad põlesid kinni.

katsun lähiajal esmalt massina veega tööle panna mingiks ajaks, vaatab kas peseb ehk niipalju, et sisteemid funkama hakkaks.
Vasta
#19

Kas rõnga tiftid äkki surnud? Et rõngas pöörleb ja ühel hetkel on paisumispilud kohakuti, lubades surve minema ja õli põlemiskambrisse?

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#20

Kui rõngad naapalju kuuma said, siis on need rõngad ise surnud/pehmed. Ehk siis ei täida oma funktsiooni liibuda vastu hülssi. Ehk siis on rõngasoones peidus ja sealt välja ei paista ilmselt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne