Igapäevakasutuses on üsnagi lollikindel auto. Peamised probleemid seonduvad liigse kütusekuluga (klapid kõrbenud, mootor ebatihe) ning teelpüsivus on korras auto puhul täiesti OK, olen ise Ühe Scorpioga maanteel natuke \"rebinud\" ja kuigi mul jooksis värske mootoriga veidi üle 160 spidomeetrinäidu järgi auto välja, siis mingeid ebamäärasuse sündroome juhitavuses ei täheldanud. Esisild on vastupidav, erilisi nõrku kohti ei ole teadvustanud. Kui juhtub roostes auto olema, siis hoolega vaadata - uurida tagavedrude kinnituskohad üle, vahel võib roostes kere järgi anda ning mõni mõra vms. laseb tagavedrule \"järgi\", mis siis annab tunda ebamäärase juhitavuse jms kujul.
Pidurid on head, väiksema hoo pealt järsult pidurdades on kummisuits taga, blokeerib kõik rattad. Loomulikult peavad pidurid tehniliselt korras olema. Esisild suudab ka suuremaid auke jms. \"seedida\", kui samas lääne päritolu autol oleks vigastused tuntavad.
Küljekarpe ja muid plekke müüdi hiljuti veel kuskil suisa üliodavalt, püüa kuulutada, arvan, et saad plekid täiesti taskupärase hinnaga.
Stanged on Volgal kallid. Poehind on suurusjärgus nii 1000 EEK tk ja vahel veidi rohkem. Kuulutades võib sattuda siiski kasutatud või seismajäänud kraami peale.
Esituled on Lada 01/011 identsed (01 omadel pole gabariidi pirnipesa e. tuld sees), võimalik üsna head halogeenid sisse paigaldada. Süütelukk on Lada(01?) oma... 24 Volgal on esipaneelil valged gabariidid ning 01 Lada esituled, 2410 Volgal esipaneelil need väiksed tuled puuduvad ja esitulede sees on gabariidipirnid (011 reflektorid).
Kojameestel on 24 Volgal katkendlik reziim puudu, on aeglane ja kiire.
Gaasihoovastik on 24 Volgal kapriisne, vajab määrimist ja veidi jälgimist. 2410 on trossiga, mõnes mõttes lollikindlam, aga samuti tross peab vabalt liikuma.
Süütejagaja on 2410 mootoritel (vähemasti enamusel) ilma kontaktideta, kipub vigurdama ja veidi probleemne olema, analoogselt ladaga. Kontaktjagaja läheb 1:1 otse peale ja on lollikindlam.
24-10 tagaklaas on el.soojendusega, nagu Ladadel... võrreldes välismaiste autodega üsna kähku tõmbab klaariks. 24 Volgal on minuteada vaid ventilatsioon tagaklaasile, nigel asi suht.
Salongisoojendus on täiesti piisav, eeldab muidugi soojendusradiaatori korrasolekut (et pole ummistunud sodiga vms) ja uksetihendid autol ka korras, muidu ei ole tolku: see on muidugi elementaarne.
Kütusekulu ei ole suur, kui mootor on korras ning reguleeritud asjakohaselt. Pöördeid mitte liiga ülesse ajades (pole vajadustki, jõudu on küllaga) saab linnasõidul isegi 10 liitriga ehk hakkama. Kui palju fooritaga nikerdada ja pidevalt kohaltvõtud, siis ehk natuke rohkem. Midagi kohutavat küll ei ole.
Kui mootorit kap.remontida, siis võib 93,5 mm kolvid sisse sättida (nn. \"3\" remont) - surveaste tõuseb 8,2 juurest (kui on 8,2 surveastmega plokikaas) ligi 8,5 ning see on ka mõistlik piir, et detoneerima ei hakkaks ning ka mootor veidi õkonoomsemaks ja teravamaks muutuks.
24-10 kolvidel on kitsamad kolvirõngad ja rõngasooned - ehk veidi paremad (väiksem höördetakistus) kui 24 omad. Samas madala pöördega mootoril ei loe sellised asjad niiväga. 24 on veidi \"madalamate pöörete\" momendiga ka kui 24-10, olen mõlemaga sõitnud. Samas vahe on väike. Ehk siis 24-10 läheb veidi rohkem pöördesse, tal on \"hingavam\" plokikaas, nukkvõll ja kollektorid, summuti. Igapäevakasutuses käib 24 kooslus ka küll
Lisaks vaadata auto veeremist, kui vabajooks on hea, siis on ka auto õkonoomsem.
Rehvid paigaldada soovitavalt vähemalt ikka 195 laiad, Volgal on kalduvus alajuhitavusele ehk siis kipub järsemate manöövritega veidi \"otse\" minema. Lauskjatel kiiretel maanteekurvedel aga ei ole mingeid probleeme, ka nendes, kus väiksem auto kipub juba natuke libisema.
Viletsatel teedel läheb esisillatala esimesena vastu maad, kaitseb karterit. Olen sõitnud ise metsavaheteedel, kui esiots \"haukab\" maad, kivid peksavad kõva pauguga vastu tala, aga karteripõhi terve (loomulikult ei ole see purunematu
). Ladaga (või muuga) selliseid trikke naljalt ei tee.
Jõudu on piisavalt kui vaja käru vedada vms, ise olen traktorit käima tõmmanud, nii et isegi suht lahtise pinnasega teekattel ei võtnud õieti rataski ringi. (Sidur peab korras olema).
EDIT: üldiselt kannatab Volga mootor väga madalat õlirõhku, kui ettevaatlikult sõita: selles mõttes on Ladast see mootor pikalt üle. Oma esimese mootori võtsin hirmuga lahti, kuna rõhk oli suisa olematu, aga imestuseks oli vaja vaid väntvõll hiljem lihvida. Siinjuures tasub meenutada romurallimehi, kes on samuti kiitnud 24 /2410 mootorit väga vastupidavaks.
EDIT: võimalusel eelistada kindlasti 8,2 surveastmega mootorit (plokikaas!), on õkonoomsem ja liigub paremini ka. 6,7 surveastmega mootoriga on isegi 2410 Volga tuim, peab oluliselt rohkem gaasi tallama, et parajat tempot hoida.