Tihvti materjal väntvõllil
#1

Tere,
Dezamet mootoriga deltal läks puruks tihvt, mis hoiab õiges asendis väntvõlli peal olevat generaatori korvi. Kui see võllil vales asendis on, on süüde täiesti vale. Tegin kõigepealt pehmest rauast tihvti, mis läks kohe katki, siis tegin suure metallipuuri sabast lõigatud viilust (see võiks ju kõva teras olla) aga see läks samuti kohe puruks. Millest selle tihvti tegema peaks, et see vastu peaks? Või peaksin ma katsuma võllile sobitada suurema/paksema tihvti? Originaalis on see kõigest 2mm paks...

Tänan ette hüva nõu eest.
Vasta
#2

Mina olen teinud sobiva mõõduga verduseibist, seni ei ole probleeme olnud.
Vasta
#3

Soovitan otsida sobiva läbimõõduga traadist spiraalvedru, mille materjal peaks sobima küll.

Tervitab Veteran.
Vasta
#4

(18-10-2010, 07:56 AM)Veteran Kirjutas:  Soovitan otsida sobiva läbimõõduga traadist spiraalvedru, mille materjal peaks sobima küll.
Ma ei tea, mismoodi see tihvt seal mootoris välja näeb. Kui käib läbi võlli ja on ümmasgune, siis sobib tõesti spiraalvedru materjal. Kui aga see tihvt käib soonde ja on kandiline (nimetatakse ka kiiluks) siis on vedruseib parem. Muidugi käiamise ja lihvimise käigus tuleb jälgida, et materjal punaseks ei läheks. Mõned vedrud on küll isekarastuvast materjalist , aga sellele eriti loota ei maksaks.
Vasta
#5

Kui ta seda tifti pidevalt lõhub, siis võib oletada, et koonus ei ole täpne. Võta kõigepealt vana tifti jäänused väntvõllist välja ning sovelda see süütemäng korralikult sinna väntvõlli otsa. See tift on seal pigem õige asendi märkimiseks. Hoidma peaks ikka koonus. Kui koonused omavahel hästi sobi, siis hakkabki tifte lõhkuma.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#6

(18-10-2010, 07:40 AM)sass Kirjutas:  Mina olen teinud sobiva mõõduga verduseibist, seni ei ole probleeme olnud.
Tihvt ja kiil on eriasjad, kuigi ülesanne on sama...

Tervitab Veteran.
Vasta
#7

Võibolla saab kasutada nõellaagri nõela kui läbimõõt sobib.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

Aitäh kõigile vastuste eest.
Tegu on tõepoolest kiilu, mitte tihvtiga. Võibolla on koonus kergelt kahjustatud kuid üks sõber soovitas sellelks puhuks lihtsat lahendust - panna koonuse ümber õhuke paber ning siis korv koos kiiluga peale keerata. Ja võibolla oli mul veaks ka veel see, et kiil oli pisut liiga kõrge (tagantjärgi raske õelda) - sellisel juhul ei õinudki saada koonus oma õiget asendit kätte.
Kui veel vaba aeg ja ilus ilm sellel aastal kattuma satuvad, proovin järgi ja annan tulemustest teada.
Tänud teile ja foorumile.
Vasta
#9

(18-10-2010, 09:42 AM)Veteran Kirjutas:  
(18-10-2010, 07:40 AM)sass Kirjutas:  Mina olen teinud sobiva mõõduga verduseibist, seni ei ole probleeme olnud.
Tihvt ja kiil on eriasjad, kuigi ülesanne on sama...

Õige sõna on siin liist: Liist, liistusoon, liistliide. Ka koonuse poolkuu on liist (segmentliist)
Kiilu ei ole enam kaasaegsetel masinatel ammu näinud.


Kiilliite moodustamiseks töödeldakse võllisse süvend (kiilusoon) mille põhi on paralleelne võlli teljega. Võllile kinnitatava detaili (rihma-, keti- või hammasratas) rummu sisse töödeldakse kiilu kaldele vastava põhjaga süvend (kiilusoon). Kiil lüüakse kiilusoontesse ja detailid fikseeruvad kindlalt.

Erinevalt kiilliitest tagab liistliide detailide pingevaba ühenduse. Liistu süvend (liistusoon) töödeldakse nii võlli kui ka võllile kinnitatava rummu sisse. Kasutatakse prismaatilisi ja segmentliiste.

Tihvt on silindriline või kooniline "pulk".
Olgem täpsed.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne