NSU 201 Z
#21

Huvitav et malmist,pole oma käes niisugust hoidnud,peab meie omadet vanem olema.Nüüd vaja teada mis aastani võis malm olla.
Sul hakkab nii varst mootor kokku saama. Kas ka tammest kolvi tellisid ära?
Vasta
#22

(11-02-2010, 19:46 PM)Armex Kirjutas:  Huvitav et malmist,pole oma käes niisugust hoidnud,peab meie omadet vanem olema.Nüüd vaja teada mis aastani võis malm olla.
Sul hakkab nii varst mootor kokku saama. Kas ka tammest kolvi tellisid ära?
Kui nüüd veidi täpsemalt kirjutada, siis ega see pea nüüd päris malmist ka tegelikult ei ole. Rolleyes Ütleks, et rohkem nagu metallist on ta valmistatud. Toungue Nimelt olin tol päeval vähe söönud ja ennast kõvasti väsitanud, seepärast tunduski pea nii raske. Kui lõpuni aus olla, siis on ta ikkagi nagu alumiiniumist tehtud ...Smile
Tammepuust kolbide kohta sain infot, et poolakad teevad normaalseid replicaid - tõsi küll, paraku punasest pöögist.
Ja veel vigadeparanduse parandus - Z mudelid olid siiski NSU esimesed 2-taktilised, 1901 alustati lihtsalt firmas tsiklitootmist.
Veel sain eile vastused kirjadele Austriast (Z251) ja Saksamaalt Lutzilt. Mõlemas tõotatakse igakülgset abi aga abisaamine võtab muidugi aega. Paraku ei oskagi kohe arvata, millist konkreetset abi anuda. Igatahes tundub, et mida kaugemale Türilt minna, seda lahkemad ja abivalmimad inimesed on. (Tegelikult on ka Võhma Türilt tükk maad lõuna poole, kuidas Teil seal abivalmidusega on, lgp. Armex ? Toungue )
Lutz rõhutab pidevalt, et Z mudeli puhul on tegu haruldase asjaga, kuigi toodeti 175 ja 200 ccm mudeleid mõlemaid mingi 4000 tk . 175 tootmise kohta on kirjutatud, et see oli seotud vastava rahvusvahelise spordiklassi olemasoluga?
Meie oleme leidnud siit Eestist lühikese ajaga 6 Z201 raami , mis peaks näitama, et neid siin oli. Kas oli tegu as Tormoleni eduka müügitööga, mõjus uue odava mudeli (hinnalt ja ekspluatsioonilt lihtsa) eesti turule ilmumine (kuigi oli majanduskriisi ajajärk) või oli tegu mingi riigiasutuse tarbeks soetatud tsiklitega (nagu lgp. Heiki Muda poolt avastatud DKW Luxus 200 variant - Eesti Posti tsiklid). Olid ju mõnedel riigiasutustel EW ajal lausa tsiklisõidu vormid muude vormikomplektidele lisaks ametlikult kinnitatud, näit. vist midagi teedeministeeriumiga vms). Samas hilisemaid ZD modifikatsioone (Pony 201 jms), mida toodeti hiljem, kordades rohkem ja hulga pikemat aega on meil teada palju vähem kui Z mudelite jäänuseid. (kuigi algsed ZD mudelid olid analoogsetel raamidel nagu Z mudelidki, aga teadaolevad 6raami ikkagi Z mudelite omad). Muidugi on ka ZD mudelitest jälgi ja osi ja vb pole meid teada ka seepärast, et pole nendele teravdatud tähelepanu osutanud.
Eks nad väikesed võrrid ole kõik, nagu ksf! Armex ühes teises teemas mainis, aga praegu jälle kriisiaeg - tuleb ka sellist prügi korjata, midagi pole teha. Smile
Vasta
#23

nii, tänase piduliku päeva õhtupoolikul on paras aeg jällegi siia teemasse mittemidagi juurde kirjutada. Nagu türi elektrikute vanasõna ütleb , nüüd on nii, et - läks aega mis läks , aga aega läks! Ehk midagi eriti arenenud pole. Käisime sõber Ilmariga Võhmas ühe mehe pool, kellel on Z mudeli koli hulga.
http://i49.tinypic.com/kbeqh2.jpg
Muidu paistab selline heasüdamlik ja tore mees olevat, paraku on igavene kade ihnuskoi! Ennem annab naise ära, kui loobub mõnest kõverast roostes rauajupist! (tervitused jällegi tema abikaasale!, nimesid ei hakka mainima, muidu ksf! Armeks võib solvuda.)
Õnneks pole kõik inimesed sellised. Siiski on õnnestunud saada ühe tubli (mitte nagu ksf! Armex) vanatehnikahuvilise kaudu käigukast, numbri järgi (olid nummerdatud nagu näit. mootoridki) võib kahtlustada, et tegu uuema mudeli ZB omaga, kuid vahet neil ei tohiks olla.
http://i49.tinypic.com/b4vywx.jpg
http://i47.tinypic.com/24xjsef.jpg
http://i45.tinypic.com/2e166qd.jpg
Juba eemalt on näha, et kasti karteri kaan on kodukootud ja üsna s..sti kootud sealjuures. Sisekaanel on mingi huvitav tempel, mida teistel (sama ajastu NSU OSL mudelite) kastikaantel ole näinud. Kas Eestimaist päritolu?
Kasti eest taheti algselt mingi sümboolne 10000 krooni või mõni kobedam diiselmootor, näit. MTZ - traktori oma vms. (tahtja ei olnud ksf! Armex ! ) Pika ja kannatliku selgitustöö tulemusena õnnestus õnnelikule omanikule selgitada, et päris seda raha see (vana ja haruldane asi - nagu spetsialistidel tavaks oma rariteete kirjeldada) kast ikka välja ei teeni. Pärast lahangut võib konstanteerida, et kastist pole võtta muud, kui ainult karter, sellel ka 2 paha pragu sees. Eks mõned hammasrattad on sees ka veel hambumisvõimelised, aga suurt siga nende asjadega ei tapa, paraku. On olemas 2 paremas seisus "väikese", 200/250 OSL mudeli käigukasti, lootus on neist midagi kokku komplekteerida.
lisaks tuli täna Saksamaalt kirjasõbralt Torstenilt teade, et on müügis Z175 mootor, piltidelt ei oska eriti seisukorda hinnata, karteril paistab ka pragu sees olevat ja puudu on ka see ilus väike väljalaskepaunake silindri küljest. Küljes on hooratas - dünamo, kuid seda on Torstenil endal vaja. Andsin Torstenile heakskiidu käivitada ostuprotsess. (Sellist Z175 ccm mootorit pole siin kellelgi, eriti ei ole seda ksf! Armexil !!! Vaevalt ta seda ka kunagi saab, erinevalt mõnest teisest edasipüüdlikust noormehest!!!)
Armexilt ei saanud me peale tagaratta ketiratta mitte midagi ja selle saime ka ainult tänu tema abikaasale ja pean varsti jälle tagasi andma, aga seda veel vaatame....Vot sellised lood.
Vasta
#24

Numbrite järgi paistab, et keegi seda teemat ikka vahel külastab, seepärast kirjutan mõne rea oma kurvast saatusest.
Midagi edasi arenenud ei ole. Saksa ja austria sõbrad on kadunud koos Z175 mootoriga ja ega nendest ilmselt enam elumärki ei tule. Lubavad sama hästi (või pareminigi) kui kodumaised asjamehed. Eks isegi olen tubli lubaja, aga enda vastu ma eriti kriitiline ei ole.
Niisiis, mootorit pole, käigukasti ka samahästi ei ole. 4-taktiliste OSL - mudelite sidurikorvid (koonusega) ei istu Z-seeria mudeli võlli otsa (nuutidega).
Pealegi on neid koonuseid "väikestel" 200/250 ccm NSU siduritel veel mitmesuguseid.
On ilmunud kaks fotot, milledel on kujutatud NSU Z - mudeleid Eestis, väikeselt ja nirult, aga ikkagi. Mõlemeil tsiklitel on Tartumaa numbrid, ühel B - 4 ja teisel B - xx (ei mäleta peast). Sellel teisel pildil on tsikli seljas üks musta mundriga onkel. Pildi omanik lubas teha parema skänneeringu ja seda ta juba hulk aega teeb ka Toungue . Et siis ehk oskab keegi vast kosta, mis mundrit ammetimees kannab, kas postiljon või tuletõrjuja. See ikka selle mu tavapärase jutuga seotud, et neid Z - mudeleid meil oli ja äkki oli mingi "riigihange" nendega seoses.
Aga eks töötame edasi. Ksf! Armex justkui juba peaaegu on valmis loobuma mõnest jubinast mida tal vähemalt 10 tk on, näiteks tagarattast jms.
Kui mootorit ei ilmu kusagilt, siis võiks ikkagi mõelda selle kodutööna valmistamisele 250 ccm silindri baasil , väntvõlli vast kusagilt leiab, kas Z või ZB oma.
Vasta
#25

Läheb jälle veidi OT ,aga tahaks ka paar sõna sekka öelda.
Kunagi nimelt omas ka minu vanaisa enne sõda DKW-d ja NSU-d.Sõja alguses mattis ühe neist tsiklitest maa alla et natsionaliseerimise käigus ära ei võetaks.Hiljem ,sõja lõppedes kaevas üles ja müüs maha.Kahjuks vanaisa juba ammu mulla all ja toona,poisikesena ei huvitanud mind eriti need margid ja mudelid.Tagantjärele mõeldes oleks pidanud ikka järele uurima...
Nii et jääb õhku pisike(kui mitte öelda olematuSmile)lootus et tema DKW või NSU või mõni nende tsiklite osadest on praegugi veel eestimaa pinnal ja täitmas oma funktsiooni mõne fanaatiku või asjaarmastaja tsiklina või tsikli küljes.
Seega antud marki tsiklite taastajate postitusi lugedes läheb alati südame alt kergelt soojaks ja soovin teile siiralt eduSmile.

PS. vaevalt et on olemas mingeid ennesõjaaegseid-või järgseid registreid kus nime järgi annaks tuvastada tsiklite eelmisi omanikke?

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#26

(27-04-2010, 21:58 PM)kass Kirjutas:  
(27-04-2010, 21:36 PM)zxr Kirjutas:  PS. vaevalt et on olemas mingeid ennesõjaaegseid-või järgseid registreid kus nime järgi annaks tuvastada tsiklite eelmisi omanikke?

Midagi on kindlasti olemas. Sellekohaseid viiteid võib leida asja uurinud isikute juttudest ja kirjatükkidest. Näit. lgp. hr. Märt Karu ja ka mõned teised on leidnud oma uurimistes sellekohaseid andmeid. Aga keegi pole pidanud vajalikuks neid andmeid laiemale üldsusele lusikaga suhu toppida. Arhiivides on peidus veel mitmesugust huvitavat ja vajalikku materjali, küsimus on, et kes selle välja kaevab ja avalikustab.

Anna nüüd, kass, andeks, et nii julmalt sinu teemat risustan, aga ei suutnud ennast klaviatuurist lahti tõmmata.
Ennesõja-aegset registrit mul küll pakkuda ei ole, aga hea on näha, et mõnel mehel oleks seda registrit ikka hädasti vaja!

On olemas algatus ühest palju nooremast Vanatehnika registrist, mis võiks ju mingi aja pärast, näiteks kümne või kahekümne aasta pärast, kellelegi vanatehnikahuvilisele sama vajalik olla, nagu ennesõja-aegne register praegu teile siin NSU-meeste leidmiseks.

Seda arvesse võttes, ehk oleks mõtet oma tänane vanatehnika siia registrisse kirja panna?

Nendele, kes hakkavad rääkima, et siis viiakse seegi tehnika kodust minema, vastan: kirjuta juurde ainult e-aadress, sellest piisab kontakti loomiseks täiesti.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#27

Tänan Itaalia Ämblikmeest ja täpsustan, et väide pildi omaniku kohta ei ole pädev! Omanik soetas pildi just seoses selle margi ja käesoleva protsessiga, muidugi ka seoses motikaarmastusega. Pilt on üles võetud Kambja (kui segi ei aja või on õige Kambija?) kiriku taustal, number musta taustaga.
Lisaks on ühes teises foorumis lgp. Pelle ülesriputanud pildi Tartu Uspenski kiriku ees olevast Shelli bensujaamast, nurgas aimatav NSU Z, numbrimärk B -4 valgel taustal.
Seoses sellega huvitab mind EW aegsete numbrite standardi muutus aastate lõikes. Keegi tark (Valdo?) on sellest mingis nr - märgi teemas kirjutanud, olen otsinud aga ei leia...mis aastal tuli valge taust jne...
Ja mis mundrit kannab mustas kuues mees ?

Lgp. Autorestauraatorile - teema ongi risustamiseks postitustega, pealegi võib heast autorestauraatorist pikapeale areneda ka tsiklirestauraator, isegi võimalik, et ka jalgrattarestauraator. Cool
Registri kohalt on veidi segane, milliseid asju seal ikkagi ametlikult näha tahetakse. On väidetud, et asi peaks ikka kannatama vaadata ja kiita, samas on pakutud ka kategooriaid prillikivist kuni viimane aste - romu ? Võiks teha sellesse foorumisse ka uue ersldi teema selle foorumi kohta, seda enam, et protsess on ilmselt hetkeks juba vaibunud.
Vasta
#28

(28-04-2010, 09:09 AM)kass Kirjutas:  Lgp. Autorestauraatorile - teema ongi risustamiseks postitustega, pealegi võib heast autorestauraatorist pikapeale areneda ka tsiklirestauraator, isegi võimalik, et ka jalgrattarestauraator. Cool
Registri kohalt on veidi segane, milliseid asju seal ikkagi ametlikult näha tahetakse. On väidetud, et asi peaks ikka kannatama vaadata ja kiita, samas on pakutud ka kategooriaid prillikivist kuni viimane aste - romu ? Võiks teha sellesse foorumisse ka uue ersldi teema selle foorumi kohta, seda enam, et protsess on ilmselt hetkeks juba vaibunud.

Kui juba risustamiseks läks, arutaks siis siin edasi... Kellele või milleks seda registrit vaja oleks?

Ilmselt mitte eputamiseks, et vaadake, mida kõike mul kuuriall on! Esiteks on praktika näidanud, et kasvõi siinsamas, AMF-is on mõnel väga noorel koolipoisil kodus vanatehnikat rohkem, kui teine elu jooksul näinudki on. Ja kui pilte juures ei ole, on see kõige tavalisem pluff!
Teiseks, korras vanatehnika eksponeerimiseks on paremaid võimalusi, näiteks www.vvm.unicweb.ee
Kui asjad nii korras ei ole, pole eksponeerimiseks suuremat põhjust kah.

Minu arvates võiks sellest registrist kõige rohkem kasu saada need, kes midagi taastavad. Järelikult peaks registrisse kandma ka sellise tehnika, või selle jäänused, mida taastada püütakse. Väga kindlaid reegleid me ei kehtestanud.
Näiteks see teema siin ju ongi kontaktide ja info otsimise teema. Te ise siin just äsja arutasite, et kellel veel pilte, mootorijuppe jms. võiks olla? Ehk keegi asjalik tegelane juhtub lugema!

Rootslaste 2006. aasta registris on 26 000 (loe: kakskümmend kuus tuhat) kontakti. Kirjas on peale tehnika margi, mudeli ja vl. aasta ka omaniku nimi, elukoha linn ja kontaktandmed (telefon tavaliselt).
Soomlaste register ilmus kuu aega tagasi trükist ja sisaldab 10 600 kontakti!
Ja sellistes registrites ei ole ju kõiki harrastajaid, arvatakse, et ehk pooled.

Mis viga sellisest registrist sõrmega järge ajada ja lugeda: näe, Eestis on NSU Z mootorrattaid kokku 8 tk!....
Kahjuks meie algatatud register praegu selliseid andmeid ei sisalda, aga me punnime edasi. Võibolla kümne aasta pärast on!

Ühtlasi kasutan juhust ja kutsun üles oma vanatehnika Vanatehnika registrisse kandma!

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#29

Vanatehnika registrist.
Keegi M. Aarne Smile on kirjutanud nii :

Minu arvates peaks registripidaja lähtuma registrisse kandmisel kahest aspektist: esiteks, sõiduk on enam-vähem korras, või teiseks, seda tõesti taastatakse. Rolleyes

Kus maalt algab taastamine, mõni mees on lihtsalt kollektsionäär ja ei taasta midagi jne...

Samas lisab ta küll ka :
Mingeid väga rangeid reegleid kehtestada ei ole minu arvates mõtet.

Ja sellest isikupõhisest registrist. Näiteks on mul nüüd küsimus ksf! Autorestauraatorile - kui palju on viidatud soome ja rootsi registrites NSU Z175/201/251 mudeleid kirjas ? Kas on keeruline sealt 36600 kontakti hulgast leida seda infot ?

Need soome-rootsi arvud on ilusad näited küll aga ilmselt on seal ka elanikkond suurem, täpselt ei tea, aga pakun umbes 4 ja 10 miljonit ? Ja nagu Sa isegi märkisid , on vähemalt rootsi registris vanusepiir 20 aastat. Kui mei ka kõik volgad ja sapikad ja dneprid kirja paneks, siis saaks ka mingi arvu kokku.

Meil on Z - mudelitega kehvasti, kes internetis toimetab või muidu pildil on, selle asju ma üldiselt tean (mis mind huvitab). kes kusagil omaette on, see sinna registrisse ei jõua ka naljalt.

Mis on minu postituse mõte - mõte on lihtsalt kirjutada, muud midagi.
Ise kiidan registri loomise heaks ja jõudu selle loomisel !
Vasta
#30

Siin oli nüüd niipalju küsimusi...
Kõigepealt see, et milline sõiduk on "registrikõlbulik"?
Senikaua, kui mõni entusiast ei hakka kõiki oma 25 Zapaka poritiiba kirja panema, pole häda midagi. Seepärast ongi esialgu reeglid suhteliselt lõdvad. Registripidaja otsustab siis, kui probleem tekib.

Minu arvates on üks põhiline kriteerium see, et kui Sina, kes sa seda kirja loed, oled kunagi mõelnud: "Mul endal oleks vaja kuskilt andmeid saada, kes ja kus selliste masinatega tegeleb, nagu minul praegu käsil (või mõttes) on!"
... siis oleks just Sinul õige aeg oma tehnika kirja panna! Kust siis muidu see register tekkida saab?


Nüüd isikupõhisest registrist. Praegu on see register isikupõhine, kuna nii on momendil kõige lihtsam. Kui andmeid koguneb, teeme päris kindlasti otsingu, millega saab kiirelt nõutud marki sõidukid leida.

Rootslaste registrist on lihtne leida küll. Neil on tehtud raamatu kujul, kus on register isikute, automarkide, mootorrattamarkide, raktorite, busside ja registreerimismärkide järgi.
Mul on NSU lehekülg praegu lahti, ei viitsi üle lugeda, aga üle lehekülje on seda. Sind huvitavaid masinaid on siiski vähe. 2tk. 1911 aasta, üks 1913, üks 1938, üks 1940 ja siis juba 1950 ja uuemad. Z mudelit otseselt märgitud ei ole, aga ma pole spetsialist ka.

Soomlased on oma raamatu teinud pisut teisiti. Nimelt ei taha nad näidata, mida kõike ühel konkreetsel mehel on. Neil on isikunimede register kontaktandmetega klubide kaupa, aga tehnikat juurde pole märgitud. Ja siis on tehnika register markide ja mudelite kaupa, taga omaniku nimi.
Aga neil on otsinguga netiversioon ka. Seda saavad kasutada ainult klubi liikmed, või need, kellele on parool antud.

See, et sina enam-vähem tead, mida Eestis NSU-dest olla võiks, on selge. Ega sinule või ka minule seda registrit tõesti väga vaja ei ole! Võibolla ainult huvi pärast sirvida. Aga kui palju on neid noori entusiaste, kes kõiki vanamehi, kellel rauakola kodus on, tunnevad? Neile on seda vaja!

Ma mõtlen nii, et kui me seda registrit teeme, siis oleme me kõik, kes me oma andmed sinna andnud oleme, Eesti vanatehnikakultuuri arengusse oma väikese panuse andnud.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#31

Ei teagi kuidas vahepeal Vanatehnika register edenenud on, NSU igatahes on veidi kosunud. Juhuslikult õnnestus saada üks natukene lömmis ja mitte nii väga natukene roostes bensiinipaak, originaal Lepper sadul ning vahepeal ilmus ka kirjasõber Torsten välja, kes mai kuus 175-se Z mudeli mootorit pakkus. Vahepeal on ta jõudnud veel paar korda ära kaduda, siis küll tunduvalt lühemat aega. Mootor on umbes selline
http://i56.tinypic.com/9fp4jo.jpg
Lisaks saatis ta veel ühe Z201 pildi, mis Saksamaal mingi 900 + euro eest pakkuda on. Kas on niipalju kui pildil või veel mõni vigur lisaks, ei tea.

http://i55.tinypic.com/313kwhx.jpg
Ka jalaste või jalatugede või jalaraudade küsimus on enam-vähem selgunud ja võib ka neid asuda 8 mm rauast ehk terasest (nagu õpetatud mehed ütlevad) tegema.
Hakkasin veel piduripedaali tegema, sest ega ksf! Armexi käest ma seda ikka ei saa, enne saab tema minu käest ! (sest üks tema pedaal on minu käes).
Üldse ongi peamine küsimus selles, kuidas ksf! Armexi käest saada tagaratas ja esihargi T - traavers. Kavalusega ei saa (Armex on kavalam), jõuga ka nagu ei sobi (pealegi paistab silma järgi üsna sitke mees olevat).
On mille üle mõelda.
Vasta
#32

Viskasin pilgu soomlaste www.vmpk.fi elektroonilisse registrisse. Sõjaeelseid/aegseid 175/201/251 on omanikud üles andnud järgmiselt (nimekujud muutmata):

NSU 201 ZBD - 1tk (1939)
NSU ZDB 201 - 1tk (1938)
NSU ZDB 198cc - 1tk (1939)
NSU 251 OS WH - 1tk (1942)
NSU 251 OSL - 8tk (1934-1952)
NSU OSL 250cc - 4tk (1937, 1938, 1939, 1940)
Vasta
#33

Heikile tänud! Ja paistab, et põhjanaabritel pole eriti hõisata nende 200/250 NSU-ga, eriti 2-taktilistega, ainult 3 tk ZDB-sid registris. muidugi ei pruugi see veel kõik olla aga midagi ikkagi näitab. Ja võib arvata, et nii mõnigi registris olev NSU on meilt sinna liikunud. Aga usun, et meil neid Tormolen & co ikkagi müüs ja mitte vähe, seal hulgas ka Z mudelit.
Vasta
#34

[Pilt: Save0033.JPG]

Vahepeal on tubli ksf! Talupoeg T. Taluja ühte hoopis teise foorumisse postitanud sellise toreda pildi, millel ilmselt NSU 175 Z peal on. Ruttan seda ka siia teemasse upitama, sest selle pildi õige koht just siin teemas ongi.
Seni polnud minul ühtegi käegakatsutavat tõendit , et meil ka 175 ccm NSU-d ringi oleks põristanud, nüüd on virtuaalne asitõend olemas, katsu käega või laku keelega mööda monitori! Kuigi viiteid oli varemgi, näit. oli ka ksf! Armex algselt veendunud, et tema sini-roheline Z ehk "särkineni brennabor" (nagu teda Türi-kandis teatakse) on 175 ccm mootoriga, kuna mõned vanema-kooli mehed olid nii väitnud (ja ilmselt oli nende teadmine ikkagi eesti elust võetud, mitte kusagilt võõramaa raamatust loetud, kuigi on ka eesti keelne OÜ Tormoleni reklaam olemas, kus ka 175 ccm viidatud).
Kuna algselt 175 Z mudelitel puudusid el. laternad ja signaal, siis ilmselt on sel pildil kujutatu just seesama Z 175 mudel.
On minul teada/nähtud nüüd 3 eesti Z mudeli pilti, kõik on Tartumaa registr. numbritega.

Lisaks on toimunud suur ja edukas läbimurre juba mõni aeg tagasi! Saksamaalt on kohale jõudnud sõber Torsteni poolt saadetud 175 Z mootor, mida ta hakkas saatma juba eelmise aasta mais ja ei läinud aastatki...
Peale seda tormasime sõber Ilmariga kohe ksf! Armexi juurde, kus saime suure meeldiva üllatuse osaliseks, lausa omanikuks (vähemalt mina)!
Saime vaevalt uksest sisse, jõudsin ainult küsida, kas õlut ja viina on? Plaanisin veel teretada ka, aga ei jõudnudki...aga ehk siis järgmine kord...
Pandi meid kohe pehmele sohvale istuma, pakuti saia ja vorsti ning vastati ka minu küsimusele. Ja võtan ma kõik ona rumalad naljad mulkide ja ksf! Armexi kitsiduse ja kadeduse kohta tagasi ning vabandan ette ja taha! Sest kuulnud minu kaebust , et plekkpurgis olev Saku originaal on veidi kibeda maitsega, lisas sõber Armex kohe lahkelt , suure lusikatäie magusat suhkrut minu õllepurki, õlu sattus sellest samasugusesse vaimustusse nagu minagi ja tuli suure visinaga purgist välja, minu süle intiimsesse piirkonda ja Armexi nahkdiivanile, aga magus ja kleepuv ta olema sai...
Aga see oli alles algus, edasi andis ksf! Armex mulle kauaigatsetud Z-mudeli tagaratta ja esihargi T-traaversi ja ei tea mis ta veel oleks andnud kui ma oleksin märganud küsida! No on tubli mees see Armex, uskumatu! Isegi jõhker keeldumine 20 liitrise õunaveini pudeli avamisest ei suutnud mu rõõmu kordaläinud päevast rikkuda! (mingi unistus ja eesmärk peabki jääma ja olema, see annab elule jume ja mõtte Wink !

Tahtsin siis koju jõudes kõik saadud ja varem olnud kulinad raami külge riputada, pilti teha ja seda kogu maailmale, ksf! - dele, Armexile ja Torstenile näidata, aga pole ma seda teinud veel mitte, sest raam kipub pidevalt kirjutuslaua pealt külili ja maha kukkuma, kui lähedale minna ja köhatada või muidi tuult lasta. Tuleb talle mingi kronštain kõhu alla ehitada, et ta püsti seisaks. Nimelt pole tal siiamaale veel seisuharki, see on ka valus teema, kuna see hark on originaalis valatud ja need on enamuses kõik suure sõidu või seisuga puruks läinud.
Lisaks on vaja esiporilauda, ketikaitsmeid/katteid, tagaratta ketiratast, tuletoru ja "väljalaskepirni" mille sees käib väike tammepuust kolb Wink , tööriistakasti jms pudi - padi. Esiratta on ka üks jällegi tubli mees mulle lubanud.
Ah, ei hakkagi pikalt kirjutama, piirdun selle lühikese läkitusega. Cool
Vasta
#35

No täitsa tore uudis,et minu pildikogus on sellise haruldase mudeli pilt. See vedeles mul juba hulga aastaid lauasahtlis...Ei osanud arvatagi,et tegu nii haruldase asjaga. Ainuke hull asi on see,et selle pildi kujutist arvutiekraanil lausa lakutakse....Toungue Tegelikult tuleks selleks kasutada hoopis originulli ehk piltiRolleyes,sest selle küljes võib pesitseda meile tundmatuid ja tuntuid patsille,mille olemasolu Lp.ksf. Kassi monitoril kahjuks puuduvad...Põhjusi võib olla mitmeid. Üks nendest kindlasti veiniga monitori klaasi puhastamine. Kahjuks ei või viimases väites kindel olla. Mina isiklikult olen kasutanud untsuläinud koduveini auto klaasipesu vee asemel Cool Alati kui seda auto esiklaasile veidi sirtsutasin,levis ka magus koduveini lõhn salongi...Olen seda kraami ka radikasse kallanud.....Tulemus sama.
Vasta
#36

Ksf! Talupojale vastuseks:
1. Minu arvuti kuvaril on kõik batsillid olemas!
2. Ei ole untsuläinud veini - on ärahellitatud maitsmismeel ja nõrk seedimine!
3. Kuvari lakkumise mainimine oli minu poolt osav stiilivõte, midagi sellist nagu näiteks personifikatsioon vms, piltlik kujund.
Vasta
#37

Vabandused vastu võetud.

Talupoeg T. Taluja.

Hoopis minul on kehva seedimine. Selle rohelise veini mekkimisel jäi põhi alla ja katus peale.....Smile,kuigi tegu oli pelgalt klaasitäiega.
Vasta
#38

Üks omapärane detail veel ksf! Talupoja NSU-pildilt. Nimelt paistab tsiklil olevat ka taganumber, üldjuhul soolotsiklitel vist oli ainult esinumber esiporilaual, vähemalt mingi numbrimärgi variandi puhul oli külgvankriga tsiklitel ka taganumber, kas oli kõigil EW numbrimärgi variantidel alates 1930 selline paigutusvariant?
Olid küll külgkorvid isegi 98 ccm võrridel aga seda ikka väga harva ja pildil pole külgvanrit ka nagu nähà?
Vasta
#39

Teemas ,,Tundmatud võrrid,, paistab ka taga number olema?
Vasta
#40

Nr-test niipalju et minu FN on ees 1936 a. nr, millel Vilajndi Maavalitsuse tempel,number valgel põhjal mustad nr,-id(näit. V-32 minul) aga minu hallid ajurakud ütlevad et kuskil on mul olemas ka 1937 või 1938 a nr mis on mustal põjal valged nr-d ja on kaks nr-i nii ette kui taha(on ka mõõtmetest veidi väiksemad)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne