Isetehtud lumepuhurid
#41

(17-12-2010, 20:10 PM)meli666 Kirjutas:  MB1 originaalpuhuriga on selline asi, et kui lund tuleb niikõvasti peale, et tigudest etteantavat lumekogust ei jõua enam viskekopad välja visata, siis hakkavad rattad lihtsalt kaapima ja kiirus normaliseerub niiöelda iseenesest. Mootori võtab ka korralikult siis köhima. Muidugi selline asi juhtub siis, kui hang kipub puhurist kõrgem olema ja lasta täie laiusega.
Vot, seda ma tahtsingi su käest veel küsida, et mis juhtub kui lund liiga palju. Asi nimelt selles, et ehitan siin veits suuremat tigu ja viskelapatsit kui originaalil ja närin küüsi - kas MB jaksab või ei? See oli minu jaoks hea uudis, et mootor nii lihtsalt välja ei sure. Ehk jaksab minu monstrumit ka vedada kui päris ekstreemi ei pane. Teo läbimõõduks saab 50cm ja laiuseks umbes 80cm(käsisaha laius). Viskelapatsi tegin 10cm asemel 15 cm laia. Tundus liiga kitsas teine. Muidugi tuleb nüüd pöörded alla viia, 1000rpm asemel vähemalt 750rpm kanti. Muidu ta raip tõesti ei jõua! Kui peaks siiski mootorile üle jõu käima, saan suht lihtsalt ülekandearvuga mängida või asjad väiksemaks lõigata.
Originaalratastega on MB-l puhuri jaoks liiga kiire minek. Kui asja tööle saan, on plaanis väiksemad rattad alla aretada.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#42

Sul on muidugi õigus. Aga... kui teo ja viskelabida läbimõõtu suurendada kolmandiku võrra ja sama palju pöördeid maha võtta, peaks labida otsa joonkiirus samaks jääma. Joonkiirus ongi minu arust see, millest sõltub lumeviske kaugus. No teoreetiliselt vähemalt. Ja jõudu on siis selle võrra rohkem, tänu suuremale ülekandele, nii et kompenseerib ehk ära.
Pigem hakkab masinale pinda käima suurendatud labida laius, mida saan kiiresti ja lihtsalt kitsamaks lõigata. Ja teo pikkus ehk puhuri laius.
Arvata võib jah, et MB suuremat puhurit ringi ajada ei jõua. Aga olen pigem nõus seda 20cm kitsamaks tegema kui läbimõõtu vähendama. Sedapidi on lihtsam teha. Minu eesmärk on pigem kitsas, sügavamat lund KORRAGA võttev masin kui lai, millega tuleb mitu korda sama kohta üle nühkida. Mõtlen just umbses lumes teeraja sisseajamist. See pleki abil suurema lume allapoole suunamine ei ole minu arust hea lahendus. Siis hakkabki asi sügavama lumega kohati sahana tööle ja rattad kaabivad. Nii võib teha tugeva traktoriga, millel jõudu ja raskust lükata küll.
Võibolla olen täiesti valel teel, aga huvitav oleks ära proovida. Wink Siis tean täpselt, mis on mis ja järgmise puhuri(kui on viitsimist) teeks juba parema.
Muideks, tänud asjalike nõuannete eest!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#43

Kas seda laiuse vähendamist tasub teha, see oleks häiriv nö. esimese " vao " ajamisel. Teisel ringil võtad nii laialt, kui masin suudab...
Näe, saingi tarka juttu ajada!

Tervitab Veteran.
Vasta
#44

(18-12-2010, 11:55 AM)Veteran Kirjutas:  Kas seda laiuse vähendamist tasub teha, see oleks häiriv nö. esimese " vao " ajamisel. Teisel ringil võtad nii laialt, kui masin suudab...
Näe, saingi tarka juttu ajada!
Oleneb tingimustest. Minul on kahjuks palju sellist "esimest vagu" ja suht vähe platsi. Kellel on vastupidi, see võib esimese vao ka käsitsi ajada ja siis jah, võtta edasi täpselt nii laialt kui masin kannatab. Mõtlesin ka selle peale, kui on kõvasti ära tuisanud ja vaja kähku autoga teele saada. Siis piisab ka kahest rajast ratastele. Nii et äkki tulekski mul just kitsam puhur teha?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#45

Kõrge see auto sul siis on? Kui kõvasti tuisanud on, siis hoolimata rattajägedest, jääb äkki kõhu peale kandma??
Vasta
#46

(18-12-2010, 13:25 PM)gruppen Kirjutas:  Kõrge see auto sul siis on? Kui kõvasti tuisanud on, siis hoolimata rattajägedest, jääb äkki kõhu peale kandma??
Võib juhtuda küll. Oleneb ju täiesti lumest. Kui sügav, kui tihe jne. Pidasin silmas seda olukorda, kui jääb väheke puudu et läbi minna. Siis on labidaga ette visatud rattajälgedest küll. Kui lumi rinnuni nagu Padaorus, ei aita jah enam suurt miskit. Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#47

Võib täitsa tõsi olla, et madala pöördega ja suure töömahuga venelasel on väändemomenti kõvasti rohkem ja seetõttu ei sure ta ka nii kergesti välja. Ma seda imestasingi, et lääne puhurid ei ole kunagi alla 10 hepa, kuidas MB oma viiega jaksab?
Kindlasti on vabrikupuhur tehtud optimaalne. Kuna tingimused on seinast seina - kerge lumi, tuisulumi, sulalumi, sügav lumi, siis on asi tehtud "keskelt läbi" kõige jaoks. See et mina siin tarka panen ja püüan omamoodi teha, on minu kiiks. Puhtalt. Kõige mõistlikum oleks teha vabrikupuhuri kloon. Võimalik, et ka mina sinna punkti jõuan, kuigi ringiga, sest käed sügelevad nagu pahal lapsel. Wink
Üks põhjus, millest pole vist veel rääkinud, on plaan kasutada puhuri korpuseks 200L bensuvaati. Veneaegset ja tugevat, paksu seinaga. Ahvatlev poolvalmis asi. Lõikasin sellest 1/4 pikuti välja. Edasi nüsin ja painutan vastavalt vajadusele. Väljalõigatud osa sobiks kuju poolest MB-le sahaks kerge lume lükkamisel, kuigi käsitsi saaks sellist lund vist kiireminigi lükata. Vaati lühemaks teha oleks suht lihtne, peenemaks palju raskem, samuti nullist originaalmõõduga korpuse tegemine. Alternatiiviks oleks vana propaaniballoon korpuseks, mis tuleks aga liiga väike(madal). Ehitan praegu tigu, mille püüan teha nii, et oleks vajadusel võimalikult lihtne seda otstest lühemaks lõigata, samuti viskelaba kitsamaks teha. Tigu tuleb seest tühi, millest loodan, et ei poo mootorit nii kinni kui täis ja enamus pauerit jääks suurendatud viskelabale. On umbes 30% võimalus et asi hakkab tööle nii nagu tahan, aga see on OK. Küllap õpin ja teen paremini.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#48

loomulikult on suurema kubatuuriga suurem vääne.
no hüva, eeldusel, et muud muutujad on ligilähedaselt samad.

ksf. basilio jutu pääle tahaks natsa küsida/targutada.
esiteks, üldjuhul peaks jalgrada viima punktist a punkti b, ehk teoorias peab ju freesiga ka algusesse tagasi tulema ja seljuhul saab nagunii juba kaks "vagu" ajada ja lisaaega ei kulu. no kui just mingi ringteega tegu pole. a ring muidugi ka ei välista vastassuunas tiiru tegemist, tõsi sel juhul ajakulu juba topelt.

ja mis puutub kahte jälge auto jaoks, siis vähemasti minu kodu juures on lumi küll taoline, et vaid kahe võimaliku jälje puhul ajaks mina kõhu alt niipalju ää kui võimalik ja rattad saavad enda ette jääva lumega ise hakkama. kinni jäämised on ikka siis päevakorras kui masin kõhuli lume otsas kinni on.
Vasta
#49

Tere jälle üle pika aja, kirjutan,siis ka oma "lumetõrjujast". Asi sai alguse eelmise aasta lumeuputuse ajal. Kuna lund oli palju, siis mõtlesin selle eemaldamist pisut mehhaniseerida. Alguseks õnnestus hankida üks mootorita MTD lumepuhur, nüüd oli vaja leida mootor. Valida oli ZID 4,5, UD 2, Honda GX160 ja MEMZ 968,sõelale jäi viimane, kuna eelmine talv proovisin 8HP puhurit ja see jäi väheks. Kiiresti ja robustselt ehitades sai see monstrum valmis umbes nädalaga. Tulemus on selline,et 40 HP ZAZ mootor teeb tühikäigul sama töö,mis 8 HP täispööretel, ja umbes 3000-4000 p/min lennutab lume 20-25 meetri kaugusele, ja seda olenemata lume olekust, sula läheb isegi kaugemale, kuna ei lähe nii tolmuks. Ülekanne rootorile on 1-1 le ja tegemist on kaheastmelise puhuriga tigu+ventilaator, asjal on ka puuduseid, kuna kaalub palju, siis on sellega raske manööverdada ja hõõrdrattaga ülekanne (originaal) ei taha seda hästi edasi liigutada, aga muidu on võimas, vähemalt on asi minu kasutajanimele kohaneBig Grin.
Vasta
#50

OK, see kahe jälje jutt võib tõesti rumalus olla. Ega lumi kõhu all head ei tee. Kui vähegi aega on, siis kindlasti kõhualune ka tühjaks! Aga mäletan, et olen niiviisi mõned korrad hädas abi saanud. Üks pluss on see, et auto läheb otse. Ratas lumes kipub teed otsima ja ikka sügavama hange suunas... Kisub ära. Aga parem on jah, mitte proovida radikaga lume lükkamist. Ega ta palju ei aita. Pealegi on risk tõesti kõhu peale kinni jääda ja siis on aamen. Autot võib ka lõhkuda. Ei julge soovitada. Ärge siis kõvasti pekske! Wink

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#51

(18-12-2010, 19:34 PM)USSR V4 Kirjutas:  Tulemus on selline,et 40 HP ZAZ mootor teeb tühikäigul sama töö,mis 8 HP täispööretel, ja umbes 3000-4000 p/min lennutab lume 20-25 meetri kaugusele, ja seda olenemata lume olekust, sula läheb isegi kaugemale, kuna ei lähe nii tolmuks.
Vot see on tase! Pilte paluks.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#52

(19-12-2010, 00:21 AM)Basilio Kirjutas:  
(18-12-2010, 19:34 PM)USSR V4 Kirjutas:  Tulemus on selline,et 40 HP ZAZ mootor teeb tühikäigul sama töö,mis 8 HP täispööretel, ja umbes 3000-4000 p/min lennutab lume 20-25 meetri kaugusele, ja seda olenemata lume olekust, sula läheb isegi kaugemale, kuna ei lähe nii tolmuks.
Vot see on tase! Pilte paluks.
Ühineme eelkõnelejaga.Smile

Vasta
#53

Mehed on peaaegu Bobcati ehitanud! Kui ma V8 koduõues lund viskama paneksin, ei jõuaks naabritega kohut käia ega neile uusi aknaid osta! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#54

Ma pole suurem asi arvutispets, äkki keegi õpetaks, kuidas pilte üles panna, mul on väike videojupp ka.
Vasta
#55

näiteks mine nagi.ee aadressile, tee omale konto ja edasi juhendab leht ise sind. videod vast tänapäe kõige targem youtube.com lehele panna. sääl sama teema, enne loo konto ja siis leht ise juhendab. kui välismaa keel keeruline on, siis peab näiteks toru teenuseid kasutama.
Vasta
#56

Sain pildid Nagisse üles (vist), aga edasi on mõistus otsas, ärge kõvasti lööge, lähen nüüd lund "tõrjuma", õhtul olen tagasi.
Vasta
#57

http://nagi.ee/photos/USSRV4/17285747/

Karm pill!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#58

Kaheastmelistel on asi lahendatud lõikepoltidega, kui midagi satub sisse, siis lõigatakse võllist läbi olev polt pooleks, (minu omal M8) ja rootor jääb seisma, võll pöörleb edasi, jätad seisma eemaldad takistuse, paned uue poldi, käima ja edasiSmile. 6mm traat polti katki ei teinud, keris ümber, katuselt alla aetud jääpurikad jahvatas ka pulbriks.
Vasta
#59

Kui takistus on suurem, kui teo keerdude vahe, siis viskab puhuri esiosa üles, ja ronib takistuse peale, (kontrollitud suure puupakuga), kõik mis teost läbi läheb või mahub visatakse suure kolina saatel ka läbi rootori,ka rootoril on polt, aga see pole (veel) katki läinud.
Vasta
#60



Enamusel kaheastmelistel on vist ainult nendel etteveotigudel poltkaitse. Viskerootoril endal minu arust ei ole.
Sellel puhuril on tehtud viskerootor päris tummisest materjalist, samas kui aga lume sees peaks olema kapsapeast suurem kivi, siis kas ikka...
http://www.soov.ee/laanevirumaa/Lumepuhu...1.htm?ca=1



[/quote]
Sellised vist suht nigelad puhurid?Müügis neid väga palju,head riista ju naljalt ei müüda.Selliseid http://www.mascus.ee/Pollumajandus/Lumef...724c8.html jälle peaaegu polegi müügis kasutatult.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne