Postitused: 1,515
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
7
Saadan omatehtud joonise sumpsist, mis teoreetiliselt peaks aitama Minskist mõned hobused rohkem kätte saada. Aluseks on võetud kardi summuti mõõdud, mida on tsipa muudetud. Märkuseks veel, et leegitoru (joonisel punktiiriga) võib olla kõvera kujuga, aga pikkus ei tohiks ületada 220mm. Enda aparaadil on originaaltoru juppidest kokku keevitatud u. 20cm leegitoru, mis käib külje peale. Siis veel see, et viimase koonuse laius on valesti märgitud, peab olema sama, mis eelviimasel koonusel ja silindrilisel osal (muidu ei lähe servad kokku täpselt). Soovitan joonise välja printida, jääb palju parem kui arvutis.
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
Internetis on mõnes kohas üleval valemid ja programmid (mudelimootorite omad aga vahet pole vist) mille abil saab neid arvutada aga küsimus on selles et kui täpsed on algandmed? Seal on vaja teada ju pöördeid mille juures asi hakkab toimima, aega, mil väljalaskeava on lahti jne.
Ühesõnaga tahaks teada milliste pöörete jaoks sa selle välja arvutasid ning kas sa mõõtsid väljalaskeava lahtiolekuaja ning selle pindala ise või said andmed kusagilt mujalt?
Postitused: 112
Teemad: 18
Liitus: Jun 2003
Maine:
0
oot mis see tähendab siis, et samad hobused saabuvad siis madalamatel pööretel kätte?
130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
see tähendab seda et põlenud gaasid ja natuke küttesegust imetakse väljalaske kambrisse ja just enne väljalaske ava sulgumist surutakse leegikasse tõmmatud küttesegu tagasi silindrisse: parem puhastumine põlemata gaasidest ja vähesel määral ka ülelaadimine.
Ikka vastupidi on! Mida lühem sumps kahetaktilisel, seda kõrgematele pööretele sihitud. Heitgaasid summutis liiguvad kogu aeg helikiirusega, lühema summuti korral on heitgaaside liikumise teekond summutis (esimese resonantsseinani ja tagasi silindrisse) lühem, järelikult kulub vähem aega ja seetõttu peaksid töötaktid silindris olema tihedamad, et vastusurve õigel ajal kohale jõuaks.
Postitused: 112
Teemad: 18
Liitus: Jun 2003
Maine:
0
a öelge kes siin Eestis hakkab ise neid summuteid valmistama, arvestades kõike neid mõõtmeid? Ma ei kujuta ette mismoodi see aretamine välja nägema hakkab? Või siis kardimehed on kogu aeg ise sumpse ehitanud?
130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Põldsamaal Sadukülas üks mees tegi ise neid sumbuteid. Sealt kardimehed tellisid. Osad tegid muidugi ise.
See 1cm võib seal väga tähtsat rolli mängida. Umbes ei saa seal midagi teha. Klaabu ju ühes postituses kirjutas et isegi mõlkiminek mõjutas. Saduküla mees rääkis isegi et ühe sumbutiga ei saa kaua sõita. Plekk sureb välja ja ei mängi enam õieti. Värvida ka ei tohiks.
Kui seda sirget toorikut hakatakse aretama ja keerama omale vajalikul viisisl siis ei tohi ühtegi plekitükki ära visata. Saed kolmnurga välja ja keevitad selle vastasküljele. Nõnda saab kuju muuta aga maht jääb samaks.
Kaldun arvama, et kui tolle võidusõidu Minski väljalaske aken on suurem, siis seda eelkõige laiuses, mitte kõrguses, seega väljalaskenurga pikkus peaks sama olema. Mootoreid forsseerides tehakse ikka aknaid laiemaks, mitte kõrgemaks
No kõrgusesse põlve otsas ise küll ei tasuks akent suurendama hakata (noneh, kui tehases targad mehed arvutanud, siis iseasi). Minu arust on akna kõrgusse suurendamine mäng tulega: kõrgema akna korral teeb kolb vähem aega kasulikku tööd (lööb purtsu varem summutisse välja), nii et paremini väljuvate gaaside arvelt saadav kasu on ülimalt kahtlane.
Postitused: 1,515
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
7
Nonii, tegin joonisel toodud tumpsi nüüd valmis. Tükk aega otsisin kohta, kust saaks sobivat plekki - 0.8-1mm paksus ja mida oleks kerge painutada. Pärast igasugu metallifirmasid kondamist sai siiber ja läksin Harju Elektri territooriumile (elan Keilas) ja lihtsalt võtsin hoovis asuvsast metallijäätmete konteinerist kaks plekilahmakat.
Väga hea pehme plekk ja tasuta. Väänata andis ka kätega mudides. Sõbra garaasis keevitasime koonused kokku, keevitus sai pisut räpakas.
Igatahes, jään kevadet ootama, siis saab järgi proovida, kas sumpsist ka jõudu juurde tuli...
Loodan varsti pilt ka panna.
Postitused: 382
Teemad: 42
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
on neid kellelgi veel äkki üle?
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
mul on kardile ühte veel pakkuda. panen varsti pildi kah siia.