Nagu tähele panete, on teema pealkirjas "muudatus". See on seotud võiduajamise mõlemate klasside raja lõpliku "valmimisega" ja kogu ettevalmsituse finišisirgele jõudmisega. Numbrikleepsud on juba trükki saadetud, käib Legendide peenhäälestus ja siis lähevad needki trükki. Kõik lisakatsete toimumised on kokku lepitud, ainult ühe Legendi kantud mahus ja kujul toimumine on selgusetu kuid see puudutab VAID "sportlaseid", keda on õnneks vähem.
Seega paneme osalustasude maksmise
VIIMASEKS KUUPÄEVAKS 18.veebruar 2011! Tahaks, et nädal varem on asi lõplikult selge nii meile kui toitlustajatele ja saaks täpse stardinimekirja üles panna. Asun kohe kirjutama ka mõlemate klasside Juhendeid aga Turistidele ei muutu peaaegu midagi peale Ristõna tähemärkide arvu. "Sportlastele" tuleb eraldi Juhend koos tehnilistega (miso n ju sierra-teemas jämedaste juba lahti kirjutatud)
Aga nüüd sellest, mis jämedalt kuu aja pärast ees ootab. Kui nüüd peab täpselt sarnast ilma koos sarnaste teeoludega, ootab roolikeerajaid ja sturmane eest päris tõsine tööpäev! Kui aus olla, siis terve rada jutiga ja tempoga läbides (praegu vara pime ehk rada kontrollides tuleb vähemalt "spordi" tempos lasta) võtab õhtuks omajagu võhmale küll.
Põhiklass Turist: Rada 393 km, 33 KP'd, 3 lisakatset, lõunasöögi aeg 45 minutit (ehk tuleb isuga sisse lahmida!), keskmine kiirus 45,8 km/h, mis on täiesti mõnusalt rahulik kulgemine. On natuke aega ringi vaadata, natuke aega "ära eksida", aega KIIREMAD MÖÖDA LASTA jne. Lisakatsed lühikesed ja 110% ohutud. Kõik 7 lõiku AKP'de vahel kuni Sanakani välja sisaldavad KP'sid ja on regulaarsus. Nagu ikka, siis kogu tulemuste aluseks ongi Ristsõna ja Talveralli Põhiküsimuse absoluutselt ÕIGE lahend. Vajalik täpsus AKP'desse jõudmiseks ikka pluss/miinus 1 minut.
Esimesena stardivad varahommikul 4X4-, raske- ja mahutav tehnika koos kolme külmetajaga. Nende järel alles kergjõuvankrid Korraldaja suva (või kogemuse?) põhjal "aeglasemast kiiremaks". Paar minutit pausi Stardis ja 9:45 stardivad...
klassid Sport2 ja Sport.
Nende rada on 410 km pikk ja sisaldab 7 LK'd. Lõunasöögiks ja hooldamiseks 1 tund, et Turistid saaks eest kaugemale minna. Keskmine kiirus 50,6 km/h.
Lisakatsetest "kergelt" kiiruslikud ehk regulaarsuskatsed suletud radadel 2 ja neile lisaks kuni 50 km pikk täpsuslõik. "Kergelt" tähendab seda, et kaks või enam ringi tuleb sõita täpselt sama ajaga kui esimene ring ja mahtuda ikkagi ka "target time" sisse. Ehk mõistlik kiirus koos täpsusega ja katse tulemuse annab "viga" ehk eksimine iseenda esimese ringi ajast. Klassika vanaautorallidel kogu ilmas, mis ei tähenda "molutamist"
4 kiiruslikku LK'd on siis kõik ka suletud radadel, Turistidest pikemad aga seal saab hästi natuke ennast ka välja elada seda viimast kümnendikku taga ajades.
Täpsuslõik: rahvarallideltki tuntud absoluutne vanaautorallide klassika, kus teadmata lõpuga katsel tuleb
sekundi pealt õiges ajas püsida. Meie teeme täpsuseks +/- 10 täissekundit = 1 karistuspunkt. (rahvarallidel on olnud +/- 1 täissekund = 0,3 sek katseaega ehk näiteks 5 sekki kiiremini annab katse tulemuseks 1,5 sekundit ehk 0:01,5). Kuna meil on rahvaralliga võrreldes oluliselt pikemad vahemaad nii kogu rallil kui ka täpsuslõigul, siis selle võrra on ka eksimise ruum suurem. Samas AKP'desse jõudmise täpsus "vaid" +1 minut ja "sportlastel" tuleb ikka ise AKP kohtunikule Ajakaart ulatada õigel ajal.
7 lõiku, millest siis 6 on regulaarsus ja viimane pimedas Sanakani läbimine.
Kaardilugejatel "must be" varustus stopper, kell, kalkulaator, pea(kaardi)lamp, pastaks, kiire aegade arvutamise võime jne. Ehk mõlemal on autos tööd hommikust õhtuni.