Postitused: 4,422
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
47
(08-03-2011, 11:14 AM)zazik Kirjutas: Aga jäätee on selline ebausaldusväärne värk, iga aasta pole. Kole keeruline planeerimine oleks vist see jääteega variant.
Ega midagi - kaks rada ette valmistada, üks saarel teine ilmataadist sõltumatu mujale. Valik siis viimasel hetkel, nagu tänavu suusamaratonil.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 4,162
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Ilmataadiga on mul diilid olemas aga Saaremaa on peaaegu et põhimõtteline värk, miks mitte minna. Esiteks loomulikult logistika. Teiseks automaatselt lõpptulemi kallidus osalustasu ja osalejatele kogukulude poolelt. Kolmandaks suhteliselt nigel talviste olude tõenäosus ning ka vähene statsionaarsete mootorispordirajatiste arv. Neljas - Saaremaal käiakse suvel ja purjekaga ehk siis, kui on aega logistilisse karutagumikku sõita. Aga tegelikult olen ma seda kaalunud küll. Suur pluss Saaremaaga on ju see, et seal on mitmeid mahukaid spaasid, mida massiga ja jõupositsioonilt kinni panna ning katuseni ära täita! Ja pluss on kindlasti ka inimesed, kes seal elavad. Ning plussi ehk kokkuhoiu poolele saab kanda äkki ka selle, et asja orgunnides leiab kohta, kus raha kulutamata ööbida - Saaremaa rada ei kirjuta kahjuks Nõmmelt hommikult startides.
Näiteks kiire kalkull oleks selle talve hindadega teinud osalustasuks automaatselt 45 tugrikut, alla selle ei mängiks kuidagi korraldust välja, pluss distants ja kuluv aeg. Tallinn-Virtsu 135, sealt Kuressaarde 70 juurde + 2Xpraam. Kui start teha isegi Kuivastust 9:00, siis tuleb enamusel startida kodunt vähemalt 3 tundi varem, et "kaheksase praami" peale jõuda. PL "Saaremaa" mahutab 160 sõidukat ja 690 reisijat(viimane on muidugi naljakoht), seega Talveralli täidab mõistlikult 90% autokohtadest ja ~350 tegelase jaoks võiks ju kerge hommikukohv ja saiake ka olla ehk terve laev tuleb bronnida.
Seegas tuleb teha praegu hinnakirjapõhine tehe 690 X 1,12 = 770 eurot + 160 X 6,36 = 1025, kokku siis 1790 euroga peab Tuulelaevad rahul olema, kui kogu praamireis kinni maksta ja tahaksime näiteks 400 tassi kohvi ja saiakest ka selle raha eest saada. Kuid me peame korrutama selle kahega, sest tahame ju ka turvaliselt tagasi mandrile, ümardame 3500 euro peale kaks otsa. 100 autot, keskmiselt 3 inimest masinas (see suhe on kõik aastad sarnane olnud), 12 eurot nägu juba ainult ülevedu. Teist samapalju näkku ja natuke pealegi on kõik aastad läinud maksma kaks söögikorda + õhtuse peo paik (tavaliselt tahetaks ju muidu suurte ruumide eest eraldi renti saada, jällegi olen seda lahendanud jõupositsioonilt). Seega pean ma kalkulatsiooni panema igal juhul 25 tugrikut. Sellega saab (äkki?) tehtud Virtsu+hommikukohv+lõunapaus+õhtusöök+hilisõhtuse peo koht+tagasi Virtsu kõigile oselajaile ja korraldustoimkonnale.
Saarlaste osakaal, kes praamiteenust ei vaja, on ikkagi olematu maht, seega tuleb arvutada ikkagi suurusjärgus 300 võiduajajat, seega ~6000 eurot jääb kogu orgunni peale. Nii suure numbriga pole au olnud kunagi opereerida, seda juba on päris palju tänu massile. Kuid isegi nii arvutades ja 10.Talveralli reaalsete tugriku-kuludega (hinnatõusu suurust ei oska ette aimata) arvutades jääks nii napp 1000 ühikut mänguruumi erakorralisteks kuludeks, uhkemaks auhinnalauaks etc. Tee nii kokkuhoidlikult kui tahes, kasuta häid sõpru "ära" millegi valmistamiseks ja saa SUURT ABI radade omanikelt (nendest suurepärastest inimestest tuleb eraldi lugu), 5000 tugrikut kulub igal juhul ära.
Kasvõi needsinased AKP märgistused, mida seekord teatud mahus kasutasime: tegime need ühe Kohtunikuga jääkidest, õhtul hilja vabast ajast, ainult täpselt nii palju ja "punaseid", kui oli hädavajalik (kollaseid - eelhoiatusi - ju ei olnud üldse) aga reflektrokile ja "jalad" tuli ikka osta ning 90 tugrikut ära kulutada. Kasvõi raja kirjutamine: meie valgest super-Sitikast ökonoomsemat ja odavamat autot ei ole põhimõtteliselt olemas ja seda kohe päris tõsiselt! Sponsorauto koos sponsorkütusega on vast odavam aga sponsoreid ei ole ega väga ka ei taha, et tuleks. Te olete nüüd ju Elvast Värskani "ära näinud", me suutsime Tiinaga selle "kokku kirjutada" peale suurt tuisku ehk reaalsetes lumeoludes detsembris kahel päeval mõlemal täpselt sama bensukuluga 5,4 l/100km. See on 805 kilo kaalu ja 155 rehv 44kW katlaga ning keskmine kiirus ~50 nagu rallilgi! Kontrollisime neljakesti ja siis viskas kohe kulu 6,8 peale aga seegi pole veel suur. Kuid kilomeetreid tuleb kokku hirmuäratav number... ja õnneks ei tekkinud 10+ aastat vana ja 200K ls autokesega ühtegi erakorralist kulu.
Seega, Kui võtta eesmärgiks Saaremaa vallutamine, tuleb arvestada siis kuluga näkku 45 eurot + ööbimine ja bensukulu, mis on ikkagi konkurentsitult odavaim autode ja "ralliga" seotud tegevuse+ lisaväärtuse hind Eestis aga mingeid erilisi lisakatseid ei julgeks küll lubada. Ma kahtlustan, et Oriküla paarisrada või kunagine Kogula autokrossirada võivad meie võimekusest välja jääda. Kui minna veelkord mandrit pidi sinna Läti ja Lõuna-Eesti poole, võiks pisut odavamalt asja kokku joonistada. Karta on, et siis tuleb õhtuks/ööseks mõne Pärnu sanaka-spaaga arvestada. Sealse kandi suurimad plussid on lisaks muule ka suur hulk sobilikke rajatisi ja mootorispordifänne!
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Kui lõpuüritusest osavõtt on ralli õnnestumise seisukohast tõepoolest kriitilise tähtsusega, siis võiks ehk kaaluda võimalust lülitada see ametlikku päevakorda, st jagada karistus- ja preemiapunkte ka etteastete eest pidulauas ja tantsupõrandal. Võidujanusematel rallistidel oleks siis näiteks võimalus kompenseerida ebaõnnestunud kiiruskatseid hoogsamate tantsusammude või sõnalis-muusikalise etteastega. Autasustamine toimub kell 4.00 hommikul ja auhindadele pretendeerimiseks peab suutma püsida kahel jalal ilma kõrvalise abita. Artikuleeritud kõne pole kohustuslik.
Tegelikult tahan öelda, et eluaastate lisandudes muutub omas voodis ärkamine aina mõnusamaks ja mingil hetkel võib see vabalt üles kaaluda pjedestaalile tõusmise au ja kuulsuse. Peakorraldajal ei maksa seda võtta kui solvangut või oma vaevanägemise mittehindamist. Inimesed ja nende prioriteedid on erinevad ja vägisi lõbutsema ei saa kedagi sundida. Öösel koju kimada on küll väga nüri, aga vähemalt järgmine päev jääb taastumiseks. Pidupaigas ööbides saad alles järgmise päeva lõuna paiku liikvele ja õhtupoolikuks koju ning terve päev on sisuliselt raisus. Aga aeg kipub meil kõigil arvel olema.
(04-03-2011, 17:41 PM)PlyVal64 Kirjutas: Lisaks on üles kerkinud järjekordselt küsimus, et kas peab õhtul/öösel autasustamisel ja ralli reaalsel lõppemisel/lõpetamisel kohal olema, et võita? Tegelikult loll küsimus, elementaarne, et peab! Ralli lõppeb siis, kui Korraldaja ütleb, et ralli on läbi ja kuupäev on Juhendis kirjas. Oleme siin aastaid vanasti nädal-mitu hiljem "autasustatuid" mööda Eestimaad taga otsinud, et auhinnad ja muu nänn üle anda. Nüüd juba kolm aastat on nii, et kes pole kohal, kukub välja ja asemele tuleb järgmine. Ja seekord siis teist korda juhus, kus Võitja pole kohal. Tegelikult ajas natuke vihale ka see, et KUMBAGI põhiklassi võitjat ei olnud. Nagu ei olnud eelmine kord kohal Piiburit ja "Elutöö" klaasauhind jäi üle andmata. Ja ei ole siiani andnud ega viitsigi enam otsida kusagilt kapi otsast pisikest karbikest...
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Veel kord - inimesed on erinevad, sest Issanda loomaaed on suur. Selge see, et leidub nii 50+ piduloomi, aga samas ka 30- nohikuid. Kõiki ühe vitsaga lüüa saab teatava piirini ja näib, et kohustuslik pidu läheb mõnede jaoks sellest piirist üle, isegi hoolimata sanktsioonidest disklahvi näol. Loomulikult on ka kohtunike olukord mõistetav - tulemuste kokkuarvamine nõuab (lisaks päev otsa rassimisele) veel mitu tundi tõsist keskendumist ja siis oleks publikul tõepoolest viisakas seda hinnata ja kohal olla.
Tegelikult see pole muidugi üldse teema, mille kallal iriseda. Kuna kõik lahkujad teavad, millega riskivad ega protesteeri, siis on ju kõik ok ja süsteem toimib. Asja lahendaks ilmselt mingi high-tech süsteem, kus kohtunikud on terve päev oma tahvelarvutitega onlainis, mingi keskarvuti võtab tulemusi jooksvalt kokku ja lõppjärjestus selgub viimase finišeerijaga samal hetkel. Äkki 10 aasta pärast järgmisel juubelirallil juba nii ongi
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Tõepoolest, selline ajavõtu e-süsteem oleks juba praegu tehniliselt teostatav. Autodele kleepsuga triipkoodid ja kohtunike terminalide külge triibulugejad, et ei peaks võistlejate numbreid käsitsi sisestama, sünkroniseeritud kellaaeg kõikidel seadmetel, GPRS andmeside jne. Ristsõna võib jääda ka paberile, ralli lõpus skännitakse nad sisse ja kui kastid on täidetud korralike trükitähtedega, siis saab kontrolli jätta tekstituvastuse hoolde. Võistkonna ID-ks jällegi triipkood ristsõna nurgas.
Kas ja kuidas see ralli üldise vaimsusega kokku läheb, on otsustamise küsimus. Me ei saa aega parimagi tahtmise juures uunikute noorpõlve tagasi kerida - siis tuleks ka mobiiltelefonid ja GPS (mis on tihti juba telefonides sees) ära keelata, aga see pole reaalne. Samas säästaks ajavõtu infosüsteem (eeldusel muidugi et ta töötab tõrgeteta
) suure hulga Peakorraldaja närvi- ja ajurakke ning mõned juhuslikud ettesattujad pääseksid seeläbi ka teenimatult kõvadest sõnadest. Mis kõik ühtekokku suurendaks üldist rahulolu ja tõstaks FUN-i levelit veel paari pügala võrra, mis ju ongi lõppeesmärk. Igasugu IT-vidinatel on kalduvus aja jooksul suhteliselt odavamaks muutuda ja mõne aasta pärast oleks ehk mingi lahendus juba päriselt reaalne.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 31
Teemad: 0
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
küsimus järgmine kas suvel on ka mõni üritus tulemas?
Postitused: 201
Teemad: 8
Liitus: Aug 2010
Maine:
2
(17-03-2011, 14:12 PM)kauri88 Kirjutas: küsimus järgmine kas suvel on ka mõni üritus tulemas?
suvel toimub
Uunikute V Tähesõit 2011
1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Postitused: 196
Teemad: 35
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
Küsin, mis mõtted on tehnika vanuse osas? Kas järgmisel aastal tuleb jäik 1980 ja jokk? (mis iseenesest on väga eluterve ja pingutusele sundiv). Samas venekatele võiks justkui erandi teha. Ma usun, et 1991 aasta Volgaga näiteks on sama tunne sõita, kui 1975.a. Volgaga. Samas näiteks 1991.a. Mersu on juba vaata et tänapäevane auto.
Ise üritan juba tehnika peale mõtlema hakata. Kõik need aastad on jõuvanker ikka väga viimasel minutil soetatud ja sõidukorda seatud. Nüüd üritaks justkui varem tehnika soetamisega alustada, mis on küll kokkuvõttes igavam, kuid pisut kuivem ja puhtam... Mida teised arvavad?
Lugupidamisega,
Ida Limusiin
Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
ma isiklikult toetaks just venetehnika piiramist, sest nii mõnigi 80nendate lõpu lääne masin on rallil huvitavam masin kui 70nendate venetehnika, ning ka nende soetamine suht taskukohaselt on meil võimalik, ehk kui ikka ühte mudelit läheb liiga paljuks, siis tuleks neid kärpida, sest osalejate puuduse üle ei saa vist viimastel aastatel kurta