Berlingo elektriprobleem
#1

Kirjeldan lühidalt: Auto 1,4 bens. 2004, aku oli peal sama vana. Mingil kenal hommikul keeldus aku koostööst. Kuna oli vana ka juba, siis panin peale natuke noorema, kuid kasutatud aku. Moment töötas, kuid järgmisel hommikul oli tühi. Ei piuksugi sees. Ostsin uue aku. Päeval pold viga, sõita sai ära oma sõidud. Järgmisel hommikul - aku tilgatumalt tühi!
Kahtlustasin esteks signat. Laadisin aku ära, signat ööseks peale ei pand, samuti ei lukustanud uksi. Tarbijad, mida välja andis lülitada, lülitasin välja.
Hommikul-akus nagu poleks kunagi midagi olnudki! Rsk!
Uurisin asja ja laadisin aku uuesti ära. Järjekindlalt. Kontrollisin , kas generaator toimetab korralikult. Lülitasin sisse kõik tarbijad, mida leidsin. Laadimine toimus tühikäigul kenasti 14,8 V... Otsisin välja oma multimeetri. Natuke juhet kah ja panin selle miinusklemmi ning kere vahele. Näitas 0,98 A... Natuke "rahunedes" langes 0,65 peale. Siis hakkasin välja sikutama kaitsmeid, esmalt kapoti alt ja siis salongist, armatuurlaua alt, kus need tavaliselt ikka on. Selgus, et kui eemaldasin kaitsme, millel tähistuseks FSI, siis käis sealsamas plokis klõps ning näit langes 0,03 A peale. mis on ju hea Smile. Klõps oli aga kindlalt mingi relee oma... Kaitse kohta ei öeldud raamatus mitte muhvigi, tähistus näitab, et tegu on sissepritsesüsteemiga. Natuke manipuleerides süütevõtme ja kaitsmega sain aru, et kui olen kaitsme korraks välja võtnud ja kohe sisse pannud, siis ei lülitu relee enam sisse tagasi enne, kui süütevõtit pole keeranud.. No nii, mida siis teha? Minna esindusse ja plekkida kinni nende otsingud Berlingo kallal? Ei tihka nagu, aga kui muud üle ei jää, siis pärast suuremat Bingovõitu tuleb vist minna Toungue ..


Vasta
#2

1) Hakka siis releesid ükshaaval välja korjama ja tagasi panema - kui ampermeetri näit langeb 1A pealt 0.03A peale, siis on "vigane relee" üles leitud.

2) Vaata paljuga uue relee saaks - kui ta on väga kallis, siis pane tavaline lüliti FSI kaitsmest lähtuva juhtme vahele: ööseks lülitad ta välja, mis kaitseb akut tühjenemise eest, ning autovarastel kah raskem elu.

3) Ilmselt saad probleemi lahendatud ilma Statoil'i süütekomplektita Smile
Vasta
#3

ühel 1.9 diisel partneril täpselt sama keiss, esindus tahab jätkuvakt starterit vahetada, mina ei taha Smile Uurin veel aja tekkides, mis seda jama põhjustab. Esindus andis vähemalt tasuta aku juba oma liigsete tühjalt makstud töötundide eest. aga ka see saab tühjaks Smile


prantslased Smile
Vasta
#4

Relee, mis "klõpsub", asub kaitsmeploki sees, "SIEMENS" suurelt peale kirjutatud. Tõenäoliselt ma ei hakka seda plokki laiali lammutama. Veel mitte... Aga xyzwt, braavo!! Just nii ma tegingi! Kuigi- releede väljatõmbamine ei ole just kõige õigem mu meelest, see aitab selgitada, missugune relee toimetab valesti, vaja oleks leida põhjus või jubin, mis sunnib releed töötama-mitte töötama või lülituma-mittelülituma.Smile Ja igale releele ei pääse kuigi hästi ligigi. Kuna ma ei ole vihane raha peale, siis kujunes mu väikeses ajus edasine tegevusplaan: võtsin välja eelpoolnimetatud kaitsme. Leidsin varude hulgast ühe väiksema lüliti ja jupi juhet. Installeerisin lüliti armatuurlauale raskemini leitavasse, kuid käepärasesse kohta, jootsin sellele külge jupi juhet koos eelnevalt juhtme teise otsa joodetud ja ühendatud kaitsmega ning kahe klemmiga. Klemmid suskasin kaitsme pesadesse. Nüüd, seisates mootori, lülitan ka lüliti välja. Sellega on auto lisaks elektroonilisele ka mehhaanilise kaitse all. Enne järgmist käivitamist lülitan lüliti sisse ja käivitan mootori. Tegelikult teeb muret see, et mulle tundub, et probleem ei ole selles relees, vaid seal, kust peaks saabuma-tulema impulss, mis lülitab selle relee välja, ehk peaks katkema pinge relee mähisele. Seda aga ei toimu ja relee ei lülitu välja. Tekib tunne, et probleem asetseb kas pritsungi ajus või mõnes elektriskeemis, mis sisaldab vastava toimingu jaoks ettenähtud elektroonilist lülitit, see lüliti aga ei toimi. Vist. Või siiski tõenäoliselt. Smile Skeemi pole ja ligi vist ei pääse ka Sad..


Vasta
#5

Selle lüliti asemele relee, mida juhib alarm, siis on kõik automaatne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#6

Ja-jah, ma mõtlesin sellele ka, aga olen vist piisavalt, laisk, et asjale, mis nagunii lonkab, rohkem pühenduda. Normaalne oleks korras süsteem, mitte vigane lahendus, mis pole skeemi osa. Praegu leidsin asjale ajutise lahenduse, aga see pole probleemi lahendus. Haigus võib süveneda... Praegune moodus meenutab rohkem, ütleme, näiteks hambavalu,mida saad valuvaigistiga vaid leevendada. mis tegelt vajab plommimist või väljatõmbamist...


Vasta
#7

äkki aku tühjeneb seistes geneka süül?
Oli kunagi 1 intsident,genekas laadis ilusti kuid kaotas akust voolu.
Vasta
#8

(18-03-2011, 18:25 PM)I.A Kirjutas:  äkki aku tühjeneb seistes geneka süül?
Oli kunagi 1 intsident,genekas laadis ilusti kuid kaotas akust voolu.

Äkki loeks teema enne pakkumist läbi? Tühjendaja on juba isoleeritud sissepritsesüsteemi juhtahelasse.

Karta on, et seal ilma arvutiga andureid küsitlemata ei pääse. Kui just mõni hõõrdunud juhe või ilmselgelt lahtine/vigane/roostes pistik silma ei hakka.
Vasta
#9

Ütleme nii, et sa ei ole ainus selle probleemiga. Olen kokku puutunud ka sellise berlingoga(või oli see partner), millel siis samuti hommikuks aku tühi. Niipalju jõudsin jälile, et järgi jäi sellel autol võtme ACC asend, ehk siis esimene aste, mis aku tühjaks kurnas. Väljendus see praktiliselt mittenähtavates asjades - kella numbrid oli veidi heledamad ja sellised pisiasjad.... Samuti juhtis seda jama üksainus relee, mis järgi miskipärast jäi...
Kahtlustasin 50% süütelukku, aga omanik ei soostunud pikemalt selle peale remondiraha kulutama ja lasi paigaldada lihtlabase massilüliti....

Sul aga oleks kõige lihtsam, kui selle relee juhtimise ümber tõstad süüteluku ACC või ON asendisse. Signa alla ma ei saaks näiteks ühendada, kuna mul 99% juhtudest on signa maas ja uksed lukust lahti...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#10

Kuigi auto on 2004 aastast, on ühendused üllatavalt korras, niipalju, kui ma suutsin kapoti all neid lahti ja kinni ühendada.. Ka armatuuris ei paistnud oksiidi või ebaloomulikku kobrutust kuskil. See relee majandab vist ka armatuuri valgusega, samuti kojameeste intervall-lülitiga jne. Näiteks, kui mul on releelt toide maas ja keeran süüte sisse, siis hakkavad kojamehed intervaliga tööle Smile. Aga see selleks, kui kellegil on võimalust vaadata skeemi, sealt peaks olema ju näha, kust selle relee mähis oma toite saab... Pean minema vist Veho mehi piinama, et mõni laseks pilgu arvutisse visata Rolleyes Ahjaa, relee ise asub kaitsmeploki sees... oot-oot, ma ju tean, millist juhet pidi toide tuleb plokki.... Järgmisel ajarikkamal momendil urgitsen asja uuesti lahti, eks vaatame, mis ma leian või kuhu jõuan. Praegu on sihuke tunne, et vist jõuangi süütelukku, igatahes on see täiesti võimalik...


Vasta
#11

See kaitsmeplokk, BSI-plokk on nagu väike arvuti. Veho pidi väidetavalt skeeme andma küll, aga sest sama palju kasu kui arvuti viiruse korral arvuti juurde käiva juhtmestiku skeemist Rolleyes

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12

Kuna täna on reede õhtu ja mitu õlut sees, siis ei hakka ma hetkel rohkem asja süvenema. Esialgu tõmba endale 2007a autodata. Seal on päris mitmed mitmed skeemid berlingo kohta sees alates kojameestest ja kellade valgustusest ja lõpetades mootori skeemiga....

Autol on muidu peal lisaks 2 sellist multifunction juhtplokki, millest kogu see elektri kompott läbi käib(kojamehed, airbagid, abs jne). Võibolla üks neist jukerdab...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#13

Lugesin siin seda teemat ja ma küsin,et kas antud isendil on tagaklaasikojamehed ka??? Kui on siis otsi viga sealt!!! Mul oli just natuke aega tagasi selline juhtum kus samamoodi tõmbas akut koguaeg tühjaks ja siis suure otsimise peale ja spetsialistidega konsulteerides selgus viga! Vaata ja uuri,loodan,et sain natuke aidata!
Vasta
#14

On küll tagaklaasikojamehed ja need üldiselt tavaliselt ei tööta, sest ei kasuta üldse. Hoovastik on päris ära "hangunud".. Aga tänud soovituse eest, ma arvan, et soojemate ilmade saabudes tuleb tagauksed nagunii lahti võtta ja sisemus (hoovastik jne) üle käia. Praegune "lisalülitiga" variant töötab päris asjalikult, isegi abikaasa on asja selgeks saanud Smile.


Vasta
#15

See tagakojameeste viga on üpris levinud asi, aitab kui polstrid maha ja pistikud lahti.

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#16

Täpselt seda tulebki teha!!!
Vasta
#17

iseenesest on lihtne need kojamehed töökorda seada, tuleb aind kinni roostetanud võll puhtaks teha ja kokkupannes määret lisada, enamjaolt mootorit läbi ei kärsata.

samas on ka pakkuda remonditud tagasildasid....kas siis koos õõtsadega või ainult tala. remonditud komplekse silla hind oleks siis 275 eurot, juhul kui annate oma remonti vajava silla vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne