Postitused: 343
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
4
Ahahh!
Vat see muska71 pill...... paistab, et on õige kobe tükk. Mis selle autorongi liikumiskiiruseks rehkendasid? Esimese käiguga lasta, või läbi aeglusti?
Kogu see lumepuhurite teema oleks päris põnev ülesanne II või III kursuse masinaehitajatele. Oleks meil siin lugejate hulgas mõni õppejõuhärra, kes nõuaks oma studentidelt vastava optimaalse puhuri mudeli alusel loodud kalkulaatori väljatöötamist, kuhu laod oma andmed sisse ja vajutad nuppu ning saad küsimusele vastuse, a la nende läbimõõtude, põõrete, edasinihke jms korral oleks tiivik nii ja rootor naa pikk või jäme.
Vat see oleks tõsine panus rahvamajandusele, aitaks oluliselt kaasa " lumetõrjekuliibinite" nagu meie seda oleme, katseeksitusmeetodite võimalike vigade vältimisele ja ühtlasi säästaks aega, raha ja ka närve võimaliku projekti p mineku välistamisega.
Terv.,
IP
Postitused: 3,783
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(27-03-2011, 15:24 PM)Tift Kirjutas: Kui Basilio oma aparaadiga majandas, siis kurtis ta, et see kipub esiotsa üles kiskuma ehk vallide otsa ronima.
Isand Basilio aparaadil on ka üks erinevus - üheastmelisel on suur viskelaba teoga ühel võllil, mis lapiti lund pekstes hakkab paksu ja jäätunud lumega tõstejõudu arendama.
Teine puudus on liiga kaugele ulatuv alumine korpuse serv. See kaitseb küll mainitud viskelaba maa seest väljaulatuvate kivide ja muhkude eest, aga avaldab jäätunud valli puhul takistust, mille peale üheteljeline põka hakkab samuti nina üles rebima. Eks järgmiseks talveks tuleb üht teist ümber teha.
Kaheastmeline puhur, mida lükkab päris traktor, peaks nendest puudustest vaba olema.
Aga muidu - jõudu! Hea meel on näha, et mehed innukalt ehitavad ja asjad toimivad. Kui talved hakkavadki sellised olema nagu kaks viimast, siis jääb lumesahkadest väheks.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 343
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
4
Lumekahuri aretustöö käigus on selgeks saanud, et selle maisnaehituse müsteerium seisneb ca 10-e teguri kokkuklapitamises:
1. teo laius
2. etteande samm, e.kiirus ja materja hulk
3. eeldatav lumekihi paksus ja konsistents (sõmer hõre, jäätunud tükkis, mätsiv sulanud)
4. rootori läbimõõt ja viskelabade arv ning joonkiirus.
5. kogu seadme edasinihke kiirus
Traktori haakes olev asi peab olema ikkagi hästi dimensioneeritud , nt. jäätunud materjali närimiseks peab olema teol rohkem pöördeid, kui käiguga edasinihkel. Gaasi andes liigub kogu masin ikkagi kiiremini edasi, kui tigu peenestada ja ette anda suudab, seega tekib koht, kus lai tigu jääb takistuse suurenedes seisma (rihmad libisevad).
Meiepere masin suudab arvatavasti värskelt sadanud 20-30 cm paksuse ühtlase kihi sõmerat vabalt ära lennutada, jääkamakate ja -vallidega aga ühtlaselt lasta siiski ei saa, peab siduriga meelitama.
Muide, üks rippes oleva seadme pluss on see, et kõrgemat hanke saab lennutada astmeliselt, tõstes rippsüstemiga kuni 70 cm kõrgusele ja siis alumise osa. Nikerdamist muidugi on.
Postitused: 343
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
4
Tift'iga nõus. Ta saab oma eraldi mootori ja vahekastidega lund tagasi pilve peale lasta...
Ka mina olen mõtteid mõlgutanud, et juhul, kui peaks sündima paras sõiduk nt väiksem roomikmasin (projektitasandil) vms. saaks sama agregaadi panna selle külge ja käitama nt Sierre 1,6 (56kW) mootor, koos 4-k manuaalkastiga, mis on täisti olemas. Aga see kõik juba tulevikumuusika
Postitused: 343
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
4
Sorry Tift, Pidasin Muska reduktoreidja teist mootorit silmas...
Postitused: 3,783
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
28-03-2011, 21:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-03-2011, 21:50 PM ja muutjaks oli
Basilio.)
(27-03-2011, 15:24 PM)Tift Kirjutas: Vaadates isapulli aparaati tundub väljavisketoru päris kõrge olevat... Kas madalamalt suunamist poleks viskekaugust suurendanud? Kui seda muidugi vaja peaks minema...
Basilio targutab veel natuke.

Kõrgem toru annab võimaluse viskekaugust paremini piirata kui naabri aed/aknad/misiganes liiga ligidal on. Madala toru agara piiramise korral ei pruugi juga suure lumega üle valli ulatuda. Pika toruga laskmine on nagu kossumängus "pealtpanemine" - käib korraks üleval ära ja läheb siis otse sinna kuhu vaja.
Lahendusel on ka miinus - jõu õlg pagana suur ja raske (sula)lume täisvõimsusel väljalennutamine hakkab puhurit vastassuunas lükkama. Minul see nii on. No päris külili lükata ei jaksa, aga kisub küll korralikult ja peab jõuga vastu hoidma. Kerge lumega või poole võimsusega töötades kõik OK.
Nii et kõik oleneb oludest, kus puhurit kasutatakse. Kui on ruumi laamendada, siis lühike nokk peale ja lumi käib kaarega üle elektriliini!
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 90
Teemad: 17
Liitus: May 2007
Maine:
0
tere. tekkis selline küsimus et kui näiteks teha motoploki MF_70 puhurile ka seiksed hambad nagu seda on kasutaja USSR V4 puhuril et kas ka see siis jaksab selllist külmand lund lennutada. Ja ka selline küsimus et kui palju kasutaja USSR V4 lumepuhuril see tigu sellest puhuri pöhjast ette poole ulatub et see ei hakkaks pöhjaga mööda lund ülesse ronima.
Puhur ise siis seike nagu ka paljud vist teavad
http://fotoalbum.ee/photos/g5943/sets/1115375
k 750, Yamaha xt350 ja vw Passat
Postitused: 90
Teemad: 17
Liitus: May 2007
Maine:
0
ma ei tea kas see kui midad sinna sisse läheb ikka päris laiali masinat lööp kuna mul jäid siis korra sellised parajad kaikad ja lauajubid korra ette ja ka soome kelgu jalas jäi vahele pauk oli tahe aga masin jäi korda.
üks küsimus tekkis veel et kas sul see puhur toetub selle sama pöhja peale vöi on mingid jalased külgede peal.
k 750, Yamaha xt350 ja vw Passat