(22-07-2010, 23:07 PM)zazik Kirjutas: Oi need ksf Baltha pildid on tõesti väga toores materjal. Kui küsida tohib, kes need teinud on ja mis asutuse tarbeks? Vaevalt, et suvaline eraisik sellise kollektsiooni koguda suutis.
Elementaarne! Fotod pärit Riikliku Autoinspektsiooni ( RAI ) arhiivist.
Sellised pildid peaksid olema autokoolis kohustuslikud. Soovitavalt ka värvilised. Aitaks vähendada "minuga ei juhtu midagi" mentaliteeti. Eriti näib see levivat motoriseeritud kaherattaliste pilootide seas: kas üldse ilma kiivrita, jalgrattakiivriga, või korralikult kinnitamata motokiivriga. Ülejäänud turvavarustusest ei tasu muidugi rääkida.
Aga kui nähakse ära, milline näeb välja näoli asfaldis käinud mootorrattur, siis mõeldakse ehk veidi rohkem.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Huvitavaid asju meenus neid vanu RAI fotosid vaadates .Olin väike poiss kui külastasin korraliselt oma juuksuri salongi ,see ei olnud tollel ajal mu lemmik koht. Aga üks kord ,oh üllatust oli ooteruumi laual kopsakas pildialbum ,mis oli täis just taolisi fotosid ja mul oli jube kahju ,et minu ees olev järjekord nii lühike oli .Ilmselt leidis keegi ametnik ,et see on just paras koht liiklus propaganda tegemiseks .
Osa neist piltidest on ka avaldatud ,kunagi ilmunud liiklusohutus alastes brosüürides ja tulevad tuttavad ette . Verine laip pildil ei olnud tollel ajal mingi erand ,vaid pidi võimendama foto liikluskasvatusliku mõju . Vaadates neid fotosid ,tundub küll ,et enamus lõppes neist fataalselt.
Samuti tulevad meelde ka uhked üritused ,kus maaliinde bussijaama juures ja Viru väljakul eksponeeriti avariilisi autosid.
Elvas eksponeeriti vanasti Elva poe (see, mis jaama juures on, teisel korrusel oli restoran) aknal mustvalgeid pilte õnnetustest. Me vennaga jäime alati suurima heameelega poe ukse taha ootama, kui ema poes käis, sest siis sai rahulikult katkiseid autosid vaadata.
(27-07-2010, 15:03 PM)UmxJ Kirjutas: Elvas eksponeeriti vanasti Elva poe (see, mis jaama juures on, teisel korrusel oli restoran) aknal mustvalgeid pilte õnnetustest. Me vennaga jäime alati suurima heameelega poe ukse taha ootama, kui ema poes käis, sest siis sai rahulikult katkiseid autosid vaadata.
Nii et tänud piltide eest.
Sellised fotod võiks praegugi igas alkoholiga kauplevas kohas olla. Paraku on see euroesteedikestele selline "uih-vaih-võeh"- teema, mentaliteet on ikka selline, et ega minuga või minu ülikorralikus peres selliseid asju küll ei juhtu. Ja lisaks, riigieelarvest jääks ju oluline summa puudu, kui politsei enam nii palju trahve koguda ei saaks. Need ju juba riigieelarve vastuvõtmisel sinna sisse arvestatud, ehk siis ehtne plaanimajandus: riik paneb paika, kui palju keskmine eestlane aasta jooksul pättust tegema ja trahve maksma peab.
Seda masinat pole vist tänaseni leitud ja vöibolla on köik selle auto asukoha teadjad juba mullaall. Sugulastelt vähemalt kuulsin, et Eduard mattis selle masina maha, kuna ei tahtnud, et see satuks venelaste kätte. Ahja mis automargiga tegu?
Veidi halva kvaliteediga pilt.
Siin pildil paremal on Eduard Schmidt isiklikul(Ta oli taksojuht.)
Ja tema auto suuremalt.
Miski pärast on siin see sama numbrimärk juba musta taustaga.
Veidi teemast körvale ja rohkem militaar.ee kasutajate pärusmaa, aga mis vormis need mehed on? (Eduard on märgitud ristiga)
P.s Tema külgkorvis sain ma esimest korda mootorattaga söita, tal oli vist K750.
mehed vormis - Eesti Kaitseväe ajateenijad, 30-ndate teine pool. (vist 1936 aastal tuli see vormi variant?). Väeliiki/väeosa ei oska öelda.
Numbrimärkide kujundusi muudeti ka EW päevil, ei oska öelda, millal miski kujundus täpselt tuli, mingis teemas on ka kajastatud, kunagi otsisin aga ei leidnud. Tartu numbrid, peaks ka aastaarv osadel variantidel olema, vahetati numbreid ka vist? seoses aastamaksudega?
Auto on 1936. a. Terraplane või Hudson (mulle tundub, et pigem Terraplane).
Terraplane oli Hudsoni sõsarmark.
Alates 1933. aastast kanti Eestis numbrimärgile liiklemismaksu tasumise aasta kaks viimast numbrit ja numbrimärgi taustavärv vaheldus igal aastal (1933/34 valge nr mustal taustal, 1934/35 must nr valgel taustal jne).
Kui EAG loodetavasti lähemal ajal taas korda saab, siis varsti lisandub sinna Rein Veldi koostatud ülevaade registreerimisnumbritest.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-08-2010, 14:24 PM ja muutjaks oli Ostap Bender.)
[quote='miniest' pid='251890' dateline='1281909151']
Seda masinat pole vist tänaseni leitud ja vöibolla on köik selle auto asukoha teadjad juba mullaall. Sugulastelt vähemalt kuulsin, et Eduard mattis selle masina maha, kuna ei tahtnud, et see satuks venelaste kätte. Ahja mis automargiga tegu?
Veidi halva kvaliteediga pilt.
Peaks olema Hudson Terraplane (võin ka eksida, eks targemad parandavad), müüdud arvatavasti 1937-38 aastal. Eesti esindajaks oli OÜ Systema.
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2011, 14:30 PM ja muutjaks oli Alo74.)
Veel kaks pilti Komsomoletsist, mis juba kunagi varem siit teemast läbi käinud, eelmistel piltidel oli jõuallikaks puugaasigeneraator, nendel aga sisepõlemismootor.
Steyr 200 - masinast säilnud birka ja pilt.
Kuna birkat on raske skännida, siis kirjutan teksti ümber.
STEYR-DAIMLER-PUCH A.G. WERT.STEYR
Type 200 Baujahr 1938
Fabrik Nr.des Fahrgestelles cc3224
zulässiges Gesamtgewicht kg. 1530
Nutzlast kg. 440 Eigengewicht kg 1090
zuläss.Achsdrücke vorme 665 hinten 865
Verbrennungskraftmaschine,Hübramum cm3 1476
Fahrgestelleswicht, kg. 630
Fahrgestelltragfähigkeit, kg. 900
Karosserje Nr. - MIT.O.Z.74.BTRE
(07-03-2011, 14:18 PM)Alo74 Kirjutas: Veel kaks pilti Komsomoletsist, mis juba kunagi varem siit teemast läbi käinud, eelmistel piltidel oli jõuallikaks puugaasigeneraator, nendel aga sisepõlemismootor.
Steyr 200 - masinast säilnud birka ja pilt.
Kuna birkat on raske skännida, siis kirjutan teksti ümber.
STEYR-DAIMLER-PUCH A.G. WERT.STEYR
Type 200 Baujahr 1938
Fabrik Nr.des Fahrgestelles cc3224
zulässiges Gesamtgewicht kg. 1530
Nutzlast kg. 440 Eigengewicht kg 1090
zuläss.Achsdrücke vorme 665 hinten 865
Verbrennungskraftmaschine,Hübramum cm3 1476
Fahrgestelleswicht, kg. 630
Fahrgestelltragfähigkeit, kg. 900
Karosserje Nr. - MIT.O.Z.74.BTRE
tere,äge värk kui põllumajandus on Eestlasel nii veres,et tank pannakse ka atra vedama,antud juhul siis T-20 komsomolets.
Minu teada tegeles samas rollis Tõrva lähedal põlluharimisega üks saksa "tank". Herr Talupoeg on vist rohkem kursis selle sõidukiga.
Aga pärast sõda kasutati igasugu asju ära. Kui ma õieti mäletan, siis mingis kolhoosis sai kahuritorust saunakorsten ja kahuri raamist esimese treipingi alge. Ja Filmiarhiivi pildikogus on foto, kus RSO'st ehitatakse Järvamaal ümber lume lükkamiseks.
Üldjuhul paneb mingite vajalike asjade puudus leiutajad leiutama ning nii sünnivadki hübriidid, mille algeks võib olla kasutu sõjatehnika.
A
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Pilt nr.1 - Mis masinaga on tegu?
Pilt nr.3 - Pildil peaks olema veoauto Riga. Kui kellelgi on pakkuda varuosi (veokast, esituled, uksed) siis oleks huvitatud.
Pilt nr.5 - Mis masinaga on tegu?
Pildi nr.7 taga on kuupäev 4. aprill 1939 - kas pildil võib olla Eesti armee? Kas pilt nr.6 ja nr.7 võivad olla samast ajast?
Pilt nr.10 - Kas pildil võivad olla Soomepoisid?