5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.
#1

Tere!
Kuna väljas ilmad juba ilusad ja talv otsa oodatud,tekkis juba isu oma masinaid sättima hakata. Käpad juba ammu sügelevad,kuid talv oli karm ja igasugused välitööd oleks olnud hirmus kangelastegude sarnased. Mis nüüd viga. Linnukesed juba siristavad ja nii mõnedki vajalikud asjad sulavad lumealt välja.
Traktor on siis 1959 a. DVSš-16. :


[Pilt: 180305034c15fa_l.jpg]


[Pilt: 180305290cda2e_l.jpg]


Oli aastad 93-94,kui tekkis vajadus šassiitraktori järele. See oli veel selline aeg,kunas talupidamine veel eriti heal järjel ja korralikku traktorit keegi ei müünud. Oli saada küll,kuid rahakott ei võimaldanud. Kuna ma juba varem olin ehitanud ühe traktori igasugustest vanade masinate osadest,arvasin oma lolli peaga,et mis see siis nii erilist on,kui korjan traktori osadest kokku. Sai siis igaltpoolt uuritud,et mida ka saada on. Lõpuks jõudsin ühte tallu Suislepa ligidal,kus vedeles õues üks vana traktori vrakk. Peremees oli nõus lahkelt selle mulle müüma. Järel sai sellel ka oma T-25 ja kaheteljelise käruga käidud. Kraana tõstis peale ja olingi värske traktoriomanik.
Traktorist oli muidugi asi kaugel. Puudu olid rattad,kummid,istme-ja katusevärk. Käigukast oli sassis,laagrid kulunud,veokasti ka polnud ja nii edasi. Aja jooksul sai kõik tükid muretsetud. Ringi sai sõidetud mitmes maakonnas,et vajalikud osad muretseda.  Lõpuks sain traktori kokku. Oli veel selline hea aeg,kunas võeti igasuguseid ilma dokumentidetta masinaid arvele. Kutsusin ARKist mehe kohale,see kukkus rooli kangutama ja vaatas ka numbrid üle. See juhtus 1995 a. detsembri lõpus.
Nüüdseks on traktor meid ausalt teeninud ja oleks patt mitte rääkida igasuguseid juhtumisi ja lugusid seoses sellega. Kuna eelmine aasta oli selle traktori jaoks eriti karm....


[Pilt: 18030505ac88b5_l.jpg]


otsustasin teha veidi ennetavat remonti ja kevadtöödeks korda sättida. Restaureerimisest ma siinkohal ei räägi,sest selleks on masin veel liiga noor....Edaspidi siis püüan seda natukene valgustada. Kindlasti oleks huvitav teada,kas on veel mõnda minusugust saatusekaaslast,kes peab sellise traktoriga tegelema. Maakonnas tean ainult ühte samasugust traktorit.

Esimeseks tutvustan selle traktori jaoks ehitatud lumesahka. Selleks ka viimane aeg....


[Pilt: 18030513a8f3c8_l.jpg]


[Pilt: 180305075dd75e_l.jpg]


[Pilt: 180305095e6be0_l.jpg]


Igasugused tähelepanekud,arvamused ja mõtted on teretulnud.
Vasta
#2

Sellele vaidlen kindlalt vastu, justkui oleks traktor restaureerimiseks "liiga noor". Nn. "kumera kapotiga -16" (mingil ajal minu teada muutuski traktori mark T-16ks; kandilise kapotiga analoogne masin on aga olenemata väljalaskeaastast juba kindlalt T-16M +võib-olla veel mõned lisatähed/-numbrid) on ikka juba väga haruldane. Pealegi läheb poolsada aastat vana masin ka kindlalt igasuguste uunikumi-, musta numbri ja misveeliganes- kriteeriumide alla.
Ja ehkki mõned analoogsed traktorid on Eestis säilinud, ei ole vähemalt minuni jõudnud infot, et keegi oleks seni sellist marki traktorit täielikult restaureerinud.

Ma ikka huviga jälgin, kui mõni traktoritaastaja siia foorumisse juurde tekib. Seni oleme saanud lugeda kaasfoorumlaste Kelm, Veteran ja Vana7 projektidest.

Selline küsimus tekkis ka, et kas pildilt puuduv algne, s.o. kumer kapott ka alles on?

Edu igatahes masinaga tegelemisel!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#3

http://www.osta.ee/18180898
üks sobiv kapott on igatahes osta.ee-s müüa
Vasta
#4

(04-04-2011, 13:58 PM)sass Kirjutas:  http://www.osta.ee/18180898
üks sobiv kapott on igatahes osta.ee-s müüa

Tänan,tänan. Kapott juba aastaid olemas,kuid ei saa seda külge panna,kuna väntvõlli otsa ehitatud õlipump ja teisele poole käivitusmootor.
Muideks seesama härra müüb ka kahte katusekomplekti. Oli pandud et on DT-20 oma,kuid tegelt ikka šassii oma.


(04-04-2011, 13:49 PM)Sillu Kirjutas:  Sellele vaidlen kindlalt vastu, justkui oleks traktor restaureerimiseks "liiga noor". Nn. "kumera kapotiga -16" (mingil ajal minu teada muutuski traktori mark T-16ks; kandilise kapotiga analoogne masin on aga olenemata väljalaskeaastast juba kindlalt T-16M +võib-olla veel mõned lisatähed/-numbrid) on ikka juba väga haruldane. Pealegi läheb poolsada aastat vana masin ka kindlalt igasuguste uunikumi-, musta numbri ja misveeliganes- kriteeriumide alla.
Ja ehkki mõned analoogsed traktorid on Eestis säilinud, ei ole vähemalt minuni jõudnud infot, et keegi oleks seni sellist marki traktorit täielikult restaureerinud.

Ma ikka huviga jälgin, kui mõni traktoritaastaja siia foorumisse juurde tekib. Seni oleme saanud lugeda kaasfoorumlaste Kelm, Veteran ja Vana7 projektidest.

Selline küsimus tekkis ka, et kas pildilt puuduv algne, s.o. kumer kapott ka alles on?

Edu igatahes masinaga tegelemisel!

Tänud. Kapott on kenasti alles. Puudu kapotitripid. Mis taastamisse puutub,olen ikka originaalseid osi juurde hankinud. Ja kui kellegil peaks mulle pakkuda olema vajaminevaid osi...no hoidke alt! Olen nõus isegi vahetama ja minu varasalve uksed avanevad.....iseenesest...Wink
Restaureeriks selle masina ka vaevata ära,kuid seda vaja igapäevatöödel talus. Minuarvates ei juhtu sellega ka midagi hullu,kui sellisesse olukorda saab,et ülevaatuselt läbi läheb ja nii enam-vähem silmale hea vaadata. Kui ma aga selle niiöelda läikima ajan,lörtsin kohe tööd tehes ära. Samuti olen traktorile külge toppinud teiste masinate asju (et töös hoida),see ei meeldi kindlasti peenutsejatele...Big Grin
Vasta
#5

Kui kellelgi restaureerimise isu peaks tekkima, siis mul ootavad heatahtliku peremeest üks DVSŠ-16 ja üks T-16. Varuosi saab ka kaasa ja üks masin on isegi dokumentidega. Metalliks ei müü, seda oskan isegi teha.

Kontakt vajadusel privaatselt.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Päris huvitav traktor loen huviga teemat edasi. Edu. hakkasime ise ka maal t-16M puhastama, et saaks lasta värskema värvikihi peale.
Kui kunagi saab siis sooviks väga näha videost kuidas see drušba mootoriga käivitamine käib.Wink
Vasta
#7

(04-04-2011, 15:07 PM)lauren Kirjutas:  Päris huvitav traktor loen huviga teemat edasi. Edu. hakkasime ise ka maal t-16M puhastama, et saaks lasta värskema värvikihi peale.
Kui kunagi saab siis sooviks väga näha videost kuidas see drušba mootoriga käivitamine käib.Wink

See video asi juba ammu plaanis,kuid endal pole tehnikat ja sellist sõpra,kes asja ära teeks.
See käivitusmootor juba töös alates-12 märts 1998a. Hiljem olen neid ka teistele teinud.
Vasta
#8

Pole neis mudelitähistes ülemäära kodus veel. Aga suvel sai sarnane kastiga aparaat (küll kinnise kabiiniga) korda tehtud. Vend ostis kunagi, et tegema hakata, jäi seisma. Isa remontis esisilla, käiguosa ja mootori. Kast sai uue põhja ja liivapritsi. Mina mökerdsin värvidega. Päris kena tuli Big Grin.
Algul olla kasti asemel veel mingi viskarsi moodi monstrum olnud.
Vasta
#9

Mis selle fiskarsi moodi asjaga tegite? Vedeleb niisama?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#10

Jüri kandis on ka üks selline kabiini ja kastiga isend. Viimastel aastatel harva näha olnud aga mäletan seda niikaua kui ise siin elanud olen. (aasta oli siis 1986).

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#11

(05-04-2011, 18:27 PM)Edel Kirjutas:  Jüri kandis on ka üks selline kabiini ja kastiga isend. Viimastel aastatel harva näha olnud aga mäletan seda niikaua kui ise siin elanud olen. (aasta oli siis 1986).
Sellist DVSŠ-16/T-16 originaalis kinnise kabiiniga ei olnud. Kui pead silmas T-16M põlvkonna, s.o. kandilise kapotiga isendit, siis neid leidub veel suht masslademetes.


Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#12

(05-04-2011, 10:41 AM)iisak Kirjutas:  Pole neis mudelitähistes ülemäära kodus veel. Aga suvel sai sarnane kastiga aparaat (küll kinnise kabiiniga) korda tehtud. Vend ostis kunagi, et tegema hakata, jäi seisma. Isa remontis esisilla, käiguosa ja mootori. Kast sai uue põhja ja liivapritsi. Mina mökerdsin värvidega. Päris kena tuli Big Grin.
Algul olla kasti asemel veel mingi viskarsi moodi monstrum olnud.


See niinimetatud "viskarsi" moodi kopp on väga kõva riist. Neid on liikunud veel alles hiljuti. Kadunud naabrimehe isal Jaanil oli selline 60 ndate T-16 peal ja sõnnikuloopimises oli kõvem riist,kui ükski teine.

Vasta
#13

(06-04-2011, 07:34 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(05-04-2011, 10:41 AM)iisak Kirjutas:  Pole neis mudelitähistes ülemäära kodus veel. Aga suvel sai sarnane kastiga aparaat (küll kinnise kabiiniga) korda tehtud. Vend ostis kunagi, et tegema hakata, jäi seisma. Isa remontis esisilla, käiguosa ja mootori. Kast sai uue põhja ja liivapritsi. Mina mökerdsin värvidega. Päris kena tuli Big Grin.
Algul olla kasti asemel veel mingi viskarsi moodi monstrum olnud.


See niinimetatud "viskarsi" moodi kopp on väga kõva riist. Neid on liikunud veel alles hiljuti. Kadunud naabrimehe isal Jaanil oli selline 60 ndate T-16 peal ja sõnnikuloopimises oli kõvem riist,kui ükski teine.
Viskarsiga masinat nägin viimati 2006. aastal Saaremaal. Polnud just kõige hullemas seisukorras.
Vasta
#14

Seda tõstukit mõtlete? 60-ndate keskel sai sellega tööd tehtud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#15

(06-04-2011, 10:46 AM)aavu Kirjutas:  Seda tõstukit mõtlete? 60-ndate keskel sai sellega tööd tehtud.

Vanasti ka nalja tehtud....Kus kandis pilt tehtud? Kainsa tuttav maastik...Big Grin
Vasta
#16

(06-04-2011, 11:58 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kus kandis pilt tehtud?

Sipa.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

Räägin kohe esimese põneva loo seoses selle traktoriga. Tunnistan ausalt üles,et mul pole see traktor kunagi katuse all seisnud. Ainuke katus on see,mis traktoril endal tagasilla kohalRolleyes
See juhtus vast 10 aasta jagu tagasi. Sügis oli vihmane ja seda sirmi mul ka veel polnud. Sügisele teadupärast järgneb talv. Talvel aga hirmus külm ja lund ka üleliia. Tuli siis isu metsa puude järgi minna. Hakkan traktorit käivitama. Druzba sain käima,suur mootor ka kuidagi raskevõitu vedada. Suure venitamise peale sain ikka mootori tööle. Lasin soojaks ja proovin liikuma hakata. Nagu kännu taga. Ei essugi. Midagi raisal juhtunud. Kökutan siduriga edasi tagasi-kuid ei miskit. Käigud ka ei tahtnud summagi sisse minna. Lõpuks sai isu täis ja piilusin ühest luugist sisse. Mida ma näen- käigukast jääd täis..... No mida nüüd teha. Tegin pikale lauajupile kaltsutropi külge, sidusin traadiga kinni,naftat ja vanaõli pudelist peale ja panin põlema. Võtsin käigukastil alt punni ka eest ära. Küll siis hakkas pikkamööda jää sulama. Põletasin ühe toki täiega ära ja tegin uue.Seda vett tuli vähemalt paar pange Big Grin. No see traktor ei oleks saanudki sõitma minna. Kui vihmane sügis ja käigukangi kaanel tihend alt puudu,kipub vesi hirmsasti sisse pressima. Tihendi panek oli ka hirmus mõttetu,sest sellel mudelil kipub pidevalt kaks käiku sisse minema. See on selle käigukasti eripära. Kui edaspidi kedagi huvitab ,võin rääkida.
Ega sellelgi sügisel ilmad kiita polnud. Kordus sama lugu.....Tegin aga lõkke traktori alla ja jäin ootama. Vett ei tulnudki eriti palju,kuid jäi ikkagi kusagile käigukasti põhja. See aga takistab käikude lülitamist. Lasin õli välja ja kukkusin lõkke peal aurutama:


[Pilt: 1803856379c089_l.jpg]


Paari kolme tunni jooksul sai vesi õlist välja aetud. Selleks korraks oli mure murtud. Päris igal aastal pole sellist nalja ette tulnudki...Cool


Sellel talvel oli seda lumesahka ikka hädasti vaja. Ei jõudnud enam lund ära kühveldada. Sellestki selg siiamaani valus.


[Pilt: 18038565b6a836_l.jpg]


[Pilt: 180385675fda4a_l.jpg]


Lund jagus isegi katustele:


[Pilt: 1803908196f3b3_l.jpg]





Vasta
#18

Sellist DVSŠ-16/T-16 originaalis kinnise kabiiniga ei olnud. Kui pead silmas T-16M põlvkonna, s.o. kandilise kapotiga isendit, siis neid leidub veel suht masslademetes.
[/quote]
Ei ole nende markidega niitäpselt kursis aga võis "kandiline" isend küll olla. Ausaltöeldes polegi seda juba paar aastat kohanud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#19

kahe käigu sisseminek on selle kasti puhul eripära siis, kui käigukangi ots on ülemäära kulunud.21 sajandi puhul viskaks ma selle družba sealt minema.Aga edu korrashoidmisel.
Vasta
#20

(06-04-2011, 18:44 PM)I.A Kirjutas:  kahe käigu sisseminek on selle kasti puhul eripära siis, kui käigukangi ots on ülemäära kulunud.21 sajandi puhul viskaks ma selle družba sealt minema.Aga edu korrashoidmisel.

Just,just! Õiget juttu ajad. Kuigi on ka veel teisi põhjusi. Üks nendest on kindlasti see,et kiirustatakse käikude vahetusel.
Mis puutub Druzbasse siis just vastapidi tuleb teha. Just rohkem kasutusele võtta! Selle vana mudeli käivitamise puhul jääb starter nõrgaks. Olen kõige rohkem 25 kraadise külmaga käivitanud. Kuigi sai keeva vett ka küttepumbale ja filtrile loobitud. Ükski akuront ei asenda Druzba mootorit. Muidugi Druzbat peab tundma. Võhikul pole selle mootoriga miskit teha. Iseasi,kui elektronsüüde peal....Druzba saed ka odavalt saada. Aku hind samas jube.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne