09-01-2011, 00:55 AM
Tere,
Olen siin ühes teises foorumis alustanud ühe CZ ehitamise loo kajastamisega algust teinud ja tundub, et mõistlik oleks ka siin seda kajastada.
Nimelt on selle aasta projektiks saanud CZ 250 Typ 997.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Eellugu:
Kuna 513 pidas 2010 aasta hooaja vapralt vastu, siis tekkis isu järgmiseks aastaks midagi uut valmis meisterdada. Uut tähendab tegelikult vähe vanemat mudelit. Silma jäi 997. See on siis alt summutiga variant.
Seega olemas on idee ja mingisugune hunnik algmaterjali, millest küll enamus on sodi, aga üht-teist ikkagi võtta annab.
http://img263.imageshack.us/img263/5914/325ot.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
Peale konsulteerimist CZi spetsialistist sõbraga selgub kurb tõde, et mõnigaste spetsiifiliste juppidega on Eestis väga keeruline ja need peab suisa Tsehhimaalt tellima. Tööd saab olema piisavalt. Egas midagi, hakkame pihta!
Alustame investeeringuid.
Uued jupid Tsehhist:
http://img88.imageshack.us/i/019qx.jpg/
Uued kodarad:
http://img502.imageshack.us/i/018c.jpg/
Rattad osandatud ja ootavad puhastamist, poleerimist, värvimist:
http://img709.imageshack.us/i/020hs.jpg/
Leitud on esiamordid, mis vajavad täielikku hooldamist ja amordiprillid (uued):
http://img705.imageshack.us/i/022qn.jpg/
http://img689.imageshack.us/i/021lz.jpg/
Järgmisena võtan ette ilmselt raami. Sealt on vaja eemaldada kõik liigne ja taastada algne kuju koos õigete amordikinnitustega. Tuleb hulka tööd relaka ja keevitusaparaadiga.
http://img543.imageshack.us/i/001te.jpg/
Kõigi muude tähtsate toimingute kõrval leidsin natuke aega ka projekti tarbeks.
Tööde käik:
Algatuseks maadlesin siis "natuke" raami kallal.
Õnneks pole algmaterjal kõige hullem.
http://img218.imageshack.us/i/023hi.jpg/
Kõigest mõned äralõigatud õiged torud, mis on asendatud meelepärasema konstruktsiooniga. Samuti on deformeerunud tagumine kaar, mis tahab sirgestamist.
Kõigepealt liigne minema...
http://img529.imageshack.us/i/024xg.jpg/
... ja siis vajalik külge.
http://img510.imageshack.us/i/029td.jpg/
Nii lihtne see ongi!
Tegelikult kulus selle töö tegemiseks rohkem kui üks õhtu, rohkem kui üks ebatsensuurne sõna, rohkem kui 1 kW elektrienergiat, rohkem kui üks....
Hea on selle juures muidugi see, et olemas on sõbrad, kes nõu ja jõuga abiks saavad olla, ning kellel mingi vajalik rakis või abinõu varnast võtta on. Ilma abinõudeta ei kujutaks väga sellist tööd ettegi.
Raam on valmis ja liivapritsiootel.
Aitab siis selleks korraks.
Järgneb....
Olen siin ühes teises foorumis alustanud ühe CZ ehitamise loo kajastamisega algust teinud ja tundub, et mõistlik oleks ka siin seda kajastada.
Nimelt on selle aasta projektiks saanud CZ 250 Typ 997.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Eellugu:
Kuna 513 pidas 2010 aasta hooaja vapralt vastu, siis tekkis isu järgmiseks aastaks midagi uut valmis meisterdada. Uut tähendab tegelikult vähe vanemat mudelit. Silma jäi 997. See on siis alt summutiga variant.
Seega olemas on idee ja mingisugune hunnik algmaterjali, millest küll enamus on sodi, aga üht-teist ikkagi võtta annab.
http://img263.imageshack.us/img263/5914/325ot.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
Peale konsulteerimist CZi spetsialistist sõbraga selgub kurb tõde, et mõnigaste spetsiifiliste juppidega on Eestis väga keeruline ja need peab suisa Tsehhimaalt tellima. Tööd saab olema piisavalt. Egas midagi, hakkame pihta!
Alustame investeeringuid.
Uued jupid Tsehhist:
http://img88.imageshack.us/i/019qx.jpg/
Uued kodarad:
http://img502.imageshack.us/i/018c.jpg/
Rattad osandatud ja ootavad puhastamist, poleerimist, värvimist:
http://img709.imageshack.us/i/020hs.jpg/
Leitud on esiamordid, mis vajavad täielikku hooldamist ja amordiprillid (uued):
http://img705.imageshack.us/i/022qn.jpg/
http://img689.imageshack.us/i/021lz.jpg/
Järgmisena võtan ette ilmselt raami. Sealt on vaja eemaldada kõik liigne ja taastada algne kuju koos õigete amordikinnitustega. Tuleb hulka tööd relaka ja keevitusaparaadiga.
http://img543.imageshack.us/i/001te.jpg/
Kõigi muude tähtsate toimingute kõrval leidsin natuke aega ka projekti tarbeks.
Tööde käik:
Algatuseks maadlesin siis "natuke" raami kallal.
Õnneks pole algmaterjal kõige hullem.
http://img218.imageshack.us/i/023hi.jpg/
Kõigest mõned äralõigatud õiged torud, mis on asendatud meelepärasema konstruktsiooniga. Samuti on deformeerunud tagumine kaar, mis tahab sirgestamist.
Kõigepealt liigne minema...
http://img529.imageshack.us/i/024xg.jpg/
... ja siis vajalik külge.
http://img510.imageshack.us/i/029td.jpg/
Nii lihtne see ongi!
Tegelikult kulus selle töö tegemiseks rohkem kui üks õhtu, rohkem kui üks ebatsensuurne sõna, rohkem kui 1 kW elektrienergiat, rohkem kui üks....
Hea on selle juures muidugi see, et olemas on sõbrad, kes nõu ja jõuga abiks saavad olla, ning kellel mingi vajalik rakis või abinõu varnast võtta on. Ilma abinõudeta ei kujutaks väga sellist tööd ettegi.
Raam on valmis ja liivapritsiootel.
Aitab siis selleks korraks.
Järgneb....