Auto klapid R35-le?
#1

Tervitused!

Kuulaks maad kas kellelgi on kogemusi auto sisse- ja väljalaskeklappide kasutamisega BMW/EMW R35-l. Probleem on selline, et praegusel hetkel on R35 peal treiali tehtud vene päritolu klapid. Kõik oleks tore kui mõlemad klapid oleks korraga tehtud, aga võta näpust, mõlemad klapid on erinevate mõõtmetega nii pikkuselt kui ka "laiuselt", ju on üks enne teist tehtud.
Kuna saksast veel uusi "originaale" tellida ei raatsi, üritaks (ajutiselt) mõned muud sobitada. Lootus Eestist uusi originaale leida vist ka suhteliselt väike. Väidetavalt pidid minig vana Datsuni klapid väga hästi sobima? Uurisin ka natuke saksmannide foorumeid ja seal pakutakse Audi 100 "kahese" diiselmootori sisselaskeklappi asendusosaks http://www.emw-r35.de/alternativteilliste.html. Originaal klappide mõõtmed on vist 36x8x104, Audi 100 omadel 36x8x104,9. Too 0,9 mm ei tohiks olla määrav. Iseasi on see, kuidas need uued klapid pesadesse sobituvad, võib-olla tuleb pesad üle freesida. Lisaks on Audi klappidel teistmoodi "poolkuud" ehk lukustuskoonused ning ei tea täpselt kui pingule siis lõpuks klapivedrud jäävad (lõdvaks või liialt pingesse).

Eks see aretamine üks paras jama ole, aga midagi tuleb nende klappidega ette võtta. Kuulaks nüüd mida targemad sellest arvavad.

Parimat,
Illimar
Vasta
#2

Saksa Ebay's küsitakse 2 klapi eest 40 EUR ... kas selle summa juures tasub hakata auto klappidega jändama?
Vasta
#3

Jah, tasuvuse koha pealt oleks muidugi õige kohe uued klapid ära võtta, sinna lisanduksid veel juhtpuksid ja vedrud. Selle teema tegin pigem asja üle spekuleerimiseks kuna tihtilugu on mulle öeldud, et pane auto klapid, tuleb odavam, lihtsam jne. Proovi mõttes oleks need auto klapid ka ära testinud.
Vasta
#4

Olen teinud Zil -i klapist oma traktorile uued klapid ja peavad väga edukalt. Arvan seda,et kui teha ka sellele tsiklile,ei juhtu midagi hullu. Iseasi on see,et kes viitsib mässata.
Vasta
#5

Üks vahemärkus,sisselaskeklapp peab olema tehtud sisselaskeklapist ja väljalaskeklapp väljalaskeklapist.Materjalid erinevad.
Vasta
#6

(18-05-2011, 09:11 AM)_rein_ Kirjutas:  Üks vahemärkus,sisselaskeklapp peab olema tehtud sisselaskeklapist ja väljalaskeklapp väljalaskeklapist.Materjalid erinevad.

Materjalid ei ole alati erinevad.

Vasta
#7

(18-05-2011, 09:52 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(18-05-2011, 09:11 AM)_rein_ Kirjutas:  Üks vahemärkus,sisselaskeklapp peab olema tehtud sisselaskeklapist ja väljalaskeklapp väljalaskeklapist.Materjalid erinevad.

Materjalid ei ole alati erinevad.

Nojah, mõlemad on tehtud "metallist". Toungue
Aga kui tõsiselt, siis selge on, et kui väljalaske klapp teha väljalaske omast, siis on õnnestumise protsent suurem. On ennast ka see küsimus huvitanud, nimelt on saanud teha lasta NSU 351 OSL-ile (lahtised klapid) mõlemad klapid GAZ veoauto sisselaske klappidest, kas ja kuidas sõita kannataks, ei tea ja vb ei saagi kunagi praktikas proovida...
Aga selline näide - vanemal NSU mudelil, rippklappidega TS, ilmselt ka enne seda T mudelil, on klapid täpselt ühtede mõõtmetega, aga kataloogis erineva numbri all. UUemal , rippklappidega OSL mudelil on ka klapid ühesugused ja ka kataloogis ühe šifriga. Nüüd küsimus - kas on rippklappidega NSU OSL mootoritel paremad jahutustingimused (vanem OSL nn. lahtiste klappidega, uuem suures alumiiniumkarteris ja parema õlitusega), või on sisselaskeklapp tehtud lihtsalt sellisest materjalist, et kannatab ka kuuma gaasi välja lasta. Lihtsalt detailid on ühtsustatud, standardiseeritud?
Loodan , et heietus haakub veidi teemaga. Muidugi on lihtsam kusagilt osta valmis klapid ja loota, et õigest asjast ja hästi tehtud, samas on arutlus asja ette läinud juhtudeks, kui keegi sobivaid klappe ei paku, st tegu mitte "üldlevinud ja massvalmistatud asjadega"

Vasta
#8

Näiteks Perkins diiselmootori klapid (mark 4165),on tehtud samast materjalist. Võibolla saadi mingi aeg aru,et pole mõtet klappe teha erinevast metallist,kuna niikuinii tegemist raskete tingimustega. Arvan seda,et midagi ei juhtu ka siis,kui mõnele vanemale väiksema kubatuuriga mootorile toppida sisse ka pehmemast materjalist klappe. Näituseks vanade statsionaarmootorite ja ka muidugi Ford T klapid on lausa malmtaldrikuga. Vars on rauast,kuid taldrik malmist. Nende eluiga on muidugi lühike,kuid ajab asja ära. Eriti veel kui vaadata asjade vanust ja elukäiku. Kõige kindlam on muidugi kõik omal nahal läbi teha. Siis saab ka pärast öelda,et käis nii kaua. Kaotada pole ka vist eriti midagi. Nii et jõudu katsetamistel!
Vasta
#9

Kaotada on tegelikult päris palju. Halvemal juhul silindripea, silinder, kolb, keps, väntvõll. Oluliselt rohkem kui 40 tugrikut klapiraha.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

ohvtoopi ka vahele:
Pesad freesitakse ju niikuinii üle, kui "klappe tehakse". Mis puudutab liigset pikkust, siis tuleb see maha võtta. Kui oleks lühike siis kruustangide vahele kinni, pitsiga soojaks ja pikemaks venitada. Ilma naljata, kui mina ühel oma aparaadil tahaks klappe reguleerida, siis nii tulebki teha, lausa manuaalis kirjas, et tuleb klapi säärt pikemaks venitada (ainult eksperdid võivad seda teha - aga kes siis mina olenRolleyes ).
Üldiselt on aga küll nii, et kui siitmaalt uusi ei leia siis oleks vast mõistlikum ikkagi need saksast (on nagu mulje jäänud, et kui siin poes saasta müüakse, siis keegi kära ei tõsta ja müüakse rahumeeli edasi. Läänes pannakse siis tavaliselt pood kinni) ära tellida, vaevalt ka seda audi klappi kordades odavamalt saab. Mul on nt. enamvähem sama generatsiooni prantslasel 16 euri klapp. Lõppude lõpuks võiks siis juba ka olemasolevate klappidega olla, kui need hoole ja armastusega valmistatud on aga vist ei ole soovi?
Vasta
#11

(18-05-2011, 11:38 AM)Aspelund Kirjutas:  Kaotada on tegelikult päris palju. Halvemal juhul silindripea, silinder, kolb, keps, väntvõll. Oluliselt rohkem kui 40 tugrikut klapiraha.

A.

Halvimal juhul muidugi,kuid ega alati kõige hullemat ei maksa mõelda. Ja ega see pehmemast materjalist klapp nüüd ei kuku kohe kolmeks,arvan ikka et healjuhul põleb lapikuks ja annab ennem märku....Big Grin
Vasta
#12

Need hoole ja armastusega tehtud klapid on mõõtmetelt nagu öö ja päev. Näiteks pikkuste vahe on (140,4-139,5) 0,9 mm, lisaks on lukustussooned erinevate kõrgustega, mistõttu peavad ühel klapil "kõvemad" vedrud olema. Kusjuures ühte kodukootud klappi on jälgede järgi pikemaks venitatud (sinine!). Hetkeseisuga plaanin vanade klappide pikkusevahed ühtlustada, eks siis näis kas mootori töö paraneb.
Kui uutest klappidest rääkida, siis R35 varuosakataloogis on sisse- ja väljalaskeklapp erinevate koodidega (ei usu, et erinevast materjalist). Sakslaste poolt pakutavad uued klapid on aga universaalsed (nii sisse- kui väljalaskeks).
Vasta
#13

Kuskilt on justkui meelde jäänud, et varasematel R35-tel olid klapid sama, hilisematel erineva koodiga (klappidele olid mingid templid peal).
Vasta
#14

Ma usun et 90% sisse ja väljalaskeklappe on erinevast materjalist.Tegelen vähesel määral plokaante remondiga.Klapi lihvimisel on sädeme järgi näha,et materjal on erinev.
Vasta
#15

Reinul on ses mõttes õigus, kaasaegsed sisselaskeklapid on enamasti tervikuna kroomräniterasest, väljalaskeklapid kroommangaan- (taldrik) ja kroomnikkelterasest (vars).
Vasta
#16

Ja näiteks on Opeli 1,7 Isuzu diiselmootoritel sisselaskeklapp nii pehme, et venib välja ja muutub nii pikaks, et lõpuks jäävad klapid lahti ja mootor ei taha enam hästi käivituda. Väljalaskelapp ei tee seda mitte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne