Postitused: 5,850
Teemad: 744
Liitus: Apr 2002
Maine:
36
Palju võiks olla USA-s inimesi, kes tunnevad huvi nõukogude bussitööstuse ajaloo ja esindajate vastu niipalju, et eksportida sinna mõni 154 või 155? Olematult vähe.
Pigem peitub vastus Su küsimusele siin:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_%22old-l...ransit_bus Tootmise algus: 1940... Zis-154 tootmise algus? 1947...
Ma ei imestaks, kui 127 omab 50-ndate alguse Americanas mõnd päris sarnast eelkäijat...
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,157
Teemad: 245
Liitus: Jan 2003
Maine:
8
Eks 40-ndate lõpu GM-i bussidest oli see inspireeritud kindlasti - lisaks sellele, kasutas kahetaktilist GM-i mootori koopia, mille jaoks ehitati sõja ajal tehast Lend-Leasi raames Jaroslavlisse sõja ajal, aga kuna Luftwaffe pommitas seda puruks, siis tankidesse need mootorid ei jõudnud, küll sobiksid hästi bussile ja veoautodele
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Lohutuseks võin öelda, et kõik maailma bussid on laias laastus ühesugused. Vahe on ainult üksikutes nüanssides. Loomulikult teevad spetsialistid vahet, kuid mina küll nii suur spetsialist ei ole, et ma maanteel mööda tuiskavast bussist saaks aru, kas see on Jonckheere või Berkhof. Neoplani tunnen vast kiiremini ära.
ZIS 127 on selles osas üsna ainulaadne, kuid väga tugevate GMC mõjutuste ja reaalselt kattuvate detailidega. Konkreetset analoogi sel bussil pole, kuid on komplekteeritud sõjast jäänud ameerika tehnika abiga. Heaks näiteks on esimeste mudelite tuled ja helkurid, mis ongi konkreetselt Ameerikast pärit.
Arvestades ZIS-ZIL 127 toodangu kogumahtu (851), siis polnud ju raske neid komplekteerida sõja abina saadud muu tehnika varuosadest.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Kõigepealt tuleb erinevused üles leida ja otsimise käigus saavadki kõik nüansid selgeks.
Mul on lihtsalt mure selles, et kui kusagil seisma jääd, siis pistab raudselt keegi kodanik pea ehmatava liigutusega ukse vahelt sisse ja küsib, "Palju see ka kütet rüüpab?" Kui on neli aastat polti poleeritud ja varakevadise mudaga juppe doonorite küljest saetud, siis tahaks reisijateks ka inimesi, kes nüansse tabada oskavad. Mitte et see nüüd pealkirjast tulenev kogu ZIS 127 saatus oleks.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 619
Teemad: 85
Liitus: Apr 2009
Maine:
6
16-03-2011, 09:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2011, 09:42 AM ja muutjaks oli
näkisepp.)
tere,et spetsialistiks saada tuleb avapauk ära teha,ja teeme üks avastus päevas;1)külgakende kohal väiksemad aknad. teen ka homse avastuse,sest arvan,et homme ei jõua netiga ühenust saada ajapuudusel 2)kütuse tankimise luuk.
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Küljeakende arv, katusel taga otsas õhukolud, katuseprožektori ümber oleva väljaulatuva osa kuju, otstarve ja iluliistud, esistanges paarisaugu asemel piklik lõhe, stangealuse esipõlle kuju.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
No enam vähem.
1. Küljeakendel puuduvad õhutusaknad. Katsemudelil neid ei olnud, kuid siis erines ka kogu esiosa kujundus.
2. Puudub jahutusvedeliku lisamise luuk, kütuse luuk asub kohas, mis pole pildile jäänudki.
3. Puudub tagumise numbri kinnitamise koht ja tuli.
4. Puudub esimese numbri kinnitamise koht.
5. Tagatulede asukohad on valed.
6. Katuselt puuduvad tagumised gabariidituled.
7. Puuduvad katusel asuvad fanfaarid.
8. Puudub antenn.
9. Näidikute blokis ei ole näidikud paigutatud ühte ritta.
Ja eriliste spetsialistide teadlikkuse tõstmise maiustus:
10. ZIS 127 tumedama küljetriibu ülemine serv peab olema värvitud kuni akendeni ja hilisema ZIL 127 tumedam küljetriip peab olema värvitud akende aluse valtsi alumise servani ( nagu on ka lisatud pildil).
Mõned väikesed erinevused on veel, nagu näiteks luukide asukohad ja suurused või esimese tumedama kujundi asukoht jne. Spetsialistile piisab ka kümnest punktist. Kõikidele palju õnne!
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
22-03-2011, 19:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-03-2011, 12:36 PM ja muutjaks oli
aavu.)
Võrdlesin selle pildiga:
http://www.omit.ee/2011/03/zis/zis-127-uuena/
Tundub reklaamina ühele esimestest seda marki bussidest, kuna fotol on selgitav tekst peal ja pole põhjust kahelda, et ajakirjanduses olid valed pildid, mõne teise margiga segi läinud või kohendatud. Just küljeakende arv on seal teine ja igasugu kust-kuhu kirjade asemel lihtsalt õhutusribid.
Üks küsimus tekkis: nimelt on mul mälus, et olen näinud mingil bussil ees rohelisi tulesid. No midagi ülemiste gabariitide taolist. Võibolla isegi ZIS-il, kuna sel pildil tal midagi taolist üleval on.
Kas keegi oskab kommenteerida?
Või oli see mingi isetegevus? Bussi ehtimine nagu igasugu vimplid, kleebised ja muud võõrkehad.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 57
Teemad: 9
Liitus: Mar 2007
Maine:
1
Lisan pildi, mille leidsi Fotoarhiivist.
Foto tellimine ja kasutamise õigus e- keskkonnas oleks maksnud 34.20€ (tehnilise töötlemise tasu 2.24+ lihtlitsentsi tasu 31.96€). Pidasin seda ebamõistlikuks kulutuseks, seega tuleb leppida kehvakese ja ülekirjutatud pildiga.
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=252632
Mõõdukas vaesus on parim restauraator.