GAZ-51 JA GAZ-52 raami erinevused.
#1

Tere!

Mind hakkas hiljaaegu huvitama selline asi,et kuidas teha kindlaks,kas autol on 51 või 52 raam. Sooviks teada,kuidas teha kindlaks milline raam on milline. Kas 52 esimestel autodel olid taga kiiged? Nagu mäletan,viimastel olid juba sellised vedrukinnitused nagu GAZ-53-l. Pean mainima,et olen ise ka 51 pidanud ja midagi asjast ikka tean,kuid kindlasti olen midagi kahe silma vahelt nii läbi lasknud,et on jäänud märkamata....Big Grin
Nii et palun minust targemate nõu,kuidas kindlalt väita,milline on 51 ja milline on 52 raam. Ja kas see on üldse võimalik kindlaks teha?

Suured tänud kõigile kaasamõtlejatele.
Vasta
#2

Gaz-51 radikaraam toetub kahele puhvrile ja selleks on autoraamil kaks kronsteini, Gaz-52 on on aga üks kronstein ees, esimese põiktala küljes.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#3

tere,üks erinevus oli kindel,see oli kabiini kandurite erinevus,51-l olid need needitud ja esimestel 52 mudelitel olid vedrud ka silmaga hiljem tulid juba patjadega,aga raamil mingit erinevust polnud,nii räägivad Kuusalu remonditehase asjatundjad,aga tont seda teab võis ka olla pisi erinevusi mis on lihtsalt aja möödudes unund,kui saan teada asjameeste käest siis informeerin.
Vasta
#4

(20-07-2011, 21:51 PM)näkisepp Kirjutas:  ... esimestel 52 mudelitel olid vedrud ka silmaga hiljem tulid juba patjadega,aga raamil mingit erinevust polnud...

Tegelikult on 52 raamidel rusikareegel: kõik lühikesed raamid, teljevahega 3300 mm olid tootmise lõpuni määritavate vedrupoltidega ja kiigedega (põhimudel kastikas 52-04, kallur 52-02 jne.) ning pikad raamid sarnaselt 53-le teljevahega 3700 mm aga juba algusest patjadega vedrudega (põhimudel kastikas 52-01, rung 52-03 muu pealisehituse tarvis ning muuhulgas ka eelkäija 53F). Kui lühikesele raamile on kinnitatud patjadega vedrukapid, on see juba isetegevus parendamise eesmärgil ja kinnitatud ilmselt poltide abil, kes see ikka viitsis rasket neetimise tööd ette võtta.

Vasta
#5

Tänud! Jõuame siis tõeni järjest ligemale.Cool
Vasta
#6

Asi tõest kaugel,ise sain 70-ndatel uue GAZ-52 millel pikkem raam kui 51-l,vedrud nagu 53-l aunult vedrulehti oli vähem(kandevõime2,5T),mootor n.n.52 mis oli sarnane 51-le ainult plokikaan GAZ-12,karboraator kahelõõrine K-84M,minu mäletamise järgi olid ka kepsusaaled laiemad nagu GAZ-12-nel aga see pole päris kindel.Otsisin ülesse ka tehase raamatu kui see on minu 52 oma siis võis olla vl.aasta 73
Veel käikukast nagu 53,samuti tagasild aga kardaaniga oli mingeid erinevusi,hooratas ja sidur suurem kui 51-l aga väiksem kui 53-l
Hiljem 80-nda raamat(52-01) näitab samal pikal raamil nii 51 kui ka 53 käikukasitiga varjante.
Pea ülekanne 52-l 6,67
Uuel 52-01 6,83(aga ikka 53 sarnane sild)
See vene värk segane tundub et enne oli 52-03 ja pärast tuli 52-01.
Mäletanet pikaraamiga oli ka 51sillaga varjante
51-e raamiga 52-te meenub ainult neid ZAZ nimelised(numbrid ei tule meelde)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne