Postitused: 2,323
	Teemad: 22
	Liitus: Jan 2010
	
Maine: 
27
	 
	
	
		Ma väga kahtlen, kas isekallajaid jätkus siberisse kartulipõllule 1946 aastal! Nii uus värk alles, kõigepealt ikka  Moskva ja hüdrojaamade ehitustele saadeti ja sealt vanaks saades põllumajandusse teisele ringile.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 5,923
	Teemad: 752
	Liitus: Apr 2002
	
Maine: 
39
	 
	
	
		Toona oli kallur suur haruldus, põllumajanduses olid palju levinumad tavalised kastiga GAZ'd ja Zis'd. Tollesse perioodi kuulunud ehtsaid kallureid (GAZ-410 näiteks) ma Eestis ei teagi olevat.
Ka hiljem oli kohlikes kolhoosides peamiseks töövahendiks ikkagi porte/laudkastiga veoauto. Seda enam veel Siberi kolhoosis. Kogu laadimine ja mahalaadimine käis ikkagi musklijõul.
Seega ajaloolise truuduse huvides oleks tõenäoliselt stseeni vaja tavalist kastiga Gaz-AA/MM'i või ZIS-5't, millele koormat laevad/maha laevad labidatega vatijopedes kujud.
Sobiliku masinaga oleks oorumlastest abiks näiteks kaasvõitleja Sidorov. Või siis Unic'u veokispets Tiit Talts (kontakt vajadusel privaatselt).
A.
	
	
	
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,235
	Teemad: 80
	Liitus: May 2007
	
Maine: 
20
	 
	
	
		Siberi puhul siiski ka lääne veokad tulevad kõne alla! Muidugi mitte kallutajad nagu ka vene tehnika puhul.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,167
	Teemad: 87
	Liitus: Jun 2008
	
Maine: 
12
	 
	
	
		     Mu tädi, kes oli küüditatud 49-ndal Novosibirski oblastisse, rääkis, et neil olid peamisteks veovahenditeks  mitte Studed- Dodged ega Gazid, vaid HÄRJAD!
   Ega ilmaasjata öelda, et elu nagu filmis ! Või isekallutajat teile vaja...
	
	
	
     Tervitab  Veteran.
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 621
	Teemad: 115
	Liitus: Mar 2009
	
Maine: 
7
	 
	
	
		Veel kuuekümnendatel oli kolhoosides kallurit harvanäha,kõik käis porte autodega,kartul Tallinna,vili viljasalve.Viljasalvedes oli tehtud vastav estakaat mis kallutas koorma maha.Mäletan et ka teedevalitsuses käis kõik porte autodega isegi liiva pustamine teele käis nii et kaks naist olid portekastis liivakoorma otsas ja lükasid liiva teele,
Eesti kolhoosid olid venemaast kõvasti ees,mis siis veel seal oli!
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 448
	Teemad: 32
	Liitus: Mar 2008
	
Maine: 
6
	 
	
	
		 (04-08-2011, 20:13 PM)autorestauraator Kirjutas:  Vt.: http://vvm.vanatehnika.ee/?p=88
Raivo krusad pidid just filmivõtetele minema, millise, sellest polnud juttu
	
 
	
	
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 265
	Teemad: 3
	Liitus: May 2004
	
Maine: 
2
	 
	
	
		Ka GAZ -AAA oli haruldus. Ma ei mõista, miks küüditamise aastapäeva paiku püünele pandi just AAA variant, mida toodeti üle 10x vähem kui tavalist AA-d. Ajalehtedes  korduvalt kõlanud väide, et 41. aasta küüditamiel just AAA-dega rahvast ära veeti, oli pehmelt öelda asjatundmatu. Reaalselt kasutatavad masinad sel ajal olid ikka GAZ-AA ja ZIS-5. Eestis pole võimatu, et NKVD käsutuses oli ka rekvireeritud Lääne poolt pärit krusasid. 
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,235
	Teemad: 80
	Liitus: May 2007
	
Maine: 
20
	 
	
	
		Eks Siber ole suur ja lai aga siiski, lisaks härgadele; hobustele ja inimestele kasutati piirkonna kolhoosides ka lääne päritolu veokaid. Kui nüüd päris aus olla, siis vene päritolu autosid pole fotodel näinud. Kuigi! Mälestustes on neid kirjeldatud küll. Zis-5-tesid enamjaolt. Puugaasigeneraatoritega.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,237
	Teemad: 23
	Liitus: Dec 2003
	
Maine: 
6
	 
	
	
		Neljakümnendate lõpus oli väga kõva sõna, kui kolhoosis üks-kaks linttraktorit oli (õigupoolest, neidki laenati MTJ-dest). Nende sappa haagitud lohistitega siis veeti mida iganes. Ja sedagi Eestis ja mujal NSVL arenenumates piirkondades. Siberis jm. pärapõrgus käis kogu töö kehvemal juhul käsitsi, paremal juhul härgade ja eriti heal juhul hobustega. Soovitan filmitegijal "Maria Siberimaal" läbi lugeda. Kolhoosnikutel polnud õrna aimugi, mida sõna "samosval" üldse täpselt tähendada võiks...
	
	
	
Puruks ja pool pööret tagasi!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 11
	Teemad: 5
	Liitus: Feb 2010
	
Maine: 
0
	 
	
	
		Tervitus,
Suur tänu kõigile nõuannete ja arvamuste eest.
Filmitegija on väga hästi teadlik nii härgade kasutamisest põllul, kui ka "Maria Siberimaal" raamatust; nagu ka teadaolevalt kõigist Siberiteemalistest raamatutest, mis Eestis saadaval; uurinud hunnikute viisi fotosid ja teinud intervjuusid paljudega, kellel õnnestus tagasi jõuda ja kes on veel elu ja tervise juures jne.
Seega rahustan kõigi murelike hingi, et eeltöö on põhjalik ja just sellepärast olen lisaks kõigele siin foorumis sõbralikku nõu küsimas.
Inimeste mälestused on erinevad. Reeglina ei olnud neil seal kindlasti autot võtta, kuid on ka lugusid/kohti, kus neid üksikuid leidus. Ja filmitõde ON tõepoolest erinev päristõest. Oluline on edasi anda lugu ja emotsiooni - see mis päris elus on haruldane on filmis elementaarne.
Tänud veelkord ja kõike kaunist,
Reet
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,323
	Teemad: 22
	Liitus: Jan 2010
	
Maine: 
27
	 
	
		
		
		
		06-08-2011, 10:40 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2011, 10:46 AM ja muutjaks oli 
pen.skar.)
 
	
		Ärgem keerakem asja tuksi! Eks see noore stsenaristi aps oli. Võibolla on kõik selle kallurijuhi silmade läbi edasi antud- ei saa ju filmi sellepärast enam tegemata jätta. Vaid siberiskäinu võib vaadates nihelema hakata, kuid kui palju neid enam vaatamas on. Kui vaja, andkem Lõhavere Lembitule AKM kätte... Ja filmitõtt kuipalju. Lähen ära vilja kuivatama.
 .
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 4,555
	Teemad: 37
	Liitus: Sep 2009
	
Maine: 
57
	 
	
	
		 (06-08-2011, 10:37 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ,sest paljud asjad ei olnud tegelikus elus nii nagu kirjutatud raamatus. Nende siberi lugu oli hoopis midagi muud.
Siber ja Siber on kaks täiesti erinevat asja, muljet, kogemust. Polnud sealt üle käinud rinne, polnud mahajäetud sõjatehnikat, selleeest olid puutumata jäänud kolhoosid, sovhoosid, metsamajandid, jahimajandid, ja MTJ-id. Suur osa tehastest ka uraalidesse ja kaugemalegi evakueeritud. Usun, et siberi mõiste alla läheb nii kauge ja teedetu kolkaküla, kuhu viis vaid paadi või laevareis ja talvel regedega mööda jääd, samuti tööstuslinnade ümbrus, kus oli juba tehnikat ja võimalik, et kallurgi. Kahjuks pole enam võimalik täpsustavaid küsimusi esitada oma isale.
	
 
	
	
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.