29-07-2011, 23:32 PM
Jalgratas Liva.
30-07-2011, 11:30 AM
Jah, kus on - sinna tuleb juurde!
Teada on, et neid tsaariaegseid Liwasid Eestis oli ja tuleb jäänuseid siiamaani välja, firma oli tol ajal üsna suur tegija meie regioonis, enne sakslaste Lätti jõudmist I Maailmasõja ajal jõuti valmistada ca 3000 jalgratast.
Sadul on küll igati algupärase ja ajastutruu näo ning teoga. Lenks seevastu tõesti kahtlane ja ka lenksutoru kinnitus kahvlitoru külge võiks/peaks? käima inglasliku "ümbertkinni pigistamise klambriga".
Ja julgen jätkuvalt kahelda selles, et ketiratas oleks valmistatud vendade Antoniskite tehases (vb et nad ise üldse neid ei valmistanud, aga see pole ka seal antud rattale algselt külge seatu). Selleks ajaks oli firma küll juba ainult vend Teodorsi omanduses, paljud osad osteti sisse lausa välismaalt ja see tegi liwad suhteliselt kalliteks ning pärssis tootmismahtu.
Meelis ei maininud, et ilmselt on ratas valmistatud 1914 - l aastal ja vist ka teised leitud raamid on numbriseeriast 14xxx, mis aastal sakslased lätti jõudsid ja palju 1915 veel Liwasid toodeti, Janis seda teab!
Kas ka teised peaksid oma Liwade pildid siia panema või on see konkreetne teema ainult antud konkreetse Liwa jaoks?
Teada on, et neid tsaariaegseid Liwasid Eestis oli ja tuleb jäänuseid siiamaani välja, firma oli tol ajal üsna suur tegija meie regioonis, enne sakslaste Lätti jõudmist I Maailmasõja ajal jõuti valmistada ca 3000 jalgratast.
Sadul on küll igati algupärase ja ajastutruu näo ning teoga. Lenks seevastu tõesti kahtlane ja ka lenksutoru kinnitus kahvlitoru külge võiks/peaks? käima inglasliku "ümbertkinni pigistamise klambriga".
Ja julgen jätkuvalt kahelda selles, et ketiratas oleks valmistatud vendade Antoniskite tehases (vb et nad ise üldse neid ei valmistanud, aga see pole ka seal antud rattale algselt külge seatu). Selleks ajaks oli firma küll juba ainult vend Teodorsi omanduses, paljud osad osteti sisse lausa välismaalt ja see tegi liwad suhteliselt kalliteks ning pärssis tootmismahtu.
Meelis ei maininud, et ilmselt on ratas valmistatud 1914 - l aastal ja vist ka teised leitud raamid on numbriseeriast 14xxx, mis aastal sakslased lätti jõudsid ja palju 1915 veel Liwasid toodeti, Janis seda teab!
Kas ka teised peaksid oma Liwade pildid siia panema või on see konkreetne teema ainult antud konkreetse Liwa jaoks?
31-07-2011, 17:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-07-2011, 17:05 PM ja muutjaks oli kass.)
Jah, ka teised peaksid siia panema andmeid oma Livade kohta!
pilt läti jalgrattaraamatust, 1915
Minu Liva raam nr 14468, 90 numbri võrra noorem
ketiratas
disaininäide, oliivi?roheline heleroheliste triipude ja hõbedaste krutstükkidega
porilaud, läti toodangule omane
Minu asjal sadul, pedaalid, lambikinnitusklamber, tagaratas ja ilmselt ka tagahelkur kui selline ei ole algsed.
pilt läti jalgrattaraamatust, 1915
Minu Liva raam nr 14468, 90 numbri võrra noorem
ketiratas
disaininäide, oliivi?roheline heleroheliste triipude ja hõbedaste krutstükkidega
porilaud, läti toodangule omane
Minu asjal sadul, pedaalid, lambikinnitusklamber, tagaratas ja ilmselt ka tagahelkur kui selline ei ole algsed.
14-08-2011, 00:50 AM
Oli mul kunagi samuti tsaariaegne Liva raam. Küljes ainult silt, tagaporilaud ja pumbahoidjad.
Väikese otsimise järel leidsin paberite hulgast üles ka selle raaminumbri - 14111.
Päris kindel ma ei ole (sest üks tunnusteta meestekaraam oli veel säilinud), aga võimalik, et siin fotol on seesama Liva 1920ndatel:
Väikese otsimise järel leidsin paberite hulgast üles ka selle raaminumbri - 14111.
Päris kindel ma ei ole (sest üks tunnusteta meestekaraam oli veel säilinud), aga võimalik, et siin fotol on seesama Liva 1920ndatel:
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne