Nissan Laurel ´87.
#81

Nüüdseks tehtud igasugu "tuumakatseid". Vahetatud rihmad, filtrid, õlid...sõidetud ilma rihmadetta, antud kütet kanistrist, vahetatud generaator...võetud maha plokikaan...hüdrotõukureid sellel mootoril pole. Mootori kett ka täitsa ok. Kõrin ei kao kuskile ning tuleb kuulates kapoti all mootori niiöelda pealt, ehk siis plokikaane alt.
Enam kõrin niisama ei teki. Kui sõita tavaliselt ning kiirust üle 70 ei lase, ei saa arugi, et autol miskit viga oleks. Vaba käik taas stabiilseks muutunud. Aga kui lased üle 70 siis on taas mootoris kõva kõrin platsis ja siis saab seda "nautida" pidevalt iga kiirusega ja ka kohapeal. Lased mõned tunnid seista, alustad taas mõistlikku sõitu ning alevi vahel lased 50-ega, võib päevast päeva sõita ilma, et miskit kõriseks.
On kellegil veel mingeid ideid, mis võiks viga olla?

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#82

(01-09-2011, 23:31 PM)eliisa25 Kirjutas:  Kõrin ei kao kuskile ning tuleb kuulates kapoti all mootori niiöelda pealt, ehk siis plokikaane alt.

Kuulmise järgi peaks helitekitaja asukoha ju üsna täpselt paika saama...
Kas häälitseb pigem plokikaane alt või pigem klapikambrikaane alt?
Kuskandis tal muidu kütuse survepump paikneb, ehk kas see on kõrina ilmnemise ajal teadlikult kuulatades vaikne/tavapärane?

Vasta
#83

mõni nookur äkki ulatub vastu klapikambri kaant õrnalt käima?
Vasta
#84

Aina põnevamaks läheb. Panen järjekordse oma kaugarvamuse:

Mis üldse kõriseda võib?

- roolivõimu pump. Siin välistatud, sest kusagilt vilksatas läbi, et ilma rihmadeta on vist proovitud.
- kett. Mis on korralik. Järelikult pole see.
- ketipinguti õhtal. Aga kuna kaan käis maha, oletan, et sai kontrollitud. Pealegi, ei tea ketipinguti kuidagi, kui suur on auto kiirus. Ehk pigutivigadega mootorid kõrisevad ka kohapeal tuuritades.
- veepump. Ilma rihmata kontrollitud, järelikult out.
- genekas. sama jutt.
- kõrgsurvepump. Segane värk, aga kannataks suvalise tokiga kuulata, kas kõriseb. Aga üldiselt ei "näe" temagi spidomeetrit, et täpselt 70ne juures lärmama hakata. Järelikult on temagi out.
- kast. Aga sellest rääkimine paneb loo autori taldrikuid pilduma...Sad
Tõsi kah, plokikaane alla kasti võim ei ulatu. Kuigi ta on ainus vend kompotis, kes otseselt kiirustest midagi teab. (Ülejäänud seltskond ainult oletab suureneva koormuse järgi...)
- genekarihm. Traktoritel võib vahel lausa ragiseda, kuigi on kummist. Diiselkastikatel väga levinud fantoomhäda. Mu enda Navara vahest üritab isegi. Siin out, sest ilma on proovitud.
- Mingi summutiosa, kaitseplekk, klamber jne. Out, sest siis oleks see juba tuvastatud.
- õhufitrikorpus. Teatud autodel ja teatud lagunemisastmes võivad diislitel hirmsat häält teha. Siin vast out, sest lihtne tuvastada (võtad kaega kinni ja jääb vait).
- veel midagi mootoriruumis, millegi kinnitusplekk vms (või kasv'õi kapott ise.) Ühel defekal oli kapotipuks kulunud ja hull fantoomkõrin esiosas. Siin vast out, sest sellest oleks ammu aru saadud.
- Vaakumpump. Ega see genekaga ühes tükis polnud? Kui eraldi, kannataks uurida.
- kuidas õlipumpa ringi aetakse? Kui kett, siis...Aga vaevalt, sest istub üleni õli sees ja ei kosta välja.

- rohkem nagu polegi, (midagi unustasin kindlasti ka...)
Mingeid mitme-massi-hoorattaid, geneka inertslaagreid, silikoonpinguteid rihmadel tal ilmselt pole.



Mis kindlasti ei või kõriseda? (kui kõrisemine on see, mis mina arvan, et on kõrisemine...Rolleyes )

- kolb, nookur, klapp, saale - need on kõik kuus (või raamsaalet seitse) eraldi komplekti ja vaevalt, et nad korraga mingit häält hakkavad tegema. Ikka ükshaaval. Tulemuseks on tiksumine, mitte kõrin...Toungue. Eriti traktoril, mis käib suht aeglaselt.
- õhk kütusesüsteemis. Kes kasvõi ntx. audi 2,5TDi-l küttefiltrit on vahetanud, teab, et alul on süsteem hullult õhku täis, muudkui käiad ja käiad, aga kõrisema ei hakka seal midagi. Lõpuks hakkab tönkama, üha rohkem ja rohkem, kuni käib ilusti. No kõrin. Out.


Endiselt on kahtlane see tahhoka-teema. Kas keegi kusagilt skeemi ei võlu välja, et kust ta ikkagi oma signaali saab...?
Siis teaks edasi mõelda.
Vasta
#85

Pakun ulmelise väntvõlli pikilõtku. Et miski hakkab miskil režiimil vastu miskit käima. No ei tea mis need miskid peaks olema.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#86

Mis moodi tõdeti, et kett on korras? Ning pingutid? Muud seal kõrisema ei jää, kui ajamirihmad maha võtta.

Kiirusega saab seotud olla vaid ratta pöörlemisega seotud asi. Ehk kere(paneel), sillad, veermik (kuigi see on pigem tee omadustest sõltuv), jõuülekanne... Oled kindel, et see kõrin tuleb kapoti alt ja mitte kardaani tugilaagrist? MB 124 puhul väga tavaline - undav tugilaager (või takerduv kardaanirist) avalduvad undamisena juhi jalgade all (aga mitte selja taga, kus need tegelikult undavad).

Väntmehhanism, kolvigrupp ja gaasijaotusmehhanism ei saa kiirusest sõltuvalt kõriseda, vaid ainult mootori pööretest sõltuvalt. Iseasi, kui mootor produtseerib teatavat vibratsiooni mingitel pööretel, mida 70ga liikumisel kerepaneelidele mõjuv õhurõhk võimendab kõrinani... Aga jällegi, kaugelt pakutud.

Kuigi see ei ole teemaks, panen siia kirja oma müstilise urina otsingu... Meite säästukal (S124 250 TD) tekkis ühel hetkel armatuuri alla 2400 rpm peale tume urin, mis oli 100 rpm ulatuses, vahemikus 2700-2800) eriti tugev ja siis vähenes tasahilju, kuni 3300 peal enam kuuldav ei olnud (mootor ju lärmab ka). Sai kõike tehtud ja vahetatud, kuid urin oli ja jäi. Ilma rihmata ei ole, rihmaga on. Kõik muu sai vahetatud, kuid kondipump, mis tundus kinni ja korras olevat, jäi välja. Asjata.... Aastapäevad hiljem jäi ükskord kapoti alla kiigates silma, et kondipumba rihmaratas on hägune. Ehk väriseb... Kui alla ronisin, kukkus pihku kanduri kõrv ja üks polt neljast (tegelikult see viimane allesjäänuSad). Kui olin selle kanduri korralikult kinnitanud, kadus ka urin. Loo moraal - see, mis kõigi arvates tundub olevat korras (ma käisin seda autot kuulata andmas vist kõigile MBspetsidele siinkandis ja Tartus), ei pruugi seda tegelikult olla...
Vasta
#87

Hm, päris tore on lugeda igatsugu arvamusi selle müstilise mootorikõrina kohta, aga kas poleks parem neiu Eliiset aidata ja korraldada väike kokkusaamine , et see kõrina tekitaja põhjus ja asukoht reaalselt välja peilida. Arvan, et mitme asjatundja osavõtul oleks see lihtsasti teostatav. Aga kui eesmärk on põnevust üleval hoida ja äraarvamismängu jätkata, siis vabandan sekkumast.
Vasta
#88

(03-09-2011, 10:02 AM)v6sa Kirjutas:  Kiirusega saab seotud olla vaid ratta pöörlemisega seotud asi. Ehk kere(paneel), sillad, veermik (kuigi see on pigem tee omadustest sõltuv), jõuülekanne... Oled kindel, et see kõrin tuleb kapoti alt ja mitte kardaani tugilaagrist? MB 124 puhul väga tavaline - undav tugilaager (või takerduv kardaanirist) avalduvad undamisena juhi jalgade all (aga mitte selja taga, kus need tegelikult undavad).

Kõrinat sai kuulatud nii, et kui sõitmise ajal hakkas kõrisema, jääd autoga seisma, paned park seisundisse käigukasti ning siis annad koha peal gaasi ning teine kuulab kapoti all mootoris olevat kõrinat. Mismoodi seismise ajal saavad unnata kardaani tugilaagrid? Big Grin
Konditsinoneerist pole sellel autol aga haisugi...


Meenus praegu üks väike nüanss...peale mootori õli ja filtri vahetust esimesed umbkaudu 10 kilomeetrit oli rahu ja vaikus...igas asendis ja igal kiirusel. Kas see annab mingeid vihjeid juurde?

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#89

(03-09-2011, 23:20 PM)eliisa25 Kirjutas:  ..peale mootori õli ja filtri vahetust esimesed umbkaudu 10 kilomeetrit oli rahu ja vaikus...

10 kilti kulub umbes õli soojakssõimiseks. Aga see peaks siis igal hommikul nii olema, sest ükski õli ega filter ei rikne veel 10km-ga.

Mis õli Sa, muidu, kasutad..? (mitte, et sel mingit kardinaalset tähtsust oleks kõrisemise seisukohast; mootor ei tohi ükskõik, mis õliga mingeid lisahäli teha...)


Kas seda kõrinat kuidagi purki ei püüa...?

Siin üks minuarust superilusa käimisega punane.

Kas Sinu oma meenutab midagi sellist või on parem/hullem...?

Vasta
#90

õljumi sissevalamise augu punn vibrab?
Smile
Vasta
#91

Teate poisid...kogu jamade vastuseks oli oma tööga mitte hakkama saav küttepump. Rolleyes
Ole Sa tänatud ooooooo Suur USSR V4! Wink Nagu Ameerika põlisasukad ütleksid.
Nüüd on LD 28 mootor RD 28 kütusepumba uhke omanik.

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#92

Oot, kumb siis, etteandepump või kõrgsurvepump....?
(Niisama, enda harimiseks, küsin...)
Vasta
#93

Kõrgsurvepump.

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#94

Jälle üks talv üle elatud. Mis mul öelda? Selle aja jooksul, mis olen Laureliga liikunud on jätkuvalt esimene omadussõna - töökindlus. Iga nädal sai keskmiselt läbitud 500 kilomeetrit. Ei pidanud kartma termomeetri sügavaid miinuseid, mõistliku kõrgusega lumest kraapis end läbi, aitasime ühtse tiimina nii mõnegi hädalise kraavipervelt teele tagasi, suur kogus hääletajaid punktist A punkti B liigutatud. Kellest nii mõnedki arvasid, et tegu vanakooli Volvoga, et pidi sama kandiline olema! Smile
Niisama ei tule muidugi tavaliselt midagi, talveks sai korralikult valmistatud end - uued eelsoojendusküünlad, uus võimas aku, täissünt õli, uued filtrid, korralik jooks naelu alla. Kuid see on vähim millega saan austada toredat vana Jaapanlast, kelle "süda" on tegelikult minuga ühes vanuseklassis, kere tiba noorem...Rolleyes
Tänud Sulle vana tore auto, et leidsid tee minuni ning oleme leidnud ühise keele! Austusavaldustega Sinu omanik...

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#95

Vahelduseks üks südamlik ja ilus postitus tavapärase mure ja hädaldamise sekka. Loodetavasti jätkate samas vaimus veel kaua.

Muide, kui paljud üldse taipavad oma suksut tänada peale rasket päevatööd?Wink
Vasta
#96

[img][Pilt: laurelitaastaminejuuli2.jpg][/img][img][Pilt: laurelitaastaminejuuli2.jpg][/img]

Roosteuss oi häbi-häbi, palju paha teind, näpu lükka plekist läbi, vajab raibe keevitust...Big GrinBig GrinBig Grin
Sõna raibe Laureli kohta muidugi kohe kuidagi ei sobi, kuid kosmeetilist kirurgiat vajab iga mõne aasta tagant. Praegu siis selline "bagi"...Toungue

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#97

[img][Pilt: laurelaugust2012002.jpg] Uploaded with ImageShack.us[/img][img][Pilt: laurelaugust2012003.jpg] Uploaded with ImageShack.us[/img]
No suurem jama jälle kaelast ära...roostemäss veidikeseks alla surutud, kõvasti roostet eemaldatud ja bituumeniködi kõikvõimalikesse pragudesse uputatud. 2 ust küll kahjuks viimse taastamise said sest järgmist ringi neil vist üle elada ei õnnestu. Vahepeal vahetunud uue vastu starteri tõmberelee ning 1 uus esiamort, ülejäänud kannatab sama lauluga edasi sõita...
Üleüldiselt ELAGU Laurel ja nii meie saaga jätkub! Rolleyes

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#98

Ohhh seda imet, üks aastaring jälle kokku saanud, kui vaadata, et eelmise kiidulaulu Laurelile sai postitatud märtsis 2012.
Mis öelda selle aastaringi kokkuvõtteks? Numero uuno vajeldamatult töökindlus. Tundub, et eelmise talve jaoks sai nii korralikult ette valmistatud, et siiani elus kõik eelsüüteküünlad, ka akule pole olnud siiani ükski päev väsitav, kuid see talv ka palju leebem olnud. Õli-filtrid kilometraaž sai nagu kokkulepitud sügise lõpul kokku. Keskmiselt jätkuvalt läbisõit nädala lõikes mitusada kilomeetrit.
Sügisel said ühe poole esipiduri klotside elupäevad loetud, need nüüd uued. Pidurivedelik sai vahetatud, uus termostaat pandud, mootori jahutussüsteemis sai mõne vooliku-lõdviku vahetatud, mis peale vaadates tundusid viimsepäevale väga ligi olevat...ühesõnaga veidi ennetustööd.
Ja kapotile leidsin igavese uhke Laureli märgi nagu üks mudel varasematel (...-1986 keretüüp) tehase poolt pandi! SmileSmileSmile See kindlasti kõige nähtvam muutus. Nüüd saan ka uhkelt margilipuga ringi lehvida nagu mõne teise teatud tüüpi autode austajad. Big Grin
Oiiii ma olen ikka jätkuvalt väga rahul sellise autoga nagu Laurel on! Wink

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta
#99

[Pilt: 6wvz.jpg]Uploaded with ImageShack.com

Tagadi sügislaadal leidsime parkimisplatsilt "sugulase". Smile Omanik jäi kahjuks tabamatta aga süda läks sees nii suviselt soojaks, et lust lausa.

Jawa, mis siis muu...Laureleid ka mõni. Smile
Vasta

See sugulane peaks Haapsalus pesitsema, aasta tagasi juhuslikult trehvasime ja heietasime Laurelitest Cool

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne