Iz Jupiteri taastamine
#1

Tervist!
Ostsin sõbra käest kuuri all seisva vana Jupiteri, mis tundub üsnagi komplekte. Ei saa ainult aru, mis mudeliga täpselt tegemist ja mis aastast pill pärit on. Dokumendid ja kerenumber puuduvad.
Eesmärk on seda pilli taastama hakata ja palukski targemate abi, et mis on puudu ja mis pole originaal.
Ette tänades!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#2

Kas see on midagi Selgeltnägijate tuleproovi taolist? Valed peaks olema summutajad, tagatuli. Detalidelt võiks valmistamise aastaarve leida, näit bensukraan, signaal jne.
Külgkorv on tore, alates IŽ 49/56.
Ise IŽ idest ma midagi ei tea, aga pildid pole eriti informatiivsed, seda kindlasti.
Aga oled õigel teel! Cool
Vasta
#3


Tsikkel ise meenutab kõige rohkem Jupiter 2. Mootor on piltidel kahjuks halvasti nähtav.

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#4

Kass on õige alguse teinud - nõustun kommentaaridega tule ja summuti osas. Tegemist IZ jupiter 2-ga. Korv on ka mitteoriginaalne ....kuid see eest kuulu järgi märksa kõrgemini hinnatud kui tsikkel ise. Korv kuulub originaalis IZ 49-le. Kui soovi võin vale korvi õige vastu vahetuseks pakkudaToungue
Vasta
#5

On see kindlasti 49 korv ?
Sest mul endal 49 kodus ja seal pole küll ühtki kohta korvi kinnitamiseks..
Vasta
#6

(29-09-2011, 17:34 PM)Mozkito Kirjutas:  On see kindlasti 49 korv ?
Sest mul endal 49 kodus ja seal pole küll ühtki kohta korvi kinnitamiseks..

Siis ei ole selle 49 korv, mis Sul kodus on. Toungue
Hiljem oli korviga tehasest tulnud IŽ - idel näiteks K - täht mudeli tähistuses, K nagu koljaska. Rolleyes

Vasta
#7

Mul on ka 49 ilma kinnituskohtadeta ...ja 49 korv ilma tsiklita. Tõenäoliselt on kõige loogilisem kui need kaks varem või hiljem omavahel kokku kasvavadSmile ...ja kui kronsasid ei ole, siis tuleb need tekitada.
Vasta
#8

Sellest korvist on vist ka varem juttu olnud. Hakati tootma 1956 Vjatsko - Poljanski masinaehitustehases Iževski tehase spets, konstr. büroo jooniste järgi. Ja korviga tsiklite mark oli IŽ - 49 K. Ja varajased 56 olid sama korviga.
Vasta
#9

Ja õige 56-e korv on kandilise tagaosa ja pakiraamiga. Ka esiosa väga erinev.
Vasta
#10

Oskate öelda kas tsikli küljes olev klaas on originaal ?
Vasta
#11

(01-10-2011, 13:48 PM)Mozkito Kirjutas:  Oskate öelda kas tsikli küljes olev klaas on originaal ?

Pleksiklaase painutati ka ise, kas konkreetne on tehasest, ei tea. Tean, et korviistme seljatugi meenutab Ikarus 255 seljatuge. Ehk on sealt lühendatud variant.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#12

Kahtlen kas tehasest väljudes üldse klaasi ees oli.Mul vanatädi mees ostis aastal 63 jupiteri tollel oli ainult korviklaas.Juhiklaase painutati ise.Hilisemal ajal oli juba tehase esiklaas poodides saadaval,alumine osa plekist.Mul üks selline garaazis vedelemas(uus)kui kellelgi vaja läheb müüki.
Vasta
#13

Ühelgi vene tsiklil ei olnud tehasest klaasi ees. Eks neid tehti ise ja pandi poeomasid ka. Üks variant oli jah, alt plekist. Oli aga ka üleni pleksiklaasist variante (minuteada Eestis Norma (?) tehtud.). Kuidagi andis ka "Jawa" klaas ette kohandada. Klaase oli vähe saada, nii mõnelgi oli murdunud klaas tamiiliga kokku õmmeldud...

Vasta
#14

(03-10-2011, 11:16 AM)ennww Kirjutas:  Ühelgi vene tsiklil ei olnud tehasest klaasi ees. Eks neid tehti ise ja pandi poeomasid ka. Üks variant oli jah, alt plekist. Oli aga ka üleni pleksiklaasist variante (minuteada Eestis Norma (?) tehtud.). Kuidagi andis ka "Jawa" klaas ette kohandada. Klaase oli vähe saada, nii mõnelgi oli murdunud klaas tamiiliga kokku õmmeldud...

Klaase tegi pigem Salvo, kuigi pead ei anna, nn IŽ-i klaas rahvakeeli.
Aga mõnede NLiidu tsiklite osadekataloogides vist ikka tuuleklaasid sees on, isegi Tuula, vist ka Dnepri omas. Aga neid vist millegipärast jah olemas ei olnud, peab kataloogist vaatama, kas on miskisugune märkus juures. Riga jalgrataste passides on kisavarustusena näiteks asju märgitud ja need ka olemas olid, kuidas rattakülge sattusid, kas ka tehases kunagi pandi või ikka omanik ise võis juurde soetada, kui kusagil kaupluses küüned taha sai.
Vaatasin järgi, Dnepri kataloogis ikkagi tuuleklaasi pole, Tuula 1962 aasta omas on täiesti terve lehekülg tuuleklaasile pühendatud, aga juures märkus, et rolleri komplekti ei kuulu.


[/quote]

Vasta
#15

(03-10-2011, 11:16 AM)ennww Kirjutas:  Ühelgi vene tsiklil ei olnud tehasest klaasi ees. Eks neid tehti ise ja pandi poeomasid ka.

Kindlasti tulid Iževski tehasest esiklaasiga järgmised mudelid:
- Jupiter 5L, 5L-01, 5T, 5T-01;
- Planeta 5L ja 5T;
- Planeta-Sport lisavarustusega - Baltimaades väga haruldane.

Küllap oli neid valikuliselt teisigi, lihtsalt hetkel ei meenu.
Vasta
#16

Vaatasin üle, Dnepri MT9/10 kataloogis ikkagi tuuleklaasi pole, 1962 aasta Tuula kataloogis on täiesti terve lehekülg tuuleklaasile pühendatud, juures aga märkus, et tuuleklaas rolleri komplekti ei kuulu. Parandasin ka oma eelmise postituse.
Vasta
#17

(03-10-2011, 17:15 PM)klaabu Kirjutas:  
(03-10-2011, 11:16 AM)ennww Kirjutas:  Ühelgi vene tsiklil ei olnud tehasest klaasi ees. Eks neid tehti ise ja pandi poeomasid ka.

Kindlasti tulid Iževski tehasest esiklaasiga järgmised mudelid:
- Jupiter 5L, 5L-01, 5T, 5T-01;
- Planeta 5L ja 5T;
- Planeta-Sport lisavarustusega - Baltimaades väga haruldane.

Ma olen ilmselt liiga vana inimene nii "uute" rataste peale ei mõelnud. Nn. "miilitsa"-Dnepril oli vist jah klaas komplektis, aga sinna kuulus veel palju muudki, mid tavarattal polnud.

Vasta
#18

Mul olemas reklaamleht milline lisati Salvo esiklaasile - seal kirjas "Jawa tüüpi mootorratta esiklaas" ....just nimelt Jawa-tüüpi mootorrattaSmile. Tundub et juba tollal, kui kõike läänest maha tehti ja kopeeriti, jagati siiski üht-teist ka autorikaitsest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne