mootorratas ML-3
#1

tere,sain ajakirjast Teadus ja Tehnika teavet Nõukogude väikemootorratta ML-3 kohta,aga napisõnaliselt,kas keegi teab on see mõne Lääne analoogi pealt kopeeritud,või kas tõesti Nõukogude teaduses toimus areng,ajakiri 1941.jaanuar. mootor 123,7 cm.3,Serpuhovi mootorrattatehas,3,5 hj, ja kas on ka mõni liikvel kusagil siinmail.
Vasta
#2

http://www.autogallery.org.ru/y/yml3.htm
Nagu näha, raamilt väike Zündapp, vaevalt mootorgi mingi omaleiutis oli. Eks teha jõuti vähe ja pakuvad, et Venemaal ainult üks teadaolevalt säilinud.
Vasta
#3

Üldiselt Venemaal teatakse seda tsiklit nimega ПМЗ-125 , see oli algne mudel. Edasiarendus sai nimeks МЛ-3. Ilmselt Zündapist on see tõesti maha viksitud.

http://ussr-motohistory.land.ru/moto_sssr_smzml3.html

siin natuke pikemalt seda tsiklit tutvustatud
________________________________
http://technic-memorial.narod.ru/ML-3/ML-3.JPG ja siin üks pildike kah

_________________________________________
http://www.opoccuu.com/moto.htm ja siin kah midagi

_________________________________
http://ussr-motohistory.land.ru/moto_sssr_pmzm3.html ja veel midagi arengutest ja põlvnemisest
Vasta
#4

http://technic-memorial.narod.ru/ML-3/ML-3.JPG
Restaureerimise tase on vahva, veljed on "kroomitud" nii hoogsasti et rehvid on ka hõbevärviga koos.


Vasta
#5

Väga sarnase raamilahendusega oli 30-nendate lõpus 98cc Express K100.

Wana-Kolga Tsiklitallis olemas üks sellise (ja tugevalt ümber ratsitud raamiga) "nõukogude inimese tsikkel". Täpsemalt vajab veel identifitseerimist.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#6

(04-10-2011, 09:51 AM)Ostap Bender Kirjutas:  Väga sarnase raamilahendusega oli 30-nendate lõpus 98cc Express K100.

Wana-Kolga Tsiklitallis olemas üks sellise (ja tugevalt ümber ratsitud raamiga) "nõukogude inimese tsikkel". Täpsemalt vajab veel identifitseerimist.

Tegelikult näiteks Za rulemi kirjastuse väljalastud raamat "Mootorataste entsüklopeedia" mainib, et antud tsikkel tehtigi saksa Express K100 (üks selline toodi hiljuti meile Saksamaalt ja vähemalt üks raam on Eestis veel) eeskujul Leningradi tehases "Vulkan" väljatöötatud 123,7 ccm / 3,5 hj 3 - käigulise mootoriga. Ettevalmistus venis 1939 aastani mil tsiklitootmine juba üldse Podolski mehaanikatehases lõpetati ning asi (PMZ-125) anti Serpuhovi mototehasele üle, kus asja toodeti natuke indeksi ML-3 all.
Nagu vene allikates (ja ka mujal) on tihtipeale lahknevusi, siis selles raamatus on veel erinevalt ksf! Sassi postitatud lingil olevast PMZ kohta selline jutt, et ...1937 valmistati seal eelseeria partii moto-jalgrattaid Strela. (põhimõtteliselt nagu F & S 98 ccm mootoriga lugematud saksa jms võrrid). (Sassi lingil oli vist 1936?) Tootmisse aga asi ei läinud, osaliselt seetõttu, et Nõukogude Liidus olla olnud mitmeid tehaseid, mis valmistasid väikeseid jalgratastele paigaldatavaid abimootoreid...mulle oli see uudiseks.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne