03-11-2011, 17:19 PM
Armsad vanade busside huvilised!
Püüame vanaaegsete busside lippu hoida kõrgel ja aidata üle maailma kõiki vanatehnikahuvilisi ja busside taastajaid. Antud juhul siis aitame soomlasi ja nokitseme vaikselt 1964. aastal valmistatud Volvo Boxerile uue kere, remondime mootori ja käiguosa ning taastame endise polstri uute, kuid vananäoliste materjalidega. Kui buss valmis, siis plaanime sellega sõita Soome bussinäitusele ja peale seda tagastada soomlastele.
Miks on seda tegemist vaja siin foorumis kajastada. Esiteks selleks, et endal oleks asjadest mingi ülevaade ja teiseks saavad ehk noored LAZ bussi huvilised siit häid mõtteid, kuidas bussil teostada koduste vahenditega kerevahetus, vahetades samal ajal ka kõik muud detailid nõnda, et buss ikka autentseks ja originaali poole püüdlevaks vanatehnikasoorituseks jääks. Ikarustest kirjutame eraldi teises teemas kui tuju tuleb.
Buss saabus meie tagasihoidliku kuid Euroopa suurima vanaaegsete busside taastamise tehase hoovile juba eelmisel talvel ja ilusasti pakituna treileri peal.
Bussi karkass oli valmistatud Volvo bussiraamile männipuidust ja seetõttu muutunud aja jooksul sõidukõlbmatuks. Selliseid busse on säilinud maailmas väga vähe, sest põhjamaade kliima on teinud oma töö ja teadaolevalt on see ainus selle aastakäigu Volvo Boxer mudel, mis üldse säilinud on. Iseasi kas seda säilimiseks saab pidada, kui karkassi säilinud ei ole, aga mingi aimatav kuju oli siiski olemas.
Bussi parem külg oli puudu, aknad raamidest välja vajunud, kuid üldine komplektsus oli muljetavaldav ja võõraid juppe külge poogitud ei olnud. Peamised kahjustused olid tekkinud seismisest, ehk siis niiskus oli bussi puidust karkassi ära mädandanud.
Praeguseks hetkeks on tööd jõudnud veidi kaugemale, kuid kõigest järjekorras.
Kui meie eelmise projekti Volvo SKV Katrineholmi tegemise ajal ei olnud meil ühtegi töölist, siis nüüdseks juba üks on ja seega võib loota, et asjad edenevad kiiremini kui lihtsalt nädalavahetuseti vanatehnikaga mõnuledes.
Püüame vanaaegsete busside lippu hoida kõrgel ja aidata üle maailma kõiki vanatehnikahuvilisi ja busside taastajaid. Antud juhul siis aitame soomlasi ja nokitseme vaikselt 1964. aastal valmistatud Volvo Boxerile uue kere, remondime mootori ja käiguosa ning taastame endise polstri uute, kuid vananäoliste materjalidega. Kui buss valmis, siis plaanime sellega sõita Soome bussinäitusele ja peale seda tagastada soomlastele.
Miks on seda tegemist vaja siin foorumis kajastada. Esiteks selleks, et endal oleks asjadest mingi ülevaade ja teiseks saavad ehk noored LAZ bussi huvilised siit häid mõtteid, kuidas bussil teostada koduste vahenditega kerevahetus, vahetades samal ajal ka kõik muud detailid nõnda, et buss ikka autentseks ja originaali poole püüdlevaks vanatehnikasoorituseks jääks. Ikarustest kirjutame eraldi teises teemas kui tuju tuleb.
Buss saabus meie tagasihoidliku kuid Euroopa suurima vanaaegsete busside taastamise tehase hoovile juba eelmisel talvel ja ilusasti pakituna treileri peal.
Bussi karkass oli valmistatud Volvo bussiraamile männipuidust ja seetõttu muutunud aja jooksul sõidukõlbmatuks. Selliseid busse on säilinud maailmas väga vähe, sest põhjamaade kliima on teinud oma töö ja teadaolevalt on see ainus selle aastakäigu Volvo Boxer mudel, mis üldse säilinud on. Iseasi kas seda säilimiseks saab pidada, kui karkassi säilinud ei ole, aga mingi aimatav kuju oli siiski olemas.
Bussi parem külg oli puudu, aknad raamidest välja vajunud, kuid üldine komplektsus oli muljetavaldav ja võõraid juppe külge poogitud ei olnud. Peamised kahjustused olid tekkinud seismisest, ehk siis niiskus oli bussi puidust karkassi ära mädandanud.
Praeguseks hetkeks on tööd jõudnud veidi kaugemale, kuid kõigest järjekorras.
Kui meie eelmise projekti Volvo SKV Katrineholmi tegemise ajal ei olnud meil ühtegi töölist, siis nüüdseks juba üks on ja seega võib loota, et asjad edenevad kiiremini kui lihtsalt nädalavahetuseti vanatehnikaga mõnuledes.
Tõnu Piibur
5116265