1978 Chevy Van 5,7 V8

Kui võimalik Keila kimada, siis siin üks kontakt:
Joosep
55916298

Töö võib küll natuke aega võtta, aga vähemalt saaks tehtud.
Vasta

Alar tel. 5531050, Hiiul

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Keevitsustööd on põhimõtteliselt lõpusirgel, värvimine poolepeal. Asjad on niikaugel, et võib koostada "to do" listi, ilma et see arulagedalt pikaks kujuneks:

- Värvimise lõpetamine- tehtud
- põhjaalune roostetõrje
- pidurivedeliku lekke ülesotsimine ja peatamine- tehtud
- käigukasti tihendite vahetus
- esisilla remont- tehtud
- radiaatori tilkumise peatamine-tehtud?
- karburaatori timmimine
- velgede liivapritsimine ja värvimine- tehtud
- esiistmete vahetus- tehtud
- esimese uksehinge remont
- elektritööd salongis-tegemisel
- ümberregistreerimine
Vasta

Keevitamine on lõppenud, summutid parandatud. Kapteniiste juhiistmeks paigaldatud, juhtmed ootavad ühendamist. Kaardilugeja iste paigaldamata.
Kere esimene pool on kivikaitsega töödeldud, tagumine pool ootab tegemist. Katkine piduritoru maha võetud, uus pidurimeistrist ära toodud, ootab paigaldamist. Leidsin poest ka soodsa aftermarket tahhomeetri, mis V8 mootorile sobib, ootab samuti paigaldamist. Lisakelladeks tahaks paigaldada veel voltmeetri ja temperatuurinäidiku, ilmselt oleks lihtsalt huvitavaks vidinaks ka kell, mis näitab vaakumisüsteemi rõhku.
Vasta

Edasi- ja tagasiminekud:

- pidurid õhutatud, töö käigus leidus veel üks toru, mis on vahetamata ja võttis nõuks katki minna. Olgu tänatud autotehased, kes konstrueerivad piduritorustikud terastorudest. Kunagi ei hakka igav.

- Juhiistmele elekter veetud.

- Tahhomeeter installeeritud, näitab aiateibaid. Küljes oleva lülitiga peaks saama valida 4/6/8 silindrilise seade vahel, õiges asendis näitab ikka kaks korda rohkem, kui peaks. Ehk siis sama palju, kui ajutiselt peal olnud Lada tahho.

Sõnaga, edasiminekut ei ole. Prooviring jäi pooleli, sest ühel hetkel suri masin lihtsalt ära. Ei käivitunud enam, kui lõpuks käivitus, siis polnud laadimist, pärast väikest näppimist ei võtnud enam starterit taha jne.
Vasta

Kuskohast tahhokale signaai vötsid?
Jagajal on tavaliselt selline ots olemas kohe. Ise panin kah kunagi miski biltema tahhoka ja hakkas ilusti tööle.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Tahho signaali võtsin ikka sellest jagaja pistikust. Kontrollimise mõttes peaks sinna mingi kindlalt töötava asja taha riputama, kuigi loogiliselt võttes ei saa signaalis mingit kala olla. Kui näidiku toiteahelas mingid uitvoolud ujuks, näitaks ta ilmselt vähem, mitte rohkem...
Vasta

Väikesed edusammud. Generaator käis remondis, vahepeal kontrollisin üle mootori juhtmestiku ning likvideerisin puudulikud ühendused. Starteri haakumise ja laadimisega enam probleeme ei ole. Samuti sai lapitud piduritorustik, tundub et ka see jäi pidama. Igatahes proovitiirudel toimetas viisakalt.
Esiistmed paigaldatud, juhiistme asendit peab veel korrigeerima.
Tekkis veel mõte kontrollida süütemomendi õigsust. Jagaja on jalal oleva märgi järgi paigas, aga kas kuskil on veel mingid märgid, mille järgi süütemomenti paika ajada?

Järgmine plaaniline ettevõtmine peaks olema esisilla remont ja käigukasti õlikindlaks muutmine.
Vasta

Vända esimesel rihmarattal ja ketiajami kaanel on kah märgid peal, mille saaksid stroboga öigeks ajada. Ei mäleta enam, kas oli äkki 10kraadi see nurk seal.
Kuid vanadel mootoritel on tavaliselt kett niipalju veninud, et see ei pruugi köige öigem enam saada, ise olen nö körva järgi pannud tavaliselt, soovitavalt mootorikate maas ja siis ka söiduajal proovida, et klappe klöbisema ei vötaks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Vahepeal olen üritanud karpat häälestada ja mootori tööd paremaks saada.
Selle töö raames on üle vaadatud kogu vaakumisüsteem ning kahtlasena tundunud voolikud silikoonvoolikutega asendatud, samuti liidetele klambrid peale veetud. Hetkel on igaks juhuks pimedaks tehtud karburaatorist söekanistrisse minev voolik, samuti ootab lappimist rõhuakusse (teiste sõnadega vaakumipommi) mineva vooliku liitekoht, mis lekkeotsingul mudides pisut susises. Muidu tundub süsteem aga tihe olevat.
Probleemiks on jätkuv "hing kinni" tühikäigult gaasivajutusel (from idle to off-idle). Kui sellest üle saada (meelitamisega), käib masin edasi kui loom. Kas seda võiks põhjustada väsinud vedrud, mis jagaja rootoris automaatselt süütenurka kompenseerivad? See süsteem ei tööta päris ladusalt ja saab lapitud niikuinii, aga kui põhjus pole seal, saan vahepeal veel mõttetööd teha.
Vasta

Natuke on asi edasi arenenud, praeguseks on buss AB-s põhjalikul ülevaatamisel ning esisilla remondis.

Tekkis küsimus kick-down'i trossi reguleerimise kohta- sõites tundusid pöörded veidi kõrgel olevat (võib vabalt harjumise asi olla). Kuidas selle trossi reguleerimine tegelikult käima peaks? Kui suur peab gaasi hoovastiku käik ilma trossi liigutamata olema, et kast haiget ei saaks?
Vasta

Kast saab haiget pigem liiga lödva trossiga.
Ise olen sättinud nii, et kui gaas on vabas asendis, siis kickdowni tross ei ripu lödvalt vaid on nagu kergelt pinges. Ja siis söiduajal korrigeerin, kui peaks liiga erksalt käike alla lülitama hakkama.
Lödva trossiga on probleem et ölisurve kastis töuseb liialt ja see pole kastile hea.

Ahjaa, kui käike liiga hilja vahetab ja järsult, siis üks pöhjustest vöib olla liiga pingul kickdowni tross, vöi siis vacum modulator, mis k.kasti tagaosas asub ja peab saama vaakumit sisselaskekollektorist. Mitu korda näinud kuidas see toru lahti ripub.....ja siis ei toimi ka kast öieti.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Tasapisi ikka nokitsen masina kallal.
Kontrollisin kick-down'i trossi- päris pinges ta tühikäigul ei ole, aga olulist lõtku ka ei ole. Karpa juurest seda rohkem peale keerata ei saa, seega jätsin hetkel nii. Vaakumitoru on omal kohal, seega peaks kõik OK olema.

Salongi elektrit nokin vaikselt, eelmine omanik on selles osas paraja harakapesa pärandanud. Enamik asju on mõttetud lisafunktsioonid, mille juhtmed said lihtsalt maha lõigatud/maha sikutatud. Probleemiks on armatuuri valgustuse lühis- üks kaitse teise järel põleb läbi, veale jälile aga ei saa.

Mootori käimise tegi paremaks jagajas automaatse süütenurga seadmise süsteemi puhastamine. Vähemalt külma mootoriga enam ninali ei kuku.

Seni on parajaks murelapseks olnud külmalt käivitamine- pumba ja karpa vahelt kütuseliinist vajub kütus tagasivoolu kaudu alla (ca ööpäeva jooksul). Kas peaks tagasivooluklapi vahele ehitama või mitte? Ujukikambris olevast kütusest keerulisemates oludes käivitamiseks ei piisa. Kuidas see asi seal originaalis lahendatud on?
Vasta

(28-12-2011, 01:06 AM)Steelrider Kirjutas:  ...Probleemiks on armatuuri valgustuse lühis- üks kaitse teise järel põleb läbi, veale jälile aga ei saa...
Sellisel puhul olen leidnud vea raadiole minevast juhtmest. Sinna läheb üks juhe, mis raadio tulesid nõrgemaks teeb, kui välistuled põlema panna. See juhe kipub olema pruuni värvi ja see ühendatakse raadio massiks... ja siis ei leita pärast armatuuri valgustuse lühist üles. Wink


hp
Vasta

Seni on parajaks murelapseks olnud külmalt käivitamine- pumba ja karpa vahelt kütuseliinist vajub kütus tagasivoolu kaudu alla (ca ööpäeva jooksul). Kas peaks tagasivooluklapi vahele ehitama või mitte? Ujukikambris olevast kütusest keerulisemates oludes käivitamiseks ei piisa. Kuidas see asi seal originaalis lahendatud on?

Originaalis peaks bensupump ise üleval hoidma kütust.
Kuidas sul tooreklapp on, manuaalseks tehud vöi bimetallvedruga?
Armatuurivalgustuse kala vöid otsida ka tuledelülitist, seal see valgustugevuse reostaatvedru mönikord ronib välja ebavajalike asjade vastu lühisesse.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Kuna bensupump on kahe toruga (sisse- ja välja), siis tagasivoolu ei osanud mujale panna kui kohe pärast pumpa kolmikuga. Nüüd on küsimus selles, kas tuua tagasivool edasi, liini kõrgemasse ossa või teha tagasivoolu klapp vahele.
Tooreklapp on manuaalne, antud karpamudelil ma muud võimalust ei näinud, kuna tal pole küljes ei bimetallvedru ega elektrilist klappijuhtimist. Kui topkaga käima panna, siis käib väga hästi, pisut probleeme on leige mootoriga, kui õige toore asendi leidmine keeruline.

(28-12-2011, 03:05 AM)motamees Kirjutas:  Sellisel puhul olen leidnud vea raadiole minevast juhtmest. Sinna läheb üks juhe, mis raadio tulesid nõrgemaks teeb, kui välistuled põlema panna. See juhe kipub olema pruuni värvi ja see ühendatakse raadio massiks... ja siis ei leita pärast armatuuri valgustuse lühist üles. Wink

Kõik juhtmed, mis raadio asupaiga ümbruses on, said lahti ühendatud, raadiot ennast pole minu ajal seal olnudki.

Tuledelüliti vaatan siis veelkord üle, sai teist just vahetatud. Aitäh selle soovituse eest.
Vasta

Kuuldused antud teema ja auto surmast on enneaegsed ja mõõdukalt liialdatud. Seista on ta küll vahepeal saanud, aga mitte ainult.

Kellabloki valgustus on jätkuvalt lahenduseta, ühtegi head mõtet sellega seoses pole tulnud. Aga kuna sõitmist väga ei sega siis...

Viimasel ajal olen täheldanud õlilekkeid turbiinikoja kandist, kast ise toimetab reipalt. Kunagi lugesin ka tikutakust ühte teemat, kus oli iga võimaliku lekke puhul selgitatud, millise vea võimalik sümptom see on ja millised on remontimata jätmise tagajärjed. Paraku ei suutnud ma antud teemat enam leida ja nüüd tahakski teada: kas piisab õlitaseme jälgimisest ja normis hoidmisest kui mõne aja jooksul lepin territooriumi märgistamisega või peab igasuguse liikumise kohe lõpetama ja kasti töökotta vedama.
Vasta

Kumba öli ta sul lekib köigepealt, kasti vöi mootori oma?
Kasti puhul saab lekkida turbiiniga ühenduses olev simmer, see omakorda vöib lekkida kui sees olev puks on liiga kulunud.
Samuti saab lekkida öli kasti öli varda sissemineku vahelt, seal selline kummiröngas-tihend.
Ja kasti karteri vahelt saab ka lekkida.
Esimene eelpoolmainitutest eeldab siis kasti mahavötmist parandamiseks, ülejäänd mitte.
Kui tegu mootoriöliga siis vända tagumine simmer vöi karteripöhi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

tundub käigukastist jutt olevat, seal jah mitmeid kohti ,kus kumm võib surnud olla. kui just ei purska ja survet hoiab , ära väga stressa , kui koledalt hakkab jooksma ,võib tegu olla praoga malmist õlipumbakaanes, või kuidas teda nimetadagi. sellisel juhul lahkub õli üsna kiirustades oma seaduslikust asupaigast, kuid siis peaks punane rida järgi olema.
Vasta

Mõlemad lekivad, mootor on lihtsalt alt õline (mitte märg), kast on märg. Kasti põhjatihendi vahelt lekib, aga selle pärast ma ei muretse. Õlivarda tihendi ümber tundub kuiv olevat, muret tekitas pigem turbiinikojast välja valguv kastiõli. Punast rida järel ei ole, pigem viskab pärast sõitu törtsu välja ja jätab jälle järele. Käigud lülituvad, tagasiveeremist pole täheldanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne