Suvine diisel
#1

Tere,
Nüüd on jälle talv kätte jõudnud ja traktoriga oleks vaja metsa minna.
Paak on sinist suvist diiselkütet täis. Mida teha. Ei raatsiks välja ka lasta ja kallist talvist kütet asemele osta. -5 kraadi juures on juba silmaga nähtavad kristallid sees. Traktoriks on T-40.
Kas on mingit lisandit mis aitaks ja mis kasu asemel ei teeks kahju, ega lisatööd. Metsa ka jääda ei taha. Paagis võib olla ka veeosakesi, kas neid ka miski aine seob?
Vasta
#2

vee saab välja kui panna paagitäiele klaas tehnilist piiritust hulka. Huvitav maal seisab sinine kütus koguaeg vedel isegi eelmine aasta -20 oli täiesti normaalne.Smile
Vasta
#3

Ammustel aegadel sai T40-ga metsas käidud, kui väljas oli -16 ja toimis ka suvisega. Vahepeal oli vaja lõkke kohal soojendada...
Suvediisliga algavad pisemad probleemid ca -10 pealt, -20 juures hakkab külmuma. -5 peaks olema lausa suvine kliima...


Vasta
#4

10-15 kraadiga pole ka minul probleeme olnud sama traktoriga. Enne käivitamist ainult sooja natuke...Cool

Taivo
55624799
Vasta
#5

Keegi rääkis , et valada süütevedelikku hulka .

Tanklates poodides on kindlasti müügil ka sobivaid kemikaale , mida siis saab sisse valada.

(01-11-2011, 00:30 AM)Arvos Kirjutas:  Bensiini tankimsega saadud segu on ideaalne kütuselisand talvel diiselauto paaki. 80-liitrise paagi peale 4 liitrit bensu ehk seda segu ning 50 grammi õli ja voolavus paraneb tunduvalt. Olen seda varianti külmaga kasutanud 15 aastat ja autod sõidavad siiani probleemideta. Pole valanud kahetaktilise õli vaid esimest kättesaadavat. Peaasi, et pumpa määrib.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#6

Tervist!

Külaonud räägivad et igasugused lisandid ei segune kütusega kui kütus liiga külm on. Ehk lumehanges käreda pakasega lisandi paaki valamine ei pruugi aidata.
Vasta
#7

Tuleb keerata ümber sumpsitoru või kollektori tules pehmeksaetud vasktoru,nii paar kolm keerdu. Ühendada see siis paagist tuleva otsaga ja teine filtrite juurde minevaga. Tuline toru kütab siis nafta soojaks enne küttepumpa jõudmist. Kasutasin seda varianti talve läbi,suveks võtsin vahelt välja. Sai sõidetud nii vene naftaga kui ka suvisega. Soovitan soojalt. Wink
Vasta
#8

Vene ajal anti kaugliine sõitvatele Ikarus bussidele talvel välja bensiini, segamaks seda diislisse. Vahekord oli 300 l diislit / 20 l bensiini. Toimis täiesti, lõi diisli vedelamaks. Kuid paljud mehed sõitsid selle bensiini oma autodes maha ja asendasid selle ca 1l metanooliga, mis tollal oli vabamüügis "priimuse süütamise vedeliku" nime all. Metanool on ka täna vabalt hangitav ja seguneb hästi igasuguste naftasaadustega.
Vasta
#9

jah need kemikalid tuleb kütusega segada pluss kraadidega muidu ei anna tulemust, aga bensiini võib ka külmaga segada. Peaks parem saama.
Vasta
#10

(09-01-2012, 10:10 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tuleb keerata ümber sumpsitoru või kollektori tules pehmeksaetud vasktoru,nii paar kolm keerdu. Ühendada see siis paagist tuleva otsaga ja teine filtrite juurde minevaga. Tuline toru kütab siis nafta soojaks enne küttepumpa jõudmist. Kasutasin seda varianti talve läbi,suveks võtsin vahelt välja. Sai sõidetud nii vene naftaga kui ka suvisega. Soovitan soojalt. Wink
Aga kuidas sa õhu välja said, siis torust, enne jämefiltriga ühendust. Niiviisi ju paagist ise küte peale ei valgu. Kollektor asub kõergemal kui paak. Praegu on nii, et kui vaja küttetoru lahti ühendada või jämefiltrit puhastada, siis pärast valgub küte ise paagist peale. Enne jämefiltri toru lahti ja pärast kinni kui juba kütet välja ajab, lihtne. Nii tõmbab ju õhu sisse?

Vasta
#11

Kas käsipump ei ime kütust üles...? Kui ei, siis näiteks natuke suruõhku paaki..Rolleyes

Taivo
55624799
Vasta
#12

Oh jah, mõni tahab siin kosmose sõidukit valmistada.
Tagasivool kõrgsurve pumbast või kütusefiltrist tuleb viia paaki, see hoiab paagis oleva kütuse väheke soojema. Tagasivoolus on temperatuur talvise ilmaga oma 20 kraadi C-d. Viskad paagile puhvaika veel peale ja hoibki sooja sees. Miinus 20-ga võid rahumeeli liikuda, iseasi on käima saamine.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#13

Te v6ite teha mis iganes systeemi , aga antud juhul nagu on aru saada , siis plõnkut ei kasutata eriti tihti , seega veel suvine nafta sees. Mis kasu on igasugustest kytuse soojenditest , kui vahepeal äkki masin seisab nädal aega ? Kütus torustikes hangub ära ja kõik.

Mingi lisand sisse praegu , korra käim akah , et ära seguneks ja asi tahe.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

Ei segune ta sul ühti. Tahab paar tunnikest tööd saada, et paagitäis soojeneks ja loksudes läbi seguneks.

Lihtsam ja kiirem on korraks kankudesse lasta, toas üles soojendada, segada bensiiniga ja tagasi valada.

Minu hübriidruss käib samuti kaks korda nädalas a 20 minutit. Paak ei jõua tagasivoolust veel soojenema hakatagi... Sestap olen läinud lihtsama vastupanu teed - ostan tanklast 40 l talvist ja põksun kevadeni. Seejärel suvist paak täis ja sügiseni.

Ahjaa, peale esimest talvisega töötamist vahetan ka kütusefiltri - siis on kindlasti kogu trass ja pump külmataluvat täis.
Vasta
#15

Räägiti, et vene ajal pannud kõvemad mehed põleva esilaterna pirni paaki ujuma. Et soojendaks. Smile
Ise olen kunagi Bedfordil proovinud 12V keeduspiraaliga paaki kütta. Ujukianduri august lasin juhtmega sisse ja valjuka magnet oli epoga külge valatud, millega ta siis klõpsti põhja külge jäi. Paraku jäi natuke lahjaks, mistõttu ma ka seda pirni-juttu väga ei usu. Mul oli armatuuril ka digitermomeeter, mille andur paagis ulpis. See näitas, et spiraal tõstis pikapeale(ei mäleta mitme tunni jooksul) diisli temperatuuri mõne kraadi võrra. Tagasijooks soojendas isegi paremini. Ja sõidutuul jahutas paagi niikuinii maha. Tõsiselt oli abi ainult keemiast. Oli mingi "Formula" kirjaga pudel, mis oli ette nähtud 1000L kütusele. See aitas mu ükskord ka tee peale jäänuna minema, üks sõber tõi ja kallas paaki. Nii et kuigipalju segunes külmalt ära küll. Igatahes sain ühe jutiga koju tagasi ja rohkem jama ei olnud. Külma palju ei olnud, 6-7 kraadi umbes ja probla oli ehk rohkem kondentsi jäätumises kui kütte hägustumises. Proovisime seda kanget kraami tookord tee peal ka mingi jää või lumetüki peal. Mäletan et see susises ja vahutas ning kadus. Sestpeale jäin keemia-usku...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#16

(10-01-2012, 15:39 PM)Basilio Kirjutas:  Räägiti, et vene ajal pannud kõvemad mehed põleva esilaterna pirni paaki ujuma. Et soojendaks. Smile

Olen kuulnud, ise pole proovinud. Puuduseks, et "ujuva" pirni pidi pooliku või tühjavõitu paagi puhul lainega vastu kütusetoru puruks lööma. Lasti ta ju kütusetoru kõrvale, et see saaks soojemat kätte, ülejäänud paaki keegi ei kavatsenudki kütta.
Oma bussil oli keerd või kaks vasktoru mootorist väljuva jahutusvedeliku sees.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

Diislis on kõikvõimalikud parafiinid-vaigud mis teda külmaga hanguma panevad. Törts bensiini on kindlasti abiks.
Paagis kütuse soojendamisest suurt tolku pole kui paagi ja mootori vaheline pikk ja peenike kütusetoru (kui rääkida autost) toimib jahutina nagu samakaaparaadi spiraal. Siis tuleks toru soojustada või tuua läbi salongi +paak soojustada.
Minu oma kogemusel on aidanud filtrielemendi eemaldamisest sest filter on koht kus kõige sagedamini hangub. Kui on selline filter kust elementi välja võtta ei saa, siis juhtida kütus filtrist mööda.
Vasta
#18

Ma panin oma Ikarusel tagasivoolu läbi kompressori pea jooksma ja polnud mingit muret enam,paak oli ka kõige külmema ilmaga soe.Aitas ka priimusesüütevedelik,aga ainult lillat värvi.
Vasta
#19

Kui bensiini hulka segada, mõtlen enne kasutamist läbi segada diisliga. Oletame, et 2 nädalat jälle traktorit ei kasuta, kas siis sadet või midagi ei tekkei, et bensiin tõuseb pinnale ja diisel vajub põhja või vastupidi. Kas siis tuleks uuesti enne kasutamist segada?
Täna sõitsin traktoriga (mootor oli 40 C soe, rohkem ei läinud) katsusin käega, seda tagasivoolu toru mis paaki läks kabiini seest, see oli küll täitsa külm, võibolla pisut soojem kui kütusepaak. Aga, et see kütet paagis soendaks, kahtlen väga.
Vasta
#20

Korra kokkusegatud diisel ja bensiin ei separeeru ja mingit sadet ei teki. Võib julgelt kasutada, olen ise õhkjahutusega diiselmootorites talvel pruukinud. Aga tahan hoiatada, et segu tuleb ära kasutada miinuskraadidega. Bensiinilisandi tõttu langeb kütuse tsetaanarv ja just õhkjahutusega diislit hakkab sooja ilmaga lõhkuma - segu plahvatab enne kolvi ü.s.s. jõudmist. Vedelikjahutusega diislites pole see nii tuntav.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne