K: Mutrite-Poltide trummelpuhastus?
#1

Trobikonna roostes, aga see-eest vajalikud/haruldased poldid Mutride vajaks puhastust.kuskilt on meeles, et mingis trumlis keerutades sai haljaks.paras ports neid ja m8 mutreid ükshaaval teha ei innusta. On kellelgi ideid?Amf otsing ei näita miskit.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#2

tere,pane segumasinasse,koos diiselkütuse ja liivaga.
Vasta
#3

No trummel peaks pöörlema 1000 p. minutis ja lisaks liivale ja naftale tuleks rusikasuurusi kive sisse panna. Muidu läheb liiga kaua aega,et asjad ümmarguseks ajada...Big Grin Ja vist pidi aitama seegi,kui kogu sellele värgile tuli alla panna!
Ja muidugi tuleb meeles pidada vanasõna......keera,aga ära ........keera.Big Grin
Vasta
#4

Mis siis pärast puhastust nendega plaanis on...
Lähevad värvi alla?
Vasta
#5

Mina puhastasin kõik tsikli pudinad soolhappega.Lähevad otsemaid haljaks(juhul muidugi kui pole värvi all)
Lihtne ja kiireSmile
Pärast tsinkimisse-kroomimisse ja valmis.
Vasta
#6

(27-01-2012, 08:38 AM)stihl Kirjutas:  Mis siis pärast puhastust nendega plaanis on...
Lähevad värvi alla?

enamus jah. Asi selles, et M8 ja mutreid polte 14 võtmega keeratavana eriti ei leia enam. Muidu ostaks uued.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#7

hape võtab hästi roostet.
igasugu muu erinev "kultuurkiht" aga ei pruugi happele alluda.
vene ajal oli meil mingis naaberosakonnas vana galvaanikatrummel puhastiks tehtud. mõtlen järgi tegemisele sageli.
trummel oli siis kas kuue või kaheksakandiline, üks kant oli hingede ja riiviga. sellest aeti puhastatav kaup ja abrasiivina toimiv liiv sisse.
asja ajas ringi umbes kojamehemootori mõõtu jõuallikas ja kone otsas oli imepisike rihmaratas ja trumli otsas päratu suur. igatahes tegi trummel ühe pöörde vast paari sekundiga, ehk maru aeglaselt.
rihmaks oli mingi prosta kummipael või õigemini lint.
sisteem toimis hästi, ei jahvatanud puhastatavaid detaile ümmargusteks, lihtsalt puhastas ilusti. protsess muidugi ei käinud minutitega, pigem paljude tundidega. lõpuks valasid kogu sodi välja. sääl oli asjanduse all suur plekkvann, kus siis sai jupid välja kaevata ja liiv läks uuele ringile. peenem mudru sai valatud sõelale.
Vasta
#8

(27-01-2012, 10:23 AM)peeterpaul Kirjutas:  enamus jah. Asi selles, et M8 ja mutreid polte 14 võtmega keeratavana eriti ei leia enam. Muidu ostaks uued.

Lase voltas galvaanikast läbi - nad puhastavad need kõigepealt happevannis ära ja siis lasevad galvaanilise tsingi selga ja hind suht olematu.
Eks kui soov ja vajadus on, saad neid päid pärast ka tsingi peale üle värvida.

Vasta
#9

(27-01-2012, 14:34 PM)oldmoped Kirjutas:  
(27-01-2012, 10:23 AM)peeterpaul Kirjutas:  enamus jah. Asi selles, et M8 ja mutreid polte 14 võtmega keeratavana eriti ei leia enam. Muidu ostaks uued.

Lase voltas galvaanikast läbi - nad puhastavad need kõigepealt happevannis ära ja siis lasevad galvaanilise tsingi selga ja hind suht olematu.
Eks kui soov ja vajadus on, saad neid päid pärast ka tsingi peale üle värvida.
14 võtmele mutreid ei lea tõest oma k-750 m ile korjasin oma autolammutusest päris kaua ja seal veel see hada et keere(unicumi mees peaks ütlema vint) on m1 seega peen vint ja poldipea on süvendiga.

Vasta
#10

Minul on volta galvaanikaga jällegi kurvad kogemused. Sai viidud neile 30-ndate lõpu masina mutrid ja poldid. Kusjuures ma harjasin suurema rooste ja sita neilt veel ise maha. Tagasi sain aga asjad mis meenutasid neete ja sõõrikuid. Keermed olid kadunud ja ka võtme kantidest oli järel vaid mälestus. Ühesõnaga kas oli asi liiga kauaks happevanni jäänud või mine tea, aga mu ilusatest verbus poltidest ja mutritest sai kaunilt tsingitud vanaraud.
Vasta
#11

Jep, tehnoloogia nimi on vibrotrummel. Kujutab see endast rõngakujulist pada, mis seisab vedrude otsas ja mille all on ekstsentrikuga elektrimootor. Pada on täidetud abrasiivsete "kividega", mis siis vibreerides töötlevad nende sisse asetatud detaili.
Võimalik on erinevad töötlused olenevalt kasutatava "kivi" abrasiivsuse astmest, alates nurkade ümardamisest kuni poleerimiseni välja. Viimase puhul on tulemus nagu peegel.
Põhimõte on nagu liivapaberiga poleerimisel, alustad jämedamaga ja liigud peenema poole.
http://www.youtube.com/watch?v=19O6nfTd9Kw

Meil on kolm sellelaadset aparaati olemas, aga kahjuks vist eratellimustega jutule ei võeta.
1 variant, kust tasuks küsida oleks OÜ Evolvent
www.evolvent.ee
Vasta
#12

Kasutasin vana trummel pesumasinat.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#13

Mutrid-poldid pane Rustyco sisse! Link teemale.
Ise siis valvad ja vaatad, et keermed ei häviks, kuid miks peaks hävima, see aine rauda ennast ei puutu! Mul on Voltas muide sama asi juhtunud, viisin korralikud asjad, sain vanarauda.

Do'nt panic
Vasta
#14

Täna muretsesin pudeli sellist vedelikku:
Acid Organic
Vajalik teha 5-15% lahus veega, asi üle pihustada või selle sisse panna, teatud aeg lasta seista ja siis veega puhtaks loputada. Juttude
järgi pidavat heaste töötama. Kui soojemaks ilm läheb, siis proovin oma Multicar-i tagasilla peal ära Smile . Tegelt on huvi suur, vahest proovin juba homme midagi leotada. Eks siis pajatan, et kuda oli Smile .
Vanemast ajast mäletan sellist puhastusseadeldist, nagu eespool keegi rääkis - aeglaselt liikuv trummel, detailid sees, trumli seinad olid nagu sõel auke täis, umbes veerand trumlist oli selle all olevas vannis leotusvedelikuga (koostist ei tea kahjuks). Ringi käies käis siis kogu stuff lobinal vedelikust läbi ja sodi langes vanni põhja. Mingit abrassiivmaterjali seal sees ei kasutatud, kui materjal oli piisavalt peene - see toimis ise abrassiivina. Kui puhastati suuremaid tükke, siis pandi sisse haavlisarnaseid teri.


Vasta
#15

Nu täna lobistasin selle vahendiga... Algselt tegin 10% lahuse, kastsin ühe roostes tüki sisse ja võtsin välja, kui kuivama hakkas, siis kastsin uuesti sisse. Algul ca`7 min. Siis jätsin 1 tunniks vedeliku sisse. Tulemus oli...tagasihoidlik.
Siis tegin 25% lahuse. Detail sukeldus sinna 2,5 tunniks. Vahepeal töötlesin teist ka.. Tulemus - nõrk või vähene rooste eemaldus, sügavamad kohad tahavad harja saada. Mida ma ometi lootsin - et kastad roostes asja vedelikku - suss! tõstad välja ja asi nagu uus?!? Naiivik!Cool
Järeldus - detail peab olema õlivaba. Soovitavalt eelnevalt töödeldud
harjaga. Kui on raskem rooste, siis oleks mõni elektritööriist abiks. Lahuse teen järgmine kord kõvema, noh, nii 50-60%.. Kui tegu peidetud kohtadega...no ma ei tea, igatahes jättis ühe ameeriklase vidio sügava mulje, kus ta kasutas melassi suht roostes detailide puhastamiseks . Tema sõnul läheb aega kuni nädal, tulemus on aga päris hea.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne