(17-02-2012, 15:26 PM)ullivilli Kirjutas: Ses suhtes, kui palju on rahvarallis osalejaid? Või on asi lihtsalt põhimõttes
Ütleme nii, et headel aegadel oli rahvarallis ka 130-150 masinat rajal. Siis, kui asi oli üle piiride minemas, stardimaks ja kogukulu odav ja eestlane hakkas vaikselt rikkamaks muutuma. Viimasel Saaremaa sõidul oli 88 masinat aga Saaremaa ja ralli tõmbab alati ligi.
10.märts teeb Rapla Kardirada rahvaralli. Võistlusraja kogupikkus: 62,43 km, Lisakatsete (LK) arv: 6, Lisakatsete kogupikkus: 13,35 km, Korduvkatsete arv: 2.
Stardimaks 100eur (50 eur nägu) pluss rahvaspordi võistlejakaart (16 eur ühekordne, 40 eur hooaja peale). Minimaalne kulu vaid osalemiseks 132 eur ehk 0,47 eur/km. Juhendist loen välja 11 inimest, kes selle mänguralliga vist aktiivselt ja igapäevaselt tegelevad...
Asi on tõesti põhimõttes ja see on muutunud ajaga eriliselt põhimõtteliseks! Kui meie suudame abikaasaga kahekesti maha märkida 694 km rallitrassi kahe klassi peale (ok, osaliselt ju trassid kattuvad aga sõita tuli kumbki eraldi sisse ja ka kontrollida), teha näiteks eelmisel aastal sportlastele 6 kiiruslikku lisakatset oluliselt suurema kogupikkusega + LK täpsuslõik, turistidel oli 3 katset ja seda 30 eur nägu koos kahe söögi ja õhtuse peoga igale osalejale.... ehk hästi natuke on ju võrreldav aga mitte konkureeriv Talveralli sport-klass rahvaralluritega, siis 2012 on nende kilomeetrihind 0,17 eur ja võttes sealt välja veel ka lisaväärtused, siis 8,3 eurosenti kilomeeter. 5,66 korda odavam kilomeetri hind.
Ma julgen täie tõsidusega väita, et kasvõi 2 korda nii pika ja oluliselt pikema kiiruslike lisakatsete kilometraaziga, selle Kesk-Eesti rahvaralliga laadse ürituse orgunn võtaks "meie tiimil" ühe nädalavahetuse, paar telefonikõnet, paar paberit teatud suure maa-ala sulgemiseks (kus ei ela mitte keegi), natuke aega ühe sahaga traktori leidmiseks ja ongi olemas. Sealsamas, kus ma tegin ihuüksinda 23-kilomeetrise "kvalifikatsiooniralli" 3 tunniga... ideest teostuseni. Ainus tõsiselt mõtlemist vajav lahendus on sellisel puhul täiselektrooniline ja kohe tulemusi pritsiv ajavõtt, mis maksab teatud kindlad summad. Aga seegi on "vaid raha taga" ja sedasorti numbritega opereerides peaks seda va pepre ikka olema...
PS: kerge huumoriga aga meil käib ka "konkurents" sõprade hulgas, kes pääseb Talverallile kohtunikuks
Ei pea kedagi põlvili paluma ja üle maksma. Aga ka see on olnud põhimõte, et me ei hakka "teiste mängumaadele" ronima. Me lihtsalt väga põhimõtteliselt ei taha kuhugi ega kunagi hobiga tegelemise tegevustes kirjutada selliseid klausleid, millest
rahvarallide juhendid kubisevad. Kõigepealt rahanumbrite ja ulmeliste keeldude-käskudega näkku-makku ja siis "kirsiks tordile" kõige lõppu see (loe: minge te kõik tegelikult persse ja vaadake ise kuidas saate!):
15.1. Võistluse korraldaja ja Eesti Autospordi Liit ei vastuta õnnetuste ega nende tagajärgede eest.