Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Paar aastat tagasi sain endale ühe ETK naiste-Originali baasil kokkupandud ratta raaminumbriga 2659. See erineb mõnevõrra hilisematest ratastest- näiteks on tal tagahargi otsad kroomitud. Raamiga oli koos lauge paindega kroomitud otsadega esikahvel. Pole just ETK moodi? Võimalik, et konkreetne kahvel ongi vahetatud millegi muu vastu aga paistab siiski, et vähemalt esimesel kahel tootmisaastal polnud ETK kahvel sirge järsu paindega allosas ja rattad olid teisiti kaunistatud kui hilisemad. 38. aasta kataloogis on kujutatud Original üsna kumera kahvliga. Veel on kataloogis rõhutatud, et nii taga- kui esihargi otsad on kroomitud. Teistel minu uuematel Originalidel pole kahvlite otsad kroomitud, vaid on olnud kaunistatud pealemaalitud nooltega. Kataloogis on tegemist tehniliselt täpse joonistusega, näiteks kodaraarv vastab tegelikule.
Muidugi pole joonistus nii kindel tõend kui foto. ETK üllitas ajakirja "Ühiskaubandus", mille 1938 aasta kolmandas numbris on juttu omatööstuse jalgratastest ja ennäe- lisatud ka fotod! Seal paistavad sirges reas kumerate kahvlitega ETK rattad, mille kujunduses on teisigi erinevusi. Eelkõige heledad esi- ja tagakahvliotsad, küllap kroomitud, poriplekkidel pole küljelaiendusi ja tagahelkur on munakujuline.
Küsimus suurele ringile- kas kellelgi on veel alla 3000 raaminumbriga ETK rattaid? Väga tahaks teada kuidas need kaunistatud on ja milline kahvel. Eriti rõõmustaks fotode üle.
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
Jalgrataste rivi kohal seinal paistab justkui "LUX"-i reklaam, äkki seletaks see raamide omapära ?
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
09-03-2012, 15:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2012, 15:46 PM ja muutjaks oli
tolmuahv.)
(09-03-2012, 10:41 AM)kass Kirjutas: Mudelitest niipalju, et kataloogi järgi oli neid Originali mudeleid ju mitmeid, need laiendustega porilauad ja kiirtega kaunistamised olid Original luksusmudelite nr. 17 ja 18 rida, "lahjemad" Originalid mudelid nr. 13, 14, "tummisemad" nr. 15, 16.
http://eag.vanatehnika.ee/Rattad/jretk_kat1939_04.jpg
...Ka eelnevals postitusels parempoolsel pildil näituse ETK on heledat värvi või üldse üleni kroomitud näitusevariant.
See ratas seal posti otsas on jah vist üleni kroomitud. Samas reas seisvad on küllap reatootmise omad.
Mudelinumbreid mainib jah 39. aasta kataloog. Minu viga- refereerisin hoopis 38 aasta "Jalgrataste ja nende osade nimekirja". Selles vihikus ei ole veel mudelid nummerdatud, räägitakse Luxist, Etekast, Olympiast ja "kroomitud Original"ist. Samas on foto tootmistsehhist, kus seisab rida valmistehtud kahvleid, kõik jälle meeldivalt lauged
Muide, 39. aasta kataloogis, kus mudelid on saanud numbrid, on kujutatud ka juba meile nii tuntud välimusega ETK-d. Võibolla kroomimine oli sõja eel liiga kallis...
1938:
1939:
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 5,047
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
Minu ETK Original nr 15 paraku numbriga 3222, oli ka justkui üks tagaratas, mille sain antud raami lähedusest ja võiks vb olla selle ratta oma, ei mäleta aga torpedo aastat. Aga ilmselt ratas kusagilt 39 aasta kandist.[/align]
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
(10-03-2012, 00:20 AM)ahto76 Kirjutas: Kas tegemist on tõesti 1930 aasta ETK Originaaliga, ma öelda ei oska. Sorry kui väga lollilt teemat risustan.
On küll!
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
ETK- jalgrattaid hakati tootma vist 1938 ?
P.S.: Ei saa mainimata jätta : eile sai leitud keskmisest nirumas säilivuses aga muidu suhteliselt ilusas komplektsuses 37XX meesterahva Olympia (kallim mudel 1939 Torpedo vabajooksu ja plekist riistakastiga). Aga eks uus omanik kindlasti pildistab-jutustab eraldi teemas.
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Vabandust- aastanumber jäi lihtsalt tähele panemata. Muidugi mitte 1930. aasta ratas selles kuulutuses aga Original küll, luksvariant.
Olympia on küll väga hea leid. Tundub et põhiliselt osteti kõige kallimaid mudeleid kõikide kellade ja viledega, odavamaid on palju vähem leida. Kuigi ausaltöeldes mudelite erinevused ei ole NII suured. Ootan põnevusega Olympia tutvustust, saaks näha mis siis oli teistmoodi Originaliga võrreldes, et teine mudelinimi käiku lasti.
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 228
Teemad: 8
Liitus: Nov 2007
Maine:
4
Mõned ETK vaatlustulemused ajasid minu jaoks asja veel segasemaks
Kõik naiste ETK d, Esikahvli paine.
nr. 410 (s.o. mida Kass pidas 333 ks.) järsk paine
nr.5116 lauge paine
nr.5139 lauge paine
nr.7529 järsk paine.
Värvilahendusi ma eriti ei tuvastanud, kuna rattad roostesed, või üle värvitud . Algupärane tagajooks puudub kõigil.Ei ole ka välistatud,et kahvleid vahetatud on .
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
(24-03-2012, 21:19 PM)onumeelis Kirjutas: Siin siis veel üks kroomitud taga-kahvli otstega naiste ETK raam. Kannab numbrit 2721.
Aitäh, head pildid on! Huvitav ketiratas, erineb tavalisest kuigi ketirattaseib on õige kujuga.
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 5,047
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
161
15-05-2014, 23:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-05-2014, 08:34 AM ja muutjaks oli
kass.)
ETK LUX mudel nr. 1. Polegi enne ühtegi meeste Luxi näinud, naistekaidki pole eriti palju teada, nii et tore leid. Ketikaitset ETK meestekatel ei olnud, ketiratas tundub õige, puuduolevad tükid on ETK-de standardsed asjad, neid ikka leidub, tagarumm peaks NSU olema, veljed nikeldatud, porikad värvitud, esipidurit ei olnud, number vast ikkagi 1881.
Nojah, nagu järgnevatest postidest näha on, siis poleks vaja (minul) alati liialt targutada, number on 1884, st ratas on tunduvalt uuem, kui ma oletasin.
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Oo, Lux! Ketiratas võib olla täiesti õige.
(15-05-2014, 23:47 PM)kass Kirjutas: number vast ikkagi 1881.
Minu arust 1884. Esimese ja viimase numbri joonte nurk on erinev.
Mul on rõõm näha seda kahvlit, sest minu rattal numbriga 2659 on see sama tegumoega ja usun nüüd, et ongi õige kahvel:
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.