(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2012, 17:25 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(22-01-2012, 20:55 PM)mlsluik Kirjutas: Käisin garaasis ja pilk jäi pidama riiulil kus seisavad turbod... ja siis mõtlesin korraks golfi peale Selline salakaval muie on siiamaani näos
Sellisele kolhvile võiks isegi erandi teha Talveralli mõistes ilma turbotetagi Null-auto eelmisel õhtul ja 15 minti enne teisi rallipäeval oleks vägagi vajalik... Saaks ikka kordi põnevamatele teedele rahva läkitada.
Aga masin on tõesti aus ja kindlasti talviste autospordiürituste korraldajatele maiuspalaks (eriti veekogude pealsete jääradade tegijad). Väike kaal, soe + efektiivsus vs külm ja õudne ATV ja kui nii vaadata, siis ka olematu hind ehitades. Kolhvi-rimaka saab kätte võileivahinnaga ja palju Sul saha süsteemile kulus? Selle raha eest lubatakse vast ATV-ärisse sooja tuppa sisse astuda...
(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2012, 18:18 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
(23-01-2012, 17:24 PM)PlyVal64 Kirjutas:
(22-01-2012, 20:55 PM)mlsluik Kirjutas:
Sellisele kolhvile võiks isegi erandi teha Talveralli mõistes ilma turbotetagi Null-auto eelmisel õhtul ja 15 minti enne teisi rallipäeval oleks vägagi vajalik... Saaks ikka kordi põnevamatele teedele rahva läkitada.
Aga masin on tõesti aus ja kindlasti talviste autospordiürituste korraldajatele maiuspalaks (eriti veekogude pealsete jääradade tegijad). Väike kaal, soe + efektiivsus vs külm ja õudne ATV ja kui nii vaadata, siis ka olematu hind ehitades. Kolhvi-rimaka saab kätte võileivahinnaga ja palju Sul saha süsteemile kulus? Selle raha eest lubatakse vast ATV-ärisse sooja tuppa sisse astuda...
Jääraja hoolduseks selle golfi kokku kruvisingi, aga näed nüüd, kus iga aasta korralik jää ning rada olnud laiutab praegu pori ja lumi. Jõgi(elva jõgi keeri järve ja emajõe vahel) ei näita ka jäätumise märke, vaatab mis nädala lõpupoole lubatud külm teeb. Tuli välja nagu tavaliselt Kui masinat oli vaja siis seda polnud, nüüd kui masin pole rada
Ehituseks kulus natuke oma aega pisipõnni kõrvalt ja vast 10euri stutside peale. Jagaja, voolikud, silindrid jms juba varasemast olemas, need nagunii kas tasuta või poolmuidu saadud. Elus võib täinahka ka vaja minna, ja näed-läkski...
Kuidas sellisesse teehooldusmasinasse suhtuks ARK? Teoorias peaks sellise ju arvele küll saama. No ja nagu kogemus näitab, on sellist kiiret maisnat vaja ka tavateedele. A'la need avalike teede niidikesed, mida talvel KOV lahti ei lükka. Tegelikult ei ole ju vaja lund mööda maapinda ära lükata, täiesti piisav on ~10cm kõrguselt hooga sahaga "läbi lennata" nii, et lumi kaarega kõrvale lendab. Just pääle tuiske jms. Traktor on selleks selgelt liiga aeglane või liiga kallis (uued kiired lääne trakatsid). No ja ka kütusekulu on oluline. Muidugi, kui on lund nii nagu eelmine talv (või ka üleeelmine), kus Tapa rada ja Jaanimäe rada tuli rasketehnikaga lahti kaevata mitte lahti lükata, pole sellega suurt miskit peale hakata. Aga praegustes lumeoludes küll ja enamgi. Hetkel jätsime Talveralli seest välja u. 20 km väga mõnusaid teid just selsinasel põhjusel - võib tekkida probleeme. Saaks need korra niimoodi sahaga läbi sõita ja siis enne rallit veel korra, poleks mingeid probleeme. Ja vaevalt KOV keelaks vabatahtlikku teepuhastust...
(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2012, 20:00 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
(23-01-2012, 19:29 PM)PlyVal64 Kirjutas: Kuidas sellisesse teehooldusmasinasse suhtuks ARK? Teoorias peaks sellise ju arvele küll saama.
Arki regamise pärast pole pead vaevanud, küll aga mõtlesin et kruvin mõnipäev saha küljest ja käin ülevaatusel ära. Siis sahk ette tagasi ja paar täiendust. Kuna masin on 93a väljalase siis keegi ei keela lisatulede raudasid paigaldada Varem sama skeemi järgi käitunud ja pole probleeme olnud, ei tohi olla liialt teravaid nurkasid jne. Ühesõnaga ametlikult saab teedel sõita küll. Piigid tuleb vaid alt ära võtta kahjuks, kuid sel juhul 15" m/s kettidega kiirelt alla. Aga kui passi eriotsatarbelise hooldussõiduki märkmeid saada siis selleks tuleb vist veidi rohkem vaeva näha. Ehk oskab keegi kaasa rääkida sel teemal...
Saha legaalseks saamine peaks läbi ekspertiisi käima.Avaldus ARKsse ekspert vaatab asja üle,mingi annetus riigile.Mõned aastad tagasi oli kord selline.
(Seda postitust muudeti viimati: 24-01-2012, 20:04 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
(24-01-2012, 16:51 PM)muska71 Kirjutas: Saha legaalseks saamine peaks läbi ekspertiisi käima.Avaldus ARKsse ekspert vaatab asja üle,mingi annetus riigile.Mõned aastad tagasi oli kord selline.
Sõidukeid enam hooldussõidukiteks ei registeerita...
Nüüd asi vähe inimlikum...ja õnneks on piisavalt auke seadustesse jäetud nagu alati...
(29-01-2012, 13:49 PM)metsakohin Kirjutas: Kas sul idee patendiga ka kaitstud on? Igastahes on järgijaid, leidsin sellise fishki.net lehelt.
Tühja sest patendist, aga pilt on lahe Kuigi tuleb tõdeda et saha atakk nurk on ikka suht jõhker, sellega võib pinnast koorida Kui maa alt külmand pole siis võib autol rooliratta ja endal ribid tuksi keerata
(Seda postitust muudeti viimati: 03-02-2012, 17:25 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Sai siis täna jõepeal paar kilomeetrit rada lükatud, kes soovib saab sõitma tulla. Asub siis tartumaal puhja vallas Ulilas, vana paadisadama juurest saab peale Allapoole sõites võib julgelt edasi sõita, ei viitsind täispikkuses lükata.
Paar illustreerivat pilti kah:
Panen siia sama teksti mis mujalegi:
ULILA JÄÄRADA!!!
Asukoht: elva jõgi, suunaga Ulilast allapoole, peale saab ulila vana paadisadama juurest. Lükatud osa on ca 1.5km, kuid jää kannab ka allpool. Lihtsalt pole hetkel aega sellega tegeleda, ehk nädalavahetusel.
SÕIT OMAL VASTUTUSEL
PRÜGI MITTE MAHA LOOPIDA JA KÕRKJATESSE MITTE SÕITA
(Seda postitust muudeti viimati: 05-02-2012, 16:41 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Njaa, talv on täies hoos. Viimased päevad golf pidevalt sõidus olnud erinevatel radadel, peale ühe hüdrovooliku on kõik kenasti vastu pidanud. Masin on küll nii jääs et hommikuti tuleb kangiga jääd minema peksta mootori ümbert ja käiguhoovastiku vahelt, hüdroõli sai küll kõige vedelama fiskoosusega sisse kallatud aga hommikuti -28 on nagu karamell
(05-02-2012, 16:23 PM)mlsluik Kirjutas: hüdroõli sai küll kõige vedelama fiskoosusega sisse kallatud aga hommikuti -28 on nagu karamell
kusjuures see on vedelik, mis minugi igapäevasõidukil oma olemasolust teada andis: ilma külmenedes hakkas rihmade poolt käivitamise järel undamist kostuma. Esiti sai arvatud, et rihmad on jäigad, aga kui neljapäeva hommikul paar esimest sõidukilomeetrit rool võimendamata oli, jõudsin järelduseni, et undamine ei pärine mitte rihmast vaid selle alt elik võimupumbast. Kiikasin seepeale huvi pärast mudeli Haynes manuaali ja see räägib küll tasemekontrollist, aga erinevalt kõigist muudest vedelikest ei pea selle vahetamist üldse oluliseks. Niiet ilmselt ei loeta seda vedelikku (Dextron II tüüp) antud kohas kondentsisiduvaks ning küllap peaks sinna meie kliimas vaatama "moosi", millel eraldi külmakindlust välja reklaamitakse...
niiet eks Sulle nii jõudu lükkamisel kui tõusmist iga ilmaga
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Seoses suvise variandiga oleks hädasti vaja kas 4*100 auguvalemiga 15" kahte(vb ka 4) velge või siis välja pakkuda kaks 14" rehvi mis oleksid võimalikult laiad ning võimalikult kõrged. Ei pea olema autorehv, mida tugevam seda parem.
(Seda postitust muudeti viimati: 30-11-2012, 19:06 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Sai avatud täna pidulikult lumelükkamis hooaeg, sellega seoses tirisin ka maskoti lumehangest välja ning ajasin hääled sisse. Viimased sõidud tegi märtsikuus ning jaanipäeval sai korra käima pandud.
Vanasti oli see golf igavene kirstunael, nüüd aga oli vaja ainult akuklemm peale panna ja võtit keerata. Algul turtsus natuke aga valasin uue bensiini peale ja ning probleem oli lahendatud. Piigid alla tagasi ning sahk ette.
Sahale keevitasin lisaks väikse tugevduse tera taha sest kevadel sai ca 50km/h üks piiripost maha saetud kogemata. Töötuled vaja veel poest uued tuua, vaja küljepeale rohkem valgust.
(Seda postitust muudeti viimati: 30-11-2012, 19:16 PM ja muutjaks oli Necro.)
Sinu teemat lugedes tuleb kadedus peale.
Kuradi äge agregaat. Praeguses olukorras kuluks täitsa marjaks ära.
Aga kui kiiresti kannatab sellega lükata? Ja kas lükkad mõne madalama käiguga, annad rohkem pöördeid või kasutad kõrgemat käiku?
(Seda postitust muudeti viimati: 01-12-2012, 15:51 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
(30-11-2012, 19:14 PM)Necro Kirjutas: Kuradi äge agregaat. Praeguses olukorras kuluks täitsa marjaks ära.
Aga kui kiiresti kannatab sellega lükata? Ja kas lükkad mõne madalama käiguga, annad rohkem pöördeid või kasutad kõrgemat käiku?
Platsipeal ja hoovis kasutan ikka 1.käiku, pöörded suht madalal. 16" piik haakub piisavalt hästi et ei pea pidevalt rammima, aga kui hanged ees siis ikka tuleb hooga läbi lasta. Kõrgemate hangede puhul olen kõigepeal sahk üleval läbi ramminud ja siis uuesti sahk maas üle lükkanud, muidu kasvab lumevall üle auto katuse
Eelmine aasta jääradasid lükates lasin ikka 2-3käiguga, hommikuti hooldussõite tehes sai vahest 4-5 ka sisse lükatud. Kui 10cm kohevat lund peal siis ega üle 70km/h eriti ei lähe. Kevadel lükkasin jõepeal ca 10cm paksust sulalund, esimene käik ja praktiliselt põhjagaas Sellest on video ka netis.
Pulli saab korralikult masinaga. Selleks ta tehtud saigi.
Ikka peetakse kinni ja uuritakse masinat... Täna just kiitsin ühele vanapapile masinat et hästi hoitud masin, suvel sõitnud pole Üks küsimus ka foorumirahvale, ei ole läbi hammustanud milles uba. Vahest on nii et kui pikemalt seisnud siis ei lähe käima, säde puudub.Aitab see kui süütepoolilt juhtmed korraks küljest ära tõmmata ja veidi oodata. Siis pistik külge tagasi ja läheb esimesest pöördest. Kui hommikul juba korra käima läinud siis päevapeale enam rohkem probleeme pole.