omavalmistatud haagiselamu - teardrop
#61

Jah kõik profiilid on Sapa'st
pleki kohta ei oska kohe vastata, vaatan järgi
ning lendavad kivid on jah üks probleem
kunagi tuleb ehk ninaosa uuesti katta
võimalik, et rihvel plaadiga - eks näis
(23-04-2012, 15:48 PM)Maamees Kirjutas:  Uurisin pikalt ja põhjalikult oma käsi, nii kuldsed küll pole kui siin mõnel mehel....

Edu ja hoia lipp kõrgel!

Pole need käed nii kuldsed midagi
tihti taban ennast mõttes miks ma nii tegin või kuidas seda varjata jne.
Ehk ikka kogemustest ja oskustest natuke puudu - mõte lendab kõrgema kaarega kui käed ära teevad

Vasta
#62

järgmine küsimus targematele (kuskil siin tekstis mitmeid küsimusi) Wink

elekter:

1. haagise sõidutuled - nendega on lihtne pistik külge, juhtmed laiali ja OK. tehtud ennegi
2. tarbeelekter - sellega on natuke keerulisem kui võtta teemaks aku/laadija/päikesepaneel/kontrollerid/generaator/220 toide jms. (vanas kärus polnud miskit - patarei lamp ja tavaline akulaadija mis toitis väikest telekat ehk tegi mulle 12V ajutisse pistikusse ja seegi oli lahja)

võtaks siis teemaks selle teise punkti mille ma lahendan kindlasti mitmes etapis.

1. etapp - kaabeldamine, selleks mõtlen välja kõik võimalikke ja võimatuid kohti ja seadmeid kuhu miskine juhe tirida ja kõik saavad olema ühe alguspunktiga - nn. energiakeskus. Sellega pole nagu hullu.
2. energiasäästlike tarbijate valik - LED lambid jms.
3. Aku: milline ja mille järgi valida ?
4. Aku laadimine kui lähedal on 220V - ehk milline laadija ?
5. aku laadimine ja 220V tootmine generaatoriga - milline generaator (parameetrite valik) ja loodetavasti kasutatav koos laadijaga punktis 4. ?
5. päikesepaneel ja selle kontroller - selle ühildamine süsteemi, kas eelnevalt valitav laadia võiks olla juba päikesepaneeli valmidusega.
6. mis mul märkamata jäi ?

tarbijad: sise ja välisvalgustus LED ribad ja lambid (väike käru palju ei mahu)
ülepakutuna: võtame nt. 15W/m ja meetreid ehk suure varuga 10 ehk siis 150w max aga kindlasti ei põle korraga rohkem kui ehk 5m ehk 75w max ja seda siis pimedal ajal panen nt. suure varuga 5h korraga.

reaalsem: oleks ehk 7W/m ja maksimaalselt 7m ja korraga põleb 4m
ja seda kuni 3 tundi

külmik mis toimib nii 220/12/gaas saab kasutatud võimalusel alati 220, kui seda ei ole siis gaasiga ja kui see kah otsas või midagi viga siis alles 12V
külmiku andmed oleksid max 85W ja energiatarbimine +25C keskonnas 170 Ah/24h
ehk võiks süsteem toetada külmiku tööd näiteks 12h

muud tarbijad:mingi väike telekas ehk dvd mängija, inverteriga läpaka ja mobiili laadimine.

ehk pisike 12V veepump nende tarbimine on väike ja kasutus lühiajaline ning summaarne kasutus ööpäevas on väike

miskit veel ?

oskab keegi miskit vihjata/juhendada ?
arvestades, et esimesed 4 punkti lähevad esimesena töösse ja ülejäänud punktide kohta saab öelda "kunagi tulevikus"

kas laadija võiks olla tavaline laadija või miskine targem laadija ehk mingi kontroller või energiakeskus kas need viimased teenivad tasa oma hinna jms.

uitmõttena aku laadimine vedukauto süsteemist - ajutine kaabel auto akult kärusse - kas otse akule või koos mingi kontrolleriga ?

Vasta
#63

unustasin tarbijatena lisada veel paar pisikest 12V ventilaatorit köögiosas, eeskätt külmiku jääksoojuse ja ehk energiakeskuse jääksoojuse eemaldamiseks - töötaksid need siis vastavalt vajadusele juhituna temperatuurist.
Vasta
#64

Selline aku tühjaks tõmbamine ja siis täis laadimine rikub tavalise aku päris kiiresti ära. Kõige parem oleks "deep-cycle" geelaku, aga tehakse ka tavalisi spetsiaalseid haagiselamuakusid. Vist olid paksemad plaadid sees et kõveraks ei tõmba täiesti tühjaks tõmbamisel vms.
Vasta
#65

ja jah seda nüüd küll, et tavalise käivitusakuga pole mul midagi teha
sellest olen ma aru saanud
olen vaadanud Optima kollase kaanega akusid
aga suurim küsimus on need Ah numbrid.
Vasta
#66

korraks tagasi lendavate kivide juurde: äkki esisein lasta autokleepijatel miski läbipaistva kleepkilega katta.

kuna see riistapuu on futu enivei : Tänassilmas tehnopargis on päikesepaneele tootev tehas. Katusele mahuks neid mõned kindlasti.
Ja kaasfoorumlaste seast leiaks kindlasti meistri, kes selle asja juhtmete jm. ühendada. eeee.....omalgi üks Meister, kelelle oleks see ehk hea vaheldus igapäevatööle.

Vasta
#67

kividega on see lugu, et need (suurema) jätavad lohukese pleki sisse
kriimustusi teevad oksad ja ehk liiv.
eks see kile kaitseb natuke jah sellist "ratasete alt lenuva liivapritsi" eest mis on hea idee kuid kivitäkke ehk lohukese eest see ei kaitse
sellega tuleb leppida.

päikesepaneelidega - hetkel on aega aga plaani peab pidama
väga häid pakkumisi kuulan ikka

juhtmete ühendamisega saan ise päris hästi hakkama kui on teada mis seadmed peab ühendama - 12...24...220(240)...380(400) pole mulle võõrad pingenumbrid, kunagi sai neid isegi natuke õpitud.

abi oleks ehk vaja sellise spetsiifilise funktsionaalsusega seadmevalikuga ja oskamatusega valida sobivaid W; A ja Ah parameetreid
Vasta
#68

(24-04-2012, 19:24 PM)tafcka Kirjutas:  Tänassilmas tehnopargis on päikesepaneele tootev tehas. Katusele mahuks neid mõned kindlasti.
Mis tehasest jutt käib?







`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#69

Selline tähelepanek. Soovitan sirvida sellist kataloogi nagu "reimo". www.reimo.com. Seal on igasugu vidinaid alates ruloodest haagiselamu akendele, lõpetades kõiksugu kontrolleritega, millega juhitakse teise aku laadimist, et genekale põntsu ei paneks. Eestis on reimo üheks edasimüüjaks näiteks www.matkasuvilad.ee, nende meeste käest saab vast nõu ka küsida, kuid kindlasti annab reimo enda lehelt ka tellida.
Vasta
#70

Reimo kataloog on mul kapsaks loetud nii paberil kui ka elektrooniliselt. juba teine aastakäik.
kurb on vaid see, et asi on saksa keeles ja omab väga vähe tehnilist infot ehk detailsust.

matkasuvilate pood on mul naabermajas ja Meelis on tüdinenud minu jõlkumisest seal Big Grin

aga tänan vihje eest - saab keegi teine ka targemaks kust palju huvitavat nodi leiab !
kuidas sellisesse asja suhtuda

juhtme otsas laeb akut ja kui juhe seinast väljas teeb vajadusel 220 tagasi

laadimisvool küll ainult 3,5A aga...
ja kas selle modifitseeritud siinusega mootorit ajab käima ? nt. kompressorit. see pole küll eesmärk aga võiks teada kogemusi.

http://www.oomipood.ee/product/tell_hq-i...in-charger

Vasta
#71

Yellow Top pole ehk soodsaim valik - oma mahutavuse kohta on see kallivõitu (kuigi asendisõltumatus ja kompastsus maksavad ka midagi).

Oluline, et oleks tarbimisaku (paadiaku, süvatühjendusaku, kuidas keegi kutsub). Need annavad pika aja vältel väiksemaid voolusid välja reipamalt, kui starterakud.
Mahutavus on niikuinii "liiga väike" ja süües kasvab isu.

Laadimisvoolu väiksust ei tasu karta - lihtsalt laadimisega läheb kauemWink

Mis aga inverterisse puutub, siis mul on 1 kW asi olemas.750 W relakas käib probleemideta (tõsi, voolu võtmiseks tarvitatavad krokod peavad VÕIMSAD olema). 900 W asünkroonmootoriga veeautomaat (mille jaoks ma selle tegelikult hankisingi) surveta suudab käivituda, surve all mitte.

1,5 kW kompressor ei tee peale inisemise mingit häält.Sad

Ma ostsin selle peale kahekilovatise inverteri. Toungue Aga selle jaoks jäävad krokod lahjaks, peab korralike kingadega ühendama. Muidu akus pinge ei langegi, kuid inverteri klemmidel on natilt 10 V ja alapingekaitse rakendub. Kompressor käib aga paremini, kui EE tarnitud "voolu" pealt siinses liinisopis...

2 kW nõuab akust 2000/11/0,9=202 A...
Vasta
#72

ja jah vaatasin ka ise hinda - lihtsalt tuli see yellow top esimesena meelde

viimati vaatasin selliseid akusid

http://www.reimo.com/en/M81360-nanotech_...l_battery/

ja hoopis ehk sellist laadijat

http://www.reimo.com/en/M80077-carbest_g...r_compact/

ja sellist inverterit

http://www.reimo.com/en/822802-carbest_i...usb_ansch/
Vasta
#73

Defa laadija?
http://www.autostuudio.ee/tooted/detail/...l?sef=hcfp
Vasta
#74

(25-04-2012, 22:44 PM)pontu6 Kirjutas:  Defa laadija?
http://www.autostuudio.ee/tooted/detail/...l?sef=hcfp

mmmm ei saa selle laadija headusele hetkel pihta
140.- eest ootaks rohkemat kui 3A laadimisvoolu.
Vasta
#75

Kivide ja muu lendava pasa vastu ei aita miskit. Ainult üks - ära aja ruumist välja! Tahad liikuda - lepi paratamatusega Wink !
Tuli üks huvitav mõte - kui sõidu ajaks eesmisele otsale kena katte peale tõmbaks..niisuguse...kunstmaterjalist, mis vett ei pelga, vanasti olid mootorikatted tehtud sellised. Kohale jõudes vms. tõmbad maha ja asi särab nagu pühademuna... aga see oli üks mõte aint.
Elektrivarustuse juttu jälgin huviga.. olin ise miski aeg tagasi kimpus karavani elektriga. Asi sai lahendatud vajadusel siiski tavapärase 12V-ga, mis tuli autost läbi pistiku... Ülejäänud aegadel 220V, mida hankisin pika pikendusrulliga kuskilt lähedusest, tavaliselt piisas 75 m.
Kaasas oli erijuhtudeks lisaaku, päris suur, ma`i mäletagi enam, igatahes üle 150Ah...või suurem. Tarbimisega olime tagasihoidlikud Smile.
Kuldsete kätega, mu sõber, on nii, et ega neid peita ei anna. Pista, kuhu tahad, küünarnukkideni püksitaskusse kasvõi, alt säärest sirab ikke välja Big GrinBig Grin!
Tuleb vahva asi!



Vasta
#76

Defa headus peaks olema kvaliteedis. Hinda tõstab sujuv laadimise alustamine ja lõpetamine. Nii ei arva signalisatsioon laadijat pättide kilda.
3A peaks olema ööpäevaringseks tarbimiseks küll ja rohkem.
Mina tegin oma bussile laadija arvuti mingist trafost. Alaldi nipitasin külge ja senikaua keerasin keerdusid trafolt maha, kuni 14v peale pidama jäi. Nii võib trafo pidevalt järgi olla. Koguaeg siiski teda järgi ei hoia, ei viitsi akuvett tihti kontrollida. Aastaga oli veidi vähenenud.
       
Mina kasutaks tulede otsa aku laadimiseks. See võimaldab ka pika omapäi reisimise. Et tühi aku juhtmeid "looja" ei kisuks, paneksin vahele esitulepirni.

hp
Vasta
#77

mida siinsed targad arvavad sellisest skeemist.

eel-lugu oleks selline:
tekis mõttekäik kuidas teha käru elektri süsteemi kasutamine lihtsaks ükskõik kellele.
kuna selliste autode/kärude elektrisüsteem on mitmekülgne - sisend pinge seinast 220V, oma toide akudelt 12V, akupingelt tehtav 220V läbi inverteri (need siis ka hetkel minu skeemis) aga lisaks võivad olla veel juures päikesepaneelid, bensu-generaatorid, toide auto geneka pealt jms. - neid viimaseid hetkel ei vaata. (aga need on kindlasti juurde poogitavad).

mõtlesin oma jaoks välja erinevad võimalused

1. kui on toitejuhe seinast - ehk tarbin seinast 220V laen akut ja tarbin akult 12V
2. kui tarbin akult 12V ja vajadusel teen inverteriga 220V
3. kui tarbin ainult akult 12V
4. kõik on välja lülitatud

tegin sellise väikse skeemi

kus on põhimõtteliselt 4 skeemi-elementi ehk ümberlüliti ja 3 releed mis ühendavad süsteemi-elemente: aku, laadija, inverter, seinapistik.

ümberlüliti lülitab ühes positsioonis vaid ühe paari kontakte ehk igas järgmises asendis lahutab eelmised kontaktid. on ka neljas asend mis = null ehk kõik on välja lülitatud.

läbi mõtlemata on hetkel veel: voolud, ehk kas reaalsuses leidub sellise kontaktiarvuga releed või vaja panna dubleerivad vms.
ehk tegu oleks esmase funktsionaalskeemiga.

tulemuseks peaks mul olema elektrisüsteem mis on kõik varjatud kuskile "kilpi" ja kogu juhtimine käib läbi ühe lüliti

[Pilt: elektriskeem.jpg]

Vasta
#78

lihtsustatud skeem
kus SW 1 on asendatav inverteri originaal lülitiga juhul kui paigaldan inverteri sellisena, et lüliti on kättesaadav.

[Pilt: elektriskeemlihtne.jpg]

ja tagumised tuled said sellised
need on 3-1 tuled

[Pilt: 20120427143949.jpg]


kätte sain ka teise ukse raami ehk nüüd vaja see kokku panna (katta plekiga ja ääristada liistudega)
lisaks tuleb edasi minna soojustuse paigaldusega ning hakata paigaldama juhtmeid
välja mõõta tuleb vaheseinad nii ette kapile kui ka taha köögi ja toa vahele - ilma nendeta ei saa veel ka sõitma minna, kuna need on struktuurielemendid mis hoiavad ära külgsuunalist kõikumist (raamil ei ole ju ühtegi diagonaali)
Vasta
#79

Ikkagi ma ei saa aru, mis asi on SW1 ja K2 seal skeemi ülal. Mingitsugune lühislüliti, mida vaja pole. Sad

hp
Vasta
#80

vastus eelmisele küsimusele
sw1 on lüliti mis annab toitepinge releemähisele k2 mille avatud kontakt lülitab sisse toite inverterile

----------------------------------------------------------------------------

pärast pikka ja "rasket" reede õhtut olin ma täis indu, et täna midagi ära teha
aga kui ikka oli vaja tegema hakata siis polnud minust mingit tegijat enam

tänane saavutus oli vaid ukse hing ukseaugu külge poogitud, ukse raamile plekk külge liimitud ja vaid üks tuli käru külge istutatud.

[Pilt: 20120428135651.jpg]

[Pilt: 20120428135708.jpg]

[Pilt: 20120428135850.jpg]

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne