järgmine küsimus targematele (kuskil siin tekstis mitmeid küsimusi)
elekter:
1. haagise sõidutuled - nendega on lihtne pistik külge, juhtmed laiali ja OK. tehtud ennegi
2. tarbeelekter - sellega on natuke keerulisem kui võtta teemaks aku/laadija/päikesepaneel/kontrollerid/generaator/220 toide jms. (vanas kärus polnud miskit - patarei lamp ja tavaline akulaadija mis toitis väikest telekat ehk tegi mulle 12V ajutisse pistikusse ja seegi oli lahja)
võtaks siis teemaks selle teise punkti mille ma lahendan kindlasti mitmes etapis.
1. etapp - kaabeldamine, selleks mõtlen välja kõik võimalikke ja võimatuid kohti ja seadmeid kuhu miskine juhe tirida ja kõik saavad olema ühe alguspunktiga - nn. energiakeskus. Sellega pole nagu hullu.
2. energiasäästlike tarbijate valik - LED lambid jms.
3. Aku: milline ja mille järgi valida ?
4. Aku laadimine kui lähedal on 220V - ehk milline laadija ?
5. aku laadimine ja 220V tootmine generaatoriga - milline generaator (parameetrite valik) ja loodetavasti kasutatav koos laadijaga punktis 4. ?
5. päikesepaneel ja selle kontroller - selle ühildamine süsteemi, kas eelnevalt valitav laadia võiks olla juba päikesepaneeli valmidusega.
6. mis mul märkamata jäi ?
tarbijad: sise ja välisvalgustus LED ribad ja lambid (väike käru palju ei mahu)
ülepakutuna: võtame nt. 15W/m ja meetreid ehk suure varuga 10 ehk siis 150w max aga kindlasti ei põle korraga rohkem kui ehk 5m ehk 75w max ja seda siis pimedal ajal panen nt. suure varuga 5h korraga.
reaalsem: oleks ehk 7W/m ja maksimaalselt 7m ja korraga põleb 4m
ja seda kuni 3 tundi
külmik mis toimib nii 220/12/gaas saab kasutatud võimalusel alati 220, kui seda ei ole siis gaasiga ja kui see kah otsas või midagi viga siis alles 12V
külmiku andmed oleksid max 85W ja energiatarbimine +25C keskonnas 170 Ah/24h
ehk võiks süsteem toetada külmiku tööd näiteks 12h
muud tarbijad:mingi väike telekas ehk dvd mängija, inverteriga läpaka ja mobiili laadimine.
ehk pisike 12V veepump nende tarbimine on väike ja kasutus lühiajaline ning summaarne kasutus ööpäevas on väike
miskit veel ?
oskab keegi miskit vihjata/juhendada ?
arvestades, et esimesed 4 punkti lähevad esimesena töösse ja ülejäänud punktide kohta saab öelda "kunagi tulevikus"
kas laadija võiks olla tavaline laadija või miskine targem laadija ehk mingi kontroller või energiakeskus kas need viimased teenivad tasa oma hinna jms.
uitmõttena aku laadimine vedukauto süsteemist - ajutine kaabel auto akult kärusse - kas otse akule või koos mingi kontrolleriga ?