Bmw pumba küsimused
#1

Ilmselt olen ma jub ak6iki ära tüüdanud om apideva uurimisega , aga mis teha , kuna on tekkinud palju uusi küsimusi millega ma ei oska kuhugi enam pöörduda.

K6igepealt ma küsin vanema näiteks 524 e28 peal oleva pumba kohta.
Mida sel tegelikult see kruvi reguleerib?

Mismoodi sel pumbal reguleeritakse seda palju kytust peale anda erinevatel pööretel? Kui kogus oleneks gaasi hoova asendist , siis peaks ju madalal pöördel gaasi põhj atallates hakkam koledasti tossama?



Nii teine küsimus siis , et kuidas käib sama asja reguleerimine uuemal el juhtimisega pumbal? Nagu ma aru saan , siis on sel mehhaniline osa sama mis vanemal pumbal?

Mul teeb hetkel niiviisi , et kui kohe madalas pöördes gaasi põhja vajutan , siis viskab koledasti musta suitsu ja siis m6tleb hetke ja siis hakkab liikuma. Kui aga vajutan sujuvalt pööretele gaasi juurde , siis kiirendab ilma tossuta täitsa normaalselt.

Ja veel üks kulunud küsimus , et syyte panemisel mis see pluseri t6us oleks soovitav panna?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

http://foorum.bmwclub.ee/
Vasta
#3

Kui trossiga pump siis:kruvi reguleerib regulaatori asendit,sissepoole keerates kütuse kogus suureneb ja vastupidi.Kui mootoril koormus puudub lendavad pöörded kiiresti lakke ja regulaator rakendub nii kiiresti et erilist tahma ei viska.
Üks minu sõber ütleb asja kohta nii:must,see on jõud!
Vasta
#4

(03-05-2012, 20:00 PM)MeelisV Kirjutas:  http://foorum.bmwclub.ee/

Äkki suunad mu veel teemasse 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Esiteks on see mul selline üleüldise maiguga küsimus , et mille järgi seda kütet siis antakse erinevatel pööretel? Olen kuulnud mingitest tsentrifugaal- asjadest , aga seda ka poole kõrvaga.

Ja teiseks on sealses foorumis liialt palju kasutajaid , kes põhim6tteliselt samas teemas küsivad igal leheküljel sama asja (paagipumba viga , soojalt käivitumise viga , jne) tüüpvigade koht a, mida on lahatud sadu kordi ja lõpuks on selline seis , et asjatundjad ei viitsigi üldse lugedagi neid tds teemasid.

Kolmandaks olen püüdnud guugeldada , aga väga pealiskaudne ja mind huvitav teema jääb üleyldise jama sisse peitu.

Kel aega v6i viitsimist see vastab. Tänud ette. V6i kui kellegil on miskit asjalikku kirjandust.

Googeldades andis sellise huvitava vastuse :
Tsitaat:Andres Kõiv. BMW M51 mootori toitesüsteemi probleemid ja nende lahendamine

Huvitav , kas seda kuidagi lugeda ka saab?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

Mida rohkem vajutad seda rohkem antakse,milles küsimus?Pump häälestatakse stendis enne paigaldust vastavale kütusekogusele .Kütusekogus on kirjas vastavas manualis.Mida veel?Mõõdetakse üle ka käivituspööretel kogused,turbo rakenumise aeg ja küttekogus.Vastavalt pööretele pumba sisesurve ,mis keerab pöörete suurenedes pritset varasemkaks.Kui suur surve ja kui palju varasemaks kõik jälle kirjas manualis.
Vasta
#6

Kahjuks jah pean tõdema,et pigem uuri välismaa foorumitest sest Eestis on kõige rohkem juttu inimeste käest kes midagi teavad aga mitte täpselt/detailselt. Teine asi on igasugused raamatud jm. teadmekirjandus mida ka suht vähe saadaval. Soovitan otsida VW diislite kohta,neil pmts sama pump aga 4 sil mootori jaoks. Need ameerikas kordades rohkem levinud kui BMWd ja seetõttu ka infot rohkem.

Eesti diislispetsialist ei vaevu isegi foorumisse kirjutama kuna lisaks teadmisetele on vaja ka asju reaalselt näppida/mõõta,mida läbi foorumi pole võimalik teha.

-----------

Tsentrifugaalpump on nö kütuseetteande pump ja töötab vaakumi põhimõttel. TDSil on juba paagisisene pump,TDel katpoti all käsipump et kütus ülesse tõmmata. Defekteerimine käib tsentrifugaal pumba niiviisi,et kui labad liiguvad kenast pesades ning rootori korpuses(see pind kuhu vastu labad käivad) pole sügavaid kriime siis ta peab töötama. Ise tegelen ka suruõhu tööriista remondiga ning need suht sarnase ehitusega. Diiselkütus ju "paksem" kui suruõhk nii,et mõnevõrra võivad lõtkud isegi suuremad olla.


----------

Täpsusta kas sul on 2.4D või 2.4TD 63kw on ilma turbota ning 85 kw turoba.
Vasta
#7

www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=30340.0
Terve internett on täis jutte ja jooniseid.
Võlusõna on Bosch VE pump tuning või adjustment.
www.tdocuk.com/viewtopic.php?f=41&t=6029 veel näiteks.
Ja vanemal mootoril kulunud pumbaga kella järgi pritsenurga panek ei ole mõtekas eriti.
Suure tõenäosusega ei olda tulemusega rahul ja keeratakse kõrva järgi paika.
Põhjuseks on blunzri kulumine, põlemiskambri tahmumine ja mootori kulumine.
Kui on ikka väga suur tahtmine võib ju otsida raamatust väärtused, kuid 80% tõenäosusega ei ole siis mootori töö parim.
Vasta
#8

Head kuid mitte otseselt remondikäsiraamatuid leiab ka TKTK raamatukogust. Seal Boschi kirjandus,mis on õppematerjalideks. Ka kõike muud kui ainult VE tüüpi pumpade kohta.
Vasta
#9

(03-05-2012, 20:44 PM)Killer666 Kirjutas:  Googeldades andis sellise huvitava vastuse :
Tsitaat:Andres Kõiv. BMW M51 mootori toitesüsteemi probleemid ja nende lahendamine

Huvitav , kas seda kuidagi lugeda ka saab?

Ka seda peaks saama TKTK raamatukogust lugeda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne