Piduripedaal kerge võitu.
#1

Nimelt projekt Luaz käsil.
Samara peavõimendi
Samara esimesed suppordid
mazda 626 piduriregulaator(tagumiste jaoks,peaks vähem läbi laskma.)
Taga trummelpidurid ja mosse 22mm silindrid.
Torud uued vasest kõik.
Uus piduriõli.

Õhku niplitest ei tule,tuleb pidev õlijuga.
Aga pedaal on nii kerge,et käega jõudu rakendama ei pea ning pedaal läheb põhja,kõik 4 ratast pidurdavad.
kui masin käima panna siis läheb veel kergemaks.
nv masin seisis ja lekkeid pole.

Kas peaks üritama supportist/pidurisilindrist õli sisse suruma?ehk alt üles?

Äitah
Vasta
#2

Ega pole ette pandud ühesugused pidurisadulad....ehk siis paremapoolne ka vasakule... Õhk ei lähe sel juhul pidurisadulast välja õhutamisega,kuna niplite kohad allpool ,kui kõrgeim tipp. Minu ühel Mossel oli sellist nalja tehtud,et sadulad vahetusse läinud ja möllasin mitmed päevad,ennem kui aru sain,et annab ka sellist asja valesti külge panna....
Vasta
#3

trumlite ja klotside vahekaugus liig suur? Kui pumbates pedaal raskemaks läheb, on nii.

edit: TALUPOJA mõttesuunale lisaks - kas tagumised töösilindrid on ikka õigetpidi, st nippel on ülaosas?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

ees ja taga on nipplid üleval,saan aru mida mõtlete.
õhutasin täna uuesti kui ei midagi.
Vasta
#5

Keegi ütles ,et viga äkki selles,et samaral taga 20,6 mm kuid minul luazile pandud 22mm(mosse oma).
??
Vasta
#6

Eks muidugi peaksid asjad olema proportsioonis. Kui on töösilindrid suuremad, siis peaks ka peapumba kolb olema suurem. Muidu ei jõua õli ette anda. Kui pumbates lõpuks pidurid peale saab, siis võivad olla liiga võimsad.
Äkki on point hoopis selles, et mosse silindrid on ilma automaatregulaatorita ja muud klotside reguleerimise või malust pole. Klotsid lähevad lihtsalt kohe algasendisse tagasi. Nii sa neid klotse seal edasi tagasi liigutadki.

hp
Vasta
#7

Kui Moskvitsil oli klotsivahe automaat, ongi see silindri sees. Kas see ka toimib, on iseasi. Koostamise kvaliteet oli teinekord koomiline - küll oli vint valesti treitud, küll rõngas liialt lobe, küll oli kolb rõnga sisse keeramata. Seda siis, kui on automaat, oli ka ilma, mõõt oli ikka sama - 22mm.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#8

Motamehel kõige reaalsem märkus - kui tagumised kolvid alati täiskäigu teevad, peabki pedaal pea põhjani minema. Hea, kui üldse õli jätkub. Samas on alati peapumbal väike reserv...

Seega: kas tagapidurisilindritel automaatreguleering on? Või piduriklotside tagasiliikumise tõkestus kilbil/hoovastikus? Kas see toimib ka?

Nii kerge putuka puhul muidugi suurt vahet ei ole, kui efektiivsed need pidurid on - niikuinii peab, kui tehniliselt korras on.
Vasta
#9

(02-08-2012, 10:08 AM)Wiki432 Kirjutas:  Kui Moskvitsil oli klotsivahe automaat, ongi see silindri sees...
Seda küll, aga Mossel on neid koos automaadiga ja ilma.


hp
Vasta
#10

Sai täna süstla proov ka ära tehtud,nimelt 60ml süstlaga alt silindrist üles peapumpa surutud piduriõli(tase tõusis,kõik 4 ratast)
Minu systeemi fotod:
[Pilt: large_27105425_7raj.jpg]
[Pilt: large_27105421_ABoA.jpg]
[Pilt: large_27105417_nd8z.jpg]
pedaal põhja,jäljed maas.
[Pilt: large_27105443_l6MR.jpg]
Samaral on diagonaalis pidurid,nii ka mul.
(ees vasak-taga parem:ees parem-tagavasak)
Vasta
#11

(01-08-2012, 08:33 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ... Minu ühel Mossel oli sellist nalja tehtud,et sadulad vahetusse läinud ja möllasin mitmed päevad,ennem kui aru sain,et annab ka sellist asja valesti külge panna....
Vanadel trummelpiduriga Mossedel olidki need juba tehasest "tagurpidi".
Tehases ju täidetakse pidurid altpoolt. Igast õhutusniplist lastakse teatud ports õli sisse, kuni peapumba paak täis. Seal oli ju kaks kolbi ühes piduris ja need omavahel toruga ühendatud. Kui oleks olnud meie jaoks õigesti, siis poleks tehases õhku välja saanud. Ja sina ole siis hiljem võlur ja õhuta neid pidureid.


hp
Vasta
#12

proovisin nii,et panin lukktangid peale kahele voolikule,siis läheb pedaal raskemaks.
Vasta
#13

kogetud sarnast probleemi.
eelpool asi juba ilusaste ää seletet.
ega ikka üldjuhul ühe hingetõmbega õhupalli täis ei puhu. kui kopsumahtu suurendada ei anna, siis vaja pisem pall võtta. või siis antud juhul peaks pigem "pall" enne puhuma hakkamist juba pooltäis olema.

heh, küll sai imelik jutt.
Vasta
#14

Õhupalli puhumisest...
Esipiduri klotsid on ketaspiduritel imepisikese vahega, sinna eriti palju vedelikku töökäiguks ei ole tarvis. Kui veel arvestada, et mõlemad jupid on Lada omad, on kõik ju proportsioonis. O.T. Tuli meelde lugu, kus omaarust kaval leidur monteeris ketaspidurite klotsidele külge vedrud, mis klotse eemale tõmbasid. Pedaali käik läks palju pikemaks ja paari nädala pärast tuli pedaali pidurdamise jaoks juba kaks korda sõkkuda.
Tagapidurite silindrite diameeterite erinevus ei tohiks nii palju ka mõjuda, et pidurdamise/pedaalimise protsess totaalselt ära rikkuda. Läbimõõduga 22 mm ja mõlema kolvi käiguks arvestades 2mm, kulub õli: Pii x r ruut x H, st. 3,14 x 121 x 4 . Tulemuseks 1519,76 kuupmillimeetrit, ehk 1,5 kuubikut rattale, kahele rattale seega 3 kuubikut. Pidurisilindrite 20.6 korral 3,14 x 106,09 x 4 = 1442,824, eht ümmarguselt 1,4 kuubikut, kahel rattal kokku 2,8. See 0,2 kuubikut on olematu suurus ja pedaalis tunda praktiliselt ei anna. Klotsi töökäigu muutumine 0,5 mm muudab ka kordades rohkem õli kogust.
Tagapidurite silindrid on siis automaadiga või mitte?
Vigane peasilinder? (vaevalt, muidu oleks teine diagonaal pidurdamisel nõrgem)

Moskvitsi/zazì diameetris piduritrumlitega ei mäleta sellist lugu, kuid veoauto diameetris on küll olnud seiku, kus kokkusobitamata diameetriga (näit. ületreitud trumlid ja normaalpaksusega klotsid) klotsite/trumli komplektiga ei saanud pidureid normaalsesse töökäiku. Ligemale reguleerida enam ei saanud, kuna kuskilt hakkas juba vastu hõõruma, aga hüdro jaoks oli kokkusurutavat/paenutatavat materjali liialt palju, ennem, kui surve üles sai.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#15

Peapumba panin ka teise,ei midagi.
ÄITAH,VÄGA HEA JUTT!!

(03-08-2012, 11:51 AM)Wiki432 Kirjutas:  Õhupalli puhumisest...
Esipiduri klotsid on ketaspiduritel imepisikese vahega, sinna eriti palju vedelikku töökäiguks ei ole tarvis. Kui veel arvestada, et mõlemad jupid on Lada omad, on kõik ju proportsioonis. O.T. Tuli meelde lugu, kus omaarust kaval leidur monteeris ketaspidurite klotsidele külge vedrud, mis klotse eemale tõmbasid. Pedaali käik läks palju pikemaks ja paari nädala pärast tuli pedaali pidurdamise jaoks juba kaks korda sõkkuda.
Tagapidurite silindrite diameeterite erinevus ei tohiks nii palju ka mõjuda, et pidurdamise/pedaalimise protsess totaalselt ära rikkuda. Läbimõõduga 22 mm ja mõlema kolvi käiguks arvestades 2mm, kulub õli: Pii x r ruut x H, st. 3,14 x 121 x 4 . Tulemuseks 1519,76 kuupmillimeetrit, ehk 1,5 kuubikut rattale, kahele rattale seega 3 kuubikut. Pidurisilindrite 20.6 korral 3,14 x 106,09 x 4 = 1442,824, eht ümmarguselt 1,4 kuubikut, kahel rattal kokku 2,8. See 0,2 kuubikut on olematu suurus ja pedaalis tunda praktiliselt ei anna. Klotsi töökäigu muutumine 0,5 mm muudab ka kordades rohkem õli kogust.
Tagapidurite silindrid on siis automaadiga või mitte?
Vigane peasilinder? (vaevalt, muidu oleks teine diagonaal pidurdamisel nõrgem)

Moskvitsi/zazì diameetris piduritrumlitega ei mäleta sellist lugu, kuid veoauto diameetris on küll olnud seiku, kus kokkusobitamata diameetriga (näit. ületreitud trumlid ja normaalpaksusega klotsid) klotsite/trumli komplektiga ei saanud pidureid normaalsesse töökäiku. Ligemale reguleerida enam ei saanud, kuna kuskilt hakkas juba vastu hõõruma, aga hüdro jaoks oli kokkusurutavat/paenutatavat materjali liialt palju, ennem, kui surve üles sai.

Vasta
#16

Kas ikka töötava mootoriga pedaali käiku mõõdad? Võimendi vaakumita muudab selle ära.
Vasta
#17

Tagumine parem silinder oli nii:
[Pilt: large_27122465_3Clm.jpg]
ja teine
[Pilt: large_27122475_C1EC.jpg]
See pool pole küll liikunud.
Panin tagumise vasaku ja parema silindrid võrdselt piduritoru augu suhtes,et kui õli eest tuleb siis peaks mõlemaid vajutama.
Õhutasin uuesti,et õlinõule õhk taha ja ise keerasin nippleid,kui ei läinud pedaal ikka paremaks.
Rohkem midagi teha enam ei oskaSad
Vasta
#18

Kui üks kolb juba liigub, siis rakendub ka teise kolvile sama jõud. Õli "toetub" ju teise kolvi vastu, kui klotsi lükkab.
Kas sa silindri lahti võtsid? Kas lukustusrõngas on ikke mõlemal kolvil korrektselt küljes?

hp
Vasta
#19

Lukustusrõngas olemas mõlemal.
Äkki klotsi vedru nii tugev/pinges,et õli ei jõua suruda?
Vasta
#20

(07-08-2012, 07:31 AM)ultra Kirjutas:  Äkki klotsi vedru nii tugev/pinges,et õli ei jõua suruda?

Võimatu, sellist vedru pole veel näinud. Äkki saaks pildid ka silindrite sisust, kui nad on lahti võetud. Kui on veel viitsimist.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne