omavalmistatud haagiselamu - teardrop

Jääbki selliseks või ikka mõni värv tuleb? http://www.auto24.ee/used/1069570 Üks sarnane müügis.
Vasta

ei hetkel ei tule värvi
naine ajab küll siin mingeid lillede ja liblikate juttu aga eks näis Big Grin

see mis müügis esindab seda stiili nendest kärudest mis mulle kohe üldse ei meeldi - puudub "stiil"
usas tehakse selliseid kandilisi kärusid kah aga teevad need kes ei saa või oska ümarat vormi saavutada
enamasti on need ümberehitatud kaubahaagised või nende jäljendused
Vasta

seda kuulutuse kandilist vaadates tõstatus küsimus, et kelle pisarad küll säherdused olla võiks. mingi elusa hiiglasliku mäekristalli omad või hoopis mõne transformeri Smile hinnasoov on ka pehmeltöeldes optimistlik

a teemaalgataja jupstükk on noobel ja järjest nooblimaks muutub

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kui naine ikka ja jätkuvalt jahub lilledest ja liblikatest, siis võib ju kaaluda kleepekaid.

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta

ei tea kas just lilled ja liblikad aga mingi kujundi mõte on aeg-ajalt peast läbi käinud.

aga eks seda näeb ja see tuleb lõpus kui kõik valmis või üldse kunagi kui juba mingi elu on koos elatud (käruga).

üritaks veel tagumised tugijalad alla saada siis on kindlam kärus olla ei loksu ja kägise
esimese kapi seina paika panna ja kapiuksed
paar viimast tükki vineeri seina (need seisid välisvalgustuse taga)
siis hakkavad sisemised tööd suuresti otsa saama - nipet näpet elektrit jms. pudipadi veel jääb.
saab ehk septembri lõpus esimese väljasõidu teha
Vasta

esimene pistikuproov
pistikud ja lülitid ja raamid siis puidust
selle 12V pesa ümbruse peab ise välja voolima veel

aga neid tuleb veel

[Pilt: 20120824205617.jpg]

Vasta

Suure lugupidamisega kaasfoorumlasest haagiselamu ehitaja ees postitaks siia ühe teemakohase pildi...

   
... ehk maakeeli ÕNN PEITUB VIISIS KUIDAS REISIDA, MITTE SIHTKOHAS.

Seoses liikuva tööga olen ise elanud keskmisest rohkem haagisuvilates ning eraelus hoian neist eemale kui katkust, aga teemat on küll hea jälgida. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

täna siis seisab käru kindlamalt maapeal
taha sai alla pandud tugijalad

[Pilt: 20120828200728.jpg]

eelnevalt sai siis välja voolitud pistikud ja lülitid
ning sobitatud esisein kus kapiuksed küljes
pistikud siis salongis 230V/12V ja 5V
ning lülitid igale nurgalambile ja õuelampidele

[Pilt: 20120826192230.jpg]

[Pilt: 20120826184948.jpg]

[Pilt: 20120826184927.jpg]






Vasta

Täiesti kipa. Palju õnne osavate käte ja leidlise meele puhul!!!

loll on loll olla.
Vasta

tulin just esimeselt proovisõidult Toungue
nimelt sai lõpuks ära ühendatud kõik sõidutuled
ja oli vaja motivatsiooni tõstmiseks natuke proovida

sai proovitud: kerget kruusa, tavalist maanteed 70 ja 90 ning ka kiirteed 110 ning lohkus ja muhkus rööbastega linnatänavat - üldmulje on hea ehk isegi parem kui varem.
tunda annab kaaluvahe ja jäigem veotiisel sõit on sujuvam.

midagi küljest ära ei kukkunud ja lääpa ei vajunud - võib edasi ehitada
Vasta

niih nüüd siis tehtud esimene ametlik väljasõit ja veedetud esimene öö (sellele eelnes mitu päeva proovisõite Tallinna kuumaastikul)
ehk kes teab ja nägi siis jutt matkaautode sügiseset kokkutulekust kuhu mind oodati juba paari aasta eest Toungue
seekordne toimus Pärnumaal, Tõstamaa lähedal.
aga enne seda kui sai kokkutulekule mindud sai tehtud asja natuke vaadatavamaks sest valmis pole see käru veel kaugelt mitte.

pildirida lõppes siis sellega kui salongis polnud veel kõik seinad kaetud vineeriga jne.

ehk nüüd on salongi osa suureti valmis: vineer on seinas, asi on peitsitud, lambid on seinas,
esimestel lampidel led-ribad sees ja ühendatud, välis valgustitel samuti
ning nii esimeste kui ka välisvalgustite tarvis lülitid ja lambid kaabeldatud
tagumised lambid on veel selles mõttes butafooriad, et puudub nii riba kui ka kaabel veel.
ehk salongis on veel siis teha:
tagumised lambid ribadega varustada, kaabeldada lülitid ja ühendada kilpi
kaabeldada 12V, 5V(usb), ja 230V pistikud ja ühendada kilpi, esimeste riidekappide ustele paigaldada lukustid, ääristada välisuste augud alumiinium liistuga, vasak uks vajab sättimist (käib vastu piita :angry: ) - siis on esimene faas salongi poolest valmis.
edaspidi on salongis juba lisatööd: a´la telekas, raadio, termomeetrid, soojapuhur, nagid jms. lisvarustus
Köögi poolest siis vaja välja mõelda koht pliidile ja kaasavõetud moona paigutamine (sahtlid, kastid, korvid, kotid, jms.) köögi poolega kaasnevalt siis gaasi süsteemi ehitus
torustik käru põhja alla, ja jagatud voolikutega külmikule ja pliidile. üks eraldi töö on ballooni paigaldamine tiislile.
külmikule on vaja oma 230V juhe vedada ja köögis 12V ja 5V(USB ) vaja kaabeldada.
elektriosakonnas sai siis tehtud 230V süsteemi lõpetamine ehk sisendkaabli ühendamine, kontaktoriga blokeering välistoite ja inverteri vastuolu vältimiseks, laadija paigaldamine ja ühendamine (laadija saabus üllatavalt varem - pakutud saabumine oli oktoobris)
ehk praegu on haagises olemas 230V vool pistikus ja töötav valgustus - ühendades mõne kaabli on kõik vool olemas.

valgustusest rääkides siis salongis on 4 led riba lampi igas vertikaalnurgas (ees 1m pikad ja taga 0,5m pikad soe valgus) hetkel siis on olukord selline, et üks esimene valgusti valgustab rahuldavalt ära kogu salongi ja kui põlevad 2 tk esimesi siis on väga hea valgustus juba - ise olen rahul. välisvalgustid on mõlema ukse kohal ~0,5m ja valitud siis külma valgusena sellised ere ja terav - kartus oli, et see pool meetrit led riba läbi mattvalge klaasi ei suuda rohkem valgustada kui vaid seda, et näha on ukse kohta AGA ülltus oli see, et valgustatud on päris mitme m2 pind käru kõrval - jälle olen rahul.

panen ka mõne pildi siis neile keda polnud ehk neile kes ei näinud.

siin siis viimased vineerid paigas, nurk varjatud sisal köiega, ja lamp põleb :silly:

[Pilt: 20120921202540.jpg]

telefoniga ei oska õues head pilti teha aga miskit on näha

[Pilt: 20120921202447.jpg]

elektrikilbi ruumis

kilp milles siis automaatkaitesed 230V peale, 12V kaitsmete blokk, massilüliti,
kilbi ja inverteri vahel 50mm2 juhtmed samuti valmisoleks ehk juhtmed koos klemmidega akule, inverteri kohal on siis laadija (10A) nn. tark laadija

[Pilt: 20120921202641.jpg]

pilt siis kokkutulekust - tõestuseks uskumatutele, et ma jõudsin kohale :silly:
seekord oli siis kohal ~50 masinat millest enamus olid küll autod
aga oli ka haagiseid ja mõned iseehitatud bussid (kaubikutest)
oli ka üks haagis mis oli üle 40a. vana

[Pilt: 20120922142656.jpg]

seekord oli siis kohal ~50 masinat millest enamus olid küll autod
aga oli ka haagiseid ja mõned iseehitatud bussid (kaubikutest)
oli ka üks haagis mis oli üle 40a. vana

[Pilt: 20120922114101.jpg]

lõpuks üks nn. meeleolu pilt

[Pilt: 20120921204859.jpg]
Vasta

õnnitlused, vägev värk!
ju ikka siit sealt nipetnäpet tegevust jagub, kõik selgub ju kasutamise käigus...



Vasta

"Kolisid" lõpuks sisse! Ikkagi maja, mis sest, et ratastel. Ja majaomanikel on tegemist, on-on! Ikka vaja siit kõpitseda ja sealt nikerdada Big Grin! Oled kaalu peale ka jõudnud? Et mis haagis kokkuvõttes kaalub, see oleks huvitav teada.
Edu ja jaksu!


Vasta

kaaluga on selline lugu, et jah jõudsin kaalule käisin isegi kahel kaalul, et olla kindel.
esimene oli ühe vanaraua platsi kaal, mille kõrval just kaalukoja auto pakkis oma asju kokku, seega peab olema tõene tulemus,
teine oli ülevaatuspunkti amordistend - jah käisin käruga amordistendis Big Grin
raputas mis kole aga kõik jäi terveks Toungue
hindasin oma arvutuskäiku üle ja olin optimist oma arvamustes
reaalsuses on käru kaal sellisena nagu ta on praegu ehk võiks nimetada, et ta on valmis ja kuudis on:
el. kilp, inverter, laadija, külmkapp, madratsid, voodipesu, valgustid, jne. ~465 kg
puudu on siis hetkel: aku, varuratas, väike gaasiballoon, gaasipliit, toit ja riided.
seega lisandub veel natuke ja saab oma 500 kg täis Cool

peale kaalumist tekis mul küsimus - kui palju kaalus eelmine kuut ?
tundub, et päris omajagu - sest tunne seda uut tõmmates on kergem kui vanaga aga noh tunne võib ju ka petta.

JA ärga tulge keegi ütlema, et võta alusraamist vähemaks - EI VÕTA
sellega võidan võibolla ~10 kg aga kaotan jäikuses.
teine koht kust võita veel oma ~5 kg oleks ehk velje vaheflantsid mis praegu on rauast aga võiks olla alumiiniumist.

igaljuhul tuli käru päris hästi järgi - istus teepeal ja jälgis teekatte lainetusi sujuvalt ja pehmelt.
vedrustus ja amordid töötavad hästi - kui peeglisse vaadata siis august läbi sõites teeb sild tugeva töö aga kuut on paigal.

majaomaniku rõõmud on jah sellised et alati on vaja midagi teha - ja nii ka selle "majaga" - esimene väljasõit tõi juba oma mõtteid.
köögile tuleb panna ka varikatuse siin siis saab hommikust pudru nautida ka kerge vihmaga.
küljetelk tuleb ikka ära õmmelda siis saab ka seda kasutada vihmavarju ja istumisruumina.

Siit ka väljakutse - kes õmbleks telki ehk telgi riide külge sellise klaasriide moodi paksemast materjalist siini - materjal on olemas vaja on õmblejat, suurt lauda ja korraliku masinat (naha õmbusmasin ?).

Ah jah selliste +5..6 C ööde jaoks peab ka väikese elektrilise soojapuhuri vaatama - hommikul kippus korra jahedaks ehk "kütus" kippus juba välja aurama ja pidi teki rohkem kaissu tõmbama.
Teinekord võtan külma ilmaga ikka naise kaasa Big Grin
Õhku jagus, katuseluuk "hingab läbi", kardinad on head sest kui 9,30 endal "luugid" lahti lükkasin siis oli kuudis pime senikaua kui katuseluugi ruloo eest sai ja siis oli pimestavalt ere Cool (pilvisel päeval).

ootan juba kevadet.
Vasta

(24-09-2012, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas:  ...JA ärga tulge keegi ütlema, et võta alusraamist vähemaks - EI VÕTA
sellega võidan võibolla ~10 kg aga kaotan jäikuses...
Muidugi ära võta. Toungue
Erilist kaaluvõitu ei saagi nagu ühte asja ratsides. Ikka summa-summaarum on see liikumapanev jõud.
Veoautodel kasutatakse redelraami sellepärast, et ei ole nii jäik. Jäikus saavutatakse ruumilise raamiga. Näiteks Tatral on raamiks jäme toru, sõiduautodel kandevkere ja Meelise kärul alumiiniumsõrestik, mis aluplaatidega tugevdatud. Wink

hp
Vasta

(24-09-2012, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas:  teine koht kust võita veel oma ~5 kg oleks ehk velje vaheflantsid mis praegu on rauast aga võiks olla alumiiniumist.
kusjuures see annab sõidu mõttes hulka suurema effekti, kui 5kg. Väidetavalt on vedrustamata massi vähendamine võrreldav lausa 10-kordse vedrustatud massi vähendamisega.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(24-09-2012, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas:  Siit ka väljakutse - kes õmbleks telki ehk telgi riide külge sellise klaasriide moodi paksemast materjalist siini - materjal on olemas vaja on õmblejat, suurt lauda ja korraliku masinat (naha õmbusmasin ?).

Olen lasknud päris pakse kangaid kokku lasta lipuvabrikus. (Nemad õmblevad ka vahest tellimuse peale purjeid kokku).
LINK KA
Kui täpsemalt tahad kellegagi sealt suhelda, siis kontakteeru minuga U2U Cool

Ei ole olemas halba ilma, on vaid valesti valitud liikurmasin
4x4 tähendab, et kinnijäämise korral vajatakse 16 väljalükkajat
Vasta

(28-09-2012, 18:45 PM)13piisab Kirjutas:  
(24-09-2012, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas:  teine koht kust võita veel oma ~5 kg oleks ehk velje vaheflantsid mis praegu on rauast aga võiks olla alumiiniumist.
kusjuures see annab sõidu mõttes hulka suurema effekti, kui 5kg. Väidetavalt on vedrustamata massi vähendamine võrreldav lausa 10-kordse vedrustatud massi vähendamisega.

olen mõtisklenud: mida see raske flants seal sillas mõjutab
olen aru saanud, et autos vedaval rattal on see tuntav aga veetaval rattal tsentri lähedal pole veel oma mõistusega aru saanud on ta hea või halb.
aga ega ma pingutama ei hakka v.a. juhul kui leidub paras tükk toorikut millest asja treida.

(28-09-2012, 20:29 PM)kavalpea Kirjutas:  
(24-09-2012, 09:21 AM)MeelisV Kirjutas:  Siit ka väljakutse - kes õmbleks telki ehk telgi riide külge sellise klaasriide moodi paksemast materjalist siini - materjal on olemas vaja on õmblejat, suurt lauda ja korraliku masinat (naha õmbusmasin ?).

Olen lasknud päris pakse kangaid kokku lasta lipuvabrikus. (Nemad õmblevad ka vahest tellimuse peale purjeid kokku).
LINK KA
Kui täpsemalt tahad kellegagi sealt suhelda, siis kontakteeru minuga U2U Cool


see on hea, et leidub keegi kes teab kedagi

vaatasin, et mul polegi kärust selliseid ülevaate pilte olukorrast kus ta enam vähem valmis on. kõik on mingi detaili või käru osa pildid.

[Pilt: 20120929181749.jpg]

[Pilt: 20120929181852.jpg]

[Pilt: 20120929181715.jpg]

lõppu siis veel üks detaili pilt
sai lisatud veel üks liist varikatuse/telgi kinnitamiseks tagumise luugi hinge kohale
see annab võimaluse avatud köögiluugile peale tõmmata veel varikatuse mis suurendab vihma/päikesevarju köögi osas rohkem kui vaid luuk ise

[Pilt: 20120929182052.jpg]
Vasta

ega's minagi tea, kui suurt pilli flants puhub. Sestap ka umbmääraselt viitasin Smile
aga arvutame:
ütleme, et üks flants on nt 70mm raadiusega ja 2,5kg:
1) inertsimoment = 1/2x2,5x(0,07)^2 = 0,006125
2) ütleme, et ratas on harju keskmise 2m ümbermõõduga ja kiirus 90km/h. Pöörleb [(25m/s)/2m]x2PI = ca 80rad/s
3) pöörlemisenergia on sel flantsil sel kiirusel seega (0,006125x80^2)/2=19,6J

ei ole suur. Aga nagu näeme nr1-st, on raadiusest ruutsõltuvus. St 2 korda suurema flantsi puhul on energia 4 korda suurem. Autoratta ca 30cm raadiuse (ca 4 korda suurem raadius) puhul oleks 2,5kg "silindrilise flantsi" energia 16 korda suurem ehk ca 300J.

sama ühe 2,5kg flantsi joonliikumis-energia samal kiirusel on: (2,5x25^2)/2=781,25(J)

nende numbrite pealt paistab, et mu viidatu ei olnud siiski õige ja pilli puhub siiski kulgrliikumisenergia.
natuke piinlik lugu - ma olen taolisele "dogmale" ennegi viidanud. Ei maksa seega asju järele kontrollimata uskuda ning veel vähem tõena levitada...

valemeid meenutasin sellistest kohtadest - tulevad tuttavad-loogilised ette, niiet peaks ok olema:
http://et.wikipedia.org/wiki/Kineetiline_energia
http://et.wikipedia.org/wiki/Inertsimoment

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

pikad pimedad sügisõhtud panevad näputööd tegema
ehk nüüd siis sellised asjad tehtud omale
kaabel 2,5mm2 ja pikkus ~1m

nendega peaks enamus juhtudel ikka kuskilt voolu kätte saama,
et siis tavalise pikendusjuhtmega edasi transportida.

[Pilt: 20121002_210714.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne