19-08-2012, 09:17 AM
Ikaruste renoveerimiste teemad on siin foorumis alati au sees olnud ja sestap julgen minagi kista teie ette avali ühe nostalgilise uunikumbussi nimega Ikarus 255.
Igastahes läksin ühel rahulikul suvisel hommikupoolikul garaazi, et vaadata, kas seal on ka midagi huvitavat juhtunud ja kas vanatehnika on ehk jälle vahepeal natuke vanemaks läinud. Ukse avanedes kostis minu kõrvu meeletu lärm. Mõtlesin hirmuga, et nüüd on Kuusakoski patrull kohal ja paneb viimselgi vanatehnikal käed raudu ja konvoeerib kokkuostu. Aga oh imet, Regardman oli Ikarus bussi alla ristseliti maas ja eemaldas suruõhumeisliga küljeplekki. Sellega seoses võis aimata, et seitsmekümnendatel sündinud nostalgikute lemmik buss oli alustanud uuenduskuuri.
Selle bussi ajalugu on meile üldiselt teada: esimesed teenistusülesanded jagati uuele bussile kätte Tartu Bussipargis, täpsemad teadmised juhtide ja liinide kohta hetkel puuduvad, aga kallite kaasfoorumlaste abiga suudame ehk needki meelde tuletada. Peale avaliku teenistuse lõppu suundus puna-valge "ülemineku Ikarus" talupoegade instituudi garaazi, ehk praeguse nimega Eesti Maaülikooli kasutusse ja seal sõitsid tulevased zootehnikud ja teised maaeluviljelejad sellega ekskursioone. Lõpuks erastati see ettevõttele T-Team Trans ja mõni aeg tagasi teostas Eesti Bussiajaloo Selts selle bussi osas võetuse tuleviku tarbeks.
Üldisel on buss pealt kulla karvaline, seest siiru viiruline ja enne laiali võtmist nägi buss välja selline:
Peidetud pool aga oli selline:
Teema jätkub...
Igastahes läksin ühel rahulikul suvisel hommikupoolikul garaazi, et vaadata, kas seal on ka midagi huvitavat juhtunud ja kas vanatehnika on ehk jälle vahepeal natuke vanemaks läinud. Ukse avanedes kostis minu kõrvu meeletu lärm. Mõtlesin hirmuga, et nüüd on Kuusakoski patrull kohal ja paneb viimselgi vanatehnikal käed raudu ja konvoeerib kokkuostu. Aga oh imet, Regardman oli Ikarus bussi alla ristseliti maas ja eemaldas suruõhumeisliga küljeplekki. Sellega seoses võis aimata, et seitsmekümnendatel sündinud nostalgikute lemmik buss oli alustanud uuenduskuuri.
Selle bussi ajalugu on meile üldiselt teada: esimesed teenistusülesanded jagati uuele bussile kätte Tartu Bussipargis, täpsemad teadmised juhtide ja liinide kohta hetkel puuduvad, aga kallite kaasfoorumlaste abiga suudame ehk needki meelde tuletada. Peale avaliku teenistuse lõppu suundus puna-valge "ülemineku Ikarus" talupoegade instituudi garaazi, ehk praeguse nimega Eesti Maaülikooli kasutusse ja seal sõitsid tulevased zootehnikud ja teised maaeluviljelejad sellega ekskursioone. Lõpuks erastati see ettevõttele T-Team Trans ja mõni aeg tagasi teostas Eesti Bussiajaloo Selts selle bussi osas võetuse tuleviku tarbeks.
Üldisel on buss pealt kulla karvaline, seest siiru viiruline ja enne laiali võtmist nägi buss välja selline:
Peidetud pool aga oli selline:
Teema jätkub...
Tõnu Piibur
5116265